I'm gameDevilzown schreef:Precies toch wel wa motards hier.
Userbase moto-ritje organiseren?
Binnenkort moet je 24 jaar zijn voor motorrijbewijs
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Tuurlijk is dat discriminatie, het heeft geen nut om je motorrijden uit te stellen tot X aantal jaar, ervaring doe je op met rijden, niet met in je zetel te zitten.Ofloo schreef: ik vind dit een beetje belachelijk, en eigenlijk is het discriminatie op basis van leeftijd.
...
ik vind al die fluo van tegenwoordig overdreven als je teveel van iets gaat gebruiken zie je het om den duur overal en dan werkt het juist omgekeerd of niet, ..
..
net zoals flitspalen zouden moeten bijdragen aan de verkeersveiligheid.
Fluo is overdreven op de moto, op de fiets zou het gewoon verplicht moeten zijn(samen met led verlichting), donker, slecht weer en een beetje regen en je hebt ze gewoon veel te laat gezien zonder reflectoren.
flitspalen aan verkeerslichten dragen bij tot voorzichtigheid, geen kat die het nog in zijn hoofd haalt om nog ff bij te gassen wanneer het licht op oranje springt..
flitspalen op de snelweg of op een kaarsrechte baan zijn totaal nutteloos en overbodig, net als al die bulten en de wildgroei aan 30 50 70 borden.
Verder heb ik het ook nooit gesnapt waarom motorrijders tegen auto's met daglichten zijn. Met je lichten aan zie je tenminste wie er aan het rijden is en wie er gewoon geparkeerd staat...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Al eens gezien hoeveel wagens er rondrijden met 1 (kapot) voorlicht: verwarring zo veel mogelijk vermijden.iceke schreef: Verder heb ik het ook nooit gesnapt waarom motorrijders tegen auto's met daglichten zijn. Met je lichten aan zie je tenminste wie er aan het rijden is en wie er gewoon geparkeerd staat...
Je valt gewoon minder op tussen al de wagens met lichten aan (zeker de wagens die verblinden).
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Daglichten verblinden niet, zeker niet met al die fancy led's van tegenwoordig, dat de flikken niet meer controleren op defecte lichten snap ik ook niet goed, in Nederland mag je je wagen laten staan tot ze weer werken, ik Belgie laten ze gewoon begaan. Ik heb altijd een setje reserve lampjes bij, kost me 20€ en brengt me nooit in de problemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Maar de situatie in Nederland is nu niet echt veel beter.
Het aantal mensen die daar met een veel te sterke of verkeerd afgestelde en dus verblindende koplap rijden is zeer groot.
Is uiteraard geen reden om hier niet meer te controleren. Maar ja, zo zijn er nog wel dingen die meer gecontroleerd zouden mogen worden.
Het aantal mensen die daar met een veel te sterke of verkeerd afgestelde en dus verblindende koplap rijden is zeer groot.
Is uiteraard geen reden om hier niet meer te controleren. Maar ja, zo zijn er nog wel dingen die meer gecontroleerd zouden mogen worden.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
er zijn er oudere ook kijk maar naar de "benidorm bastards"r2504 schreef:Maturiteit heeft niets met leeftijd te maken... er zijn volwassenen van 18 en kinderen van 24 ook.
tja er zijn gevaarlijke auto bestuurders, gevaarlijke motor bestuurders en gevaarlijke vrachtwagen bestuurders whatever, .. door de leeftijd te beperken ga je deze niet veiliger doen rijden tenslotte of die zo gezegde onvolwassen 18 jarige bestuurder nu zichzelf doodrijdt met zijn motor of een andere motorrijder met zijn auto is dat niet hetzelfde?
-
- Starter
dat vind ik goed want er gebeuren al ongevallen genoeg.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Dit heeft maar gedeeltelijk te maken met de leeftijd vind ik. Als je zie hoe vele mensen tegenwoordig rijden op de baan...CrazyHourse schreef:dat vind ik goed want er gebeuren al ongevallen genoeg.
Vind het dom dat ze dat gaan optrekken. Je bent vrij, Je bent vrij om te gaan waar je wil, je bent zo vrij als een vlieg in een spinnenweb van regels. ik denk dat mensen op een leeftijd van 21 oud genoeg zijn om zelf te beslissen wat ze willen kopen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]