Advies nodig ivm 2e hands motoscooter (BMW C1)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Goztow schreef:Ik ken mijk vrouw dus goed... zij ziet het niet zitten met een tweewieler. Dan maar dit vergeten

Allen bedankt voor de vele hulp.
Dan eentje met 3 wielen kopen? http://www.motosmaes.be:8080/prestashop ... /19-mp3-lt :-)

Nee, het is en blijft gevaarlijk, zelf ook al een ongeval meegemaakt... Echter kan ik niet zonder, te leuk...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Als bestuurder van een brommer/scooter/moto ben en blijf je inderdaad altijd een zwakke weggebruiker.
Beschermende kledij zal uiteraard wel wat soelaas brengen maar veranderd niets aan die status van zwakke weggebruiker.

Maar 't is inderdaad wél veel fun, zo'n fiets met motor. Afbeelding
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Mooie quote van de rijschool...
Dit zeg ik tegen al men motard:"Niet kijken = sterven"
Daarmee heb je al veel zelf in de hand.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Tja is ook puur psychologisch. Ze heeft ooit eens een moto ongeluk gezien met een voet die wat verder lag te bengelen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ooit gezien aan mijn school, scooter 50cc reed 120km/h en hij liet per ongeluk met onnozel te doen zijn rem los, met alle gevolgen van dien... Geen zicht
Auto op zijn dak gezien waar het bloed uit de gebarsten raam droop, en de doordringende geur van ontsmetting... 2 doden die onderste boven in de auto staken...
Waarschijnlijk zijn er nog mensen die dingen hebben gezien dat psychologisch best zwaar zijn om te verwerken. Maar die zaken hebben mij wel geleerd om continu te kijken en te anticiperen wat er in het verkeer gebeurd. Of het nu op 2,3,4 of meer wielen zijn, met of zonder motor... Kijken is en blijft belangrijk.
En waar ik zeker van ben is als iedereen de regels van het spel respecteert zal er toch een pak minder accidenten zijn. Vooral diegene die denken dat ze de beste chauffeurs zijn en denken dat ze nooit iet tegenkomen...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

TiTanium schreef:Mooie quote van de rijschool...
Dit zeg ik tegen al men motard:"Niet kijken = sterven"
Als ik met de moto weg ben ga ik er altijd vanuit dat niemand me gezien heeft. Overal op anticiperen, overal (proberen) rekening mee houden, ... En toch heb je uiteindelijk eens het geluk om tegen de vlakte gereden te worden. Ondertussen nog 3 ferme blauwe (ondertussen groen/geel) plekken op mijn linker dij en that's it.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Er zijn twee soorten motorrijders... Zij die al gevallen zijn en zij die nog moeten vallen. :) Alleen de manier waarop kan nogal verschillen. Van lomp tot zeer ernstig.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik ben al een paar keer gevallen met de mijne, altijd domme dingen:

* eens snel wat boodschappen gedaan en de koffers niet in evenwicht geladen, 12l drank links, wat brood, koeken en vlees rechts. Dat gaat wel als je gewoon rijdt maar bij het stapvoets manouvreren op de oprit te kort gedraaid en daar lag ik.
* tijdens een reis verkeerde straat in aan het rijden en nog willen recupereren op het kruispunt. Moto volgeladen met bagage en mijn vrouw gecombineerd met een helling en veel te kort de bocht willen nemen en daar lag ik weer.
* op de parking van het werk was er niet gestrooid, uit een bocht gekomen (zeer traag, want ik wist dat het glad kon zijn) en het stuur stond bijna terug recht toen ik op een ijsplek kwam. Achterwiel onder mij uit gegleden en daar lag ik nog eens. Moto nog een meter of 15 verder geschoven zonder mij, zo glad was het. Gelukkig netjes tussen de rijen auto's door. Toen ik hem eindelijk terug recht en geparkeerd had gekregen passeerde de strooiwagen :roll:

Allemaal domme dingen die ik misschien had kunnen vermijden door wat bedachtzamer te zijn, maar al doende leert men :-D

En voor diegenen die het raar vinden dat ik een moto met wat drank geladen niet kan houden, mijn beestje weegt "droog" 290 kg, dat houd je niet tegen maar probeer je zo zacht mogelijk neer te leggen als je voelt dat hij gaat. Hem terug rechtzetten is een kunst op zich (en niet zo goed voor de rug)

Afbeelding
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Userbase Motor Meeting dringt zich op denk ik. :)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Slafes schreef:Er zijn twee soorten motorrijders... Zij die al gevallen zijn en zij die nog moeten vallen. :) Alleen de manier waarop kan nogal verschillen. Van lomp tot zeer ernstig.
Zeker weten, zelf onderuit geremd in de sneeuw (auto kwam plots van rechts): pinker afgebroken (rij niet meer graag in de sneeuw).
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Slafes schreef:Userbase Motor Meeting dringt zich op denk ik. :)
Ik ben voor :-) Ik heb wel een paar mooie motorroutes verzameld de afgelopen jaren, wie wil er mee? :-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Hier is alvast interesse :)

Misschien moeten we Goztow en zijn vrouw eens een initiatie motorrijden geven om de psychologische barrière te overwinnen?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

@MaT moet ik ook es doen, speel ook al een hele tijd met het idee om een moto aan te schaffen, moet ook wel nog het rijbewijs halen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”