Pagina 2 van 3

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 11 dec 2011, 00:22
door bvhaute
Geen echt slechte aanbieding mijn inziens, maar ik zou toch eerder voor een Archos G9 101 gaan dan. Is iets snellere processor en ook 3G en vergelijkbaar kwa prijs. Voor wie de 3G niet nodig heeft, en wie tevreden is met iets mindere resolutie (1024x600) is er de Hannspree HANNSpad SN10T1 (zie maar even de pricewatch op tweakers.be) die al verkrijgbaar is zo voor ongeveer 200 euro en ook een tegra2 aan boord.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 11 dec 2011, 00:24
door Abusimbal
De Hannspree HANNSpad SN10T1 heeft wel maar android 2.2.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 11 dec 2011, 01:08
door bvhaute
Is inderdaad waar, maar er zijn bvb wel custom roms beschikbaar met Android 3.0 HoneyComb, al heb ik er persoonlijk geen ervaring mee.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 11 dec 2011, 08:27
door noke
heb er ondertussen al een dag mee gespeeld.Is wel even wennen. Kan iemand helpen met de alditalk-mobile? Ik krijg de verbinding niet in orde.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 11 dec 2011, 14:29
door ferry1200
wie kan mij vertellen hoe ik de sd kaart kan benaderen om bv. foto's in gallery op te halen, nog geen instelling voor gevonden.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 11 dec 2011, 14:30
door TiTanium
Kijkt eens in de map External_SD of dergelijke.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 11 dec 2011, 17:14
door broemvava
Ben nieuw op deze site maar stel vast dat er zeer zinvolle info op staat. :-)

Heeft er iemand al ervaring om een skynet email account aan te maken op de lifetab, mij is het nog altijd niet gelukt.

Verder alleen maar positieve ervaring tot hier toe.

groeten broemvava

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 11 dec 2011, 17:27
door klooooon
@ferry1200

Klik in je eerste home screen rechtsboven op de apps knop
Daar zie je vanalles staan en een programma da ES explorer heeft.
Open doen en de rest wijst zijn eigen uit

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 11 dec 2011, 17:33
door TiTanium
ES explorer is voor mij de beste explorer dat je kan hebben voor de Android toestellen. Overzichtelijk, gemakkelijk het een naar het ander kopiëren. Deze app is hier te vinden.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 12 dec 2011, 18:02
door kurtie
Heeft er iemand een email van telenet kunnen installeren.
Bij mij lukt dit iemand?

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 13 dec 2011, 10:11
door AlainC
Neen, dit is mij ook nog niet gelukt en zou ook graag weten hoe dit moet.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 13 dec 2011, 10:48
door ubremoved_539
Wat lukt er niet... welke opties heb je in de mail client en welke parameters heb je nodig ?

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 13 dec 2011, 15:02
door belgiandandy
Telenet email : Google>telenet webmail+enter

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 13 dec 2011, 15:05
door belgiandandy
Hoe kan ik een bundel van 400MB voor 4euro activeren?
Voor de rest schitterend toestel.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 13 dec 2011, 17:52
door kurtie
Dit zijn de instellingen die je moet ingeven, maar het lukt niet.
Hij wil geen verbindingen maken.
Kan er soms iemand mij verder helpen.

Emailadres: [email protected]
Gebruikersnaam: staat op factuur
Wachtwoord dat je ontvangen hebt.
Pop3 = in.telenet.be
Poort = 110
SMTP = uit.telenet.be
Poort = 587 hier staat 587 maar ik weet niet of dit juist is

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 13 dec 2011, 18:05
door ubremoved_15739
@ belgiandandy
Een SMS naar 1966 met:

Code: Selecteer alles

BUNDLE BUY DATA400
Bron. (hier staan nog andere codes zoals voor je rekening stand etc.).

De MedionMobile SMS centrale is: +32486000005

Voor de manuele configuratie van uw internet settings (op uw GSM/LIFETAB) heb je mogelijkerwijze ook het volgende nodig:

Code: Selecteer alles

APN: web.be
Username: web
Password: web

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 13 dec 2011, 18:24
door ubremoved_539
kurtie schreef:SMTP = uit.telenet.be
Poort = 587 hier staat 587 maar ik weet niet of dit juist is
Dit is al niet juist... ofwel gebruikt je de Telenet SMTP server (maar dat kan enkel vanop het TN netwerk, dus wanneer je thuis zit via WIFI, niet via 3G want dan zit je op het netwerk van je provider) en die zit op poort 25, ofwel gebruik je bijvoorbeeld de SMTP server van Google met als naam smtp.gmail.com op poort 465 of 587. Deze SMTP server heeft dan wel authenticatie en SSL nodig (geen idee of je Medion dit kan) met natuurlijk een Google account.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 14 dec 2011, 10:23
door maay14
Email aanmaken lukt met de smtp gegevens van Google en je acount voor uitgaande mail.
Verder is mij opgevallen dat er geen geluid is bij het afspelen van een film vanuit je player verschillende players geprobeerd, daarna medion gebeld: probleem is bekend en ik krijg een email zodra er een oplossing is...dus wachten maar!

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:51
door belgiandandy
@eternum
Bundle buy is mij bekend, ik gebruik het voor mijn smartphone.
Het is bellen en sms`sen dat mijn probleem is.
Graag hiervoor duidelijke uitleg.
Dank bij voorbaat
Mvg Andre

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:55
door belgiandandy
@eternum

Indien het practisch onmogelijk is, zal ik bundle buy activeren met mijn android gsm.

Mvg andre

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 14 dec 2011, 15:00
door ludovk
het aanmaken van een e-mail account bij belgacom lukt mij ook niet met de lifetab medion 99000.
45 minuten aan de lijn met vriendelijke hulp van belgacom brengt geen soulaas;
de volgende vragen zijn niet opgelost: 1) wat invullen bij gebruikersnaam? is dat uw login zonder @SKYNET.be
is dat uw gewoon e-mail adres zonder @skynet.be
is dat gewoon uw naam met de dot punten tussen xxx.xxx.xxxxxx?
2) moet de inkomende mail gebeuren via pop3 of imap? en wat zijn dan de juiste
instellingen
belgacom hulplijn weet het ook niet
3) voor de uitgaande mail - bij pop3 is dat dan relay.belgacom.be en poort 25
- imap is het dan smtp.skynet.be en poort 587
4) moet aanmelden vereist aan of uitstaan ?
vele, vele vragen en lang geprobeerd, maar nog altijd zonder verbinding; de hulplijn van belgacom raadde mij aan naar een belgacom winkel te gaan en de zettingen daar te laten doen.Zal dat dan toch moeten doen, als ik hier geen oplossing vind.
heeft iemand al een verbinding kunnen maken en zo ja hoe?
iemand in de geburen van beerse
lvk

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 14 dec 2011, 15:46
door technieker
gebruikersnaam@SKYNET
paswoord

Voor mail
imap.skynet.be :inkomende server
relay.skynet.be ; uitgaande server

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 14 dec 2011, 17:04
door ludovk
lukt niet;
heb het volgende ingevoerd als gebruikers naam mijn login van belgacom xxxxxxxx@SKYNET
WACHTWOORD VAN BELGACOM
inkomende mail IMAP imap.skynet.be
poort 143 (wordt door de lifetab zelf ingevuld) is dit de juiste poort?
uitgaande mail relay.skynet.be
poort 25 (door de lifetab wordt poort 587 zelf ingevuld) ook met poort 587 gaat het niet.
geeft bericht: instellen is niet voltooid, verificatiemethoden worden niet ondersteund door d server.
bijna teneinde raad nu

l.v.k.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 14 dec 2011, 17:13
door Vieten
Bij mijn weten is de gebruikersnaam voor mail zonder @SKYNET achter (met werkt misschien ook)
Misschien heb je bij uitgaande mail ergens een codering aangevinkt, die moet uit staan, ook geen paswoord bij uitgaande mail.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 14 dec 2011, 18:01
door FunkStar
Ludovk in welke applicatie geef je deze gegevens in?

Gmail app, native e-mail app (Noemt gewoon E-Mail - Envellope met groen @ je in)

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 14 dec 2011, 18:38
door ubremoved_539
ludovk schreef:als gebruikers naam mijn login van belgacom xxxxxxxx@SKYNET
Kijk anders eens op je PC... wat gebruik je daar, met of zonder @SKYNET ?
ludovk schreef:inkomende mail IMAP imap.skynet.be poort 143 (wordt door de lifetab zelf ingevuld) is dit de juiste poort?
Poort 143 is de default IMAP poort.
ludovk schreef:uitgaande mail relay.skynet.be poort 25 (door de lifetab wordt poort 587 zelf ingevuld) ook met poort 587 gaat het niet.
De relay is de Skynet SMTP server en da's normaal poort 25.

Nu als je zoekt op internet dan lijkt BGC heel wat problemen te hebben met IMAP... kijk oa. hier eens http://nl.community.belgacom.be/posts/f16e6abc21

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 14 dec 2011, 23:53
door ludovk
re funkstar,
onder de app e-mail, die al op het scherm stond bij aankoop

ludovk

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 15 dec 2011, 08:32
door Proximus
Beste ludovk,


In principe moet het lukken met de volgende instellingen:

inkomend: imap.skynet.be
poort: 143
logingegevens: login (zonder @SKYNET) + paswoord van je mailbox

uitgaand: relay.skynet.be
poort: 587
beveiliging: SSL/TLS
authenticatie: login en wachtwoord ([email protected] + paswoord van je mailbox)


Mvg,

Eva.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 15 dec 2011, 14:33
door ludovk
re : evan van belgacom

bedankt voor uw snelle reactie.
het invoeren van de door u opgegeven instellingen ging goed en werd aanvaard, zonder dat er reeds een foutmelding kwam na volgende;
alleen loopt het fout bij uitgaande server, bij het invoeren van de beveiliging;
ik kan beide SSL/TLS nier samen invoeren; ik heb alleen de keuze GEEN, SSL, SSL(aanvaarden van alle certificaten), TLS, TLS (aanvaarden van alle certificaten).
bij het invoeren van een van de 4 mogelijheden krijg ik de volgende mededeling en wordt er niets aanvaard :

Instellen is niet voltooid
Kan geen veilige verbinding met de sever tot stand brengen
(SSL handshake aborted: ssl = 0 x 437668: Failure in SSL library,usually a protocol error
error : 140770FC: SSL routines: SSL23-GET-SERVER-HELLO: ( hier staan wel onderstreepjes ipv - )
unknow protocol( exterial/openssl/ssl/s23-clnt.c:683
oxacfa43f8: 0x00000000

weet u nog een oplossing voor het invoeren van de beveiliging?
wij zijn reeds een heel eind opgeschoten, maar toch nog niet volledig.

mvg
ludovk

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 15 dec 2011, 14:49
door ubremoved_539
Probeer voor de relay.skynet.be eens gewoon poort 25 te gebruiken (en dus geen SSL of authenticatie).

Zolang je op het BGC netwerk zit moet dit normaal werken, het is enkel indien je buiten het BGC netwerk zit dat dit noodzakelijk is.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 15 dec 2011, 18:07
door ludovk
re: r2504
bedankt voor de tip,maarlukt ook niet; had dat al eerder geprobeerd, zonder succes
lvk

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 16 dec 2011, 11:27
door ubremoved_539
En smtp.skynet.be ?

Ping eens naar beide namen vanop je PC om te kijken welke juist is... ook kan je een "TELNET <naam> 25" doen op te kijken of de service actief is.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 16 dec 2011, 16:08
door jpa
als het een kleine troost mag zijn,met telenet lukt het hier ook nog altijd niet

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 16 dec 2011, 16:18
door ubremoved_539
Als er zoveel mensen problemen hebben lijkt het mij dat er iets fout is met de software op het tablet.

Of werkt het wel voor iemand ?

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 16 dec 2011, 16:48
door ludovk
zou het graag horen dat het dan toch bij iemand gelukt is, en dan mogelijke bij deze persoon, zijn instellingen nagaan.
ik vrees inderdaad dat er iets misloopt sofware matig;heb al bij medion gaan kijken, maar nog geen enkele reactie daar....
ludovk

usb

Geplaatst: 16 dec 2011, 17:14
door utopia
ik slaag er niet in om de medion aangesloten te krijgen op de computer
heb al getracht via de site de download die verwijst naar usb doch de .exe is uiteindelijk een tekstbestand dat niets lijkt te doen
als ik de medion via usb aansluit wordt hij niet herkend
iemand een idee hoe correct aan te sluiten want nu kan ik alleen sd kaart iets overzetten en dit is te omslachtig
tx

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 16 dec 2011, 17:33
door jpa
had dat probleem ook,opgelost dankzij
apps-ontwikkeling en usb foutopsporing uit te vinken
toen deed ie het wel

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 17 dec 2011, 14:22
door badboy
hallo
ben ook in bezit van dit machtig toestel, geen klagen ervan
ik heb hier een site gevonden voor de instelling van de emailaccount, kijk hier eens naar, bij mij lukt het nog nie
http://smartenough.be/2011/05/26/hoe-je ... p-android/
groetjes

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 17 dec 2011, 19:37
door jpa
is inderdaad een fout in de software
heb nu mijn mail kunnen configureren
zie hieronder

Problem solved, at the Outgoing server screen just change the Port to the correct port, then BEFORE you deselect Required sign-in, go down and delete the username and password that the wizard has inserted (I just backspaced them out) then uncheck Required sign-in. And all should work from there.
Totally NON intuitive, when you un-tick the check box it removes details from screen, but still keeps it behind the scene.
And for this we owe a big thank you to UINSIONN on Android Forums who found the solution.

Re: ALDI MEDION® LIFETAB® MD99000

Geplaatst: 19 dec 2011, 15:16
door ludovk
hip,hip, hoera !!!! dankzij de juiste mededeling van jpa, waarvoor mijn welgemeende dank, heb ik eindelijk mijn e-mail account kunnen aan maken bij proximus.
teneinde nog andere mensen te helpen voor hun e-mail account zal ik hierna de instellingen geven die ik ingevoerd heb; blijkbaar dan toch een software probleem !!
  • e-mail : uw gewoon e-mail adres volledig
  • wachtwoord : dat je van proximus gekregen hebt 8 aanslagen xxxxxxxx
  • INKOMENDE MAIL :
    • IMAP
    • imap.skynet.be
    • poort 143
    • gebruikersnaam is u login ZONDER @skynet
    • wachtwoord
  • UITGAANDE SERVER
    • Nu eerst naar onder gaan bij aanmelden en de namen die de wizard heeft ingevuld verwijderen. En dan het vinkje van aanmelden uitvinken
    • relay.skynet.be
    • poort 587
    • beveiliging GEEN
dan volgende en het zou zo in orde moeten zijn en gewoon de vragen op het scherm beantwoorden.
einde goed, alles goed, met nogmaals een grote bedanking aan jpa voor het vinden van de oplossing.
Modbreak:
CAPS flooding
IK VIND HET ALLEEN SCHANDALIG DAT DE HULPLIJN VAN MEDION ONS NIET VER HELPT!!!!! IN DE WETENSCHAP DAT DE FOUT ZEKER EN ALLEEN BIJ HEN LIGT !!!!
BEN EENS BENIEUWD WANNEER ZIJ ZELF DIE FOUT GAAN RECHT ZETTEN EN WANNEER ZIJ NU ZULLEN REAGEREN
ludovk

Beste,
Ik snap u frustaties maar we "roepen" niet op het forum. Ik heb meteen om de waarde van u post niet te verliezen even herwerkt om het duidelijker te maken voor iedereen. Indien u vragen of opmerkingen hebt kan u altijd mij contacteren.
TiTanium