de mijne is de FULL HD 1080p..skynetbbs schreef:meer kans dat die plasma van het hdready (720P) type is dan van het Full HD (1080P) type.. en dus meer geschikt voor SD content...Tomby schreef: Misschien omdat het een plasma is. Ik heb er geen verklaring voor, maar mij lijkt (of leek) het in elk geval alsof plasma's veel beter overweg konden met analoge kabeltv. Ik heb zelf een plasma en een LCD. Op de plasma heb ik alleen analoge TV (dient voornamelijk voor dvd + games) en dat is pakken beter dan op de LCD, die we dan ook enkel voor digitale TV gebruiken.
Heb er niet echt een verklaring voor aangezien beide digitale displays zijn en dus het binnenkomende analoge signaal moeten omzetten naar een matrix van pixels (via deinterlacing, ruisonderdrukking, sampling, scaling,...).
HD flatscreen TV maar analoog kanaal
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Waarheid als een koe .... volledig akkoord._rEuTeL_ schreef:leer lezen: er is nog geen digitale tv beschikbaar voor hem
nog 2 opmerkingen;
die "led-tv's" van samsung zijn geen echte led-tv's, enkel een lcd met led verlichting, dus overpriced crap eigenlijk
een full-hd is slechter dan en hdready, tenzij voor fullhd sources (dus al geen digitv) en dan nog enkel op minder dan 2m afstand
Als OLed er goed zal doorkomen .... dan gaan we nog eens praten.
Dat is de opvolger van de plasma waarbij elke pixel gevormd wordt door een miniskuul klein ledje en dit ter vervanging van het plasmatubeke bij plasma-TV's ......
Voordeel .....lager verbruik en een fenomenale beeldkwaliteit ..... zolang de bron, het beeldsignaal maar van zéér hoge kwaliteit is .... 1080P dus en niks minder.
Ondertussen zweer ik hier bij mijn Panasonic HD-ready plasma.
De reactiesnelheid van plasma's ligt gigantisch véél lager dan bij LCD's of ze nu Led- of de traditionele backlightverlichting hebben.
Is duidelijk te zien bij snelle beeldwijzigingen. Sport, games e.d.
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Om even terug te komen op deze vraag. Doe gewoon een proef. Koop in de Lidl of Aldi een digitale TV. Probeer hem en als het je niet bevalt dan doe je hem gewoon terug en je vraagt je geld terug.noliko schreef:Heeft het nut om nu een moderne flatscreen TV te kopen , b.v. een LED- TV als je analoog blijft kijken . Mijn provider is Telenet maar ik heb nog geen digitale ontvangst en wenst dit ook nog niet te nemen . Is het dan zinvol om een LED- TV te kopen ?
Dan weet je het tenminste!
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Ik kan beter eens naar een van de betere TV- zaken gaan en daar eens vragen om het analoge kanaal eens te mogen bekijken op een plasma of led- tv .
De reactiesnelheid van plasma's ligt gigantisch véél lager dan bij LCD's of ze nu Led- of de traditionele backlightverlichting hebben.
Moet ik nu als rechtgeaard sportliefhebber eerder een led- tv kopen dan een plasma ?
Moet ik nu als rechtgeaard sportliefhebber eerder een led- tv kopen dan een plasma ?
N.a.v. deze conclusie uit "leesvoer" kan ik misschien beter nog een paar jaren met mijn TV verder doen .
Digitale televisie is zeker de toekomst, vooral gezien de mogelijkheden voor VideoOnDemand en enorme zenderpakketten. Voor een hoop zaken geldt echter ook dat dit pas in de toekomst mogelijk zal zijn, ondanks de beloften van veel aanbieders en HDtv-leveranciers.
Digitale televisie is zeker de toekomst, vooral gezien de mogelijkheden voor VideoOnDemand en enorme zenderpakketten. Voor een hoop zaken geldt echter ook dat dit pas in de toekomst mogelijk zal zijn, ondanks de beloften van veel aanbieders en HDtv-leveranciers.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Er bestaat een edit knop (wijzig) hoor waardoor je opnieuw in je vorig bericht kan typen....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
VideoOnDemand, hebben we tegenwoordig geen pc die daarvoor geschikt is? (sat-tv hier, 16 programma's tegelijk opnemen op 6 TB storage, volledige besturing op afstand).noliko schreef: Digitale televisie is zeker de toekomst, vooral gezien de mogelijkheden voor VideoOnDemand en enorme zenderpakketten. Voor een hoop zaken geldt echter ook dat dit pas in de toekomst mogelijk zal zijn, ondanks de beloften van veel aanbieders en HDtv-leveranciers.
Verbruik 42" plasma (gemeten, energy check 3000): meestal rond de 400W (maar het is het wel waard & geen bioscoop-kosten meer).
De betere LCD's waren(zijn?) nog onbetaalbaar.
Led tv's zijn nog niet betaalbaar, meestal heeft men het over met LED belichte LCD's.
2 weken terug een 42" TV Medion (van den Aldi) in huis gehad, met analoog signaal van Telenet.
Niet naar te kijken, wazig, traag(schaduwefecten) !
DVD's afspelen via HDMI en zelfs via de analoge SCART ingang geven echter wel een prachtig beeld.
Nog een nadeel waardoor we de TV uiteindelijk teruggebracht hebben: Te felle backlight waardoor je iritatie krijgt van je ogen. M'n vrouw hield het s'avonds telkens slechts 1/2 uur vol waarna de ogen danig geiriteerd waren. Zelfs met de volle verlichting aan in de kamer is het niet te doen, enkel overdag met overvloedig binnenkomend daglicht is het doenbaar om er naar te blijven kijken. Kijkafstand is 3,5m dus voldoend ver denk ik.
Niet naar te kijken, wazig, traag(schaduwefecten) !
DVD's afspelen via HDMI en zelfs via de analoge SCART ingang geven echter wel een prachtig beeld.
Nog een nadeel waardoor we de TV uiteindelijk teruggebracht hebben: Te felle backlight waardoor je iritatie krijgt van je ogen. M'n vrouw hield het s'avonds telkens slechts 1/2 uur vol waarna de ogen danig geiriteerd waren. Zelfs met de volle verlichting aan in de kamer is het niet te doen, enkel overdag met overvloedig binnenkomend daglicht is het doenbaar om er naar te blijven kijken. Kijkafstand is 3,5m dus voldoend ver denk ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
2.5m<->40" op LG (FHD) door omstandigheden in bureau kamer...love it
(Wel wat nachtverlichting op de juiste paats om de ogen niet te vermoeien)
Analoog kijken is afschuwelijk na een tijd SD of full HD (mediaplayer) te kijken
(Wel wat nachtverlichting op de juiste paats om de ogen niet te vermoeien)
Analoog kijken is afschuwelijk na een tijd SD of full HD (mediaplayer) te kijken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dat hangt er maar van af. Met kwalitatief hoogstaand materiaal, en al zeker met HD content, is 3.5 eigenlijk al redelijk ver IMHO. In onze home cinema zitten we 2.2m van een 42" plasma, en dat is zeker niet te groot, zelfs met DVDs.Sub Zero schreef:Voor een afstand van 3.5m ga je beter voor een 32" model. 42" is echt te groot als je er zo dicht bij zit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit als je op een (46" (of 52")) lcd/led (4m afstand) naar dig. tv van belgacom kijkt op een SD kanaal?
Want buiten één, canvas en VTM zijn er niet veel HD kanalen beschikbaar.
Momenteel hebben we een 80cm CRT maar overwegen we om een platte aan te schaffen.
ps:
Als ik hier op het forum een post lees over de bitrates waar ze de volgende resoluties opgevend voor verschillende zenders:
"
- Vlaanderen: Eén HD en Canvas/Ketnet HD in 1280x720; VTM HD in 1920x1080; Eurosport HD 1920x1080
- Nederland: NED1,2,3, RTL4,5,7, NET5, SBS6, Veronica, Film1 HD: allemaal in 1920x1080
- Duitsland: Das Erste 1280x720, Sat1 1920x1080, ZDF 1280x720
- Engeland: BBC One HD, BBC HD, ITV1 HD allemaal in het wat rare 1440x1080; ITV2,3,4, Channel 4 HD, E4 HD, alle Sky moviechannels in 1920x1080Edward Valckx
"
klopt het dan dat als je een platte tv koopt er beter naar kijkt dat hij zowel full hd als hd ready aan kan, of sla ik de bal nu volledig mis?
Want buiten één, canvas en VTM zijn er niet veel HD kanalen beschikbaar.
Momenteel hebben we een 80cm CRT maar overwegen we om een platte aan te schaffen.
ps:
Als ik hier op het forum een post lees over de bitrates waar ze de volgende resoluties opgevend voor verschillende zenders:
"
- Vlaanderen: Eén HD en Canvas/Ketnet HD in 1280x720; VTM HD in 1920x1080; Eurosport HD 1920x1080
- Nederland: NED1,2,3, RTL4,5,7, NET5, SBS6, Veronica, Film1 HD: allemaal in 1920x1080
- Duitsland: Das Erste 1280x720, Sat1 1920x1080, ZDF 1280x720
- Engeland: BBC One HD, BBC HD, ITV1 HD allemaal in het wat rare 1440x1080; ITV2,3,4, Channel 4 HD, E4 HD, alle Sky moviechannels in 1920x1080Edward Valckx
"
klopt het dan dat als je een platte tv koopt er beter naar kijkt dat hij zowel full hd als hd ready aan kan, of sla ik de bal nu volledig mis?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Op 4m van een 46" ga je niet gigantisch veel verschil zien tussen SD en HD. Denk dat het ook wel persoonlijk is. Voor mij is een hoge resolutie zeker geen must om van een film te genieten. Kijk zelf nog steeds voornamelijk DVD ipv BluRay en dat op een HD-Ready 42" op ongeveer 2.2m afstand.