Nieuwe laptop verliest om de haverklap netwerkverbinding
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Waarom wil je voor Atheros gaan? Ik heb veel betere ervaring met de Intel WiFi chipsets, heel frequent bijgewerkte drivers, goede support (in Linux en Windows) en ook prima performance. Het gaat dan vooral om de 5100/5300/6200/6300 miniPCI-e kaartjes (5100 en 6200 hebben 2 antennes, 5300 en 6300 hebben er 3, dus kijk eerst na in je laptop hoeveel antennes je hebt).
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Ik had ooit eens een andere in mijn Lenovo laptop gestoken om een upgrade uit te voeren van G naar N, ik dacht het toch want het blijkt bij nazicht een Broadcom adapter te zijn.
Soit ... ondertussen eens met de instellingen gespeeld van mijn Realtek adapter.
Het blijkt dat bij omschakeling van de draadloze modus van IEEE 802.11b/g/n naar IEEE 802.11b/g , mijn internet speed compleet normaal en stabiel wordt
Waarom snap ik dus niet echt. De router staat nog steeds op mode N / 20Mhz.
Soit ... ondertussen eens met de instellingen gespeeld van mijn Realtek adapter.
Het blijkt dat bij omschakeling van de draadloze modus van IEEE 802.11b/g/n naar IEEE 802.11b/g , mijn internet speed compleet normaal en stabiel wordt
Waarom snap ik dus niet echt. De router staat nog steeds op mode N / 20Mhz.
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Ik ben nu op een ander lokatie,
daar staat mijn vorige Belkin N router die nog steeds op een bandbreedte van 300 staat.
De adapter setting van mijn laptop is nu effe terug gewijzigd naar b/g/n en wat blijkt ..... hier werkt alles prima. Héél stabiel signaal.
Het wifi verkeer, bekeken met inSSIDer, is hier duidelijk ook véél rustiger dan bij mij thuis.
Besluit: de Realtek adapter heeft het blijkbaar een pak lastiger om met druk wifi verkeer om te gaan dan Atheros en Broadcom adapters want zo zitten er van elk resp. ééntje in mijn Asus eeePC en Lenovo laptop.
daar staat mijn vorige Belkin N router die nog steeds op een bandbreedte van 300 staat.
De adapter setting van mijn laptop is nu effe terug gewijzigd naar b/g/n en wat blijkt ..... hier werkt alles prima. Héél stabiel signaal.
Het wifi verkeer, bekeken met inSSIDer, is hier duidelijk ook véél rustiger dan bij mij thuis.
Besluit: de Realtek adapter heeft het blijkbaar een pak lastiger om met druk wifi verkeer om te gaan dan Atheros en Broadcom adapters want zo zitten er van elk resp. ééntje in mijn Asus eeePC en Lenovo laptop.