![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ik heb er al uren zitten op zoeken
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Als ik die nieuwe geluidskaart installeer, zal hij dan autom. overschakelen naar deze ??
noppes schreef:Tja, vindt ik ook, maja...![]()
Ik heb er al uren zitten op zoeken![]()
Als ik die nieuwe geluidskaart installeer, zal hij dan autom. overschakelen naar deze ??
Deej_1977 schreef:Vergeet die on-board toestand niet te volledig uit te schakelen in het Bios want die dingen kunnen lelijk roet in het eten gooien (heb het zelf voorgehad). Blijkbaar wordt dat on-board sound ding in meerdere menu's in het bios geactiveerd en als je d'er eentje mist is XP er als de kippen bij om daar drivers voor te installeren. Gevolg: conflicten, conflicten, conflicten... Dus voorzichtigheid geboden!
noppes schreef:HEB HET GEVONDEN !!![]()
*noppes doet raam open en klutst heel de boel naar buiten*![]()
Da zal wel lawaai maken !!![]()
Pffft van de week nog eens kijken, krijg daar het sch**t van é...
The Oddity schreef:dat kabeltkje heb je onder xp niet meer nodig naar het schijnt, andere versies wel
Deej_1977 schreef:*DISCLAIMER: OFF TOPIC*The Oddity schreef:dat kabeltkje heb je onder xp niet meer nodig naar het schijnt, andere versies wel
bedoel je van de cd-rom naar de geluidskaart? dat heb je nooit nodig indien je programma dat cd's speelt via Digitale weg kan spelen, maw hij stuurt alle 1'en en 0'llen via de IDE kabel naar de geluidskaart die dan zelf de conversie van digitaal naar analoog doet. anders laat elk programma de cd-rom lezer de D/A conversie doen en dan stuurt hij het dus analoog naar de geluidskaart (en heb je dus de kabel wel nodig). Ik speelde zo al CD's onder Win98 want ik vond de D/A conversie van mijn AOpen op nie veel trekken, klonk veel beter met een vette soundblastermaar ik denk dat vanaf Win2000 dat standaard bij MS er zit ingebakken om nu ook 'digitaal' te spelen.
anyway, ben soundfreak, is it obvious?