mgo72 schreef:Beste ITnetadmin dus ik heb geen recht om mijn product te maken zoals ik denk dat het beste werkt? Hebben wij websitebouwers rechten? Of enkel de plicht u content te geven dat ge goed vindt om de tijd op uw favoriete sites te spenderen?
Jij hebt absoluut het volste recht om je site te bouwen zoals jij hem wil.
Maar eenmaal je webserver de html en andere code naar mij verstuurd heeft, heb ik het volste recht om te beslissen hoe mijn browser die code rendert, al dan niet welke code hij negeert of overslaat, en welke afbeeldingen of filmpjes geladen worden.
Jij biedt je code aan, zoals jij hem opgebouwd hebt, ik render hem zoals ik wil, naar mijn believen.
Dat gedoe van "geen rechtermuisklik scripts", "openen in nonresizable windows", etc etc etc, daar gaat hier niet op.
Je mag suggesties meesturen, en mijn browser zal dan kiezen wat hij al dan niet wil uitvoeren.
Eenmaal je site code verstuurd is, heb je geen enkele controle meer erover. Zoals Joe hier opmerkte, als ik een text browser wil gebruiken om je site te renderen, is dat mijn volste recht.
Dat is ook het principe van het internet. Je biedt de data zo goed mogelijk aan, maar wat ermee gebeurt eenmaal die opgevraagd is, daar heb je geen controle meer over.
Het is op die manier dat doven, blinden, mobile users, en iedereen die je site niet zomaar kan renderen, de code kunnen herinterpreteren op een manier die voor hen nuttig is. Voor blinden bv zonder afbeeldingen en met hulptekst, voor mobile users zonder de bandwidth hogging videos, etc...
[ Post made via mobile device ]