Van Dommel Netconnect naar Belgacom Generation Internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kaise1 schreef:dat de activatiekost voor bestaande klanten veel te hoog is bij dommel is een feit, maar wat dacht je, dat je bij de kleinere alternatieve providers zomaar voor nix kan migreren naar vdsl2...de kost voor die sagemmodem is eveneens duur, even duur als bij epnet en volgende alternative providers die vdsl2 abbos gaan brengen...
kan dommel die activatiekost niet echt verwijten, doe ik ook niet. maar €238 investeren voor een vdsl2 verbinding wil ik ook niet doen

Wel niet vergeten dat dommel,epnet hun vdsl2 abbo's (39€ 20/2 Mbps 500 GB) veeel goedkoper zijn dan bij belgacom (56€ 20/2 Mbps, 500 ??(=hoelang) GB)
persoonlijk ga ik wellicht generation pakken €30 eerste jaar 20/2 175GB - na 1 jaar zie ik wel, ik zal dan toch al een (gratis) modem in mijn bezit hebben

Ik heb me altijd veel vrijer gevoeld sinds ik in het begin op de dommel boot gesprongen ben en het heeft me al veeel geld bespaard dan bij die dualisten (kassa,kassa), en mss spring ik binnenkort ook nog op hun all in one pack (tel met vdls2) als hun product oké blijkt, dan wordt het echt goedkoop ,ipv BGC te blijven sponseren voor hun kabel(=dure telefoonlijn)
zoveel heb ik me eigenlijk niet bespaard bij dommel (35+10=45), ik heb het vooral gedaan voor de limiet, de snelheid leverde ik op dat moment nog graag in. maar voor mij zal de overstap naar Belgacom nu kassa kassa zij, ik bespaar me de activatie & modemkost - zal minder per maand betalen voor sneller internet (nu 35 euro voor netconnect aan 3,3, exclusief de 10 euro voor de discoverylijn) + discoverylijn kan ik opzeggen. voor telefonie ga ik volledig overschakelen naar VOIP, doe ik nu al voor uitgaande gesprekken - ga m'n nummer porteren.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

idd, xenne in uw geval met het generation abbo/voip bespaar je idd :wink:

(met een telefoonlijn erbij en inet betaal(heb) je altijd veel meer betaald per maand bij belgacom, en als ik eraan denk hoeveel ik al al die jaren bespaard heb bij dommel met hun datavolume.. moest ik die in volume packs gekocht hebben bij BGC of TN amaai :wink: )(btw, is een vraag hoor, hoelang is het al geleden dat je geen telefoonlijn meer hoeft te nemen als klant bij Belgacom ?)
terrorfactor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mar 2009, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wij zaten vroeger bij telenet. 'k ben in de tijd ook overgeschakeld naar dommel voor de limiet. 10/12gb was echt te weinig. De snelheidsvermindering was natuurlijk een nadeel, maar dat viel in het niets door de grote limiet.
Nu zijn er echter meerdere providers die een voldoende grote limiet aanbieden('k kom normaal gezien met 100 gig zeker toe per maand). De keuze is snel gemaakt hoor. De maandelijkse kost is lager (voor de limiet die ik nodig heb), en de instapkosten zijn VEEL lager.

'k ben niet pro of contra iets, 'k kies gewoon het abo dat mij het voordeligste uitkomt. Momenteel is dat belgacom, als dat binnen een jaar terug anders zou zijn, verander ik mogelijk terug.

Alls de instapkosten bij dommel niet zo belachelijk hoog waren(das 20 euro extra per maand, het eerste jaar!!!), was ik waarschijnlijk bij dommel gebleven voor het gemak. Maar nu is het verschil gigantisch, dusja :)

Nieuwsgroepen ga ik wel missen, maar met de besparing die ik nu doe(9-10 euro/maand het eerste jaar) koop ik me makkelijk een unlimited abo, ofwel zorg ik terug voor een rapidshare account :)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kaise1 schreef:idd, xenne in uw geval met het generation abbo/voip bespaar je idd :wink:

(met een telefoonlijn erbij en inet betaal(heb) je altijd veel meer betaald per maand bij belgacom, en als ik eraan denk hoeveel ik al al die jaren bespaard heb bij dommel met hun datavolume.. moest ik die in volume packs gekocht hebben bij BGC of TN amaai :wink: )(btw, is een vraag hoor, hoelang is het al geleden dat je geen telefoonlijn meer hoeft te nemen als klant bij Belgacom ?)

In mijn geval met intense ook nog.
Nu betaal ik 49,95€ per maand.
Met Intense:
9€ overdracht telefoonnummer + 6 euro transportkosten van modem (Kiala levering) = 1.25€/maand
Abonnement: 42,785€/maand
= 44,035€/maand - 48,95€ = 4,915€ / maand besparing

Voor een snellere en ook onbeperkte verbinding (weliswaar zonder usenet, maar voor 4,90€/maand kan je wel een deftige vinden).
Binnen één jaar maak ik de vergelijking opnieuw en zien we wel.

Btw: het allerliefste had ik bij dommel gebleven, en voor 25€+135€ had ik het misschien nog overwogen maar 99€+135€ gaat er wel over.
De bedoeling is om waarschijnlijk terug naar Dommel te komen, maar dat hangt af van wat er binnen één jaar op de markt is.
...
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Misschien dat ik dit ook ga overwegen, begin de 4mbit connectie wat beu te worden :)

Hierbij heb ik toch nog enkele vragen,
Die gratis modem, is dat de bbox? Wordt deze opgestuurd of?
Aangezien wij hier nog met netwerkkabels werken.
Ga ik deze dan kunnen aansluiten op mijn Siemens Gigaset DX762 adsl2 modem? Zal ik deze modem als router kunnen gebruiken met de volle snelheid van 20mbit?

En als je bij belgacom besteld, zeggen zij het contract dan niet automatisch op bij dommel?

dank bij voorbaat!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

matb schreef:Misschien dat ik dit ook ga overwegen, begin de 4mbit connectie wat beu te worden :)

ik heb die snelheid nooit gehaald

Die gratis modem, is dat de bbox? Wordt deze opgestuurd of?


dat is inderdaad de B-Box 2 - wordt opgestuurd, je kan hem ook ophalen in een Kialapunt naar keuze
Aangezien wij hier nog met netwerkkabels werken.
Ga ik deze dan kunnen aansluiten op mijn Siemens Gigaset DX762 adsl2 modem? Zal ik deze modem als router kunnen gebruiken met de volle snelheid van 20mbit?
ik veronderstel dat het de bedoeling is dat je overgaat naar VDSL2? uiteraard wel eerst checken of het beschikbaar is. die Siemens Gigaset DX762 ken ik niet, maar misschien zal het wel mogelijk zijn om hem enkel als router te gebruiken na de B-Box 2?

En als je bij belgacom besteld, zeggen zij het contract dan niet automatisch op bij dommel?

dat zou ik me niet riskeren. langs de andere kant, als je de domiciliëring van dommel stopzet kan er wellicht niet veel fout gaan... facturen blijven ze naar het schijnt toch sturen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bear
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010, 15:05

xenne schreef:
En als je bij belgacom besteld, zeggen zij het contract dan niet automatisch op bij dommel?

dat zou ik me niet riskeren. langs de andere kant, als je de domiciliëring van dommel stopzet kan er wellicht niet veel fout gaan... facturen blijven ze naar het schijnt toch sturen
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. De communicatie van Belgacom daarrond vind ik niet zo geweldig. Bij aanvraag van mijn Belgacom abo (actief vanaf 22 maart) kon ik opgeven dat ik momenteel bij Dommel ben en mijn abo wil laten overgaan naar Belgacom.

Ik heb dit ingevuld, maar in de bevestigingsmail staat dan weer
Letter of Authorisation:
Deze toelating ontslaat me niet van mijn contractuele verplichtingen ten opzichte van mijn huidige operator,om het contract met hem op te zeggen of te laten aanpassen volgens de modaliteiten die door hem zijn voorzien.Ik erken en aanvaard dat de dienst ten gevolge van mijn aanvraag zal worden onderbroken. Belgacom verbindt zich ertoe om deze onderbreking zo kort mogelijk te houden.De persoonsgegevens die u ons meedeelt, worden opgeslagen in de databanken van Belgacom(Koning Albert II-laan 27, 1030 Brussel). Deze gegevens zullen worden gebruikt om u op de hoogte te houden van de producten, diensten en promoties van de Belgacom Groep. U hebt recht op inzage en correctie van uw gegevens.


Heeft iemand ervaring met alles gewoon te laten bollen, en erop te rekenen dat BGC alles correct en legaal opzegt?

Mijn domiciliëring heb ik wel al stopgezet, maar als mijn contract nooit wordt opgezegd heeft Dommel natuurlijk wel het recht om betaling te eisen...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

volgens mij is het aan de klant om op te zeggen. 't is niet omdat het signaal van de lijn is dat je niet meer contractueel gebonden bent aan dommel, denk ik. bij dommel betaal je voor de maand op voorhand, en je zit dan ook met een maand opzeg, dus als je pech hebt betaal je nog een hele tijd voor niets. tussen haakjes, 't is niet aan Belgacom om te communiceren over hoe je moet opzeggen bij dommel natuurlijk, elke provider zal wel z'n eigen werkwijze hebben.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bear
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2010, 15:05

Dan zal ik morgen mijn opzegbrief maar versturen.

Ik vond het gewoon nogal onduidelijk. Als ik tijdens het bestellen van een product kan opgeven dat ik bij een bepaalde provider ben, en dat ik BGC toestemming geef om mijn signaal over te zetten, verwacht ik halvelings ook dat zij de opzeg bij Dommel doen. Misschien ben ik een iets te veeleisende consument, maar ik vind wel dat BGC iets duidelijker mag zeggen wat ik wel en niet moet doen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

't is aan de klant om het contract met dommel te verbreken, niet aan Belgacom... maar dit is ook maar mijn gedacht. ervaring in de praktijk heb ik er niet mee.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

is enkel bij telefonie en gsm omdat het nr overdraagbaar is dat het abo bij de oude provider stopt.
Logisch aangezien het nr niet meer bestaat bij de oude provider.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Staat hier ergens hoe je de procedure het best aanpakt?
Want ik wil liefst een vlotte overgang, met de vorige overgang van belgacom naar dommel heeft dit me een maand gekost. (Ik had aan belgacom gevraagd me op een bepaalde datum af te zeggen, en daardoor kon dommel zelf niet meer opzeggen en hebben ze mij op een andere aansluitdatum moeten zetten, een maand later dus, met alle gevolgen van dien)

Ook rekening mee houdend dat de draadloze modem eerst moet opgestuurd worden.

Ik heb al een belgacom telefoonabonnement, moet ik de €50 activatie betalen?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

matb schreef:Ik heb al een belgacom telefoonabonnement, moet ik de €50 activatie betalen?

neen (wel online bestellen)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Hoi,

In juli wil ik overstappen naar generation, dommel is al opgezegd.
Nu wil ik op http://www.skynet.be/entertainment-nl/g ... -internet/ mijn abonnement aanvragen, blijkt dit niet meer mogelijk!
"Er is geen pakket met deze opties" is de foutmelding :(
Vorige dagen was dit nog wel mogelijk, maar ik wou de beste activatiedatum nemen..

Nu ben ik wel op deze site terechtgekomen, maar deze shop is gevestigd in Luxemburg, dat vindk toch maar louche..
http://www.adsl-telecoms.be/
Iemand ervaring?

Kan ik het misschien ook in een Belgacom shop aanvragen inclusief de kortingen?

vriendelijk bedankt:)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Er zijn geen kortingen meer op generation !!
Is nu de volle pot
Je kan wel bellen naar belgacom om te vragen wanneer je terug online kunt aanvragen zodat je van de gratis activatie kunt profiteren
99% zeker dat ze het in uw plaats zullen doen inclusief de gratis activatie (maar je moet er wel nadrukkellijk zeggen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

het ziet er naar uit dat Generation helemaal stopgezet is... tot voor kort was het nog mogelijk te bestellen zonder de kortingen

ook de directe link naar het produkt is dood

http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... go_student

ik vrees dat je dit niet meer zal kunnen krijgen, zal beetje te populair geworden zijn :wink:

je kan proberen wat proximusboyke hierboven zegt, maar ik vrees dat het niet zal pakken - generation lijkt compleet geschrapt - of anders via die andere site ?? laat iets weten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xenne schreef:het ziet er naar uit dat Generation helemaal stopgezet is... tot voor kort was het nog mogelijk te bestellen zonder de kortingen
ook de directe link naar het produkt is dood

Ik vermoed dat ze wel weer gaan uitpakken met een "student" aanbod tegen eind augustus - begin september ...
Als ik mij goed herinner duurde de "vorige" Generation actie van september tot december.
De laatste Generation is een tijd langer blijven hangen.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je kan zeker generation nog krijgen
blijkbaar zijn ze op de hoogte van de problemen
want ze willen maar al te graag op de klantendienst aansluiten zonder activatiekost
dus ik zou zeggen bellen maar
als als ze niet willen gewoon opnieuw bellen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Jup, generation is besteld! :D
Ze waren er inderdaad op de hoogte van, ze zei ook dat die generation formule nog tot de 15de augustus bestelbaar was..
Ik heb met dezelfde voorwaarde als op de site kunnen bestellen :)

met vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door matb op 01 jul 2010, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat is goed nieuws - bedankt

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hier werkt die site wel perfect:

http://www.skynet.be/entertainment-nl/generation/aanbod/generation-internet/

Maar de voorwaarden zijn wel verstreken :)

Aanbod geldig van 01/03/2010 tot en met 19/05/2010


Khad deze besteld op 19/05/2010 voor de zekerheid en ze komen hem 19/07/2010 aansluiten. Dommel zal opgezegd worden op 25 juli. Ik hoop dat alles goed zal gaan. Duimen maar
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

da is gevaarlijk spel
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

proximusboyke schreef:da is gevaarlijk spel

Wie niet waagt, niet wint. En daarbij, zelfs moest hij/zij 35 euro moeten betalen, dan nog is hij goedkoper af dan met een Favorite.

Tenzij je doelt op die paar dagen overlapping. 't Is inderdaad nipt, maar ik heb ook een overlapping van 7 dagen (gisteren iets anders besteld, vaarwel tegen Mobistar gezegd).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

had het inderdaad over de overlapping.
Heb altijd geleerd en altijd hier gelezen opzeggen als je al aangesloten bent bij de nieuwe provider
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

proximusboyke schreef:Heb altijd geleerd en altijd hier gelezen opzeggen als je al aangesloten bent bij de nieuwe provider

dat heb ik alvast niet gedaan,
ik heb belgacom laten activeren op 16/04
dommel opgezegd op 21/03, dus om op 21/04 afgesloten te worden - alles is prima verlopen
de dag dat belgacom hier aangesloten werd kwam dommel terminated te staan, en verdwenen ook de facturen die ze ondertussen rustig waren blijven doorsturen

ivm de site, je kan inderdaad terug online bestellen blijkbaar - die voorwaarden zijn normaal enkel voor de korting, die is vervallen en krijg je nu niet meer

@ snakeboots , aangezien je bestelde op 19/05 hoop ik dat je de korting nog zal meekrijgen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

xenne schreef:@ snakeboots , aangezien je bestelde op 19/05 hoop ik dat je de korting nog zal meekrijgen


Zeker dat ik deze krijg, heb een contact persoon binnen Belgacom en als er iets niet klopte moest ik gewoon mailen :-). Voorlopig alles nog in orde bij Dommel. Belgacom heeft wel al verschillende malen gebeld naar mij voor mijn lijn van dommel en ze zouden zelf nu dommel opzeggen op 19-07-2010 om dan zo Belgacom op die lijn te installeren. Hoop dat alles goed lukt.
Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Is generation internet nog te bestellen?

Ik hing normaal gezien nog vast aan Scarlet tot januari, maar omdat ze hun verkoopspraatjes niet kunnen/willen waarmaken, heb ik via de ombudsman voor telecommunicatie verkregen dat ik kosteloos kan opzeggen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

het is nog te bestellen, maar de korting van € 5/maand gedurende 1 jaar is vervallen - je betaalt dus de volle pot, wat nog altijd voordelig is natuurlijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
matb
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 jul 2008, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Hij is op papier vervallen ja, maar in mijn brief stond deze korting nog wel vermeld, dus ben benieuwd :)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Als de korting in je brief staat, moeten ze het toekennen hé.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Heb zonet generation internet besteld.
Activatie is, op mijn vraag, voorzien op 16/8.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

neem je onbeperkt erbij ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:neem je onbeperkt erbij ?


Is onbeperkt optie daarvoor bestaande ? Dacht dat die alleen op de reguliere belgacom abbo's beschikbaar was... dan nog 175gb is al veel.

Btw de belgacom klantendienst zegt dat die promo van 30.15euro geldig is tot 31/8 aan de telefoon
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

proximusboyke schreef:neem je onbeperkt erbij ?


Nee, ik ben nog nooit boven 40 GB geraakt, dus 200 GB is voor mij onbeperkt genoeg ;-)
Ik beschik nu ook over 2 generation-abonnementen; Bij het andere zit ik maximum aan 70 GB, dus als ik eens op 1 adres boven de limiet kom, kan ik nog altijd voor de rest van de maand de login-gegevens aanpassen; met 400 GB in totaal zie ik me niet meteen in de problemen komen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Neok schreef: Is onbeperkt optie daarvoor bestaande ? Dacht dat die alleen op de reguliere belgacom abbo's beschikbaar was... dan nog 175gb is al veel.


die onbeperkte optie kan je ook nemen bij generation internet. Het standaardvolume is nu trouwens 200 GB, het is eigenlijk een Favorite-abonnement (100 GB) met gratis 100 GB extra en een korting op de abonnementsprijs.

Dit betekent dat je ook de andere voordelen van een Favorite abonnement hebt: gratis .net-domeinnaam, 3 u hotspot/maand, keuze uit gratis muziek of foto's of spelletjes
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Voor mij is alles goed verlopen. Heb vandaag Dommel nog eens gebeld om te zeggen dat ik de factuur niet ga betalen en dat ik enkel de telefoonkosten betaald heb. Dit was volgens hun in orde en ze gaan mij binnenkort afsluiten.

Nu vandaag ook Belgacom technieker geweest en heeft Internet geïnstalleerd op de dommel lijn. Alles perfect in orde, snelheid haal ik perfect als mijn Belgacom tv niet opstaat (19Mbps). Belgacom TV ook heel tevreden van en dan vooral de kwaliteit van HD.

Heb op de siemens modem de orginele firmware er nu opgezet en niet die van Dommel. Wil deze graag gebruiken voor mijn PPPOE verbinding te maken en de B-box2 enkel als modem te gebruiken maar met die Siemens SX762 kunde precies helemaal niet veel.
Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Mijn bestelling is geplaatst vorige donderdag, maar wat kan mislopen, is blijkbaar ook misgelopen :(
het gaat om een aansluiting op een tweede adres aan zee, dus had ik gevraagd voor een activatie op een datum dat ik daar aanwezig ben, en om alle communicatie naar mijn hoofdadres te laten sturen.

Maar wat blijkt:
1. BBox2 heb ik gevraagd om te laten leveren bij een kiala-punt in de buurt van mijn hoofdadres. Toevallig ben ik deze week aan zee, en vanmorgen stond de postbode hier aan de deur, jawel, met de bbox.
2. Hier zat ook de bevestigingsbrief in de bus, dus ook naar het verkeerde adres gestuurd.
3. in de brief staat dat er 29/7 een technieker langskomt, terwijl ik dus voor activatie op 16/8 gevraagd hebt.

Dus nog maar eens teruggebeld naar BGC, opnieuw 10 min wachtmuziek :( Hopelijk is het deze keer wel in orde. Gelukkig staan de tarieven juist vermeld in de brief, dan ben ik daar al gerust van, of heb ik toch al een bewijs zwart-op-wit bij een foutieve factuur.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”