Kiezen van nieuwe provider na verhuis

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als Telenetfanboy ken je het antwoord op deze vraag beter dan ikzelf, nietwaar? Maar goed, je krijgt (volgens http://klantenservice.telenet.be/conten ... op-een-rij) met zekerheid 300 a 1500GB per maand. Daarna ben je een grootverbruiker en sta je 5Mbps tijdens de piekuren.

De piekuren definieert Telenet als tussen 16u en middernacht tijdens weekdagen en van 12u tot middernacht tijdens het weekend (http://klantenservice.telenet.be/conten ... downloaden).

Je kan uiteraard je PC laten downloaden buiten deze piekuren zodat je meer kan downloaden, maar is het economisch verantwoord om je PC te laten draaien enkel en alleen om iets te downloaden? Of is het efficiënter dat je download terwijl je bezig bent met je daadwerkelijke zaken welke je altijd uitvoert op je PC?

Ook mag je het wel vergeten om deftig Netflix of Bhaalu te kijken tijdens de piekuren als je een grootverbruiker bent : met 5Mbps kom je er niet voor een goede stream binnen te halen.

Welkom terug RickyRocker...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Als grootverbruiker kan je elke werkdag tussen 00 en 16 uur aan volle speed blijven downloaden
Zaterdag en zondag van 00 tot 12 uur volle speed.
De rest aan 5Mbps.Meer dan adsl,hoe halen die dan een goede stream binnen :nono:
Probeer de mensen geen foefjes wijs te maken.
Maar als wij de waarheid posten,heb je liever dat ze ons bannen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Spijtig genoeg ben ik ofwel aan het slapen of aan het werken tussen 00 en 16u tijdens de werkdagen en in het weekend slaap ik graag nogal eens weg en slaap ook graag uit. En mijn apparatuur moet altijd uit zijn als ik niet aanwezig ben. Dus kan ik enkel downloaden tijdens de piekuren.

Jouw argument is leuk voor studenten, werklozen of thuis werkenden, maar nutteloos voor de rest.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ADSL is dan ook verouderde technologie waar men geen updates meer aan doorvoert, dus deze vergelijking is ook absoluut irrelevant? De bovenstaande gebruiker heeft keuze tussen telenet en VDSL2. Dan moet je niet met verouderde technologie afkomen...

Waarom heeft Telenet deze uren? Omdat dan de meeste mensen online zitten (duh). Dus jij vind dat de mensen maar moeten in ploegen werken of nachtraven moeten zijn om te kunnen downloaden als ze grootverbruiker zijn? Ook al betalen ze de hoofdprijs?

Overigens is de informatie in jouw post identiek aan wat ik reeds heb gezegd, maar in een andere vorm. Dus wat de waarheid achter jouw post is, ontgaat mij volledig?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Ook mag je het wel vergeten om deftig Netflix of Bhaalu te kijken tijdens de piekuren als je een grootverbruiker bent : met 5Mbps kom je er niet voor een goede stream binnen te halen.
En dat heb je getest... of dat veronderstel je gewoon maar ?

Ik heb hier nog niet veel gelezen van mensen die op Netflix effectief (ook al staat er meer op de website) meer dan 5 Mbits halen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dit is geen veronderstelling, maar de conclusie van 2 gebruikers met een Whoppa abonnement. Eén ervan heeft een Bhaalu box en Netflix, de andere enkel Netflix. Spreken over modaal gezin (2 ouders en 2 kinderen, 2 ouders en 3 kinderen). Dus neen, geen veronderstelling.

Voor wie bovenstaande niet wilt aannemen : met een mikrotik routerboard kan je je snelheid dichtnijpen. Doe dit eens op 5Mbit down/1Mbit up (snelheid van een grootverbruiker) en test het eens.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Niet iedereen zit te wachten op Netflix,en komen ze niet toe ,zal Telenet volume wel verhogen.
Ik heb er anders nog maar weinig horen klagen die met whoppa niet toe komen.
Je zit mensen te ontmoedigen om whoppa te nemen,terwijl jezelf 2 abonementen dra
Laatst gewijzigd door marcedin op 22 okt 2014, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Niet het volume moet verhoogd worden bij de grootverbruikers, maar hun snelheid!
PS : niet iedereen wacht op netflix zeg je? Lees volgend artikel over jouw grote god eens : http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/ar ... -weg.dhtml.

Artikel geschreven na het eerste weekend dat Netflix bestond!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Wacht nog 'n dikke week,dan zie je de derde kwartaal cijfers van Telenet.
De eerste maand gratis Netflix is pas voorbij.
Betalen kan andere eieren leggen.
Telenet heeft Netflix niet nodig,om in de running te blijven zoals proximus.
Laatst gewijzigd door marcedin op 22 okt 2014, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

What the f*** hebben kwartaalcijfers te maken met de discussie waar we nu over bezig zijn? Niks!
Goed, mijn bijdrage hier is geleverd. De TS heeft voldoende informatie gekregen over de gekende waarden binnen het providerlandschap en kan zelfstandig nu een keus maken. Mocht de TS nog vragen hebben dan antwoord ik daar dan wel op.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Wacht jij :roll: maar rustig mijn ban af.
Dan heb je weer de vrije teugel om mensen onzin wijs te maken over Telenet.
1 procent verbruikt op 10 dagen.
Waarom zou ik geen business mogen hebben.
Bijlagen
24GB op 10 dagen.jpg
Laatst gewijzigd door marcedin op 22 okt 2014, 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Dit is geen veronderstelling, maar de conclusie van 2 gebruikers met een Whoppa abonnement. Eén ervan heeft een Bhaalu box en Netflix, de andere enkel Netflix. Spreken over modaal gezin (2 ouders en 2 kinderen, 2 ouders en 3 kinderen). Dus neen, geen veronderstelling.
Ga je er dan vanuit dat die 2 ouders en 3 kinderen allemaal tegelijk van Netflix streamen en ieder naar iets anders kijkt.

Eén stream moet volgens mij prima lukken met 5 Mbits (of kijken we plots weer allemaal 4K ?).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor alle duidelijkheid : het was enkel Netflix die opgevraagd was op dat moment. Geen andere pc's aan het downloaden of iets in die aard. De samenstelling van het gezin was om tegen te gaan dat mensen denken dat het een niet-modaal gezin betreft.

Het ging dus voor één stream in SuperHD. (oa de film "The Proposal).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Fallschirmjaeger schreef:Spijtig genoeg ben ik ofwel aan het slapen of aan het werken tussen 00 en 16u tijdens de werkdagen en in het weekend slaap ik graag nogal eens weg en slaap ook graag uit. En mijn apparatuur moet altijd uit zijn als ik niet aanwezig ben. Dus kan ik enkel downloaden tijdens de piekuren.
Dan ben je ook geen echte grootverbruiker en daar heb je business voor 2 of 4TB alleen al voor de spits uren,mocht whoppa niet voldoen,wat ik sterk betwijfel.
Dat ze zich hier eens bekend maken,dat hun whoppa niet voldoet.Met telemeter gegevens.
Laatst gewijzigd door marcedin op 22 okt 2014, 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...Het ging dus voor één stream in SuperHD. (oa de film "The Proposal)...

tja, mensen zullen nog wel leren dat het niet helpt om steeds maar te dweilen met de kraan open :wink:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

We weten allemaal hoe Telenet en Belgacom en "partners" werken. Die discussie is hier grotendeels nutteloos. Wat jij "beter" vindt is uw persoonlijke mening, maar verwacht niet dat ik dat moet aanvaarden.

De voornaamste keuze is namelijk bereikbaarheid in de straat waar je gaat wonen, want tenslotte wil je van alle voordelen van die lijn genieten.
Is er een goeie afstand tot de ROP dan kan je genieten van alle VDSL2 leveranciers en kan je meestal goedkoper gaan, maar niet het snelste.
Is dit niet het geval dan lijkt mij de enigste oplossing Telenet en heb je de snelste lijn, maar hou rekening met FUP en traffic shaping en meestal duurdere prijs.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Het ging dus voor één stream in SuperHD. (oa de film "The Proposal).
Ik zie enkel HD of UltraHD op https://help.netflix.com/nl/node/306 ?
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Wat heb ik nodig om Ultra HD te streamen?
Een tv waarop je Netflix-titels in Ultra HD kunt streamen. Zie hieronder voor meer informatie.
Een abonnement waarmee je kunt streamen in Ultra HD. Op http://www.netflix.com/ChangePlan kun je bekijken welk abonnement je op dit moment hebt.
Een stabiele verbindingssnelheid van 25 Mbps of hoger. Zie hieronder voor meer informatie.

Hiermee vallen alle adsl2 klanten uit de boot :cry: .
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan niet meer zeggen dan wat er staat op mijn tv :-)
Naast de sterretjes staat toch duidelijk SuperHD?


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

marcedin schreef: Hiermee vallen alle adsl2 klanten uit de boot :cry: .
Aangezien de meerderheid van de mensen bij Proximus over VDSL2 kunnen beschikken is dat slechts een klein deel van de bevolking.
Bovendien speelt prijs ook een rol.
Als ik voor nog geen € 54 per maand onbeperkt internet(met TV) kan krijgen met 70/6 dan doe ik dat(en ja ik heb 70/6).

Bij Telenet is dat onmogelijk.
En voorbij een bepaald punt is snelheid minder belangrijk, mijn internet is immers gevoelsmatig niet trager dan een Telenet lijn, als ik iets download, Netflix, surf, mail,..
Dat een speedtest dat verschil opmerkt is iets anders, maar in de praktijk merk je daar weinig van.
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Ok, we zijn er geraakt.

Heb de testen met alle kabels die zijn aangesloten op de Telenet modem uitgevoerd en alles geeft signaal, zoals je dus al had gezegd, krisken.
Kunnen we dus al zeggen dat de drie kabels op de Telenet modem, inderdaad de drie kabels zijn die naar de verschillende RJ-45 poorten lopen. (Twee in de living en 1 in de bureau).
Kreeg zowel signaal op de poorten van de Telenet router als nadien ook op mijn switch.
Ook werd ik direct doorverbonden naar http://redirect.telenet.be/, zoals hier ook al vermeld was.

Voor de kabel die los naar beneden hangt.
Ik heb deze gestript en hier is het resultaat.

Er komen 8 kabels uit, waarvan volgende kleuren:
  • Blauwe kabel
  • Witte kabel
  • Oranje kabel
  • Witte kabel
  • Groene kabel
  • Groen/witte kabel
  • Bruine kabel
  • Witte kabel
Misschien toch nog een foto: Afbeelding

Hopelijk weten jullie hier meer mee? :-D

Alvast bedankt!
Practice Makes Perfect!
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Dat is duidelijk UTP/ethernetkabel. Voor de belgacom kabel ga je dus nog moeten vinden. zie krisken hieronder
Laatst gewijzigd door AndRo555 op 22 okt 2014, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Neen, de kans is groot dat dat de Belgacomkabel juist is! Dat is inderdaad een UTP kabel (netwerkkabel) welke naar beneden gaat.

Kijk eens in de gemeenschappelijke ruimtes (water/gas/elektriciteit/...) of je nergens een Belgacomkastje vind? Daar zal de hoofdkabel van Belgacom toekomen. Die UTP kabel zal de technicus dan daar verbinden. Dit is hier exact hetzelfde.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

krisken schreef:Neen, de kans is groot dat dat de Belgacomkabel juist is! Dat is inderdaad een UTP kabel (netwerkkabel) welke naar beneden gaat.

Kijk eens in de gemeenschappelijke ruimtes (water/gas/elektriciteit/...) of je nergens een Belgacomkastje vind? Daar zal de hoofdkabel van Belgacom toekomen. Die UTP kabel zal de technicus dan daar verbinden. Dit is hier exact hetzelfde.
Wel, ik vermoed dat dit niet anders zal kunnen, vermits er in het appartement ook andere mensen zijn met Belgacom.
Dus moet er toch al ergens iets zijn van hun.
Practice Makes Perfect!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Is iets dat men meer en meer gebruikt in nieuwbouwappartementen de laatste jaren. UTP is goedkoop en gezien er in de appartementen apart ook al UTP moet gelegd worden, doet men het op die manier in plaats van met VVT. Nogmaals : hier is het op exact dezelfde manier gedaan. Leuke is dat je zeker 2 VDSL2 lijnen kan hebben via één kabel die elkaar niet storen (je kan zo uitbereiden tot 4 :)).

Blauw/blauw-wit = VDSL2 van Belgacom
Groen/Groen-wit = VDSL2 van EDPnet

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Neen, de kans is groot dat dat de Belgacomkabel juist is! Dat is inderdaad een UTP kabel (netwerkkabel) welke naar beneden gaat.
Misschien een kleine nuance. Dit is géén "Belgacom kabel", maar inderdaad wel een UTP kabel, die door Belgacom kan/mag gebruikt worden om het signaal naar jouw appartement te brengen :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Ok, dus het is met zekerheid een kabel die gebruikt kan worden voor de aansluiting met Proximus?

Nu twee VDSL-lijnen, wat zou ik daar met moeten doen? :P
Het toch via Proximus zelf, of via EDPNet, of via ...?
Ik zie wel krisken, dat jij er ook twee hebt, maar daar volg ik toch niet :???:

Misschien ook nog kleine opmerking, vermoed niet dat het iets zal uitmaken, maar de witte kabels, zijn wel degelijk volledig wit, behalve die groen/witte dan.
Practice Makes Perfect!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb twee aansluitingen thuis omwille van een heel specifieke reden. Mijn vorige post moet je dus niet 100% serieus nemen, jij zal dit niet nodig hebben :-)

De reden : EDPnet ligt hier als aansluitpunt voor mijn servers (die allemaal een publiek IP nodig hebben). Om dat verkeer niet te hinderen heb ik voor onszelf een tweede lijn genomen met een Proximus Start abonnement.

Op kan je een voorbeeld vinden hoe het netwerk nu hier is. Dan zal je wel doorhebben dat dit geen doorsnee netwerk is, maar iets om mee te prutsen, te testen en te experimenteren :-) (oude foto's trouwens...jaartje oud ofzo).

Die witte kabels waar je over spreekt zullen niet volledig wit zijn, gewoon is de verf er half af. Knip eens een cm of 5 er af en verwijder het omhulsel. Dan zal je de andere kleuren zien

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Nja ik had wel door dat ik het niet ging nodig hebben, maar kon me niet direct voorstellen waar het wel nodig voor zou zijn :P
In ieder geval, zou er hier thuis niet mee moeten afkomen, of kan op het balkon gaan slapen denk ik :|

Anyways, in case ik voor Proximus kies, wat moet er dan nu gedaan worden? Een technieker moet die kabel komen aansluiten in die gemeenschappelijke Proximus kast?
In de berging zelf op het appartement, moet vermoedelijk nog zo een VDSL-splitter geïnstalleerd worden, om van daar dan die blauwe kabel aan te sluiten op de BBOX?
Practice Makes Perfect!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

d3rF. schreef:Anyways, in case ik voor Proximus kies, wat moet er dan nu gedaan worden?
Hier is de handleiding: http://www.proximus.be/dms/cdn/sites/ip ... 7%20NL.pdf
Je zal dus eerst de eigenaar of beheerder van het gebouw moeten contacteren om te weten waar de Proximus-kabel het gebouw binnenkomt.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bwah contacteren kan je, maar je kan ook gewoon zelf al gaan rondzoeken hé. Hoeveel appartementen zijn er daar?
De splitter etc zal de technicus installeren, daar moet jij je niks van aantrekken. En zoals gezegd : bekijk ook Scarlet One eens.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

raf1 schreef:
d3rF. schreef:Anyways, in case ik voor Proximus kies, wat moet er dan nu gedaan worden?
Hier is de handleiding: http://www.proximus.be/dms/cdn/sites/ip ... 7%20NL.pdf
Je zal dus eerst de eigenaar of beheerder van het gebouw moeten contacteren om te weten waar de Proximus-kabel het gebouw binnenkomt.
Thx voor de link naar de handleiding!
krisken schreef:Bwah contacteren kan je, maar je kan ook gewoon zelf al gaan rondzoeken hé. Hoeveel appartementen zijn er daar?
De splitter etc zal de technicus installeren, daar moet jij je niks van aantrekken. En zoals gezegd : bekijk ook Scarlet One eens.
Euhm we zitten met 18 appartementen, dus geen TE grote blok hoor.
Beneden is er een grote ruimte die in drie delen is verdeeld, 1 dus voor de elektriciteit, 1 voor de gas en de laatste voor het water.
Vermoedelijk zal het daar dan wel binnenkomen, kan altijd al eens gaan kijken :-)
Als ik deze aansluiting zelf vind, moet ik de beheerder toch niet voor verder lastigvallen, vermoed ik?

Scarlet One (Trio) zal ik zeker ook nog eens bekijken.
Practice Makes Perfect!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

't Is inderdaad Scarlet Trio, Scarlet One bestaat niet meer :-)

18 appartementen, dan mogen we denken aan een 20-paar invoer. Dit is een groene of blauwe "doos" ter grootte van een schoendoos dat je moet vinden. Zal morgen anders even een foto nemen van wat ik hier heb staan.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Ok, thx voor de info, krisken. Zo een foto kan natuurlijk nog altijd handig zijn, weet ik toch weer wat meer waar ik naar op zoek ben :-)

Nu heb er met de vriendin nog eens over gesproken en we gaan toch kiezen voor Proximus.
De uiteindelijk, effectieve snelheid die we zullen halen valt nog even af te wachten dan, maar zien we dan wel.
Komt het echt niet goed, kunnen we dan nog eventueel zien om te veranderen, maar ik betwijfel het.
Volgens de speedtest van Proximus ziet het er belovend uit, dus laat ons hopen :-D

Of we nu echt Proximus gaan nemen, of Scarlet Trio, ben ik eerlijk gezegd nog niet uit.
Moet wel eerlijk zeggen, de vriendin en ik zijn wel altijd meer geneigd om te kiezen voor het "echte" bedrijf en bv. niet voor een dochterbedrijf of dergelijk.
Zit er kennelijk zo al in sinds kleins af aan :P, maar ga het toch nog eens bekijken.
Ben volop het Scarlet gedeelte hierop het forum aan het lezen, dus we zien nog wel.
Nu bij Proximus is de min €5, het eerste half jaar ook wel mooi.

Nu rest mij nog de vraag, met al dat materiaal van Telenet dat geïnstalleerd is in de berging, wat moet daar eigenlijk met gebeuren?
De eigenaar heeft namelijk zijn abonnement opgezegd, maar alles hangt er natuurlijk nog.

In ieder geval, iedereen hartelijk bedankt voor de informatie!
We hebben zeker alles in overweging genomen, maar als we in het appartement het 70/6 profiel halen, zoals thuis en dit in combinatie met onbeperkt downloaden, dan gaan we zeker tevreden zijn.
Practice Makes Perfect!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

d3rF. schreef:Nu rest mij nog de vraag, met al dat materiaal van Telenet dat geïnstalleerd is in de berging, wat moet daar eigenlijk met gebeuren?
In de veronderstelling dat je huurder bent: vraag aan de eigenaar om het te verwijderen als je vindt dat het in de weg hangt.
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

raf1 schreef:
d3rF. schreef:Nu rest mij nog de vraag, met al dat materiaal van Telenet dat geïnstalleerd is in de berging, wat moet daar eigenlijk met gebeuren?
In de veronderstelling dat je huurder bent: vraag aan de eigenaar om het te verwijderen als je vindt dat het in de weg hangt.
Hebben het appartement gekocht :wink:

Maar dus als ik het goed begrijp, mag ik dit gewoon laten hangen?
Het is niet dat Telenet hun materiaal terug moet hebben, omdat de vorige bewoners bij hun waren aangesloten en wij nu niet meer?
Practice Makes Perfect!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je mag het laten hangen of verwijderen. Jij bent nu eigenaar en hebt geen contract met Telenet, dus ze kunnen niets van jou terugeisen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Jij bent nu eigenaar en hebt geen contract met Telenet, dus ze kunnen niets van jou terugeisen.
Dat zijn gevaarlijke uitspraken... je gas en electriciteitsmeter mag je ook niet zomaar afbreken volgens mij.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je mag het laten hangen (Telenet gaat er uiteraard van uit dat je misschien ooit naar hun wilt gaan), maar je mag het eveneens afbreken en retourneren naar Telenet zelf.

Toen ik zelf nog werkte bij Telenet heb ik ooit Telenet gehad voor mij en mijn broer (konden dat krijgen aan de belachelijke prijs van 5 euro/maand). Toen ik daar wegging is overal de stekker uitgetrokken (pa had gratis proximus via t werk) en nu, 5 jaar later, ligt dat er nog ergens stof te happen.

Op mijn appartement hier heeft er in het begin ook telenet gelegen (die waren sneller met aansluiten dan proximus :)). Nadien Telenet 3x gevraagd of ze iemand konden sturen die de boel wou meenemen, of hoe ik dat kon terugbrengen (bvb via Telenetwinkel). 3x geen antwoord gehad...Nu ligt het ergens op een stort.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:Dat zijn gevaarlijke uitspraken... je gas en electriciteitsmeter mag je ook niet zomaar afbreken volgens mij.
Da's totaal iets anders, het zijn gereguleerde meettoestellen van gereguleerde nutsbedrijven die op een invoerleiding zijn aangesloten waar continu levensgevaarlijke druk of spanning op zit. Bovendien zijn ze verzegeld en bestaat er een duidelijke procedure om ze door het nutsbedrijf te laten verwijderen.

Telenet is een 100% privébedrijf dat een zooitje bakjes en kabels zonder enige regulering of standaardisering aan jouw muur hangt.
Als je ze zelf niet mag verwijderen, waar vind ik dan informatie om ze door Telenet te laten verwijderen? Nergens toch?
Laatst gewijzigd door raf1 op 23 okt 2014, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”