Nieuwe digicorder/box op komst?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

a3ke schreef:de links erachter sturen je naar de mainpage en daar zal je geheid 75 of 50 € aangerekend worden voor deze "swap"


Wat er op andere pagina's staat laat me koud... op deze pagina staat dat enkel "in sommige gevallen" (zoiets is dus een zeldzaamheid of een grote uitzondering) je moet betalen voor het inruilen. Ik heb genoeg ervaring met TN om te weten dat dit ruim voldoende is om te voldoen aan de voorwaarden (spijtig dat ik zelf reeds een AD-2100 heb anders was het amusement verzekerd).

Volgens een recent verhaal zou TN wel degelijk regio per regio (vandaar misschien het eerdere verhaal van de helpdesker) bezig zijn de oude decoders om te ruilen voor de nieuwe AD-2100 , maar dus niet vanuit het initiatief van de klant zelf (al kan je hier ook het geluk hebben om op de juiste helpdesker te vallen).

Het blijft echter droevig dat het bedrijf dat ergens verleden jaar z'n mond vol had over transparantie nog steeds op dergelijke manier met z'n klanten omgaat en pure willekeur aan de telefoon blijft hanteren (maar zoals meestal het geval is is Charlotte in dergelijke topics nergens te bespeuren).
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

die oude digicorder is gewoonweg verschrikkelijk traag. Ik word er echt stekezot van hoe traag die reageert. Er zit bijna elke keer 5 seconden tussen het intoetsen en de verandering op het scherm.
Simba
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2005, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Voor de mensen met nog een oudere digicorder:

Ik huurde mijn AD2000. Deze werd te traag en ik wou hem omruilen voor het nieuwere type, maar dit zou mij 50 EUR kosten...

Ik merkte op dat ik de AD2000 reeds meer dan 2 jaar huurde. Dit wil zeggen dat het maandelijks opzegbaar was...

Ik heb een nieuw contract afgesloten om een AD2100 te huren (zogezegd als extra digicorder) en heb 's anderendaags het contract van de AD2000 opgezegd... ;)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je belt en zegt dat je niet evenveel huur wil betalen voor oudere hardware gaan ze uw wel een nieuwe geven zonder de rompslomp :-D
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 20 feb 2013, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zo eenvoudig is het niet... lees m'n relaas hierboven maar eens.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

tot zaterdag ging het nog altijd om eenvoudig een mail te sturen naar duco.
zondag mail terug gekregen maandag opgebeld in de voormiddag in de namiddag gratis mogen gaan omruilen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proximusboyke schreef:tot zaterdag ging het nog altijd om eenvoudig een mail te sturen naar duco.


Wat mij betreft is "de Duco oplossing" enkel voor ernstige problemen waar je anders geen oplossing voor kan vinden.

Als morgen iedereen Duco gaat mailen voor een omruiling van een decoder dan zal dat kanaal snel onbruikbaar worden (en da's spijtig voor de mensen die het echt nodig hebben).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

r2504 daar heb je een punt , maar dan is het aan telenet te maken dat er een andere oplossing is.
Als een klant sinds 2006digitale tv heeft.
Nog nooit iets ontvangen heeft van promo en zijn oude dicorder wil inwisselen en het niet kan tenzij 50€ te betalen (die totaal zinloos is) na 5xbellen niks wiilen doen en 1 mail naar duco en het wonder gebeurd
Dat ze dan gewoon die mensen van kwaliteitsopvolging de mensen bellen voor een oplossing te zoeken dan gaan ze duco niet moeten lastig vallen, zo simpel is het !
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 23 feb 2013, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
funkyredup
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:45
Bedankt: 7 keer

Bij Yelo lancering zei Telenet dat je tijdelijk voor 39 euro je oude digibox kan inwisselen voor de nieuwe digibox indien die niet Yelo ondersteunt.

is nog altijd 39 euro teveel, want als trouwe klant kost je hen veel minder dan een nieuwe klant. dus na een aantal jaren klant zijn zou je die toch gratis moeten kunnen inwisselen :?
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

dus als yelo uitgerold wordt dien je als klant zelf te betalen omdat het product (dat je bij telenet verplicht bent om te huren) niet meer compatibel is met hun eigen diensten?
haha, je moet wel heel dom zijn om dat te willen betalen
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Simba schreef:Voor de mensen met nog een oudere digicorder:

Ik huurde mijn AD2000. Deze werd te traag en ik wou hem omruilen voor het nieuwere type, maar dit zou mij 50 EUR kosten...

Ik merkte op dat ik de AD2000 reeds meer dan 2 jaar huurde. Dit wil zeggen dat het maandelijks opzegbaar was...

Ik heb een nieuw contract afgesloten om een AD2100 te huren (zogezegd als extra digicorder) en heb 's anderendaags het contract van de AD2000 opgezegd... ;)

Hmm, dit lijkt me wel goede werkwijze te zijn:) met hun zever ook altijd..
Heb alvast online een nieuwe HD digicorder besteld, kan je het contract van de oude dan ook online afzeggen of moet je hiervoor nr telenet center?
Worst case wordt het 39euro betalen bij omruiling volgende week, maar toch liever gratis;)
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ligt het nu aan mij of is die afstandsbediening extreem lang?

Hoe ziet de display eruit op de zwarte digicorder? Is dit nog steeds enkel de zendernummer ipv tekst? ( Een echte achteruitgang tov de 2000 versie ).
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Afstandsbediening van de zwarte versie is idd erg lang.. Even wennen ook, totaal andere manier van gebruiken nu de cijfers bovenaan staan..
Ze begint me nu toch meer te bevallen, je kan ze laten "sliden" in je hand om de bovenste knoppen te gebruiken.
Voor mensen die er problemen mee hebben, de "oude" grijze afstandsbedieningen van voorgaande digicorders of digiboxen werken ook op dit nieuwe model!

Display is inderdaad enkel numeriek (zendernummer of HDD etc) ipv zendernaam of titel opname.
Vind ik persoonlijk ook onbegrijpelijk en achteruitgang.. maar het design is wel stukken beter en oogt veel mooier bij TV en andere toestellen ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Hakki schreef:Display is inderdaad enkel numeriek (zendernummer of HDD etc) ipv zendernaam of titel opname.
Vind ik persoonlijk ook onbegrijpelijk en achteruitgang..
Op enkele meters afstand was dat voor de meeste mensen toch niet leesbaar... al is het inderdaad onhandig als je hem ook als radio gebruikt (al ken ik de nummers ondertussen ook wel).
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”