OVH: DID in België

philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

eternum schreef:
  • 0.17 euro/minuut naar mobiel in België, geen connectie kost
Tenzij je een van de mobile packs neemt, vb: 3 uur mobiel bellen aan 10.76 EUR/maand (=0.06 euro/minuut).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Jep, die zijn precies goed bezig.
Ook noodnummers kan je bellen (in tegenstelling tot vb WeePee).
En nog 21 diensten die ik niet allemaal gelezen heb (fax, antwoordapparaat, blokkeren anonieme oproepen, doorschakelen, ...)
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Eternum, wat zijn jouw bevindingen tot nogtoe? Voor zover ik weet maak jij ook gebruik van Betamax voor zowel vaste als mobiele nummers. Zou je een vergelijk tussen beiden kunnen maken?

Alvast bedankt :-)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Ha, dat is nog wat vroeg om hierover gedetailleerd iets te zeggen.
Qua bellen: ja, dat doet het. :wink:
Gesprekskwaliteit bij OVH is tot hiertoe dik in orde.
Maar ja, bij de diverse betamax klonen is dat bij mij ook het geval evenals bij WeePee.
Dus wat de gesprekskwaliteit aangaat, is er wat mij betreft geen verschil.
Iets wat ook mijn correspondenten telkens bevestigen: "Zeer heldere gesprekskwaliteit".
Wel laat ik enkel codec G.711 (zowel μ-law als A-law) en G.722 toe.

Het enige wat ik tot hiertoe veranderd heb is de setting "DTMF over VoIP": van auto naar geluid.
Dan werkt alles naar behoren (automatische menu's).
RFC 2833 en SIP-info waren geen van beiden een werkbare optie. En automatisch wou blijkbaar niet.

Afbeelding

Configuratie op mijn S685IP was poepsimpel. Login-naam en login-wachtwoord invullen en verder de configuratie zoals hieronder.
Niets nieuws onder de zon.

Afbeelding

Wel eens geprobeerd of het niet mogelijk was om een ander nummer mee te sturen zoals bij de betamax klonen.
Noppes.
Niet dat ik verwacht had dat het zou werken. Maar ik kon het toch niet laten. :wink:

Maar, je kan uiteraard altijd eens een maandje proberen: 1,18 euro/maand. 8)
Je krijgt gratis een zonaal nummer. En, maandelijks opzegbaar .... dat is wel heel erg flexibel vind ik.
Voor sommigen misschien een nadeel: de website is in het Frans. Alle ja, alles is in het Frans.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

eternum schreef:Ook noodnummers kan je bellen (in tegenstelling tot vb WeePee).
Heb je dit dan getest ? Ik heb net geprobeerd: 100, 101 & 112 allemaal onbereikbaar :-(
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Zelf heb/had ik dit in de praktijk niet getest. Nee.
Maar dat is dus een heel ernstig probleem wat jij aankaart.

Een quote afkomstig van pagina 3 van het document "conditions generales telephonie.pdf".
Le Service donne accès aux appels d'urgence, les informations du titulaire du service sont alors transmises aux services d'urgence ainsi que l'adresse de facturation renseignée pour permettre la géolocalisation de l'appel.
Dat is dus de theorie en wat ondersteunt zou moeten zijn maar volgens jou testen dus geheel niet het geval is.
Dat begint dus niet goed met OVH.

Noodnummers. DAT IS HET BELANGRIJKSTE!!
Aangezien WeePee of de betamax klonen ook geen noodnummers doorsturen had ik wel al zelf voor een oplossing gezorgd.
Tenminste dat hoopte ik toch en had dit tot op heden nog niet echt daadwerkelijk gebruikt of geprobeerd.
Je weet wel : "Geen onnodige telefoontjes naar deze diensten, .....".
Mijn idee is dat ingeval van nood deze nummers gewoon moeten werken.
Zonder hierbij op één of andere manier te moeten na denken.
Telefoon nemen, bijvoorbeeld de "100" draaien en hopla: verbinding.
Geen verdere poespas.

Zelf heb ik een simbox (Sagem RL500), met actieve Belgische SIM (Mobistar Tempo, prepaid), geïntegreerd in mijn VoIP setup om noodnummers automatisch door te sturen naar de betrokken diensten.
Toch maar eens even checken .....
Daarnet eens even de verbinding naar Teleonthaal (106) gecheckt: dat werkt.
Dan de 100. Wel ook hier enkel eens laten overgaan: dat werkt.
Dan de 101 (politie). Ook hier enkel eens laten overgaan: dat werkt.
Direct hierop ontvang ik een telefoontje van een nummer uit mijn telefoonzone: "Hallo, met de politie. U had ons daarnet gebeld?"
Ze weten dus waar ik zit....
De andere noodnummers in mijn lijsteje (zie plaatje hieronder) heb ik hierop maar achterwegen gelaten. :angel:
Afin, ik denk te mogen stellen dat mijn VoIP setup op ieder vlak een "normale" telefoonlijn kan vervangen.
Zeker aangezien alles ook nog eens op een noodstroomvoorziening (UPS) is aangesloten.

Afbeelding
Het betrokken deel van de kiesregels.

Maar wel was ik er van overtuigd dat noodnummers bellen met de VoIP diensten van OVH ook mogelijk zou zijn.
Ook op hun website staat dat dit mogelijk is. Net zoals in hun "Algemene Voorwaarden Telefonie".
Dus de VoIP connectie van OVH maar eens aan de tand voelen en aan bovenstaand lijstje begonnen.
De "100": "Le numéro que vous avez demandé n'est pas attribué. Votre appel ne peu pas ..."
De "101": "Le numéro que vous avez demandé n'est pas attribué. Votre appel ne peu pas ..."
Toegewezen is dat wel hoor OVH.
Maar niet bereikbaar via jullie VoIP telefonie in België.

!!! Alle noodnummers zijn heden in België dus niet bereikbaar gebruikmakend van de telefoondiensten van OVH!!!

Eens een mailtje sturen in mijn beste Frans. Want dit kan dus niet.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Tussendoor nog eens wat getest en mijn oproepenlijst wat verder gevuld..
Kunnen ze bij OVH eens wat nakijken.
Nu ben ik wel vergeten de Franstalige tegenhangers "103" (Ecoute enfants), "107' (télé-accueil) en "110" (Centre Eur. Enfants Disp./Exploit.) te vermelden.
To be continued ...
Madame, Monsieur,

Bonjour, j'ai un grand problème avec le service VoIP de OVH en Belgique.
Selon votre conditions générales téléphonie:

"Le Service donne accès aux appels d'urgence, les informations du titulaire du service sont alors transmises aux services d'urgence ainsi que l'adresse de facturation renseignée pour permettre la géolocalisation de l'appel."

Mais votre service dans la Belgique a un manquement sérieuse.
Si je compose les numéros suivant: 100, 101, 102, 104, 105, 106 en même le numéro d'urgence Européen 112 il n'est pas possible d'avoir une communication.

Votre service indique:
"La ligne téléphonique est occupée."
ou un message:
"Le numéro que vous avez demandé n'est pas attribué. Votre appel ne peu pas ..."

Naturellement les numéros sont attribue en Belgique... mais au moment pas accessible avec votre service VoIP en Belgique. Cela est extrêmement dangereux et contraire à vos conditions générales téléphonie.

Mon nic handle est: [snip]

Merci à résoudre le problème ci-dessus.

Cordialement,
Alle hup, dat zoveel mogelijk Userbase VoIP OVH klanten maar eens effe hun beste Frans bovenhalen en een berichtje naar hen sturen.
Muziekbos mag het eens proberen in het Nederlands. :mrgreen:
philippe_d
Moderator
Moderator

OVH is een Franse telefoonmaatschappij (die wel Belgische nummers kan aanbieden), maar die volgens mij (nog) niet geregistreerd is in België als een officiële Belgische telecom operator (*). Het verwondert mij dus absoluut niet dat je de noodnummers niet kan bellen.
De "conditions générales service téléphonie" zijn geschreven voor de Franse markt, en er is geen speciale versie voor Belgische klanten.
Een dienst opzetten die nooodnummers aanbiedt in België is niet eenvoudig, en vergt wel de nodige infrastructuur, software en akkoorden met Belgacom om de oproepen naar de correcte bestemmingen te routeren.

Het is natuurlijk onaanvaardbaar dat dit verkeerd gecommuniceerd wordt.
eternum schreef:Zelf heb ik een simbox (Sagem RL500), met actieve Belgische SIM (Mobistar Tempo, prepaid), geïntegreerd in mijn VoIP setup om noodnummers automatisch door te sturen naar de betrokken diensten.
Ik vind jouw oplossing absoluut de max, en geeft ook de meeste bedrijfszekerheid (zowel bij stroomuitval, als bij Internet uitval). Enig nadeel is dat jouw adres niet gekend is bij de hulpdiensten, gezien de pre-paid kaart.
eternum schreef:Dan de 100. Wel ook hier enkel eens laten overgaan: dat werkt.
Dan de 101 (politie). Ook hier enkel eens laten overgaan: dat werkt.
Ik zou hiermee oppassen. Onnodige oproepen naar hulpdiensten kunnen zwaar beboet worden. En altijd beter de oproep te beantwoorden dan gewoon in te haken: dat bespaart de hulpdiensten onnodig zoekwerk.
eternum schreef:Direct hierop ontvang ik een telefoontje van een nummer uit mijn telefoonzone: "Hallo, met de politie. U had ons daarnet gebeld?" Ze weten dus waar ik zit....
Dat is een verkeerde conclusie, denk ik. Ze weten niet "waar" je zit, alleen vanuit welke omgeving de oproep komt (GSM zendmast). Jouw oproep naar de 101 werd doorgestuurd naar de provinciale 101 dispatching, en ze hebben jou dus waarschijnlijk teruggebeld van ginder. Als je vanuit de zone Kortrijk (056) naar de 101 zou bellen wordt je oproep vanuit Brugge beantwoordt (zone 050), en bellen ze je dus met een (050) nummer terug ...

(*) [Edit] kan je eens je OVH nummer opzoeken op 1299.be en kijken welke VSP er aangegeven staat ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Eternum,

Ik had reeds een ticket geopend maar nog geen feedback. Best zoals Philippe zegt niet inhaken en uitleggen waarom je belt.

Philippe,

Onnodige oproep ? Ik vind het belangrijk dat ik geen vals gevoel van veiligheid heb maar zekerheid.
Op 1299 kent de nummers blijkbaar nog niet...
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ken schreef:Schrijf je vooral in op hun nieuwsbrief, als je even wacht kan je genieten van promoties.
Kan je me een linkje geven waar dit mogelijk is?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:OVH is een Franse telefoonmaatschappij (die wel Belgische nummers kan aanbieden), maar die volgens mij (nog) niet geregistreerd is in België als een officiële Belgische telecom operator (*).
Dat zou dan wel typisch Belgisch zijn: nummers kunnen aanbieden maar geen officiële Belgische telecom operator zijn. (*) Nope, nummer niet gekend.
Afbeelding

Checken bereikbaarheid noodnummers.
En ja, toen ik tegen die politieman zei dat ik hier een telefooncentrale aan het configureren was, was dit voor hem OK.
Maar dan nog. Feitelijk moet dat gewoon werken als OVH zegt dat het mogelijk is.
En dan hoeven mensen niet beginnen bellen.
Net zoals mijn RL500: dat werkt ook (en feitelijk had ik dit zelfs niet hoeven proberen).
Stel je voor dat alle nieuwe telefoonklanten eens even gaan proberen of de noodnummers werken .... to be sure.
Voor grote(re) installaties: OK daar valt iets voor te zeggen natuurlijk.

Betreffende de plaatsbepaling vanwaar een oproep komt.
Ik ben van mening dat een persoon de mogelijkheid moet hebben om in een online database te kunnen aangeven waar precies dat een VoIP toestel met "vast" nummer (of een GSM SIM zoals in de RL500) zich normaal bevindt. Net omwille van het feit dat je zulks kan neerzetten waar je wil. Neem ik zulke setup morgen mee naar de andere kant van het land, dan kan ik vanaf daar bellen. Met datzelfde "vast" nummer en GSM SIM.

Ook een facturatie of domicilie adres is daarom niet de plaats waar de setup staat...
Dat men dit facturatie of domicilie adres als eerste referentie neemt: OK.
Maar de tweede referentie zou toch wel zulke online database kunnen zijn.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

lucdec schreef:Kan je me een linkje geven waar dit mogelijk is?
http://www.ovh.com/fr/support/help/communaute.xml

Via de mailing list reageren ze sneller dan via tickets, waarom? Omdat de mensen via tickets waarschijnlijk minder of onduidelijke informatie geven.
Eens het opgelost is zullen ze wel reageren via het ticket.

@eternum, het is de Belgische wetgeving die aangeeft hoe de plaatsbepaling gebeurd. OVH doet wat het moet en zal niks meer doen want het is zijn noch bvb WeePee zijn verantwoordelijkheid, juridisch dan...

En ik heb persoonlijk voor OVH contacten bij Belgacom, KPN en Mobistar voor intercon doorgegeven, bij KPN (Base) hadden ze wat vertraging dus het kan zijn dat KPN nummers niet kunnen bellen naar OVH en omgekeerd misschien ook?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:bij KPN (Base) hadden ze wat vertraging dus het kan zijn dat KPN nummers niet kunnen bellen naar OVH en omgekeerd misschien ook?
Aha, en ik maar zoeken in die "Manager interface" waarom ik altijd op mijn antwoord apparaat val. 8)
Zowel via Mobistar GSM, WeePee, WeePee(BT), betamax.
Effe wachten dus.
Uitgaand tot hiertoe geen enkel probleem. Behalve de noodnummers ....
eternum schreef:@eternum, het is de Belgische wetgeving die aangeeft hoe de plaatsbepaling gebeurd. OVH doet wat het moet en zal niks meer doen want het is zijn noch bvb WeePee zijn verantwoordelijkheid, juridisch dan...
Natuurlijk, en onze Belgische wetgever kende zal dat nog lang zo blijven. Helaas.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij werkten de inkomende oproepen nochthans direct. Ik heb ondertussen al getest via Mobistar, Proximus, Weepee, 3stars & betamax.
Ken
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:OVH is een Franse telefoonmaatschappij (die wel Belgische nummers kan aanbieden), maar die volgens mij (nog) niet geregistreerd is in België als een officiële Belgische telecom operator (*). Het verwondert mij dus absoluut niet dat je de noodnummers niet kan bellen.
De "conditions générales service téléphonie" zijn geschreven voor de Franse markt, en er is geen speciale versie voor Belgische klanten.
Een dienst opzetten die nooodnummers aanbiedt in België is niet eenvoudig, en vergt wel de nodige infrastructuur, software en akkoorden met Belgacom om de oproepen naar de correcte bestemmingen te routeren.
Ze werken er nog aan.

Ik kan uitbellen naar alle nummers. Maar bellen van KPN/Base (GSM) en Skype naar mijn OVH nummer werkt 'nog' niet.
DTMF werkt ook niet. Belde net naar een callcenter en kan niet door de menu's gaan :-)

Afbeelding

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Foutje van mijne kant: ik had geen enkele handset toegewezen om het inkomende gesprek op dat nummer aan te nemen. :oops:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:DTMF werkt ook niet. Belde net naar een callcenter en kan niet door de menu's gaan :-)
Had ik gisteren ook. Met DTMF als geluid ging het wel. Zie een voorgaand plaatje van mij in deze thread.
Ken
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:
Ken schreef:DTMF werkt ook niet. Belde net naar een callcenter en kan niet door de menu's gaan :-)
Had ik gisteren ook. Met DTMF als geluid ging het wel. Zie een voorgaand plaatje van mij in deze thread.
Ik veronderstel dan dat het de In-Band optie is op de Fritzbox 7390? Andere opties zijn Auto, INFO en RTP.

TV = FTA IPTV + Netflix
philippe_d
Moderator
Moderator

VOiD schreef: Op 1299 kent de nummers blijkbaar nog niet...
Hoe kunnen inkomende oproepen dan correct gerouted worden als het nummer niet in de crdb dabase staat ?
Ken schreef:@eternum, het is de Belgische wetgeving die aangeeft hoe de plaatsbepaling gebeurd. OVH doet wat het moet en zal niks meer doen want het is zijn noch bvb WeePee zijn verantwoordelijkheid, juridisch dan...
Kan je hierover iets gedetailleerder uitwijden ? Wat bedoel je met "doet wat het moet doen" ?

Ik denk ook dat er op VoIP providers een grote juridische vernatwoordelijkheid rust:
- ofwel "verbied" je nomadisch gebruik (vb EDPNet). In zo'n geval kan het adres van de klant, door de provider gekend, doorgegeven worden. En is de provider niet meer verantwoordelijk indien de klant vanop een andere loactie belt (gezien het formeel niet toegestaan is).
- ofwel laat de VSP nomadisch gebruik toe. In dit geval zou er:
  • - een on-line systeem moeten bestaan waar de klant zelf zijn locatie kan aanpassen. Verantwoordelijkheid ligt dus bij de klant.
    - ofwel géén mogelijkheid tot oproepen naar de nooddiensten (vb WeePee).
    - ofwel de klant toelaten om de nooddiensten al dan niet te activeren.
In Duitsland is het bijvoorbeeld zo geregeld dat VoIP providers noodiensten wel (moeten) aanbieden, maar de klant kan het zelf activeren (indien nummer niet nomadisch gebruikt wordt).
Ken
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:
VOiD schreef: Op 1299 kent de nummers blijkbaar nog niet...
Hoe kunnen inkomende oproepen dan correct gerouted worden als het nummer niet in de crdb dabase staat ?
Mijn nummer staat er noctans in, zie screenshot hierboven...
Ken schreef:@eternum, het is de Belgische wetgeving die aangeeft hoe de plaatsbepaling gebeurd. OVH doet wat het moet en zal niks meer doen want het is zijn noch bvb WeePee zijn verantwoordelijkheid, juridisch dan...
philippe_d schreef:Kan je hierover iets gedetailleerder uitwijden ? Wat bedoel je met "doet wat het moet doen" ?
Het is de wet die moet opleggen wat mag en niet mag, er zijn daarover misschien geen richtlijnen, als er geen zijn doet iedere aanbieder wat hij wilt.
philippe_d schreef:Ik denk ook dat er op VoIP providers een grote juridische vernatwoordelijkheid rust:
- ofwel "verbied" je nomadisch gebruik (vb EDPNet). In zo'n geval kan het adres van de klant, door de provider gekend, doorgegeven worden. En is de provider niet meer verantwoordelijk indien de klant vanop een andere loactie belt (gezien het formeel niet toegestaan is).
- ofwel laat de VSP nomadisch gebruik toe. In dit geval zou er:
  • - een on-line systeem moeten bestaan waar de klant zelf zijn locatie kan aanpassen. Verantwoordelijkheid ligt dus bij de klant.
    - ofwel géén mogelijkheid tot oproepen naar de nooddiensten (vb WeePee).
    - ofwel de klant toelaten om de nooddiensten al dan niet te activeren.
In Duitsland is het bijvoorbeeld zo geregeld dat VoIP providers noodiensten wel (moeten) aanbieden, maar de klant kan het zelf activeren (indien nummer niet nomadisch gebruikt wordt).
Bestaat er geen telecom wet of richtlijn van het BIPT daaromtrend? Ik veronderstel van wel, wie zoekt er eens in het staatsblad? :p

TV = FTA IPTV + Netflix
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:
eternum schreef:Had ik gisteren ook. Met DTMF als geluid ging het wel. Zie een voorgaand plaatje van mij in deze thread.
Ik veronderstel dan dat het de In-Band optie is op de Fritzbox 7390? Andere opties zijn Auto, INFO en RTP.
Jep, normaliter wel.
Een linkje ter info: SIP DTMF Signalling

Maar heel propertjes verlopen die keuzes in de menu's bij mij nog niet.
RFC 2833 en SIP-info lukken bij op de 0800 nummers van TN en Belgacom niet.
"In-band" als gewoon geluid gaat maar precies niet vlekkeloos.
Dat zal eens iets zijn voor Wireshark als ik eens tijd heb.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Welke codec gebruik je ? Zeker G.711 gebruiken en geen compressie want dat kan de DTMF's vervormen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

G.711.
Maar ik denk gevonden te hebben waar het misschien zou kunnen zitten: hands-free bellen.
Wanneer ik niet hands-free bel gaat het wel vlot.
Zou achtergrond geluid kunnen mee spelen? Het biepje (in echo)?
En 't is vooral het sterretje dat dan moeilijk wil doen...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Ja, da's een veel voorkomend probleem. Da's jouw telefoon die echo veroorzaakt waardoor de digits vervormd worden.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

OK, als het dat is dan bel ik eventjes niet handsfree. Problem solved.
Bedankt voor de input.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Betreffende de noodnummers, zijn ze er bij OVH mee bezig.
Nu nog oplossen. 8)
Bonjour,

Merci d'avoir contacté le support OVH !

Le soucis que vous rencontrez a été remonté en Interne afin de corriger ce dysfonctionnement au plus vite.

Je reste à votre disposition pour toutes questions supplémentaires.

Bien cordialement,
Ken
Elite Poster
Elite Poster

M'n 059 nummer bij OVH werkt perfect, alleen m'n 02 nummer niet :p
OVH staat ook in volgende lijst als provider: http://www.bipt.be/ShowDoc.aspx?levelID ... 31&lang=nl

TV = FTA IPTV + Netflix
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Da's blijkbaar een bekend probleem: http://travaux.ovh.net/?do=details&id=5857
Pico
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb eens hun forfait "Ligne SIP Entreprise Illimitée" aan 14,99euro/maand bekeken.

Blijkbaar is hier niet alleen het Belgische nummer, en het gratis bellen naar vaste nummers in België en
40 andere landen inbegrepen maar ook het gratis bellen naar Belgische mobiele nummers!!

Staat letterlijk op het einde van uw online bestelling vermeld:
"Forfait illimité vers les fixes en Belgique et 40 pays et illimité vers les mobiles en Belgique" 14,99 euro.

Je moet er wel eenmalig een ATA of telefoon bijbestellen.

Probeer het maar eens uit:
https://www.ovh.com/fr/commande/telepho ... ineCount=1

Klopt dit, of zie ik iets over het hoofd?
Indien dit klopt, is dit een verduiveld sterk aanbod!!
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Ik vermoed dat je enkel de ATA of telefoon die je van hun krijgt kan gebruiken en niet de SIP account gegevens krijgt... (maar ben niet zeker). Anders is het inderdaad een zeer interessant aanbod.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe_d schreef:Ik denk ook dat er op VoIP providers een grote juridische vernatwoordelijkheid rust:
- ofwel "verbied" je nomadisch gebruik (vb EDPNet). In zo'n geval kan het adres van de klant, door de provider gekend, doorgegeven worden. En is de provider niet meer verantwoordelijk indien de klant vanop een andere loactie belt (gezien het formeel niet toegestaan is)
bij edpnet kan je niet bellen met hun DID nr. als je bij andere ISP zit. (blokkeert als hij niet-edpnet IP ziet)

Ik vermoed dat het wel werkt als ik bij familie op hun wifi netwerk (en edpnet) Csipsimple en edpnet gebruik. Dus eigenlijk gevaarlijk.

Daar ik mijn geografisch DID nr. bij edpnet naar Weepee overgezet heb (door echo problemen bij eerste), en nieuwe contract aangegaan ben, krijg ik nieuw geografisch nr. Goede Tip: zonet in mijn fritzbox alle noodnummers via edpnet SIP laten routeren.

OH lijkt mij interessant alternatief voorlopig om uitgaand te bellen ipv betamax. Helaas zien bestemmelingen dit nr. en gaan ze vanzelfsprekend hier op terugbellen.....dus kan heb ik 3 nummers :eek:

Weepee heeft nog enkele troeven achter de hand waaronder CNIP, een veel uitgebreider codec pakket (waaronder G722 HD),..... Ik hoop dat ze wakker worden en eindelijk een interessant, concurrentieel belpakket samenstellen. Hier is toch geen kat die uitgaand belt via weepee :oops:
Hun 'boete' van 350 € als je < 1 jaar klant blijft, lijkt prehistorisch als je ziet dat je bij OH geen activatiekosten, nummerporteringskosten betaalt en maandelijks opzegbaar zonder kosten.

Ik wil niet de 'early adopter' spelen (daarvoor heb ik al te veel ervaring :lol: ), en heb daarom 3 weken terug voor weepee gekozen. Had zelfs nog niet van OVH gelezen. Maar ik denk dat je beter 1 jaartje wacht, tot alle kinderziektes weg zijn....vermijd -veel- frustraties en talrijke tickets. vb. bepaalde geografische zones die niet bereikbaar zijn, niet bereikbaar vanuit base....noodnummers,.....
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Je kan bij OVH je nummer perfect verbergen.

G.722 bij Weepee heeft geen zin vermits volgens hun ze intern G.711 gebruiken.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

VOiD schreef:G.722 bij Weepee heeft geen zin vermits volgens hun ze intern G.711 gebruiken.
thx VOiD
weer een illusie rijker :-D
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben wel akkoord met jou dat Weepee dringend iets moet doen. Ze vragen geen abonnement, ok maar da's dan ook nog hun enige troef momenteel. Gesprekskosten zijn véél te hoog vergeleken met al de rest (3stars, OVH, Betamax en zelfs BGC). Tijd om hun aanbod eens te 'verfrissen' ;)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Net bericht van OVH dat de noodnummers nu bereikbaar zouden moeten zijn. Ik heb het zelf wel nog niet kunnen testen :wink:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Laat maar weten wanneer jij het getest hebt. 8)
Ik heb nog geen bericht gehad, helaas.
Ken
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:Laat maar weten wanneer jij het getest hebt. 8)
Ik heb nog geen bericht gehad, helaas.
Ik bevestig. Het werkt op m'n 059 en 02 lijn.

TV = FTA IPTV + Netflix
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Thx Ken ! Mogen we weten welke nummers je getest hebt ?
Ken
Elite Poster
Elite Poster

112, 101, 106.

TV = FTA IPTV + Netflix
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Is er een mogelijkheid om per jaar te betalen via overschrijving?
Ik ga niet elke maand 1,18 euro overschrijven ...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”