Hehe, prachtig. Ze kunnen er waarschijnlijk niet aan met hun hijskraan omdat het dak van dat bushok in de weg zit. Het bushok moet dus eerst weg voor de telefooncel weg kan. Dat kon nog wel eens even gaan duren...Kenw00t schreef:Hier: https://goo.gl/maps/Tkwl6
Telefoon uit telefooncel aan de praat krijgen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
En zat dat vrouwke er ook nog in?Kenw00t schreef:Hier: https://goo.gl/maps/Tkwl6payphoneuser schreef:Aha! Waar precies, als ik zo curieus mag zijn? Toevallig gezien of ze nog werkte? ("Bienvenue" op het display)
De cel staat er nog exact zoals op de foto; zelfs de graffiti op het buskot is ongewijzigd. Heb helaas niet kunnen kijken op het schermpje.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Nee, er zat niemand in. Dat was me zelfs nog niet opgevallen op StreetView.
Dat buskot zal inderdaad in de weg staan. Het is nu ook niet het type dat je even verplaatst mits het losdraaien van enkele vijzen. Alhoewel het lijkt dat er tussen buskot en kerk nog wel genoeg plaats is om het langs daar te hijsen, indien men de telefooncel eerst met een bulldozer tegen die muur duwt.
Edit: heisen
Dat buskot zal inderdaad in de weg staan. Het is nu ook niet het type dat je even verplaatst mits het losdraaien van enkele vijzen. Alhoewel het lijkt dat er tussen buskot en kerk nog wel genoeg plaats is om het langs daar te hijsen, indien men de telefooncel eerst met een bulldozer tegen die muur duwt.
Edit: heisen
Laatst gewijzigd door Kenw00t 06 jul 2015, 09:17, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
Inderdaad goed opgemerkt van Trojan, had het ook niet gezien de eerste keer.
Ze zijn toch echt straf bij Google, wat was de kans dat ze een nog gebruikte telefooncel gingen tegenkomen? Dat mens heeft op haar eentje mss de belminuten van half Wallonië op haar palmares
Ze zijn toch echt straf bij Google, wat was de kans dat ze een nog gebruikte telefooncel gingen tegenkomen? Dat mens heeft op haar eentje mss de belminuten van half Wallonië op haar palmares
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Onderaan staat er wel: opnamendatum Augustus 2010, dus "dat mens" is bijna al 5 jaar ouder nupayphoneuser schreef:Ze zijn toch echt straf bij Google, wat was de kans dat ze een nog gebruikte telefooncel gingen tegenkomen?
Dat mens heeft op haar eentje mss de belminuten van half Wallonië op haar palmares
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb nog iets gevonden .... voor 1992 - Telecard toestel Type 70300 (nog van de RTT)
Moederkaart bestaat uit twee delen:
1 - Telefoongedeelte - onder controle van een microprocessor
2 - Lezer gedeelte - vb: die staat ook in voor de detectie van de 16kHz
Strapping voor:
wijze van kiezen IM / VF = via schijf / via toetsen.
Publiek / privé gebruik = publiek is op een openbare plaats / privé is vb.: in een café.
Tele-Alarm
Aanvaardingscode van de kaarten (type A, B, ....)
En dan staat er ook nog .... koppeling van een Gelijkrichter 24V/1A.
Meer gegevens zijn er niet.
-
- Plus Member
De 70300 heb ik hier ook, het had allicht makkelijker geweest om deze aan de praat te krijgen, ware het niet dat quasi alles wat er vanbinnen in zat er uit was gesloopt Het buitenaanzicht is echter intact.
Persoonlijk vind ik echter de Proxim een grotere uitdaging... een iets te grote uitdaging is misschien beter gezegd.
Persoonlijk vind ik echter de Proxim een grotere uitdaging... een iets te grote uitdaging is misschien beter gezegd.
Laatst gewijzigd door payphoneuser 30 sep 2015, 13:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
En ik ben weer wat verder in mijn queeste . Ik vond na lang zoeken op internet de brochure over een toestel PMS10 van Ascom. Dit zou de "controller" zijn die in de LEX zou kunnen staan. Er bestaat blijkbaar ook nog software PMS150 en PMS300 om een heel park van payphones te beheren. Ik vermoed dat dit het gebruikte materiaal is (was).
- Bijlagen
-
- PMS300.pdf
- PMS300
- (61.82 KiB) 50 keer gedownload
-
- PMS150.pdf
- PMS150
- (66.75 KiB) 26 keer gedownload
-
- PMS10.pdf
- PMS10
- (65.26 KiB) 34 keer gedownload
Hallo,
ik zag je nieuwe reactie op Circuits Online.
Moet zeggen dat ik het best teleurstellend vind dat mijn opmerkingen hier -mbt. connctor X26 en de opgenomen stroom- klaarblijkelijk compleet genegeerd worden.
Groeten,
Jan Lisman.
ik zag je nieuwe reactie op Circuits Online.
Moet zeggen dat ik het best teleurstellend vind dat mijn opmerkingen hier -mbt. connctor X26 en de opgenomen stroom- klaarblijkelijk compleet genegeerd worden.
Groeten,
Jan Lisman.
-
- Plus Member
Negeren was absoluut niet de bedoeling Jan, en ik waardeer jouw bijdragen zeer zeker, maar ik kan er helaas niet mee verder op dit punt. Er is mij echt geen externe voeding bekend buiten de voornoemde accu van 6 volt, die op een andere plek is aangesloten. De opmerking ivm de opgenomen stroom heb ik weldegelijk in rekening genomen in mijn laatste post op het andere forum want ik vraag me af of die accu het wel zou kunnen trekken.
Mijn excuses voor het eventuele misverstand
Mijn excuses voor het eventuele misverstand
-
- Plus Member
De X26 aansluiten op 6V deed niets, maar op de plaats waar de accu zat rechtstreeks 6V aansluiten heeft wel resultaat! De telefoon start op en komt daarna op de melding "buiten dienst". Toch al een stap vooruit. Nu ook eens proberen om tegelijk ook de lijn aan te sluiten...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Omg, de laatste telefooncel en de laatste tandy-winkel aan de overkant! Heeft er al iemand contact proberen leggen met deze geïsoleerde stam?Kenw00t schreef:Hier: https://goo.gl/maps/Tkwl6
-
- Plus Member
Met lijn aangesloten jammer genoeg geen verandering.
Iemand een PMS10 op overschot?
Iemand een PMS10 op overschot?
-
- Plus Member
Vrees dat ik bij Sinterklaas meer chance ga hebben
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Ondertussen is de telefooncel verdwenen.brubbel schreef:Omg, de laatste telefooncel en de laatste tandy-winkel aan de overkant! Heeft er al iemand contact proberen leggen met deze geïsoleerde stam?Kenw00t schreef:Hier: https://goo.gl/maps/Tkwl6
-
- Plus Member
Ah, tof dat je daar nog aan gedacht hebt
Ik heb momenteel nog weet van 1 cel die er nog altijd staat, in Bouge (Namen)
Binnenkort komt Sinterklaas maar ik vrees dat hij mijn gerief om het toestel te doen werken niet gaat brengen
Ik heb momenteel nog weet van 1 cel die er nog altijd staat, in Bouge (Namen)
Binnenkort komt Sinterklaas maar ik vrees dat hij mijn gerief om het toestel te doen werken niet gaat brengen
- Trojan
- Elite Poster
In Rijkevorsel staat er ook nog altijd een telefoontoestel, maar dan enkel nog op een paal en niet meer in een cel.
https://www.google.be/maps/@51.3493766, ... l=en&hl=en
Google maps doet wat moeilijk en wil geen street view tonen van vlak voor het toestel.
https://www.google.be/maps/@51.3493766, ... l=en&hl=en
Google maps doet wat moeilijk en wil geen street view tonen van vlak voor het toestel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Plus Member
Blijkbaar is daar een stuk Street View met een fout, heb hier ook op een paar devices zwart scherm als ik verder wil "lopen".
Het is toevallig geen infotelcel zoals hier te zien is: http://maps4industry.com/content/infote ... nte-dessel?
Deze overleven meestal nog omdat er vaak een kaart van de gemeente oid inhangt en de gemeente die wil behouden. Soms verwijdert Belgacom dan wel al het toestel (in Overmere zijn er zo nog enkele infotelcellen zonder telefoon) maar het gebeurt blijkbaar ook dat men wacht tot het geheel weg kan gehaald worden.
Aan de plantentuin van Meise was dit bvb tot in juni/juli het geval. Sindsdien spotte ik er geen meer in the field. Die in Namen weet ik via een andere fan.
Het is toevallig geen infotelcel zoals hier te zien is: http://maps4industry.com/content/infote ... nte-dessel?
Deze overleven meestal nog omdat er vaak een kaart van de gemeente oid inhangt en de gemeente die wil behouden. Soms verwijdert Belgacom dan wel al het toestel (in Overmere zijn er zo nog enkele infotelcellen zonder telefoon) maar het gebeurt blijkbaar ook dat men wacht tot het geheel weg kan gehaald worden.
Aan de plantentuin van Meise was dit bvb tot in juni/juli het geval. Sindsdien spotte ik er geen meer in the field. Die in Namen weet ik via een andere fan.
-
- Plus Member
Uiteindelijk dan toch in beeld gekregen
https://www.google.be/maps/@51.3487816, ... l=en&hl=en
Blijkbaar houdt Street View een archief bij en kan je op verschillende tijdstippen kijken hoe het was op een plaats.
Blijkbaar houdt Street View een archief bij en kan je op verschillende tijdstippen kijken hoe het was op een plaats.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Offtopic
Vlak over "'t centrum", in die kelder was in de jaren 90 dé rocktempel van de noorderkempen . Vergane glorie
Vlak over "'t centrum", in die kelder was in de jaren 90 dé rocktempel van de noorderkempen . Vergane glorie
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- Trojan
- Elite Poster
Ahja, die feature was ik al vergeten. Ik ben er deze week nog voorbij gereden en het staat er nog steeds.payphoneuser schreef:Uiteindelijk dan toch in beeld gekregen
-
- Plus Member
Ik heb een leuke ontdekking gedaan. Een website vol informatie over telefooncellen in Frankrijk: http://publiphonie.monsite-orange.fr/
Het zal natuurlijk niet 100% matchen op wat in België bestaat (bestond), maar de algemene principes zullen wel gelijk zijn.
Specifiek onder het thema "Interfaces URP 1G & 2G" staat er meer informatie over die fameuze controllers in de LEX.
Wel een duidelijk verschil met België is dat ze in Frankrijk voor toestellen van de laatste (3e) generatie ISDN gebruiken.
Het zal natuurlijk niet 100% matchen op wat in België bestaat (bestond), maar de algemene principes zullen wel gelijk zijn.
Specifiek onder het thema "Interfaces URP 1G & 2G" staat er meer informatie over die fameuze controllers in de LEX.
Wel een duidelijk verschil met België is dat ze in Frankrijk voor toestellen van de laatste (3e) generatie ISDN gebruiken.