(Dash)camera's en privacy... (was ik heb nieuw speelgoed)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

kloon schreef:http://www.1dayfly.com/nl/nl/
Voor die prijs kan je het eens proberen
Toch maar voorzichtig zijn. http://www.opgeletopinternet.nl/index.p ... 887.0.html
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Om enig misverstand uit de weg te gaan, ik heb niet besteld he :) het leek me gewoon geen slechte aanbieding als instapmodel. Als het niet de echte versie is is het al wat anders natuurlijk. Wie het toch gedaan heeft kan nog steeds van zijn verkoop afzien want het is een koop op afstand. De link hierboven lijkt me meer een probleem van die leverancier, niet van 1dayfly (al handelen ze het zeer slecht af)
kloon
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Ik al wat items gekocht op de 1day zonder problemen.
Deze heb ik zelf niet gekocht .
Ik heb een dvr 207 gekocht op eBay die onderweg is

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik vraag me af hoe tevreden de topicstarter is van zijn model, is de sotware goed en hoe zit het met de beeldkwaliteit s'nachts enzo :)
Het model dat hij heeft aangeschaft is trouwens hier te koop (en enkele andere modellen).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Misschien kan je bij de TS ook eens navragen of het hendeltje van de zuignap sterk genoeg is. :wink:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Dat hoeft niet meteen iets te willen zeggen natuurlijk, van mijn gsm-houder is dat nog in tact, van een kameraad die dezelfde gsm-houder heeft dan mij maar ruim 2 maanden minder lang heeft ook zijn clipje al kapot gekregen ;) :P
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik heb eerder al een korte review geschreven over de mijne. Ik heb iets tegen permanente zuignappen in een auto, en mijn dashcam kwam standaard met een 3M klever voor de voet. Heel kleine footprint trouwens (3cm op 3cm) waardoor ik hem niet eens zie hangen achter de spiegel.
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

MClaeys schreef:Ik vraag me af hoe tevreden de topicstarter is van zijn model, is de sotware goed en hoe zit het met de beeldkwaliteit s'nachts enzo :)
Het model dat hij heeft aangeschaft is trouwens hier te koop (en enkele andere modellen).
Clipje heeft het maar 8km overleeft....dus eigenlijk staat de dashcam hier gewoon te niksen.
En van die 8km kan je wel duidelijk platen zien. Nacht is me een vraagteken maar ik hoop nu snel dat clipje te hebben zodat ik dat ding nu eens kan gaan gebruiken!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Is het een fabricage foutje of eerder enorme pech dan? Wel zuur voor zo een duur product. Ik denk er over na zelf een dashcam aan te schaffen met GPS en G-sensor voor achter de spiegel, dus ben de modellen die hier aan bod komen wat aan het vergelijken :).
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

MClaeys schreef:Om enig misverstand uit de weg te gaan, ik heb niet besteld he :) het leek me gewoon geen slechte aanbieding als instapmodel. Als het niet de echte versie is is het al wat anders natuurlijk. Wie het toch gedaan heeft kan nog steeds van zijn verkoop afzien want het is een koop op afstand. De link hierboven lijkt me meer een probleem van die leverancier, niet van 1dayfly (al handelen ze het zeer slecht af)
Uiteraard is dat (waarschijnlijk) niet de schuld van 1dayfly maar als je ziet dat er 1000-en Euro betaald zijn waar niets tegenover staat dan gooien ze toch hun naam te grabbel. De kopers hebben betaald aan 1dayfly en wie de achterliggende leverancier is maakt niets uit. Het is aan hen om dat op te lossen. Ik heb van Groupon al soortgelijke ervaringen gelezen en het is wat al te gemakkelijk om je achter de leverancier weg te steken.
In dit geval is het aan 1dayfly om de kopers schadeloos te stellen en te proberen om hun geld te recupereren van de leverancier.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Dat is wel een feit.

Voor de mensen die vragen hadden over het al dan niet mogen gebruiken van een dashcam en privacygedoe, ik heb de vraag een week geleden eens aan de privacycommissie zelf gesteld :) Hier het antwoord:
-008007.pdf
Antwoord
(377.15 KiB) 198 keer gedownload
.
Laatst gewijzigd door MClaeys 19 maa 2013, 10:29, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik vraag me af wat het nut is van zo'n dashcam... het ding heeft in het beste geval 25% zichtsveld... dus je hebt nog steeds 75% kans dat je niets ziet van een ongeval. Hopelijk heb je ook maar eens in de zoveel jaren een ongeval... veel kans dat tegen die tijd je dashcam al lang niet meer werkt.
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Wat vinden jullie van deze bij Amazon voor 83,2 € ?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

r2504 schreef:Ik vraag me af wat het nut is van zo'n dashcam... het ding heeft in het beste geval 25% zichtsveld... dus je hebt nog steeds 75% kans dat je niets ziet van een ongeval. Hopelijk heb je ook maar eens in de zoveel jaren een ongeval... veel kans dat tegen die tijd je dashcam al lang niet meer werkt.
Dagelijks zie je toch "stoten" in het verkeer, en misschien worden ze ook wel gebruikt om dergelijke zaken op youtube te plaatsen...
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

MClaeys schreef:Dat is wel een feit.

Voor de mensen die vragen hadden over het al dan niet mogen gebruiken van een dashcam en privacygedoe, ik heb de vraag een week geleden eens aan de privacycommissie zelf gesteld :) Hier het antwoord:
-008007.pdf
.
Ik heb dat pdf bestand eens snel doorgenomen en op het einde concluderen ze dat het moet worden aangegeven,
toch logisch dat ze dat zeggen want dat is weer "money in the pocket" voor de privacycommissie.

Ik vraag me af of er dan ook agenten komen kijken naar je dashcam in je auto,
want de privacycommissie stuurt je dossier door naar het College van burgemeester en schepenen
en dan sturen deze dat door naar de politie.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In BE zie ik er het nut niet direct van in, maar in andere landen (zie de RU filmpjes) lijkt me dit sterk te overwegen.

Overigens : grappige handtekening heeft die kerel :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Ik hoop voor hem dat hij deze niet te dikwijls hoeft te zetten per dag :-)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Hier het antwoord:
Wat vindt de privacy commissie er eigenlijk van dat je hier een persoonlijke brief publiekelijk publiceert? :-)
kloon
Plus Member
Plus Member

Dus als ik de camera in de auto hang en niet aangeef.
En later een ongeluk heb dan kan ik uiteindelijk de beelden niet gebruiken.

Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Je hebt de beelden op zijn minst voor jezelf. Soms is het niet altijd mogelijk een nummerplaat te zien of te onthouden. Als je je beelden dan analyseert om je geheugen op te frissen kan je dit gebruiken in een verklaring, maar toch geen woord reppen over die dashcam.

Ik moet toegeven dat het eerder een gadget is om af en toe eens leuke beelden in een archief te zetten. 8)
Afbeelding
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Super info:

http://dashcamtalk.com/dash-cam-comparison/

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Edward Valckx schreef:
Wat vindt de privacy commissie er eigenlijk van dat je hier een persoonlijke brief publiekelijk publiceert? :-)
Wat is er dan zo persoonlijk aan? Het komt bijna over als een standaardbrief met kleine aanpassingen. Ik schend er niemand zijn privacy mee ;)
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

@Dafke: Inderdaad, maar voor meer informatie zoals ervaringen vond ik dit forum heel handig: http://www.radardetectorforum.org/forum ... .php?f=132
Ze spreken daar meestal wel over de duurdere modellen.
Afbeelding
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

MClaeys schreef:
Edward Valckx schreef:
Wat is er dan zo persoonlijk aan? Het komt bijna over als een standaardbrief met kleine aanpassingen. Ik schend er niemand zijn privacy mee ;)
Het was heel interessant om de tekst te lezen (+1) maar het was wel aangewezen om alleen de tekst over te nemen.
Een scan van iemand zijn handtekening online zetten + zijn naam etc doe je allicht beter niet.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Ik schend er niemand zijn privacy mee ;)
Toch wel, je maakt zijn naam, functie, emailadres, telefoonnummer, faxnummer, handtekening en inhoud van de brief publiekelijk bekend zonder hem hierover in te lichten (veronderstel ik). Deze brief werd persoonlijk aan U gestuurd, en deze persoon had waarschijnlijk niet verwacht dat je hem op een publiek forum zou plaatsen.

Ironisch genoeg dan nog in een thread over privacy, en het betreft zelfs een brief van de commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

De scan van zijn handtekening heb ik niet gemaakt he, het is gewoon de standaardversie die ik kreeg + nergens enige disclaimer dat de informatie vertrouwelijk is. Maar goed, heb het aangepast, het gaat inderdaad om de tekst en niet om zijn gegevens. Ik had gewoon geen zin en tijd om het document op dat moment te bewerken. Bij deze dus opgelost :)

Tis trouwens niet dat ze er zo voorzichtig met omspringen he :roll: direct hit op Google
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

kloon schreef:Ik heb mij deze aangeschaft http://dashcamtalk.com/dvr-027-720p/
Maar dan het 2013 model voor 53 € op eBay.
Ben eens benieuwd.
Zou redelijk deftig filmen voor zen prijs

Heb je dan deze: http://rover.ebay.com/rover/1/711-53200 ... =824&kw=lg?
Heb je daar al beelden van over kwaliteit, indruk, etc?

kloon
Plus Member
Plus Member

Jep dat is hem.
Hij is nog niet aangekomen.

Voorbeeld filmpje

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als ge deze naast de F500LHD legt ziet die laatste er toch net iets beter uit (en kleiner)!
Beeld ziet er niet zo donker of overscherpt uit..

kloon
Plus Member
Plus Member

Dafke schreef:Als ge deze naast de F500LHD legt ziet die laatste er toch net iets beter uit (en kleiner)!
Beeld ziet er niet zo donker of overscherpt uit..

Jep dat is waar maar kost een beetje meer en volgens deze site http://dashcamtalk.com/dod-f500lhd/ niet echt probleem vrij

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat valt precies toch nog goed mee ;)

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

en alweer 2 fake dvr-207's te vinden bij de dagdeals:

https://vsdeal.com/ heeft er eentje aan 30 euro,
http://www.superdagdeal.nl/sdd-hd-dashb ... -3538.html heeft em aan 35 euro.

beide kosten 6 euro verzending, en ik denk dat het 2 verschillende kopie's zijn,
gezien de foto/film de tijd op andere locaties heeft staan.

ik wil zo wel een dvr207 of 210, maar ik heb ondertussen geen idee meer waar je de echte kan vinden :)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

De echte kopie vinden kan inderdaad lastig zijn. :wink:
kloon
Plus Member
Plus Member

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 9104509473
Deze ebay verkoper bied d3 echte aan
En op deze site staan nog url's

http://dashcamtalk.com/dvr-027-720p/
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

wat ik niet begrijp is de 207, waarbij volgens diezelfde seller er een "motion detector" optie is op de 207,
maar hij verder naar beneden aangeeft dat er geen g-sensor beschikbaar is op de 207 ...

ik ben al een hele tijd naar die 2 aan het kijken, ik kom ook idd steeds die verkoper tegen,
dus het zullen wel de echte zijn... maar ik wil dus 1tje die kan opnemen als er beweging is,
(bv bij iemand die tegen je geparkeerde wagen rijdt)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik vind toch de kwaliteit van de 207 tegenvallen.. Nog eventjes de kat uit de boom kijken en zien als er updates of nieuwe low price modellen op de markt komen :)
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Tja kwaliteit is echt wel belangrijk want bewegende nummerplaten herkennen is allesbehalve makkelijk in die filmpjes.

Ik wil ook nog even iets toevoegen voor diegene die zo'n dashcam ook in parkeermodus willen gebruiken:
  • Sommige dashcams komen met hun eigen batterij voor parkeermode. Het is gissen hoelang zoiets het kan uithouden in parkeermodus.
  • Andere dashcams hebben geen batterij, en moeten dus via een bypass op de zekeringskast aangesloten worden onder het stuur van de wagen. Dus niet via de sigarettenaansteker want die krijgt enkel stroom tijdens het rijden. Om te voorkomen dat uw camera dan uw autobatterij leegtrekt, heb je iets nodig zoals een Power Magic Pro.
  • De reden waarom ik een kleinere en dus subtielere dashcam heb is deels voor inbraakpreventie. In sommige regio's slaan ze uw ruit al uit als de fameuze "zuignapafdruk" nog te herkennen is op uw vooruit, laat staan als er nog een device aanhangt! Zeker de loggere dashcams kan je van ver zien hangen en dat wil je eigenlijk niet. Bij mijn model moet je al een kenner zijn om te weten wat het is, en al goed kijken om te zien dat het er hangt. Zeker als je je werk goed hebt gedaan en de voedingskabel mooi hebt weggewerkt.
Denk dus goed na over uw "goedkoop", want het zou wel eens duur te staan kunnen komen indien ze met de dashcam gaan lopen + nog schade aan de wagen.
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

en daarom hebben we diefstalverzekering enzo :)

maar 2 vraagjes kenwoot:

- kan je eens een dag/nacht filmpje maken & online zetten voor de kwaliteit van de jouwe?
- en een foto van hoe hij in de auto hangt, om te kunnen kijken hoe groot dat ding nu echt is als het geinstalleerd is?

internet en youtube zijn altijd bronnen, maar ik blijf erbij dat 1stehands info nog altijd beter is :)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dit is de mijne 's nachts

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

hmm, ik zal me toch maar eentje kopen die de snelheid aangeeft :p

kwaliteit van die van jou is overigens niet zo denderend, (nummer)platen lezen lijkt niet zo goed te gaan tenzij je ertegen staat...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”