Binnenkort moet je 24 jaar zijn voor motorrijbewijs

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Devilzown schreef:Precies toch wel wa motards hier.
Userbase moto-ritje organiseren? :banana:
I'm game :-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Check!
Afbeelding
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Nen dag met wa goei weer vinden :)
Goedweerrijder :oops: :angel:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ofloo schreef: ik vind dit een beetje belachelijk, en eigenlijk is het discriminatie op basis van leeftijd.
...
ik vind al die fluo van tegenwoordig overdreven als je teveel van iets gaat gebruiken zie je het om den duur overal en dan werkt het juist omgekeerd of niet, ..
..
net zoals flitspalen zouden moeten bijdragen aan de verkeersveiligheid.
Tuurlijk is dat discriminatie, het heeft geen nut om je motorrijden uit te stellen tot X aantal jaar, ervaring doe je op met rijden, niet met in je zetel te zitten.
Fluo is overdreven op de moto, op de fiets zou het gewoon verplicht moeten zijn(samen met led verlichting), donker, slecht weer en een beetje regen en je hebt ze gewoon veel te laat gezien zonder reflectoren.
flitspalen aan verkeerslichten dragen bij tot voorzichtigheid, geen kat die het nog in zijn hoofd haalt om nog ff bij te gassen wanneer het licht op oranje springt..
flitspalen op de snelweg of op een kaarsrechte baan zijn totaal nutteloos en overbodig, net als al die bulten en de wildgroei aan 30 50 70 borden.
Verder heb ik het ook nooit gesnapt waarom motorrijders tegen auto's met daglichten zijn. Met je lichten aan zie je tenminste wie er aan het rijden is en wie er gewoon geparkeerd staat...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

iceke schreef: Verder heb ik het ook nooit gesnapt waarom motorrijders tegen auto's met daglichten zijn. Met je lichten aan zie je tenminste wie er aan het rijden is en wie er gewoon geparkeerd staat...
Al eens gezien hoeveel wagens er rondrijden met 1 (kapot) voorlicht: verwarring zo veel mogelijk vermijden.
Je valt gewoon minder op tussen al de wagens met lichten aan (zeker de wagens die verblinden).
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Daglichten verblinden niet, zeker niet met al die fancy led's van tegenwoordig, dat de flikken niet meer controleren op defecte lichten snap ik ook niet goed, in Nederland mag je je wagen laten staan tot ze weer werken, ik Belgie laten ze gewoon begaan. Ik heb altijd een setje reserve lampjes bij, kost me 20€ en brengt me nooit in de problemen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Maar de situatie in Nederland is nu niet echt veel beter.
Het aantal mensen die daar met een veel te sterke of verkeerd afgestelde en dus verblindende koplap rijden is zeer groot.
Is uiteraard geen reden om hier niet meer te controleren. Maar ja, zo zijn er nog wel dingen die meer gecontroleerd zouden mogen worden.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:Maturiteit heeft niets met leeftijd te maken... er zijn volwassenen van 18 en kinderen van 24 ook.
er zijn er oudere ook kijk maar naar de "benidorm bastards" :p

tja er zijn gevaarlijke auto bestuurders, gevaarlijke motor bestuurders en gevaarlijke vrachtwagen bestuurders whatever, .. door de leeftijd te beperken ga je deze niet veiliger doen rijden tenslotte of die zo gezegde onvolwassen 18 jarige bestuurder nu zichzelf doodrijdt met zijn motor of een andere motorrijder met zijn auto is dat niet hetzelfde?
CrazyHourse
Starter
Starter

dat vind ik goed want er gebeuren al ongevallen genoeg.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

CrazyHourse schreef:dat vind ik goed want er gebeuren al ongevallen genoeg.
Dit heeft maar gedeeltelijk te maken met de leeftijd vind ik. Als je zie hoe vele mensen tegenwoordig rijden op de baan...
Vind het dom dat ze dat gaan optrekken. Je bent vrij, Je bent vrij om te gaan waar je wil, je bent zo vrij als een vlieg in een spinnenweb van regels. ik denk dat mensen op een leeftijd van 21 oud genoeg zijn om zelf te beslissen wat ze willen kopen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”