Petitie Uber

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Tof dat de meesten inzien dat Uber toch niet 100% kosher is en hun manier van werken tot uitbuiting kan leiden. Misschien is het tijd om dit door te trekken naar de lowcost maatschappijen als Ryanair en Easyjet.
Piloten die geen werknemer maar zelfstandig zijn, lage verdiensten (je kan veel beter bij De Lijn gaan werken...

Aan de andere kant is het taxisysteem hier ook niet wat het moet zijn. Brusselse taxi brengt iemand naar Zaventem en moet leeg terug, omgekeerd idem...
Bij elke actie om taxi's te controleren wordt er een waslijst aan inbreuken vastgesteld...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Misschien moet de taxisector deze "bedreiging" aangrijpen om een aantal zaken ten goede te laten hervormen.
Ik ga nergens suggereren dat de taxisector heilig is, dat we die moeten beschermen of dat die nu al zeer efficiënt werkt.
Ik pleit er wel voor, om iedereen dezelfde regels te doen laten volgen. Anders is het gewoon niet eerlijk.

Ryanair en consoorten: daar zijn de regels gelijk voor iedereen. Brussels Airlines mag ook hun administratief centrum in Ierland plaatsen en ook piloten via obscure formules voor hen inschakelen. Alleen doen ze dat niet. Iedereen is wel gelijk voor de wet.
Ryanair interpreteert de wet nogal ruim (ze zijn nog niet veroordeeld) en profiteert van de overheid door (VanOvertveldt/Audi-gewijs) overheden tegen elkaar uit te spelen.
Het is aan de geïnteresseerde reiziger om een keuze te maken tussen beide modellen. Ook hier heeft de druk van lowcost ook een aantal goede veranderingen teweeg gebracht.

Ik heb als student enkele keren met Ryanair gevlogen. Never again (Brussels South, my ass)
Nu vlieg ik meestal met Brussels Airlines, Alitalia, AirFrance, ...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:Alléén is dergelijke gebruik niet door je leasing contract toegestaan.
En wat als de firmawagen eigendom is van de firma en geen leasing? Zoals in mijn geval.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Dan gelden de regels van leasing niet voor jou é? :)
Je eigen contract er eens op nalezen. Als er niets in staat over privé gebruik etc.. Uber dan maar :-D
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Staat niks in mijn arbeidsovereenkomst over privé gebruik van de auto.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beschouw taxichauffeurs nu ook niet als de heilige jongens hé...

Gedurende de "Exclusiefweek" (met op de laatste dag de gekende "nacht van Exclusief") en gedurende de Eccentricbeurs in Knokke rij ik - als vrijwilliger, ik verdien dus niks behalve de fooi die ze soms geven - de mensen van hun hotel (enkel grondgebied Knokke) naar de beurs en nadien omgekeerd. Ik doe dit als vrijwilliger van een verkeersveiligheidsorganisatie. De reden is dat wij gesponsord worden door een bepaald automerk, en dat dit automerk daar de shuttles levert waarmee wij het vervoer doen (voor wat, hoort wat).

Elk jaar opnieuw zijn er opstootjes met taxichauffeurs die zich bedreigd voelen, hoewel er met de taxibedrijven daar een overeenkomst is : de mensen hebben altijd de keus of ze meerijden met een taxi, ofwel met ons. Wij rijden enkel naar hotels of privéwoonsten welke zich op grondgebied Knokke bevinden, al de rest is zo-ie-zo voor de taxidiensten. Uiteraard moeten wij ook voldoen aan allerhande regels, zoals de stempel "bezoldigd vervoer" (dus medische keuring) op ons rijbewijs (ik hoop van harte dat dit in orde is bij Uber chauffeurs btw). En toch zijn er elk jaar problemen met die mannen. Van verbale agressie naar ons toe tot het inslaan van ruiten en agressief rijgedrag als ze ons zien (wat niet zo moeilijk is met een bestickerde wagen). Het zou niet de eerste keer zijn dat ze ons letterlijk klem rijden om dan gewoon buiten hun auto's een sigaretje te roken. Het enige dat wij kunnen doen is wachten...

Maar wat blijkt nu ...
1. Mensen rijden liever met ons mee dan met één of andere ongelikte beer in een taxi. Een aantal mensen hebben gedurende de jaren (het is nu 10 jaar dat we beide evenementen doen) het zelf meegemaakt dat ze klemgereden zijn, of hebben dit wel al opgevangen links of rechts. Gevolg : ze gunnen de taxichauffeurs geen eurocent meer.
2. Taxichauffeurs weigeren te werken tijdens deze evenementen, waardoor wij veel meer de vraag krijgen om buiten Knokke te rijden. Héél af en toe staat men dit toe vanuit de organisatie (bvb om mensen naar het station van Oostende te voeren). Uiteraard spreken we dan wel over gastsprekers of artiesten of zo.

En voor degene die spreken over belastingen ontduiken etc : lees dit eens : http://www.demorgen.be/binnenland/prost ... -a2468876/

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

krisken schreef:Beschouw taxichauffeurs nu ook niet als de heilige jongens hé...
Ik kan er van meespreken. Aan't werk aan Stefaniaplein Brussel. Er waren (zijn?) 5 parkeervakken met 4 gereserveerd voor taxis. Aangezien wij altijd vroeg waren hadden we altijd plaats in dat ene niet-taxi vak. Dagelijks belden die mannen de politie omdat we op "hun" plaats stonden, telkens een patrouille die ons kwam zeggen dat we weg moesten tot we hun op de signalisatie wezen. Politie gaf toe dat we reglementair parkeerden. Reactie van de "heren" taxichaffeurs: "Ja maar, gaat ge die dan nog wegslepen of hoe zit dat?" Nee dus :angel:

Enkele weken later kreeg onze baas toch nog een aantal processen verbaal thuis maar na een brief naar de procureur hebben we daar niets meer van gehoord.

Sindsdien zijn die mannen mijn maatjes niet meer.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Beschouw taxichauffeurs nu ook niet als de heilige jongens hé...
Zeker niet... maar dat los je niet op door morgen zomaar iedereen taxi te laten spelen zonder enige vereiste.

Je gaat morgen ook niet iemand toelaten voedsel te verkopen zonder in orde te zijn met de gezondheidsregels (en de investeringen die hieraan vasthangen) hoop ik.

Wil iemand persoonlijk structureel taxi spelen (en dat doe je zodra je je opgeeft voor een dienst als Uber)... tja, dan moet je ook maar zorgen dat je dezelfde regels volgt als een echte taxi.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”