belgacom boost het internet opnieuw

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

De brainwash van TN heeft z'n werk goed gedaan :angel:
Acha zolang je alles maar gedownload krijgt zonder dat je daarvoor speciaal jouw computer moet laat aanstaan vind ik het allemaal ok.
Wil je eens een filmpje zien... zorg dat je er eentje op reserve hebt ofzo.

Niet dat ik m'n 4,6 Mbit zo veel beter is dan 30 Mbit, maar als ik het gedacht heb kan ik ook elke dag een HD film kijken hoor.
De beperkende factor is eerder materiaal vinden waar ik naar wil kijken :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
knuppel
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2010, 00:06
Bedankt: 17 keer

sail0rbe schreef:Ik gebruik mijn verbinding intensief en vindt 30Mbit gewoon te traag, eenmaal je 100Mbit gewend bent wil je niet meer terug.

50Mbit zou al wat meer in de buurt komen, en ook de upload zou aardig omhoog mogen.


Heb je enig idee van je reële snelheid? Fibernet xl belooft misschien 100 Mbps en 5 Mbps up maar in realiteit geloof ik nooit dat je het ook echt hebt (mocht het wel hey geval in verbruik je op minder dan 24 uur 1Tb aan data. En dan val je terug op grootgebruiker profiel. Aan 512kbps dus, maar dat stoort dan weer niet?
Bovendien, als 4,5Mbps up te weinig is, waarom is 5 dan genoeg?


Lang geleden dat we nog eens zoveel zever op 4 lijnen gezien hebben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

zo'n snelle lijn is in mijn ogen enkel interessant als je veel grote bestanden wil doorsluizen


Of om precies te zijn : Als je niet te veel grote bestanden snel wil doosluizen. :wink:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik ben van Fiber 60/3.5 naar Vdsl2 30/4.5 gegaan. Mijn snelheid ligt lager maar merk wel dat men lijn een pak stabieler is, men vrouw kan haar spelletje spelen zonder een rode lagmeter terwijl ik de lijn deftig belast en bij telenet kon ik dat niet. Als ze naar 50 mbps gaan zou leuk zijn maar is niet direct prioriteit voor mij. Ik ben echt tevrede van men stabiele lijn.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

+1
En dit terwijl je juist zou denken dat coax een stabielere verbinding is dan xdsl (TN verpruts het)
En dit terwijl je juist zou denken dat 50-100mbps sneller zou surfen dan 30mbps (TN verpruts het met slechte verbindingen)
En dit terwijl je juist zou denken dat 50-100mbps sneller zou downloaden dan 30mbps (TN verpruts het door te knijpen)
En dit terwijl je juist zou denken dat je met 50-100mbps meer zou kunnen downloaden dan 30mbps (TN verpruts het met hun vrij downloaden)


Moest men bij BCG nu ook nog eens hun prijzen willen aanpassen aan de lijnsnelheid + de mensen geen onnodige opties laten betalen zou het helemaal mooi zijn.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Mijn ouders zijn geen intensieve internet gebruikers en vlogen bij TN F60 na 100!!GB op smalband omdat men ouders alles in den dag doen (rode uren). Daar staan 6 computers. Allemaal zijn ze er fan van youtube en werd bij telenet al snel een irriterende boel. Nu zitten ze allemaal op youtube zonder enorm lange wachttijden, alles speelt direct af. Mijn ouders zijn mij erg dankbaar dat ik hun op Vdsl2 heb gezet. Hun reactie was ook eerst van amaai een stuk trager met zoveel computers... Maar nu zien ze ook in dat er bij TN nog veel werk is :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eigenlijk wel grappig hoeveel mensen blijven geloven in hun supersnelle 100mbit lijn. Wat ben je met je 100mbit als je video-downloads maar gaan tegen pakweg 20mbit? ALS het zoveel is! Bij P2P etc ben je immers nooit zeker wat de snelheid gaat zijn, dat hangt ook af goed je bestand geseed is en wat de uploadcapaciteit van de anderen is.

Persoonlijk kan ik ook downloaden tegen 100mbit in een datacenter. Maar voor bij mij thuis voldoet mijn vdsl lijn met 30mbit hoor. En jawel zelfs ik denk er nu over om 5mbit af te staan en favorite te nemen voor een véél goedkopere prijs op jaarbasis.

Mocht TN ALTIJD die 100mbit kunnen geven, en pakweg 50mbit gegarandeerd, dan had ik je gelijk gegeven. Maar in dit geval...hmmm nope...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik hoop dat de Favorite lijn wederom doorgetrokken wordt naar de Generation abonnees. Dat abonnement verliest dan voor sommigen wel een deel van zijn "voordeel" doordat het extra volume dat je had wegvalt, maar is toch nog steeds € 7 / maand goedkoper. Ik had al optie unlimited dus dat "voordeel" profiteerde ik niet echt van maar voor mij is het vanaf september toch weer € 35 / maand :)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik heb nu een 20Mbps profiel, zit op comfortnet, haal steeds 1.4MB/s (zodanig stabiel dat het wel gegarandeerd lijkt) de tv gebruikt immers de resterende bandbreedte (20-12=8Mbps) Mocht de prijs niet veel schelen zou ik wel favoriet overwegen 25 op 30 moet nog steeds goede snelheid zijn.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

D3bian schreef:Ik vind het ook wel spijtig dat Intense niet veranderd, optie om gratis een Fix public IP te hebben zou bijvoorbeeld mooi zijn (momenteel enkel mogelijk mits bijbetaling)


Dan upgrade ik direct :-).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

We mogen ons gelukkig prijzen dat BGC geen 2X per jaar Start "XL", Comfort "XXL", Favorite "XXXL" of Intense "XXXXL" verzint, zodat je telkens 50€ kwijt bent om 2€ per maand winst te maken :angel:
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

dit schrijft "trends" hierover


Belgacom verbetert zijn internetaanbod

vrijdag 05 augustus 2011 om 11u22

Belgacom volgt de internetprijsverhogingen van Telenet niet. De nationale operator verbetert wel zijn instapformule en maakt zijn downloadvolumes aantrekkelijker dan die van Telenet. De snelheden blijven lager.




© belga



Telenet verhoogt vanaf 16 augustus het maandelijkse abonnementsgeld van een twintigtal internet-formules met 1,19 euro. Vorige week was er nog twijfel of Belgacom die verhoging zou volgen of niet. De nationale operator heeft nu voor de aanval gekozen. Dat Belgacom in zijn tweede kwartaal netto amper 5000 nieuwe internet-abonnementen optekende, is daar waaarschijnlijk niet vreemd aan. Telenet won in dezelfde periode 14500 abonnementen, terwijl het toch alleen in Vlaanderen en een deel van Brussel werkt.

Belgacom maakt zijn instaptarief Internet Start zonder vaste lijn 24% goedkoper tot 24,95 euro. Dat is een alignering met “Basic internet” van Telenet. De snelheid van Internet Start krijgt op 1 november een broodnodige update en gaat dan van 3 naar 15 mbps. Telenet biedt ook dan met zijn instapformule nog een hogere downloadsnelheid (20 tegen 15 mbps) maar een iets lagere uploadsnelheid (1,25 tegen 1,5 mbps).

Uploadsnelheid is van belang voor wie filmpjes op YouTube wil plaatsen of grote bestanden wil uitwisselen via bijvoorbeeld Yousendit.

Belgacom trekt verder vanaf 1 september zijn downloadlimieten op tot boven die van Telenet. Voor de populaire “Favorite” formule, die iets onder de prijs van Telenets Fibernet zit, wordt het downloadvolume niet langer beperkt, weliswaar binnen een politiek van “billijk gebruik”. Telenet hanteert daar officieel een 100 Gb limiet. De opties voor “onbeperkt volume” bij de goedkopere formules van Belgacom worden vanaf september ook 2,5 euro goedkoper tot 7,5 euro per maand.

De nationale operator wijst erop dat hij - in tegenstelling tot Telenet - de trafiek op zijn netwerk niet hoeft te beheren op basis van piek- of daluren. “De klant ondervindt geen hinder van zware surfers", claimt Belgacom.

Belgacom past ook zijn groothandelsaanbod voor alternatieve operatoren aan. De veranderingen gelden voor alle klanten, niet alleen nieuwe.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hopelijk past Scarlet, EDPnet en de rest dan ook zijn aanbod aan !
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

lucdec schreef:Belgacom past ook zijn groothandelsaanbod voor alternatieve operatoren aan.

Iemand die hier iets van weet???

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb edpnet gecontacteerd. Ik verwacht antwoord maandag en zal het hier vlug zeggen!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat VOID gelijk heeft,dat het aanbod van Belgacom zeer dicht bij dat van Scarlet komt te liggen.
Waarschijnlijk gaan we weer een postitieve ontwikkeling zien (aanpassing van abbo's) bij Scarlet,Maar ook de kleinere providers niet vergeten (EDPnet,Dommel,Base,enz).
De consument kan er maar goed bij varen natuurlijk.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik kan me slecht voorstellen dat alternatieve providers hun prijzen verlagen (zeker Scarlet, het is de eenvoud zelve, mooie ronde bedragen)
Natuurlijk voor Dommel lijkt me dit zeer goed nieuws.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ook rekening mee houden dat er straks (met het opengaan van de kabel,plus het VDSL netwerk van Belgacom) een 'triple play' aanbod zal komen,ook door de kleinere poviders.
Maar ok,dit is nog niet voor direkt,maar messchien zijn er nog wel enkele andere mogelijkheden ook.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Verdorie, net omgeschakeld van generation internet en kabel-tv naar Scarlet Internet + TV.
Nu generation ook onbeperkt wordt, had ik beter gewoon Belgacom TV bijgenomen. Gelukkig had ik nog wel de promo van gratis installatie + activatie.

Kan je bij een verhuis de voordelen van een generation abbonement behouden?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Dima_2005 schreef:Ik persoonlijk vind 30Mbit ook traag. Vergeleken met de 50Mbit bv.

Stel: je wilt een HD film downloaden -> 8GB...
50Mbit -> 22min
30Mbit -> 39min
(tijden incl. standaardvertraging vd lijn)

Laat staan dat je ondertussen je wacht nog tv kijkt, kan dit oplopen tot 50min. 20min voor filmpje wachten is redelijk, 50min is bijna je hele avond al verlopen.


Dees is er echt serieus met de haren bijgesleurd :bang:

Ge zet uwen download op voor het avondeten ...
... en als den afwas gedaan is kunt ge uw filmke zien (ook aan 39 min)

en als ge slim zijt download ge er direct ook één voor morgen, dan moet ge niet wachten :roll:

ik veronderstel dat gij ook altijd met de camion naar de winkel gaat, want ge moest eens zoveel in uw kar liggen hebben dat ge de achterbank plat moet leggen, en dat kost teveel tijd en dan is uwen avond om
en dat er een brandslang op uw bad geinstalleerd is om het te vullen, want dan is dat ook alweer een kwartier gespaard
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Nooit gedacht dat dit er van ging komen, maar het is nu wel duidelijk welke troef ze uitspelen tegenover Telenet.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Allemaal positief wat Belgacom doet,
maar ze mogen er ook eens voor zorgen dat VDSL overal verkrijgbaar is
want er zijn nog verschillende mensen (onder andere ik) die nog niet aansluitbaar zijn op VDSL.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Mooi als je geen Intense hebt inderdaad. Had 40Mbit verwacht of 50.

Voordelen van Intense t.o.v. Favorite ?
- +5Mbit download en 1Mbit uploadsnelheid
- 1 licentie Norton security
- 4 i.p.v. 2 pc's aangesloten (maar word toch niet gecontroleerd)

Dit voor 13.27 € meer.

Als mensen slim zijn kunnen veel downgraden.

Ben benieuwd als ze de Pro abonnementen ook gaan aanpassen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Kan ik nu nog vroeger Belgacom opzeggen als ze een verandering doen aan mijn abbo ????
Ze doen vanalles maar niet iedereen heeft er genot van.
Want degene met 16.5/2 blijven toch in de vergeetput liggen. :evil:
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

lol, een verandering in uw nadeel? :D
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

@ Heronic : Idd in mijn en zoveel andere duizenden klanten hun nadeel. :roll:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Worden Internet Start en Internet Comfort nu ook VDSL?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Moet wel. Internet Comfort was al VDSL2, Internet Start wordt dat nu ook. Anders kunnen de snelheden van 15/1.5 Mbps niet gehaald worden.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Alle abonnementen zijn op eender welke technologie mogelijk. T.t.z. de snelheden zijn nog steeds gebonden aan het DSL platform, zijnde ADSL, ADSL2+ of VDSL2. Men verkiest uiteraard de waarden te vermelden die bij de VDSL2 technologie horen.
Drielander
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
Locatie: Oostbelgie
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

Het moet duidelijk zijn dat het hierbij vooral gaat om acquisitie van nieuwe klanten in plaats van alleen om bestaande klanten te behagen.

Het internet favoriete klant heeft vrijwel geen verbetering (zeker leuk - maar wie heeft blijvend iedere maand echt meer nodig dan 100GB?! Ongeacht het feit dat volgens mij de volumen-tarieven helemal niet meer up-to-date zijn) en de internet intense klant moet zich nu af vragen waarom hij bijna € 14, - meer betalen moet (bijna 30% meer voor + 5Mbps DL / + 1Mbps UL: Intense rocks :wink: ).

Maar het is interessant voor de beginner - zeker een reactie op de concurrent-situatie.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

johcla schreef:Worden Internet Start en Internet Comfort nu ook VDSL?

Niet automatisch, maar je moet inderdaad VDSL2 hebben om de nieuwe snelheden te bereiken.
Indien beschikbaar kan je op aanvraag overgezet worden (activeringskost = 50 EUR).
PS - Het Start abbo wordt pas vanaf november verhoogd!

ketter schreef:Ze doen van alles maar niet iedereen heeft er genot van.
Want degene met 16.5/2 blijven toch in de vergeetput liggen. :evil:

Zoals al vermeld in de topic Nieuw VDSL2-profiel: 50 Megabit ? is Belgacom bezig met de uitrol van de VBB's, en de prioriteit gaat naar de plaatsen waar nog veel 16.5 mbit klanten zijn. Als ik het goed begrijp zal het 16.5 mbit profiel spoedig verdwijnen (nieuwe profielen worden: 20/30/50).

Abusimbal schreef:Mooi als je geen Intense hebt inderdaad. Had 40Mbit verwacht of 50.

Ik speculeer erop dat Intense ook verhoogd wordt. Maar gezien Belgacom nu pas begonnen is met het verhogen van de 30mbit profielen naar 50mbit, kunnen ze pas die hogere snelheden aanbieden, als iedereen (die nu 30mbit) over is op 50mbit.
Ze kunnen toch moeilijk een abbo van 40mbit of 50 mbit verkopen, als de grote meerderheid van de BBoxen nog altijd aan max 30mbit syncen ?

Abusimbal schreef:Als mensen slim zijn kunnen velen downgraden.

Ik vind dit een zeer goede conclusie.
Iedere snelheidsverhoging is in principe (onrechtsreeks) een prijsverlaging. Want als je tevreden bent met je huidige snelheden / limieten kan je deze wellicht behouden na een downgrade - tegen een lagere prijs !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tommos
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 mei 2007, 08:33
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 156 keer

spoedig.. belgacom hun betekenis spoedig is 20 "ans"!
Belgacom is aan het leeglopen, en hopen zo de leegloop wat tegen te houden. Bewijst de kleine 5000 'nieuwe' klanten op 3 maand, voor heel belgie
Maar mensen zullen hierdoor niet blijven, want de alternatieve providers leveren hetzelfde aan goedkopere prijzen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Van alle posts die jij de laatste paar maanden op Userbase plaatste, bestaan de meeste bijdragen gewoon uit het afbreken van Belgacom.
Iedereen's mening is natuurlijk van harte welkom op het Forum, maar - buiten het feit dat het jou misschien oplucht om je persoonlijke frustraties hier kwijt te kunnen - zie ik hiervan de toegevoegde waarde niet.

Als Belgacom dan toch zo slecht en/of te duur is, begrijp ik niet goed waarom je dan niet al lang vetrokken bent. Enkel en alleen voor de poorten > 1024 ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

vuurvos schreef:Alle abonnementen zijn op eender welke technologie mogelijk. T.t.z. de snelheden zijn nog steeds gebonden aan het DSL platform, zijnde ADSL, ADSL2+ of VDSL2. Men verkiest uiteraard de waarden te vermelden die bij de VDSL2 technologie horen.


Ik gok met het feit dat we nu in de 2e helft van 2011 zijn dat Belgacom nu standaard op VDSL2 gaat nieuwe lijnen opleveren en enkel indien niet mogelijk op oudere technologie. Met hun All IP Project gaat adsl er op termijn toch volledig uitgaan. Volgens mijn was er rond deze tijd een datum dat helemaal de achterliggende technologie tussen de dslam's en isps in ethernet gebeurt ipv ethernet / ATM.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

tommos schreef:spoedig.. belgacom hun betekenis spoedig is 20 "ans"!
Belgacom is aan het leeglopen, en hopen zo de leegloop wat tegen te houden. Bewijst de kleine 5000 'nieuwe' klanten op 3 maand, voor heel belgie
Maar mensen zullen hierdoor niet blijven, want de alternatieve providers leveren hetzelfde aan goedkopere prijzen.


Ze hebben 5000 "nieuwe" klanten. Maar ik zie geen cijfers hoeveel er blijven... Misschien moeten ze eens cijfers vrijgeven van hoeveel er weggaan en hoeveel er trouw blijven aan hun xDSL lijn ongeacht of dit BGC, EDPnet of dommel is. Ik denk dat je nog eens lelijk kan verschieten van hoe de verhoudingen zitten. Jij vind telenet het van het, maar ik ken veel mensen die ook niet liever doen dan telenet afbreken. Daar schiet niemand mee op. Kicken op geadverteerde snelheid aan 100 per second die niet altijd gehaald wordt, tijdens de rode uren zo "stabiel" is dat deze soms zakt tot 30% en bij shaping zelfs tot +80% van de totale 100... Zoals je ziet afbreken is niet moeilijk ook al zijn dit harde feiten... Maar ik help er niemand mee. De noden van de mensen vind ik een belangrijker gegeven dan altijd een provider af te zeiken. Ze hebben beide hun nadelen en ik kies liever voor een stabiele lijn 24/7 en andere kiezen liever voor geadverteerde snelheden die drastisch kunnen tegenvallen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ik vind het echt jammer dat Belgacom al hun abo's niet aanbiedt zonder downloadlimiet.
Dat zou pas de concurrentie met Telenet aanzwengelen.
Met hetgeen ze nu gedaan hebben kunnen ze volgens mij geen enkele klant bijkrijgen. wil je dsl, ga je toch
beter naar Scarlet, zelfde technologie en geen limiet ja toch ???
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

philippe_d schreef:Van alle posts die jij de laatste paar maanden op Userbase plaatste, bestaan de meeste bijdragen gewoon uit het afbreken van Belgacom.
Iedereen's mening is natuurlijk van harte welkom op het Forum, maar - buiten het feit dat het jou misschien oplucht om je persoonlijke frustraties hier kwijt te kunnen - zie ik hiervan de toegevoegde waarde niet.

Als Belgacom dan toch zo slecht en/of te duur is, begrijp ik niet goed waarom je dan niet al lang vetrokken bent. Enkel en alleen voor de poorten > 1024 ?


@philippe_d maar ergens heeft hij toch gelijk.
Ik ben op dit ogenblik ook zeker niet tevreden van Belgacom.
Ik betaal veel te veel voor de schamele snelheid die ik krijg (16.5/2)
Als je dan is belt hebben ze een uitleg van hier tot in Tokio dat het niet hoger gaat maar dan 2 min later zouden ze me toch op 20/2 kunnen zetten als ik Belgacomtv neem.Dit trekt toch nergens op?
Daarom heb ik ondertussen ook al mijn opzeg gedaan bij Belgacom.
Als ik bvb naar edpnet ga krijg ik vanzelfsprekend niet meer snelheid maar daar betaal ik dan ook wel heel wat minder wat ik dan toch een prijs vindt die corrector is tegenover een te duur abbo bij Belgacom.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Met de nieuwe formules betaal je toch minder want je zal bij een 16,5 profiel gewoon een Comfort nemen ipv een favorite.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb momenteel een internetabo van belgacom, namelijk internet generation ( 35.7 euro/m) met 200GB downloadlimiet.
Zou ik ook die promo krijgen van unlimited download of is dat niet bekend?
Ik verwacht van wel omdat de twee abo's altijd al zijn samengetrokken.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Normaal wel: generation is een favorite met extra volume en een korting.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”