Iedereen heeft een zwaar beroep

tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hoi,

iedereen tot 67 laten werken is eerlijk lees ik hier, dat is de grootste BS die er bestaat.. aantal jaren effektief gewerkt hebben dat is eerlijk. Een inegnieur die op 24 afstudeert, nog enkele jaren sabbat neemt en dan start te werken of een arbeider op zijn 18, waarom allebei tot hun 67, is dat eerlijk , hoe kortzichtig is dat?
Er is maar 1 eerlijk systeem en dat is rekenen hoeveel jaren je gewerkt hebt en dan je pensioen bepalen adhv wat je afgedragen hebt.
Als men tot 67 rekent dan heb ik liefst 47 jaar werken er op zitten en ik durf gewoon niet uitrekenen wat ik aan de staat heb afgegeven, maar dat gaat zeker over het miljoen euro aub.... Ik heb een goedbetaalde job en betaal "graag" belastingen voor het instandhouden van ons sociaal systeem, dat wil echter niet zeggen dat ik die put moet vullen die een ander gegraven heeft of nog erger, moet opdraaien voor een hele hoop profiteurs.Neen, ze zijn het niet allemaal, dat is nog het ergste, diegene die het niet zijn krijgen in weze veel te weinig, alweer door diezelfde profiteurs.
Ik ben gedegouteerd hoe men soms van de babyboomers spreek van mensen geboren tot de jaren 70 alsof ik mee een grote profiteur ben of deze put gegraven heb. Ik ben van 69, ben in 89 beginnen werken (onmiddelijk na de school en nooit blijven zitten), 90 in het leger als een van de laatste lichtingen, en onmiddelijk daarna opnieuw gaan werken. Begin jaren 90 de eenmalige bijzondere schandalige belasting van JLDH die we nog altijd betalen en sindsdien altijd meer.100 euro opslag krijgen dit jaar en met wat geluk 30 euro meer netto... als ik brutto netto kijk is het helemaal om te schreien... Dus, pensioen na aantal jaren effectief afgedragen en het bedrag dat je afgedragen hebt met uiteraard een begrenzing..

Wat die ambtenaren betreft, ik heb er enkele in de familie en hoor voldoende verhalen van hoe gemotiveerden er gewoon vantussen getreitterd worden en daarnaast nog een mooi inkomen ook, dus dat pensioen gelijktrekken met de privee, ze hebben al voordelen genoeg...
Mijn vrouw ziek geweest, een jaar er vantussen, na 1 maand op ziekenkas en deftig loonverlies, een ambtenaar , ongeveer dezelfde leeftijd had honderden gelijkgestelde dagen, na 1.5 jaar nog geen euro minder op de rekening elke maand...
Zo kan je ellenlang doorgaan.. Het gras... groener...

Ik lees hierboven :We, werk bv ipv met "cutoff is 2000 euro verdienen om een steun van 500 euro te krijgen" met "vanaf je meer dan 2000 verdient ronden we je steun af zodat het totaal niet hoger dan 2500 euro komt".
En doe dat hier dan ook met jaren opnieuw hetzelfde, zij die iets meer hebben moeten het maar afgeven."
Waarom moeten zij die iets meer hebben het maar afegevn,ik betaal al super veel belastingen om zij die het minder hebben hun kids naar school te kunnen doen gaan, hun dokter te betalen enz.. Nogmaals, ons goed sociaal stelsel moet blijven bestaan maar daarom moet je de middenklasser niet stropen.Waarom moet je als je 2000 euro krijgt steun krijgen, en die van 2500 euro niets. Er is een reden waarom de ene meer verdient dan de andere, dat kan een ploegensysteem zijn, meer verantwoordelijkheid, noem maar op,iedereen is vrij om op elke vacature in te schrijven.... Hoe ga je mensen nog motiveren dat iestje extra te doen als je dat oplost met een premie of diegene die iets meer verdient nog meer gaat belasten dat hij er minder van over houdt?..

Zoals altijd NIMBY, ze mogen het overal gaan halen behalve bij mij....


Tom
Laatst gewijzigd door tom35 op 02 sep 2016, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Mijn vorig beroep was zwaar omdat ik elke dag 2 a 3 uur file moest vreten en dan nog 8 uur per dag mijn brein moest uitlenen aan de klant plus nog een half uur middagpauze en dan is je dag bijna om, om dan aan een mooie daily rate consultant te spelen waar van die woeker agencies nog eens 35% of meer bovenop mijn tarief erbij lapten. Ik had toen elke maand dik over geen tijd en energie hebben om met dat geld iets te doen.

De mens is niet gemaakt om 9 to 5 voor een baas te werken. Op een bepaald moment was ik het beu, en nu werk ik als ik zin en energie heb en ik heb een tiental mensen die met mijn product werken en het verkopen. Soms werk ik een heel weekend door als ik iets af wil hebben of een deadline moet halen, maar die deadline bepaal ik zelf, en dit heeft als gevolg dat ik bvb midden in de week bvb verlof kan nemen of weekend nemen midden in de week.

Ik kan letterlijk zo veel of zo weinig werken als ik zin in heb of fysiek aankan, dus ik bepaal volledig zelf mijn uren.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Je bent zelfstandige, dit topic gaat over het "zwaar beroep" van overheidwerknemers. Met het zwaard van Damocles boven hun hoofd tot hun 67ste te moeten gaan werken, als ze het effectief zouden halen en niet op medische basis vervroegd op pensioen te moeten gaan of te moeten rondkomen met een uitkering van de ziekenkas of invaliditeit.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”