Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?

Nieuws omtrent telecom
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

jan28 schreef:
Dat is waar, goedkoop en veel, dan gaat het fout en dan kunnen ze hier weer draadjes komen vullen over hun probleempjes.
Ik heb de indruk dat wie altijd 'het onderste uit de kan' wil ook dikwijls de bodem tegenkomt.Met zijn of haar neus.
Bwah, de gevestige waarden, duur en weinig, daar worden ook heelder draadjes gevuld met probleempjes, telkens dezelfde probleempjes, en je zou verwachten van bedrijven die reeds zo lang bestaan dat die die probleempjes er toch wel al uitgewerkt zouden hebben.

Je betaalt voor een dienst en als er dan problemen ontstaan vind ik het normaal dat er geklaagd wordt, of je teveel betaalt of dat je naar de goedkoopste oplossing gezocht hebt maakt niets uit.

Als je een overzicht zou maken zou je zien dat de gevestigde waarden meer probleempjes hadden dan bijvoorbeeld een e-leven, dienen we dan maar te zeggen :"niet zeuren, ze hebben een geschiedenis van probleempjes" als een klant van de gevestigde waarden zijn beklag komt doen? :-p
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Als 2e lijn zou ik het nog overwegen. Net...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ispwatch
Pro Member
Pro Member

Wat mij in dit draadje vooral opvalt is dat Billi op een verleden afgerekend wordt terwijl als men dat voor een andere provider doet er al snel over bashing gesproken wordt.

Als tweede lijn heeft Billi de voorkeur op BGC en zelfs als eerste lijn is BGC (nu ik eenmaal de vdsl modem heb en mijn jaar uitgedaan) niet meer eerste keus.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

ispwatch schreef:Wat mij in dit draadje vooral opvalt is dat Billi op een verleden afgerekend wordt terwijl als men dat voor een andere provider doet er al snel over bashing gesproken wordt.
Hoeveel andere ISP's zijn al failliet gegaan en stonden amper een jaar later alweer met een ander bedrijf klaar dat een gelijkaardig businessplan toont?
ispwatch
Pro Member
Pro Member

Hoeveel bedrijven maken hun promoties zo ingewikkeld dat je als klant gegarandeerd gerold wordt en doen dat telkens weer en worden dan nog verdedigd ook door mensen die het normaal vinden dat de naïeve consument gerold wordt?

Als ik van BGC of Telenet zeg dat ze onnauwkeurige info verstrekken, promoties niet respecteren of op een andere manier interpreteren dan wat ze op papier zetten (en er nog bij vermeldt dat niet alleen die twee zich daaraan schuldig maken) wordt er al snel over bashing gesproken alhoewel al die feiten reeds aangetoond werden, als jij Billi als een doorstart van E-leven beschouwt wil dat nog niet zeggen dat het ook zo is, maar er wordt een sfeertje gecreëerd dat zonder dat je van de huidige provider ook maar iets aantoont hij veroordeeld is alvorens hij iets kan bewijzen.

Niet zozeer dat je het een keertje zou zeggen alswel dat je herhaaldelijk denigrerend doet over Billi doet mij vermoeden dat er meer speelt dan enkel maar willen waarschuwen.
Ik verwees zelf ook naar E-leven, maar bekijk even het verschil tussen hoe jij en ik naar E-leven verwijzen als het over Billi gaat, het is niet omdat een van de oprichters van E-leven ook bij Billi zit dat Billi hetzelfde lot beschoren is als E-leven.

Soms doen mensen hun eigen wensen/dromen uitkomen.....
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.9lives.be/forum/politiek-act ... billi.html

Billi logoBilli is gestart door een van de ex-oprichters van het eerder failliet verklaarde E-Leven, zo meldt Datanews. De nieuwkomer claimt de eerste Belgische isp te zijn die uitsluitend onbeperkte internetabonnementen verkoopt. Het bedrijf maakt gebruik van het netwerk van 'white label'-glasvezelaanbieder Alpha Networks. Bij het 45 euro kostende all-in-one-abonnement krijgt de klant een downloadsnelheid van maximaal 24Mbps en een uploadsnelheid van 3Mbps. De isp hanteert - in tegenstelling tot vrijwel alle Belgische isp's - geen downloadlimieten maar een fair use policy.

Billi is nog niet landelijk beschikbaar in België; de isp is momenteel actief in delen van Limburg, in een tiental Brusselse gemeenten en enkele Waalse steden. Billi zou er wel naar streven om zijn verzorgingsgebied te vergroten. Dit jaar zou het aantal aansluitbare huishoudens moeten verdubbelen tot circa 700.000. De isp streeft er naar om dit jaar 20.000 klanten aan zich te binden.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ze zijn daar gelijk wel enorm innovatief bezig:

Billi levert klanten virusvrij internet en webtv
http://trends.rnews.be/nl/economie/nieu ... 961885.htm
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Qua targets zitten ze er anders wel serieus naast. Tenzij ze nog mirakels verwachten met het eindejaar...
jbeckers schreef:Meer info:
http://datanews.rnews.be/nl/90-14-28661 ... ml?cid=rss

...
Tegen het einde van het jaar wil Billi 20.000 abonnees tellen. "Een bijzonder conservatief streefdoel", zegt Tristan
...
raf1 schreef:http://trends.rnews.be/nl/economie/nieu ... 961885.htm

...
Billi heeft volgens Dumont nu 7000 klanten.
...
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Tja, ze zijn ook op een ongelukkig moment gestart. Je profileren als "1er opérateur belge illimité" terwijl Dommel het al jaren doet en onlangs ook BGC (en in mindere mate TNT) op die wagen gesprongen zijn...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk dat ze bedoelen dat ze de enige zijn die unlimited heeft voor alle abonnementen ;)
Bij anderen is het ofwel een optie, ofwel een specifiek unlimited abbo.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Jah, maar daar heeft de klant niks aan :P.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik vind het echt een doorbraak, hetgeen ze nu voorstellen.
De Webtv technologie heb ik nog geen enkel Vlaams bedrijf zien voorstellen:
http://www.youtube.com/watch?v=8rCIsc6WVgU
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ze leveren toch nog niet in Vlaanderen eh?

Als ik een telefoonnummer ingeef, ben ik niet aansluitbaar
Als ik mijn adres ingeef, zou ik wel aansluitbaar zijn. (pc 2340)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Dfrog schreef:Ze leveren toch nog niet in Vlaanderen eh?

Dfrog, terug aan het kijken om over te stappen? :-D

je zat toch bij Base of Mobistar voip, dan heb je geen fysiek nr., en moet je op adres zoeken.....

Als ik bij edpnet wil testen of ik op hogere snelheid kan geschakeld worden, moet ik ook mijn adres ingeven, en niet mijn edpnet voip nr.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

ze leveren volgens mij wel al internet+tel aan vlaanderen via het turboline/bgc netwerk, maar ik denk enkel via ADSL/ADSL2+.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Het laatste wat ik gehoord heb over hun FUP is dat ze maar 100 GB toestaan. Voor de rest leveren ze ook HDTV over een ADSL2+ - aansluiting. En het is ADSL2+... zijn er nog mensen die zoiets willen? (nadat ze genoten hebben van VDSL2?)

In mijn regio is Billi niet beschikbaar.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Kan je bij Billi internet nemen zonder telefonie??
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef:
Dfrog schreef:Ze leveren toch nog niet in Vlaanderen eh?

Dfrog, terug aan het kijken om over te stappen? :-D

je zat toch bij Base of Mobistar voip, dan heb je geen fysiek nr., en moet je op adres zoeken.....

Als ik bij edpnet wil testen of ik op hogere snelheid kan geschakeld worden, moet ik ook mijn adres ingeven, en niet mijn edpnet voip nr.
Ik heb zonet mijn getrouwheidskorting gekregen, dus ik zal nog wel een aantal maanden bij Mobistar blijven. Om bovenstaand probleem te omzeilen had ik een telefoonnummer uit de straat genomen. Of die persoon moest ook een voip-verbinding hebben :beerchug: .

http://www.billi.be/-villes-couvertes-.html?lang=fr --> als oranje hun dekking is, is het nog niet verkrijgbaar in VL
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:En het is ADSL2+... zijn er nog mensen die zoiets willen? (nadat ze genoten hebben van VDSL2?)
idd. nu ook aantal maanden VDSL, en 98% haalt de maximale snelheid....bij ADSL(2+) is dat wel iets anders in Broba/Bruo? (verschil?)
aan 2 Mbit Uploaden, buiten aan 384 Kbit (Belgian Telecom) is wel héél verschil. Spijtig genoeg kom ik niet in aanmerking voor Upgrade (mijn buurman heeft Belgacom VDSL en zo'n mail gekregen van verhoging snelheden), dus hij is mijn ideale barometer/referentie als hij het wel krijgt en ik niet! :-D
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:En het is ADSL2+... zijn er nog mensen die zoiets willen? (nadat ze genoten hebben van VDSL2?)
Bof, ik heb niet perse een Porsche nodig om te internetten als het mij xxx eur/jaar kan schillen.

Nog een artikel over hun web-tv
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ik zou het alleszins niet te veel betrouwen. De website is een rommeltje bijvoorbeeld, ziet er flashy uit - maar pas op voor een mooie doos met weinig inhoud. Bovendien weten ze blijkbaar niet dat half limburg wel degelijk vlaanderen is (staat ook niet in hun lijst met gebieden met coverage) en zijn bijna alle pagina's (buiten een paar benamingen van tabs dan) nog in het Frans - ook als je Nederlands als taal kiest. Bovendien lijkt dit een soort doorstart van E-Leven. Potentiële klanten: u weze dus toch wel enigzins gewaarschuwd... Wat meer concurrentie er bij mag zeker om de prijzen meer in lijn te brengen met de ons omliggende landen, maar de vraag is wat je ook werkelijk krijgt als hun website (toch wel hun uithangbord) al zo slordig is en te weinig concrete info bevat in de productbeschrijving?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”