bezorging bestelling via postnl verkeerd afgelopen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ofwel contactformulier: http://www.postnl.be/contact/contact-consument-pakket/
Ofwel bellen: 015 48 02 85

Beste methode is nog steeds om te zorgen dat er iemand thuis is op het verzendadres. Er zijn gepensioneerden genoeg die dit graag doen.

Ofwel thuis een parcel dropbox installeren:
[youtube]Sr8oJyJV-eU[/youtube]
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Het is altijd wel iets...

afgelopen 7 dagen twee keer miserie gehad.

BPOST:
die op 1 dec een zending moest leveren die uit duitsland kwam, via POSTNL. Lacheuh. (al ging deze keer bij postnl alles goed, en ging het fout bij bpost.)
-Kan ze netjes op de tracking volgen tot ze in belgie toekomt, dan gebeuren updates ineens maar om de halve dag meer.
-1Dec hele dag thuis, niemand gezien of gehoord, savonds dan ineens tracking geupdate naar "mislukte afleverpoging".
-Dus ik bel, slightly annoyed "ah oei, ja manee, ze hebben het niet kunnen afleveren omdat het te druk was, en zijn niet tot bij u geraakt, maar hebben de verkeerde code gebruikt, we proberen morgen opnieuw".
-2 Dec, hele dag thuis. Niemand te zien. gèèn tracking updates meer sinds het terug arriveren in sorteercentrum op 1 dec savonds.
-Dus ik bel weer "oei, ja ik vind ook geen tracking updates meer terug, ik ga een dossiertje moeten opdoen, want het lijkt dat uw pakketje verdwenen is".

What The f***.

DPD:
Op 5 dec een pakketje moeten leveren uit UK.
-Geen beweging in tracking sinds aankomst in Aalter om 2:30 sochtends, dus in namiddag bel ik eens... "ahja, dat is niet mee buitengegaan, teveel pakketjes, misschien morgen. Ok... dat kan in deze periode. Dus ik ga ervanuit (terecht?) dat ik geen levering moet verwachten de 5e.
-5 dec savonds, bekijk de tracking nog eens, gèèn update dat het is meegegaan met een koerier, wèl een update dat ik afwezig was tijdens de afleverpoging.
-Vanmorgen nog eens gebeld om 10h... "ah oei, dat zou niet mogen, maar ja, ik heb nog geen planning voor vandaag, dus kan niet zeggen of het vandaag geleverd zal worden.

What The f***.

Het lijkt mij dat het afleveren van post en pakketjes hun corebusiness is, misschien moeten ze toch iets meer moeite doen, al was het maar om de schijn op te houden dat ze zichzelf serieus nemen?
En dan vragen mensen zich af waarom ik niet graag dingen verzend of laat verzenden...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Ik vind ook wel dat bpost hun tracking transparanter mag worden en meer events moet tonen, zoals FedEx bijvoorbeeld.

Het is niet dat die events niet geregistreerd worden, want als je in het postkantoor gaat navragen kunnen ze heel wat meer info en updates zien. Ze kiezen er gewoon voor om die info niet te tonen op de web tracking.

Dat gezegd zijnde, als je echt deftige klantenservice wilt moet je er helaas ook voor betalen. FedEx Express en DHL Express (NIET PARCEL) kunnen dat aanbieden, met een telefoonnummer dat in Vlaanderen (niet NL of erger) opgenomen wordt en nog wat bevoegdheid voor de klantendienst om direct met het depot in contact te treden en zaken te veranderen/aan te passen (niet te veel natuurlijk). Maar als je 5 euro betaalt voor een zending kan je dat niet verwachten.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb nog bij bpost gewerkt, als IT'er, in het hoofdkantoor.
Toen kond ik ook aan een interne tracking pagina.
Hierop kon ik al stukken meer informatie zien dan wat je op de externe (publiekelijke) pagina te zien kreeg.
Kon bijvoorbeeld zelfs zien welke postbode een pakje meenam om het af te leveren (mits ik de track-code had).
Dit was de geminimaliseerde tracking, die iedereen binnen bpost kon zien.
Als je tracking nodig had voor je job, kon je toegang vragen tot de volledige tracking, en god weet wat je dan allemaal zou kunnen zien van details.

Was wel leuk toen mijn vrouw op een pakje zat te wachten. Kon haar stap voor stap zeggen waar het pakje was, welke postbode het was, en rond hoe laat deze ging aankomen. :angel:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Totnogtoe vind ik de tracking van UPS het meest up-to-date en klopt de leveringsdatum altijd. Het grote nadeel van UPS is dat zij niet op zaterdag leveren...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster

DHL:

Ik verwachtte vrijdag een pakje.
Niets te zien.
Keek ik rond 9u op de tracking code: afgeleverd, en afgetekend in mijn naam.

We zijn dinsdag: nog steeds niets te zien.
Klantendienst DHL reageert niet, nu maar hopen dat de klantendienst van de verkoper iets kan losweken...
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Het moet echt enorm druk zijn in de logistiek/douanes
5 pakketjes uit china besteld en na een maand nog maar 1 ontvangen.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Gray schreef:Het moet echt enorm druk zijn in de logistiek/douanes
5 pakketjes uit china besteld en na een maand nog maar 1 ontvangen.
Als het bij de douane beland moet ik meestal 1.5 maand wachten.
Wat ik ook al gehad heb is dat ze bij de post wel eens op een verkeerd adres leveren, omdat ze denken dat china pakjes steeds voor de zelfde zijn.
blaatpraat schreef:DHL:

Niets te zien.

Klantendienst DHL reageert niet, nu maar hopen dat de klantendienst van de verkoper iets kan losweken...
Best toch eens kijken of het niet ergens in de tuin ligt .... een camera is wel handig in zo een geval, dan kon ik kijken waar het verstopt was.
Afbeelding
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster

petzl schreef:Best toch eens kijken of het niet ergens in de tuin ligt .... een camera is wel handig in zo een geval, dan kon ik kijken waar het verstopt was.
Afleveradres was mijn werkadres, en ik was de eerste die arriveerde die dag, en dus de deuren opende.
Niets te zien.

Als ze het voor de deur zouden gezet hebben, is de kans reëel dat iemand anders het mee heeft.
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Online bestelling geplaatst die helaas via PostNL geleverd wordt.

do 30 mrt.12:55BEZending retour afzender, geadresseerde onbekend

Was te verwachten dat het weer eens fout ging lopen bij hun. :roll: Slechtste koerierbedrijf ooit. Bpost, UPS, DHL, DPD en Dynalogic gaven geen enkel probleem bij de voorbije leveringen op mijn adres.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Onlangs hetzelfde meegemaakt met PostNL, uiteindelijk herbesteld en zelf gaan halen in de post.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tja, het zijn klassiekers he.
Zoals "U was niet thuis" briefjes insteken zonder het pakje bij te hebben etc, ik heb het ook meegemaakt hoor.
Erger nog, ik ging net mijn post halen en haalde het briefje uit de bus, terwijl de postbode net nog in een andere bus (appt) iets instak. En maar straal ontkennen dat dat briefje van hem was hoor.

Mss een interessante toepassing voor dat nieuwe LORAwan netwerk?
Een chipje dat af en toe een gps fix zoekt en dan op het lora netwerk een update stuurt.
Als dat goedkoop in massaproductie kan, taggen we mss ooit al onze pakjes daarmee :-)
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

De verzender kan aangeven dat een handtekening vereist is.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

retour afzender, geadresseerde onbekend. Ik ken het... Pakje kwam dan de dag nadat ik het opnieuw bestelde toch aan... 2 pakjes voor de prijs van 1.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Sommigen geadresseerden hebben toch ook wel boter op hun hoofd.

Mijn adres is precies een afhaalpunt geworden voor verschillende diensten. Al die koeriers weten ondertussen al dat er hier meestal iemand thuis is. Ik werk in shiften en mijn echtgenote werkt maar een halve week... Ze doen zelfs de moeite niet meer om op het juiste adres aan te bellen. Met momenten staan hier 5 pakketjes te wachten op hun eigenaar.

En dan zijn er die buren die niet eens de moeite doen om aan te bellen om hun pakje te komen afhalen. Die verwachten dat je dat onder hun neus komt brengen. Reacties als : "Oh, ik dacht dat je dat wel zou komen brengen." Zo staat er hier al 2 dagen een opgerold tapijt in de gang.
Of dan van die leukerds die online bestellen, net voor ze een week in vakantie gaan. Ik kan hier verhalen vertellen.

Ik denk dat ik geld ga vragen om hier depot te spelen.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Soms is het wel niet makkelijk uit te vogelen waar uw pakket beland is en zeker niet alle mensen tracken online.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Pas daar toch maar een beetje mee op, petrol.
Als er ns een (duur) pakje kwijt is, en de pakjesdienst beweert dat het afgeleverd is, zouden de buren wel ns in jouw richting kunnen wijzen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Pas daar toch maar een beetje mee op, petrol.
Als er ns een (duur) pakje kwijt is, en de pakjesdienst beweert dat het afgeleverd is, zouden de buren wel ns in jouw richting kunnen wijzen.
Nope. De koerierdienst had het dan niet bij hem moeten leveren in de eerste plaats. De "bewijslast" is aan de koerierdienst om aan te tonen wat er mee gebeurd is, niet aan iemand die er als derde partij volledig buiten staat. Een buur die anders denkt, die denkt verkeerd en stelt zich bovendien erg onrespectvol op tov iemand die vrijwillig pakjes aanneemt voor anderen om hen tijd en last te besparen.

Als de koerierdienst een gangbare praktijk ontwikkelt om pakjes aan niet-geadresseerden af te leveren (en ik oordeel niet of dat nu goed of fout is, hangt af van de omstandigheden), dan moeten ze ook de risico's erbij nemen. Zoniet is het heel simpel: geadresseerde niet thuis, pakje weer naar het depot. De koerier is overigens veelal verzekerd tov zo'n claims, de vrijwillige buur daarentegen niet.

Mijn ervaring is trouwens dat enkel de goedkopere koeriers die praktijk hanteren. Een FedEx/DHL Express zie ik dat niet doen zonder signature release (DHL Parcel dan weer wel). UPS doet het standaard wel maar biedt een optie aan om niet aan buren af te leveren. Als je een duur pakje wil laten verzenden weet je dus welke dienst je moet gebruiken.

Zelf moedig ik de praktijk van de "vrijwillige buur" wel aan zolang het doenbaar is en binnen de perken blijft. Het bevordert immers het lokale sociale weefsel. De paraplu van "ik doe het niet, want de buren zouden in mijn richting kunnen wijzen als het fout gaat" getuigt wel van het groter maatschappelijk onbehagen waarmee wij vaak leven (en niet zozeer het "risico" waarvan sprake, want bewijslast is er toch nooit).
foxhound
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 19 keer

Eind vorig jaar eindelijk het ouderlijk huis verlaten en een appartementje beginnen huren boven een frituur (ingang aan achterkant) .

Voordien bij het ouderlijk huis nooit problemen gehad met koeriersdiensten, elke dienst leverde mooi op tijd en altijd goed te volgen met track & trace. PostNL deed het zelfs het beste (lees vlotste).

Bij m'n nieuwe woonst is het ook PostNL die de beste dienst voorziet. Als ik niet thuis ben wordt het pakketje ergens op een veilige plek achtergelaten, gezien het nooit op zicht is van de straat vind ik dit zeer handig (gezien ik meestal niet thuis ben).

BPost is echter een ramp. 90% van de tijd steken ze gewoon rechtstreeks een briefje in de bus (die aan de voorkant van de frituur hangt). Ik denk dat de postbodes gewoon niet weten dat er een ingang is aan de achterkant en verder geen moeite doen. Bij levering op zondag van coolblue waren we met 2-en thuis maar toch gewoon briefje in de bus, "Niemand thuis".
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:Nope. De koerierdienst had het dan niet bij hem moeten leveren in de eerste plaats. De "bewijslast" is aan de koerierdienst om aan te tonen wat er mee gebeurd is, niet aan iemand die er als derde partij volledig buiten staat. Een buur die anders denkt, die denkt verkeerd en stelt zich bovendien erg onrespectvol op tov iemand die vrijwillig pakjes aanneemt voor anderen om hen tijd en last te besparen.
Dat klopt dan allemaal wel, maar een burenruzie is niet plezant, en in het vlaamse roddellandschap (u weet wel, de gemiddelde vlaming kan zijn neus niet thuishouden) kan dat wel ns serieus tegenvallen.
Al heb je dan nog niks gedaan, daar ben je dan vet mee...
Ik zeg alleen maar "pas een beetje op", want hoe graag je buren je ook graag zien zolang je iets voor hen doet, kan dat bij sommigen omslaan zonder dat je het ziet aankomen.

foxhound schreef:BPost is echter een ramp. 90% van de tijd steken ze gewoon rechtstreeks een briefje in de bus (die aan de voorkant van de frituur hangt). Ik denk dat de postbodes gewoon niet weten dat er een ingang is aan de achterkant en verder geen moeite doen. Bij levering op zondag van coolblue waren we met 2-en thuis maar toch gewoon briefje in de bus, "Niemand thuis".
Ik verdenk ze ervan (enfin, ik heb zelf halvelings bewijzen, en van derden gehoord die beweren het gezien te hebben) dat ze het pakje gewoon niet meesleuren wegens "te groot", en dat briefje idd by default in uw bus steken.
Zeker bij de rondes die per fiets of brommer (ipv auto) gebeuren lijkt me dit schering en inslag.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Wij tekenen nooit iets af. Dat zou wel al te gemakkelijk zijn. Hun woord tegen dat van wie?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

foxhound schreef:Bij levering op zondag van coolblue waren we met 2-en thuis maar toch gewoon briefje in de bus, "Niemand thuis".
De zondaglevering van bPost (afaik enkel voor Coolblue?) is nu wel een bijzonder geval, om meerdere redenen.

De zaterdaglevering (Amazon en Coolblue) zou normaler moeten verlopen.
petrol242 schreef:
Wij tekenen nooit iets af. Dat zou wel al te gemakkelijk zijn. Hun woord tegen dat van wie?
Inderdaad, als je niet tekent zal men u nooit iets kunnen maken. Als het pakje "verloren" gaat dan zal de koerier het moeten ophoesten. Dat gezegd zijnde, laat dit geen uitnodiging zijn voor iemand om misbruik te maken van het feit dat je pakjes voor anderen krijgt. Als dat ooit aan het licht komt zal dat redelijk problematisch worden. Maar wie "goede huisvader" is hoeft zich absoluut geen zorgen te maken.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Vorige week een pakket van Amazon bij schoonzus laten leveren, staat op tracking "pakket geweigerd" terwijl ze nooit langs geweest zijn. Is retour gegaan naar Amazon, die hebben dan wel gratis prio opnieuw verzonden, maar ge moet er toch maar weer achter zitten. Dat was bpost in Stekene denk ik.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Idem hier met postnl. Adres onbekend terwijl dat bij bpost, GLS, UPS.... allemaal geen probleem is. inkt123 heeft het pakket 3 keer opgestuurd en teruggekregen en de enige manier waarop mijn bestelling is aangekomen is om het elders te laten afleveren (waar ik het dan zelf moest gaan afhalen). Volgende dag geleverd? Uiteindelijk een week later, ja.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Voor mij nu ook eerste keer dat een pakket van post-nl niet aan komt.

Geleverd volgens postnl op dinsdag, echter woensdag is de status automatich op geleverd komen te staan omdat er dinsdag niets vernomen was van de status.

ik heb echter geen pakket / briefje gezien.

nu wacht ik al 2 dagen op antwoord van post-nl
Afbeelding
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member

blaatpraat schreef:DHL:

Niets te zien.

heb je het over de echte DHL of over dhlparcel?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Bart_Herbots schreef: heb je het over de echte DHL of over dhlparcel?
"Klantendienst reageert niet" ergo DHL Parcel :wink:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb eenmaal juist hetzelfde meegemaakt,men had het pack afgegeven aan de buren,en deze hadden het zelfs geopend,en toen afgegeven aan ons,s'avonds,gewoon geopend,ik was wel kwaad,maar hier bij Ons hebben we er verder geen punt meer van gemaakt,gewoon omdat we wisten dat de woning verkocht was,en die mensen gingen verhuizen(wat ook gebeurd is).
Er was ook duidelijk aangeduid dat het pack bij ons,op ons adres was afgegeven,wat niet het geval was.
Het was wel met DPD.
Nu betaal ik nog alleen met PayPal,gewoon omdat men op die manier vrij gemakkelijk een klacht kan neerleggen.
Van Post Nl hebben wij geen klagen,ik zie dat dit altijd dezelfde persoon is,die langs komt(een zelfstandige??)hij heeft mij persoonlijk gevraagd wat te doen,als er niemand thuis mocht zijn.
Dus mijn advies is,betaal met PayPal,indien een zending niet is toegekomen is het vrij gemakkelijk om een klacht neer te leggen(gewoon aanvinken) .
Laatst gewijzigd door fluppie 05 apr 2017, 10:38, in totaal 2 gewijzigd.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

petzl schreef:Voor mij nu ook eerste keer dat een pakket van post-nl niet aan komt.

Geleverd volgens postnl op dinsdag, echter woensdag is de status automatich op geleverd komen te staan omdat er dinsdag niets vernomen was van de status.

ik heb echter geen pakket / briefje gezien.

nu wacht ik al 2 dagen op antwoord van post-nl
iemand van een paar straten verder is zondag mijn pakje komen brengen, blijkbaar geleverd in de verkeerde straat...
Afbeelding
springfield
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer

Ik heb hier geen klagen over PostNL. PostNL werkt met zelfstandigen in België, terwijl dat bij veel andere koerier diensten niet zo is maar werknemers die in dienst zijn. Dus het hangt ook veel af van de persoon die uw pakketjes aflevert. Die zelfstandigen worden betaald per pakketje, dus hoe meer pakketjes die afleveren hoe hoger hun inkomsten, en sommigen zullen dat te veel bovenop de klantentevredenheid stellen, dat zal dus minder snel gebeuren bij een werknemer in dienst. Als je dus problemen hebt bij PostNL zeker een klacht sturen zodat PostNL ook op de hoogte is en die zelfstandige daarop kan aanspreken.

En zoals Raf1 zei, voor sommige is het misschien interessant om zo'n pakketbus te plaatsen indien mogelijk. Je vindt dat al vanaf een €150. Daar passen natuurlijk wel niet de heel grote pakketten in.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik ken maar 1 bedrijf in Belgie waar je die pakketbus kan huren, en die samenwerkt en, erkent wordt door (bijna) alle in Belgie opererende transporteurs.. Enige probleem.. wordt momenteel enkel in Mechelen geinstalleerd...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
springfield
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer

Ik bedoel een brievenbus waar ook pakketjes in kunnen zoals deze (je hebt verschillende modellen, groottes, merken):
Afbeelding
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

foxhound schreef:BP**t is echter een ramp. 90% van de tijd steken ze gewoon rechtstreeks een briefje in de bus (die aan de voorkant van de frituur hangt).
Heb zonet ook eens getuige mogen zijn van het summum van <ahem> efficientie bij het versturen van een pakje. Op den duur wordt ge daar immuun voor. :lol:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Vorige week een vinylplaat besteld in het UK.
Werd geleverd door BPOST terwijl mijn vrouw thuis was. Ze zag de postbode toevallig aan het werk vanaop de bovenverdieping:
Niet aangebeld
Betonnen deksel van de brievenbus gelicht.
Pakje erin gestoempt, het past er net niet in, maar dat moet lukken dacht hij...

Gelukkig is de plaat niet beschadigd maar een mens zou voor minder een camera installeren.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik herken al deze klachten,sommige zelf tegengekomen,en bij de buren hier hoor ik dezelfde verhalen.Ik probeer me te beschermen door de betaling te doen via PayPal.Als men dan klachten heeft(beschadiging/verkeerde inhoud/niet gekregen)kan men via PayPal heel gemakkelijk een klacht indienen,(men moet gewoon aanvinken)daardoor komt men in contakt met de leverancier,en doet men een poging om de zaak vlot te trekken,indien dit lukt,moet men dan het terug laten weten aan PayPal(terug aanvinken dat geschil opgelost is).In mijn geval (niet gekregen!!) kan ik zeggen dat de leverancier er alles aan gedaan heeft
om de zaak vlot te trekken,(ook omdat hij weet dat PayPal het geschil op de voet volgt??).
Als men gewone betaling doet(zonder PayPal) staat men m.i. gewoon machteloos,zeker als het over een kleiner order gaat.
Laatst gewijzigd door fluppie 06 mei 2017, 13:00, in totaal 2 gewijzigd.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Met een credit card gaat het in principe ook met zo'n kopersbescherming, maar PayPal is wel een pak makkelijker en het gaat sneller.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 66 keer

butskristof schreef:Met een credit card gaat het in principe ook met zo'n kopersbescherming, maar PayPal is wel een pak makkelijker en het gaat sneller.
Met een kredietkaart moet de waarde van dat koopwaar minimum € 50 (Belfius) of zelfs € 75 (Keytrade) bedragen zoniet dan komt die verzekering niet tussen en is er dus geen kopersbescherming, ik weet niet of dat voor PayPal ook zo is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

apestaart schreef:
butskristof schreef:Met een credit card gaat het in principe ook met zo'n kopersbescherming, maar PayPal is wel een pak makkelijker en het gaat sneller.
Met een kredietkaart moet de waarde van dat koopwaar minimum € 50 (Belfius) of zelfs € 75 (Keytrade) bedragen zoniet dan komt die verzekering niet tussen en is er dus geen kopersbescherming, ik weet niet of dat voor PayPal ook zo is.
Maw, pleeg fraude voor 49,99 EUR en je raakt er mee weg. Slecht idee van Belfius/Keytrade. Maar zoals ik al zoveel zei: Belfius/Keytrade zijn slechts tussenpersonen; de kredietkaarten met hun logo op, inclusief de geschillen daarmee, worden beheerd door Wordline. Een Franse firma die dankzij politieke ruggesteun in ons land geniet van een quasi-monopolie en niet echt begaan is met het lot van de Belgische consument, wel met het versluizen van hun geld naar Frankrijk.

PayPal kent geen minimum.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

apestaart schreef:
In mijn geval was de waarde v/h order 50€, ik heb niet de indruk dat het bedrag van de bestelling een rol speelt bij PayPal,men vinkt gewoon het probleem aan,en men krijgt een mail v/h bedrijf in kwestie,waar U dan rechtstreeks mee kan mailen,men kan iedere mail op de PayPal site zetten,en op een bepaald moment kan men dan aanduiden of het probleem opgelost,of na een bepaalde tijd(gelimiteerd!!)niet opgelost geraakt,dan neemt PayPal volledig over,en word het bedrag terug gestort.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Is dat business model van aan huis leveringen nog wel haalbaar? Dat kost hopen geld, stress voor die chauffeurs, ze zouden beter verschillende centrale leveringen doen per wijk...

Als ik de mogelijkheid heb, dan kies ik er telkens voor om het te laten afleveren in een post/kiala/dpd-punt.
Dan moet'k er niet op letten dat ik thuis ben, als ik melding krijg dat het ter beschikking is dan is het er (niet zoals bij bpost pas vanaf 11u de dag nadien) etc.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”