Nieuwe benaming Proximus _Auto_FON

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

philippe_d schreef: Maar ik ben akkoord met je eerste opmerking: ik zie inderdaad hoe langer hoe meer dat mijn smartphone ongevraagd met een Hotspot connecteert ...
Ik gebruik hier Tasker voor.
Om de zoveel minuut (configureerbaar) scant de smartphone of hij één van mijn SSID's vindt:
- Vindt hij die, wordt wifi aangezet
- Vindt hij die niet meer, wordt wifi uitgezet.

Voor de gemakkelijkheid wordt wifi ook uitgeschakeld zodra met de carkit verbonden wordt.

Wifi staat dus enkel thuis aan. Als je gebruik wil maken van FON kan je het aanpassen dat wifi ook aangezet wordt als er een FON-ssid gevonden wordt.
SCIFOFLUX
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

My Proximus app voor android heeft gisteren een update gekregen.
In de logs stond er dat er toevoeging is van Wi-Fi hotspots login.
Snel gekeken en je kan nu een nieuw account maken en die wordt dan geactiveerd op u toestel.

Dus nu kan je per GSM-nummer een extra fon login hebben? Of heb ik het verkeerd?
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

johcla schreef:
Om de zoveel minuut (configureerbaar) scant de smartphone of hij één van mijn SSID's vindt:
Je kan ook alleen je eigen SSID's in de WiFi-lijst laten staan, zo bereik je volgens mij hetzelfde.
Wifi gaat uit als je niet binnen bereik van je eigen netwerk bent, en gaat aan als je dat wel bent.
Of mis ik iets?
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

johcla schreef:
philippe_d schreef: Maar ik ben akkoord met je eerste opmerking: ik zie inderdaad hoe langer hoe meer dat mijn smartphone ongevraagd met een Hotspot connecteert ...

Voor de gemakkelijkheid wordt wifi ook uitgeschakeld zodra met de carkit verbonden wordt.

Wifi staat dus enkel thuis aan. Als je gebruik wil maken van FON kan je het aanpassen dat wifi ook aangezet wordt als er een FON-ssid gevonden wordt.
Waarom zou je zoiets willen doen? Ik denk niet dat er veel batterij bespaart wordt als jij je gsm uit standby laat komen telkens met tasker om dat wifi aan te zetten en te scannen. (dan ben je 1-2 seconden verder).
Verder mis je locatiegegevens op basis van wifi, wat soms heel wat kan besparen tov gps in niet nauwkeurige locatiebepalingen.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

*knip*
Laatst gewijzigd door JoskeVermeulen 29 nov 2014, 15:10, in totaal 1 gewijzigd.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Op m'n telefoon heb ik net het nieuwe EAP profiel geïnstalleerd maar op m'n iPad is het EAP profiel niet ondertekend? Is dat normaal.
Maakt wel gebruik van m'n gewone FON login ipv de SIM nummer van de iPad.

Het lijkt mij ook dat overal waar ik kom het enkel BBOX2's zijn die de AUTO FON hebben. Veel BBOX3s hebben het nog niet.
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Twitter: SandersBert
Bedankt: 4 keer

Voor mijn Android device gebruik ik de instellingen volgens DieseL
DieseL schreef:EAP-methode: TTLS
Phase 2-verificatie: MSCHAP of MSCHAPV2
Identiteit: <je Fon username> (inclusief de suffix @proximusfon.be)
Anonieme identiteit: [email protected]
Wachtwoord: <je Fon wachtwoord>
Voor mijn Windows 8.1 gebruik ik volgende instellingen
Beveiligingstype: WPA2-Enterprise
Versleutelingstype: AES
Netwerkauthenticatie: Microsoft: EAP-TTLS
--> Instellingen: Clientauthenticatie -> Niet-EAP-methode -> Microsoft CHAP (MS-CHAP) of MS-CHAP v2 (beiden werken)
Voor je eerste keer dat je je aanmeldt zal je een venster krijgen waarin je je grbuikersnaam en wachtwoord moet invullen ([email protected]) daarna zal de dan nog eens op Verbinding Maken moeten klikken om de certificaat te accepteren. Volgende keer als je je verbindt gebeurt het automatisch zonder je login gegevens opnieuw in te gegeven.

Wanneer je direct verbinding maakt met PROXIMUS_AUTO_FON voer je direct je login gegevens in en daarna nog eens op Verbinding Maken klikken.
Het enige dat verschilt met mijn instellingen is dat de Clientauthenticatie nu PAP is (PAP verstuurd het wachtwoord niet geëncrypteerd over het netwerk wat eigenlijk "onveilig" is. )

Qua snelheden hieronder een vergelijking met mijn thuisnetwerk (wifi) <-> PROXIMUS_AUTO_FON <-> PROXIMUS_FON (via mijn Android Device, BBOX2)
Thuisnetwerk:
Afbeelding
PROXIMUS_AUTO_FON:
Afbeelding
PROXIMUS_FON:
Afbeelding

Je ziet dat PROXIMUS_AUTO_FON ongelimiteerde down-/upsnelheid heeft en dus beter dan PROXIMUS_FON :beerchug:
diederik
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik vul niets van gegevens in en hij maakt gewoon contact met de fon (proximus simkaart)
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Twitter: SandersBert
Bedankt: 4 keer

diederik schreef:Ik vul niets van gegevens in en hij maakt gewoon contact met de fon (proximus simkaart)
Juist vergeten te zeggen, ik heb geen simkaart van Proximus vandaar ik de gegevens moet invullen.
Mensen met een Proximus sim-kaart (die gekoppeld is aan hun internetpack?) zouden automatisch verbinding moeten maken zonder gegevens te moeten invullen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

-KoeKe- schreef:Voor mijn Android device gebruik ik de instellingen volgens DieseL
DieseL schreef:EAP-methode: TTLS
Phase 2-verificatie: MSCHAP of MSCHAPV2
Identiteit: <je Fon username> (inclusief de suffix @proximusfon.be)
Anonieme identiteit: [email protected]
Wachtwoord: <je Fon wachtwoord>
Voor mijn Windows 8.1 gebruik ik volgende instellingen
Beveiligingstype: WPA2-Enterprise
Versleutelingstype: AES
Netwerkauthenticatie: Microsoft: EAP-TTLS
--> Instellingen: Clientauthenticatie -> Niet-EAP-methode -> Microsoft CHAP (MS-CHAP) of MS-CHAP v2 (beiden werken)
Voor je eerste keer dat je je aanmeldt zal je een venster krijgen waarin je je grbuikersnaam en wachtwoord moet invullen ([email protected]) daarna zal de dan nog eens op Verbinding Maken moeten klikken om de certificaat te accepteren. Volgende keer als je je verbindt gebeurt het automatisch zonder je login gegevens opnieuw in te gegeven.

Wanneer je direct verbinding maakt met PROXIMUS_AUTO_FON voer je direct je login gegevens in en daarna nog eens op Verbinding Maken klikken.
Het enige dat verschilt met mijn instellingen is dat de Clientauthenticatie nu PAP is (PAP verstuurd het wachtwoord niet geëncrypteerd over het netwerk wat eigenlijk "onveilig" is. )

Qua snelheden hieronder een vergelijking met mijn thuisnetwerk (wifi) <-> PROXIMUS_AUTO_FON <-> PROXIMUS_FON (via mijn Android Device, BBOX2)
Thuisnetwerk:
Afbeelding
PROXIMUS_AUTO_FON:
Afbeelding
PROXIMUS_FON:
Afbeelding

Je ziet dat PROXIMUS_AUTO_FON ongelimiteerde down-/upsnelheid heeft en dus beter dan PROXIMUS_FON :beerchug:

Op een PROXIMUS_FON donderdag ook een 15-16Mbps gehaald. (maximum van de wifi had ik de indruk)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

in begin had ik priximus auto fon en proximus fon..... nu nog enkel proximus fon ????
haal idd ook dl van 15-16mbit en ul 1,86 , met de kabel rechtstreeks dl 20 ul 2 mbit
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Hier ook net even getest met AUTO_FON:

Afbeelding

Ik heb een 70/6 profiel en zit op +- 6-7 meter van de bbox2.
Wel een hele verbetering tegenover vroeger, FON is nu tenminste ietwat bruikbaar. Meestal deed ik de moeite zelfs niet om wifi aan te zetten, in te loggen op het portal en dan aan een belabberde snelheid te surfen. 3/4G was sowieso sneller en stond altijd aan. Tot nu toe toch al een paar goede ervaringen gehad met AUTO_FON (op mijn iPhone 5s).
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Hoe kan ik een prepaid generation connect toevoegen aan mijn internetprofiel?
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hoe kan je dit werkend krijgen op een Iphone met Buitenlandse Sim?

BIJ automatisch verbinding, krijg ik error. Bij EAP moet ik een certificaat kiezen, maar heb geen Belgacom certificaat.

Als ik mijn Generation connect erin zet, gaat die dan een certificaat downloaden? Dan kan ik effe mijn sim uit Android op Iphone steken en terug.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ga na of wifi op uw toestel is geactiveerd en zoek de beschikbare netwerken.
Selecteer een gesloten wifinetwerk dat het woord Fon bevat (PROXIMUS_AUTO_FON).
Afhankelijk van uw situatie volgt u de volgende stappen:
Staat de Wi-Fi Hotspots-optie vermeld bij uw oproepnummer op uw factuur? Vul dan de velden in zoals hieronder beschreven en klik daarna op Gereed.
Verbinden via: selecteer Simkaart
Aangepaste realm: laat dit veld leeg
EAP-methode: selecteer Simkaart
Is dit niet het geval? Vul dan de velden in zoals hieronder beschreven en klik daarna op Gereed.
Verbinden via: selecteer Gebruikersnaam en wachtwoord
Gebruikersnaam: vul uw Wi-Fi Hotspots-login in
Wachtwoord: vul uw Wi-Fi Hotspots-wachtwoord in
Validatie van servercertificaat: selecteer Altijd vragen
EAP-methode: selecteer TTLS
NB: u moet deze instellingen ook gebruiken als u de Wi-Fi Hotspot-account die u kreeg bij uw vast internet wilt gebruiken op een toestel zonder simkaart.
Vanaf nu zal uw toestel zich automatisch verbinden zodra u in de buurt komt van een gesloten netwerk (PROXIMUS_AUTO_FON).
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Euhm dat krijg je
Niet bij IPhone
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad nu zie ik dat ik iets gekopieerd heb van de Proximus site, dat voor Windows Phone 8.1 geldt,
sorry.
TDBke
Starter
Starter

Heeft soms iemand al een connectie kunnen maken met PROXIMUS_AUTO_FON via een Linux systeem (mijne is Linux Mint). Ik slaag er daar gewoon compleet niet in. Via m'n Windows 8.1 allemaal geen problemen, maar met m'n Linux systeem blijft hij geloof ik haperen omtrent het certificaat wat blijkbaar niet binnen komt & dat ik logisch gezien ook niet heb.

Op de Windows 8.1 kan ik ook nergens het certificaat terug vinden om het zodoende te laten overbrengen naar de Linux computer... Iemand er soms in geslaagd dit te laten werken onder Linux want de technische support van Proximus was nu niet bijzonder helpend op dit vlak :bang:
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Wij in huis gebruiken uitsluitend Ubuntu en Linux Mint, maar gebruiken gewoon Proximus_Fon.
Had al eens geprobeerd met Auto_Fon, maar dat wilde ook niet lukken.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

TDBke schreef:Op de Windows 8.1 kan ik ook nergens het certificaat terug vinden om het zodoende te laten overbrengen naar de Linux computer... Iemand er soms in geslaagd dit te laten werken onder Linux want de technische support van Proximus was nu niet bijzonder helpend op dit vlak :bang:
Op de website van Proximus staat toch duidelijk "U hebt een pc met Windows 8.1 (of hoger) nodig om te kunnen surfen op een gesloten Wi-Fi Hotspot". Bij gebruik van Linux dien je dus verbinding te maken met het open netwerk PROXIMUS_FON. Je kan moeilijk verwachten dat de klantendienst je gaat helpen met iets dat ze niet ondersteunen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

mgo72 schreef:Hoe kan ik een prepaid generation connect toevoegen aan mijn internetprofiel?
Dat kan (denk ik) niet.
Je kan alleen abonnementen (vb Smart+ 15) toevoegen aan je Pack.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Kan je die app ook gebruiken met een echte fon account? De fon app is niet beschikbaar in Belgie blijkbaar.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
stijnkoppelmans
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Jep, dat kan! Is mij gelukt in ieder geval. Gewoon met m'n persoonlijke email adres login en pw. Profiel geïnstalleerd en nu overal automatisch verbinden. :D

jackho
Elite Poster
Elite Poster

Iemand vertelt mij net dat PROXIMUS_AUTO_FON op de bbox3 niet mogelijk is, weet iemand of dit klopt,
of is dit niet mogelijk enkel voor Sagemcom of enkel voor Technicolor misschien ?
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

jackho schreef:Iemand vertelt mij net dat PROXIMUS_AUTO_FON op de bbox3 niet mogelijk is, weet iemand of dit klopt,
of is dit niet mogelijk enkel voor Sagemcom of enkel voor Technicolor misschien ?
hiervoor is nieuwe SW op de bbox3's nodig die EAP-SIM ondersteunt. Aangezien /S en /T hun eigen SW releases hebben, zal dit vermoedelijk in 2 stappen op beide platformen afzonderlijk ingevoerd worden.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Nu heb ik Proximus gecontacteerd en zij beweren dat auto_Fon wel al kan op de bbox3 !!
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Er zijn mij toch een paar onduidelijkheden, wie kan mij hier klaarheid in brengen a.u.b.
De vragen waarmee ik zit zijn :
1) Zendt de wifi radio van de bbox3 een Proximus_Auto_Fon Signaal uit.
2) Indien dit het geval is, en je op dit SSID connecteert, kan je dan inloggen met je FON Login en paswoord
(dus zonder eap-sim ondersteuning, aangezien deze software nog op de bbox3 moet gezet worden)
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

jackho schreef:Er zijn mij toch een paar onduidelijkheden, wie kan mij hier klaarheid in brengen a.u.b.
De vragen waarmee ik zit zijn :
1) Zendt de wifi radio van de bbox3 een Proximus_Auto_Fon Signaal uit.
2) Indien dit het geval is, en je op dit SSID connecteert, kan je dan inloggen met je FON Login en paswoord
(dus zonder eap-sim ondersteuning, aangezien deze software nog op de bbox3 moet gezet worden)

1. Ja, de 2.4Ghz zend deze uit, als je deze uitzet heb je geen proximus FON meer.
2. Veronderstel van wel, daarom heet het toch FON?
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Dus voor alle duidelijkheid dan zendt de bbox3 ze allebei uit (op 2,4 GHz) ,
dus enerzijds Proximus_FON en anderzijds Proximus_Auto_FON.
En je kan op beide inloggen op dezelfde manier dus via het FON Login Naam en Fon Login Paswoord.
Wat daar gaat mijn vraag eigenlijk over, want dat het niet lukt via eap-sim, dat is wel al duidelijk, omdat de software deze nog niet ondersteunt.
Moest ik een bbox3 hebben dan zou ik het zelf kunnen uitproberen.
Kan er iemand dit uittesten voor mij a.u.b.
philippe_d
Moderator
Moderator

jackho schreef:En je kan op beide inloggen op dezelfde manier dus via het FON Login Naam en Fon Login Paswoord.
Je kan natuurlijk niet op dezelfde manier inloggen ...

PROXIMUS_FON
  • - is een open netwerk, je kan dus de WiFi verbinden zonder netwerksleutel
    - daarna wordt je omgeleid naar een portal (inlogpagina), waar je de FON Login Naam en Fon Login Paswoord moet ingeven
    - vervolgens krijg je een bevestiging dat je met de Hotspot bent verbonden
PROXIMUS_AUTO_FON
  • - is een gesloten netwerk, je kan dus geen WiFi verbinding maken zonder authentificatie.
    - je kan wel verbinden met je FON Login Naam en Fon Login Paswoord (maar niet via een portal zoals hierboven).
    - werkt alleen met een gsm met Blackberry OS of Windows Phone 8.1 (of hoger) of een tablet met Windows 8.1 (of hoger)
    - om te verbinden (zonder SIM kaart) moet je:
    • - Verbinden via: selecteer Gebruikersnaam en wachtwoord
      - FON Login Naam en Fon Login Paswoord geven
      - Validatie van servercertificaat: "Altijd vragen" selecteren
      - EAP-methode: "TTLS" selecteren
    - om te verbinden met de SIM kaart moet je
    • - WiFi Hotspot optie moet vermeld zijn bij je GSM nummer op de factuur
      - Verbinden via: selecteer "SIM kaart"
      - EAP-methode: selecteer "SIM kaart"
http://support.nl.proximus.be/app/answe ... hotspot%3F
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Dat klopt toch niet volledig, want als ik met mijn laptop die contact maakt via wifi met mijn bbox2 en inlog op auto fon
met mijn FON login en paswoord dan lukt dat toch!
Dus waarom zou het dan met de bbox3 niet lukken.
Ik verstuur nu dit bericht via auto fon op mijn bbox2
philippe_d
Moderator
Moderator

Windows 8.1?

jackho
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

@Xtralecherus,

Ben je 100% zeker dat het wifi Proximus_Auto_Fon netwerk uitgezonden wordt op de Bbox3,
want ik krijg van de helpdesk iedere keer te horen dat dit niet het geval is.

Er zijn toch nog andere gebruikers genoeg die een bbox3 hebben en dit kunnen uittesten of die uitgezonden wordt en of je dan kunt hierop inloggen gewoon met je Proximus_Fon login (naam en paswoord).

In ieder geval op mijn bbox2 werkt dit op die manier, uitgetest met laptop op windows 8.1.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Auto fon is nog niet beschikbaar voor bbox3.
wifi.png
wifi.png (15.46 KiB) 2208 keer bekeken
Bbox3/t met laatste firmware versie, auto_fon komt van de bbox2 van de buren.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt crapiecorn ,
Inderdaad ik zie het aan het ontvangstniveau dat het van je buren afkomstig is,
zou Xtralecherus dan mss een bbox3/S hebben !
Zijn er nog mensen met een bbox3/S die dit even willen controleren.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

jackho schreef:Zijn er nog mensen met een bbox3/S die dit even willen controleren.
Mijn Bbox3/S zendt enkel Proximus_FON uit en dus niet Proximus_AUTO_FON
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Ok bedankt,
dan zullen we op een software update moeten wachten !
diederik
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Hier ook Bbox 3 (technicolor) en geen Proximus_AUTO_FON

wel Proximus_FON
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Ok, dan is het duidelijk dat er eerst een software aanpassing moet komen, zowel om in te loggen met de eap-sim methode alsook voor de normale login methode met fon login naam en paswoord, als je met een toestel wilt inloggen zonder sim.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”