Nieuwe TomTom-app laat elke maand 75 km gratis navigeren
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik vind hem handig, een 15tal € voor een alles inclusief abonnement. Wel irritant: die app trekt tijdens het navigeren mijn batterij langzaam leeg, ook al hangt ie aan de lader, dus niet bruikbaar voor ritten langer dan een paar uur. Nexus 5 met Android 5.1.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Als ik eerst het adres moet opzoeken in google is het makkelijker om op navigeer naar te drukken dan nog eens extra tomtom open te doen he....Dima_2005 schreef:Ik denk dat TomTom toch niet bedoeld is om als Google te gebruiken.
Maar het hangt er natuurlijk allemaal een beetje vanaf naar waar je rijd.... lange ritten in het buitenland -> tomtom, zeker weten.
Ritjes rond de kerk, waze of googlemaps.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Dat heb je met alle gps apps volgens mij. Hangt ook af hoe zwaar je autolader is en hoe lang je kabel is...vverbeke schreef:Ik vind hem handig, een 15tal € voor een alles inclusief abonnement. Wel irritant: die app trekt tijdens het navigeren mijn batterij langzaam leeg, ook al hangt ie aan de lader, dus niet bruikbaar voor ritten langer dan een paar uur. Nexus 5 met Android 5.1.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Vanwaar deze keuze?iceke schreef: Maar het hangt er natuurlijk allemaal een beetje vanaf naar waar je rijd.... lange ritten in het buitenland -> tomtom, zeker weten.
Ritjes rond de kerk, waze of googlemaps.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
Offline maps, je trekt veel minder data binnen, roaming is niet altijd optimaal tegen 150km/u
Google maps laat steken vallen of valt regelmatig uit in het buitenland, idem voor Waze... maar nu vergelijk ik natuurlijk smartphone apps met een dedi gps van tomtom.
Soit, ik ga het abbo van tomtom toch kopen van zodra ik eens naar het buitenland ga, ik vond de live dienst van tomtom perfect, alleen te duur (50€ per jaar+ 75€ voor kaartupdates) tov de nadelen van Waze/googlemaps.
Ze hebben dus allemaal hun voor en nadelen...
Voor korte ritten vind ik googlemaps het beste, voor langere ritten met kans op file vind ik Waze het beste & voor buitenlandse ritten vind ik TomTom het beste.
Maar het blijft kloten, je mag je niet ergeren in een gps die uitvalt, en dat heb ik genoeg meegemaakt in het verleden..Praag binnenrijden (vergelijk het gerust met Brugge, allemaal enkel richting & maar een paar toegangswegen) met een gps signaal dat wegvalt op een smartphone is echt geen lachertje... op een autostrade van 300km 5minuten geen verkeersinfo hebben vind ik dan weer minder erg.
Vorig jaar heb ik m'n oude tomtom gewoon terug meegenomen voor rondrit in Ierland en ginder een datakaartje gekocht van Three. Wat was ik blij dat ik die gps bij had, in de stad geen enkel probleem, op den buiten overal roaming op ander netwerk & dus trage verbinding of geen dataverbinding.
Google maps laat steken vallen of valt regelmatig uit in het buitenland, idem voor Waze... maar nu vergelijk ik natuurlijk smartphone apps met een dedi gps van tomtom.
Soit, ik ga het abbo van tomtom toch kopen van zodra ik eens naar het buitenland ga, ik vond de live dienst van tomtom perfect, alleen te duur (50€ per jaar+ 75€ voor kaartupdates) tov de nadelen van Waze/googlemaps.
Ze hebben dus allemaal hun voor en nadelen...
Voor korte ritten vind ik googlemaps het beste, voor langere ritten met kans op file vind ik Waze het beste & voor buitenlandse ritten vind ik TomTom het beste.
Maar het blijft kloten, je mag je niet ergeren in een gps die uitvalt, en dat heb ik genoeg meegemaakt in het verleden..Praag binnenrijden (vergelijk het gerust met Brugge, allemaal enkel richting & maar een paar toegangswegen) met een gps signaal dat wegvalt op een smartphone is echt geen lachertje... op een autostrade van 300km 5minuten geen verkeersinfo hebben vind ik dan weer minder erg.
Vorig jaar heb ik m'n oude tomtom gewoon terug meegenomen voor rondrit in Ierland en ginder een datakaartje gekocht van Three. Wat was ik blij dat ik die gps bij had, in de stad geen enkel probleem, op den buiten overal roaming op ander netwerk & dus trage verbinding of geen dataverbinding.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Jammer dat je de optie dan niet hebt gevonden om dit uit te schakelen. De GUI is op het eerste zicht misschien wat druk als je ermee in de file staat (kleuren, Wazers rondom jou, notificaties), maar je kan dat allemaal stuk voor stuk uitschakelen bij Beeldinstellingen, alsook de kleuren (theme) aanpassen.Slafes schreef:Belangrijker dan punten scoren met paaseitjes te vinden.
Maps gebruik ik niet, maar kan je eens uitleggen waarom Waze voor jou niet werkt?Dima_2005 schreef:Ik heb afgelopen tijd weer een paar keer geprobeerd te navigeren met Google Maps en Waze. Compleet waardeloos! (Maps is gewoon onmogelijk om te gebruiken)
Hier is het tegengestelde nochtans waar bij alle Android-toestellen die ik tot nu gehad heb. Met Waze blijft ie gewoon opladen. Status quo heb ik al gehad met Waze + WiGLE wardriving in de achtergrond.Vaganzza schreef:Dat heb je met alle gps apps volgens mij. Hangt ook af hoe zwaar je autolader is en hoe lang je kabel is...
Verder denk ik dat Waze op Europees niveau pas echt kan doorbreken als we van dat verdomde dure dataroaming afraken. De kracht van de app zit hem in die constante netwerkverbinding om je goed te begeleiden. Zonder verbinding lukt ook; ik heb er zo al mee tot Polen gereden, maar de marge op de cached kaart is niet breed. Verkeerd rijden is dus miserie, maar eenmaal je terug "op de kaart" bent gereden kan hij gelukkig genoeg herberekenen.
-
- Elite Poster
Ik heb sinds een 3tal maanden een andere auto, nu kan ik een kortere kabel gebruiken en een andere autolader (1,5A ipv 2,1A). Daarvoor laadde mijn Xperia Z niet op, ging paar % naar beneden per uur. Nu laadt hij, ondanks zwakkere autolader, een paar % op per uur
En ja, de dataroaming moet weg opdat de app echt volledig zal kunnen doorbreken. Alhoewel ik het nu ook al overal gebruik. Google Maps ook al gebruikt, maar is niets voor mij. Hetgeen je bij Waze wel zo is: je moet geen rijbaanbegeleiding verwachten. Gewoon duidelijke instructies waar nodig, waar niet nodig moet de bestuurder zelf ook nog wel opletten. Ik heb het liever zo, maar dat is puur persoonlijke smaak uiteraard.
En ja, de dataroaming moet weg opdat de app echt volledig zal kunnen doorbreken. Alhoewel ik het nu ook al overal gebruik. Google Maps ook al gebruikt, maar is niets voor mij. Hetgeen je bij Waze wel zo is: je moet geen rijbaanbegeleiding verwachten. Gewoon duidelijke instructies waar nodig, waar niet nodig moet de bestuurder zelf ook nog wel opletten. Ik heb het liever zo, maar dat is puur persoonlijke smaak uiteraard.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Beste 19.99€ ooit voor een programma. Heeft mij gisteren perfect naar huis geloodst met maximaal 4 minuten file, stuurt mij dan wel door enkele straten waar je nooit zou doorrijden, maar het voornaamste is dat je niet stil staat. Normaliter zou ik sygic gebruiken, maar daar kost het trafic gedeelte ook € 19.99. En de interface van de tomtom is ook netjes wat mijn keuze ook beïnvloed heeft.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Gisteren van Merelbeke naar Opoeteren en terug moeten rijden. In het heen gaan (rond 15u vertrokken) stuurde Waze ons via Antwerpen wegens file op E40 + ring rond Brussel. In het terug rijden (rond middernacht vertrokken) stuurde Waze ons via Brussel wegens een ongeval op de ring rond Antwerpen. Aan andere mensen die terug zijn gereden via Antwerpen te horen was dit een goede keuze van Waze : ze stonden 30 min in de file
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
@TiTanium: ook tijdje sygic gebruikt wegens goedkoper, maar hun algoritme om routes te berekenen klopt niet. Uit miserie tom tom blijven gebruiken. Nooit geen problemen. (En zeker voor die prijs niet). Bij start tomtom was het 100 eur vr de software en 200 eur vr w-europa maps. (Dus goede 300 eur!) Toen waren nog geen flitspalen in real-time of verkeersinfo. En nu vinden sommigen 15 eur/jaar nog te veel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Google maps doet toch ook hetzelfde? Daar zit ook waze informatie bij. (ze zijn beiden aan elkaar gewaagd)krisken schreef:Gisteren van Merelbeke naar Opoeteren en terug moeten rijden. In het heen gaan (rond 15u vertrokken) stuurde Waze ons via Antwerpen wegens file op E40 + ring rond Brussel. In het terug rijden (rond middernacht vertrokken) stuurde Waze ons via Brussel wegens een ongeval op de ring rond Antwerpen. Aan andere mensen die terug zijn gereden via Antwerpen te horen was dit een goede keuze van Waze : ze stonden 30 min in de file
- iceke
- Elite Poster
Dan heb jij nog niet lang, of in het buitenland met googlemaps gereden.....
1. voor navigeren is googlemaps alles behalve overzichtelijk, zeker wanneer er een route herberekend wordt ivm file/ongeval.
2. googlemaps slaat om de haverklap uit als je roaming je in de de steek laat.
3. bij mij is het batterijverbruik een pak hoger met google maps.
4. maar dat geldt dus voor alle smartphone navigatie, een smartphone die kokend heet wordt knal op je voorruit in de blakke zon voor een paar uur is volgens mij niet echt gezond voor dat ding.
1. voor navigeren is googlemaps alles behalve overzichtelijk, zeker wanneer er een route herberekend wordt ivm file/ongeval.
2. googlemaps slaat om de haverklap uit als je roaming je in de de steek laat.
3. bij mij is het batterijverbruik een pak hoger met google maps.
4. maar dat geldt dus voor alle smartphone navigatie, een smartphone die kokend heet wordt knal op je voorruit in de blakke zon voor een paar uur is volgens mij niet echt gezond voor dat ding.
-
- Elite Poster
In Waze zitten meer functionaliteiten. Google Maps krijgt ook niet alle meldingen door. Ik denk bv aan wegenwerken die mee opgenomen worden in de routeberekening, laat staan real-time wegafsluitingen door ongevallen ofzo...AndRo555 schreef:Google maps doet toch ook hetzelfde? Daar zit ook waze informatie bij. (ze zijn beiden aan elkaar gewaagd)
Dus als je, samen met de punten die hierboven reeds aangehaald zijn, tussen die 2 moet kiezen dan zou ik niet twijfelen en voor Waze gaan.
-
- Elite Poster
Ja, maar werkt voor de rest volledig onafhankelijk.BertG3 schreef:Waze is ook van Google...
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik vind wel dat Waze wat op zich laat wachten voor nieuwe functionaliteit. Ik denk bijvoorbeeld aan integratie van een gemiddelde snelheid tijdens trajectcontrole. Dat heb ik al maanden geleden gesuggereerd hier op het forum en ging voorgesteld worden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken