Telenet buiten..

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

idd hispasat is ook wel leuk en ook niet te vergeten is de 1west waar C+ nordic op zit..

Maar zo kunnen we blijven verder gaan want op elke sat zit wel een leuke provider met goede film kanalen.
Daarom dat ik ook maar een sat heb met een motor zodat ik ze toch allemaal kan nemen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Kan je niet gewoon 1 sat met 4 LNB erop? naar 1 positie richten en alles opvangen? Met een grotere schotel? allé astra1,2,3 zou je toch op zijn minst moeten kunnen ontvangen of zie ik dat verkeerd.

Den deze zou toch kunnen op dm800 dan kan je enkel wel astra1 en 3 ontvangen.. https://www.cardwriter.be/be/pd11527430 ... egoryId=50

EDIT:

En als ik de installatie gids onderaan mag geloven zou je ook astra 2 kunnen ontvangen zal wel een type fout zijn want de LNB kan enkel astra1 en 3 ontvangen en anders is het er niet bij vermeld of kan een kop die astra 1 kan ontvangen sowieso ook astra 2 ontvangen?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

of raden jullie een andere LNB aan? ik zou graag ook hd signaal ontvangen en zoveel mogelijk satelieten en dit alles natuurlijk met een zo klein mogelijke schotel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Per satelliet heb je 1 LNB nodig (met 1 uitgang als je maar 1 ontvanger gebruikt). Wat jij opsomt van 99 euro is veel en veel te duur. Kijk hier even voor 1 LNB
http://www.flandersdigital.be/product_i ... cts_id=562

Om je LNB's te monteren schaf je dit aan (maximaal 4 LNB's):
http://www.flandersdigital.be/product_i ... cts_id=201

Je hebt een switch nodig (die schakelt tussen de verschillende LNB's), deze bijvoorbeeld als je 4 LNB's gebruikt:
http://www.flandersdigital.be/product_i ... cts_id=636

Schotel niet te klein nemen. Ik heb een 80cm Triax met 4 LNB's erop. Als je een kleinere schotel neemt krijg je problemen om je LNB's te positioneren op de multifeedhouder, dan moeten ze namelijk te dicht bij elkaar staan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

maar met die 4 lnb die jij voorstelt kan je daarmee hdtv ontvangen ik dacht het niet, uiteindlijk moet ik een duurdere lnb kopen in combinatie met DiSEqC switch komt dat duurder uit of heb ik het verkeerd voor en anders moet ik 1 twin pakken voor hd en verschillende andere voor de overige.
Laatst gewijzigd door Ofloo 16 nov 2009, 18:00, in totaal 1 gewijzigd.
Opus
Elite Poster
Elite Poster

elke lnb kan HD ontvangen hoor imho.

mijne lnb hangt al 7 jaar aan de schotel en ik ontvang daar alle HD kanalen perfect mee op mijn draaibare schotel.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Jamaar spelen ze ook in HD af er is een verschil tussen hd kunnen ontvangen zodanig dat je het kan bekijken en echt hd kijken, waarom zetten ze het anders niet overal bij :p http://www.flandersdigital.be/product_i ... cts_id=657
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb die lnb's , wel quad's met 4 uitgangen en schotel die jack daniels voorstelt , en werken perfect ( staat ook HDTV op de verpakking als ik me niet vergis , maar dit is maar een verkoops praatje :P ) . Elke lnb kan HDTV signalen ontvangen , het is je ontvanger die het beeld laat zien , dus zolang welke lnb dan ook een deftig signaal kan leveren aan de HD ontvanger is er geen probleem .

Afbeelding

Afbeelding

wil je zo een triax opstelling met 4 lnb's , neem dan minstens 88 cm . Astra 1 en 3 kunnen dan perfect met een lnb die een feedhorn heeft van 40 mm , de lnb's staan dan tegen elkaar aan . Ga je kleiner , dan moet je al alps lnb's nemen , zien er zowat uit zoals die multiconnects , maar kunnen beter tegen water ( op forums her en der lees je er veel over die problemen ) .

Het opstellen en uitrchten is ook kinderspel , met een kompas en een simpele satfinder kun je dit zeer goed afstellen , heb het ook zelf gedaan , en heb bijna nooit een uitval ( in de zomer is het minder bladeren aan de bomen hinderen dan ontvangst astra 2 ) .
Afbeelding
Opus
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:Jamaar spelen ze ook in HD af er is een verschil tussen hd kunnen ontvangen zodanig dat je het kan bekijken en echt hd kijken, waarom zetten ze het anders niet overal bij :p http://www.flandersdigital.be/product_i ... cts_id=657
Dat is enkel een verkoopstrukje hoor dat ze er HDTV ed bijzetten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Opus schreef:elke lnb kan HD ontvangen hoor imho.
Inderdaad, het enige wat de LNB doet is signalen omzetten van 10 GHz naar ongeveer 2 GHz.

Wat het signaal is maakt daarbij niet uit.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

zoals door anderen aangehaald: elke LNB ontvangt HD signalen. Het enige struikelblok is je ontvanger. Als je ontvanger geen HD aankan dan ga je ook nooit HD uitzendingen kunnen bekijken. Dat is trouwens de reden waarom ik van een Dreambox 7020 ben overgestapt naar een Dreambox 800 met behoud van mijn LNB's. Kort gezegd: je koopt de LNB die jij goed vindt en de bijbehorende HD ontvanger.
RL
Member
Member
Contacteer:

Koop zo'n multytenne, da's een klein schoteltje van 45cm dat ineens de 4 belangrijkste satellieten pakt (13E, 19E, 23E en 28E). Je hoeft enkel Astra1 op 19,2° Oost in te stellen en de rest staat dan vanzelf ook juist volgens de uitleg. Prijs is 129 Euro bij cardwriter.nl

https://www.cardwriter.nl/nl/pd2004959297.htm

Een namaak Dreambox 800HD (die vrijwel hetzelfde werkt als een originele) kan je via internet direct in China bestellen voor 250 Euro inclusief verzending. Even googlen op dm800hd clone.

Daarna kan je inderdaad gaan experimenteren met cccam. Ik weet niet of daar vrijuit over gesproken mag worden op dit forum :-)
Vergeleken met Telenet of Belgacom gaat er in ieder geval een wereld voor je open. Ikzelf kijk al 15 jaar satelliet en hoewel ik gemiddeld misschien maar een uurtje tv kijk per dag vind ik het schitterend om rond te zappen. Er is zoveel meer dan VTM of VT4!!

Een andere geschikte dreambox is trouwens de 7025+, die ontvangt HDTV met 2 tuners zodat je op 2 verschillende transponders tegelijk kan werken (1 om een zender te bekijken en 1 om op te nemen). Aangezien de tuners idd ineens alle andere zenders op dezelfde transponders ook kunnen opnemen zou je in theorie 16 programma's tegelijk kunnen opnemen denk ik :-)

Wat Télésat betreft even opletten want hun Waalse kanalen worden in mpeg4 uitgezonden. Je ontvanger moet daar dus wel voor geschikt zijn (maar dat zijn die hdtv-ontvangers allebei volgens mij).

Via het netwerk kan je divx afspelen op de dreambox en tv en omgekeerd kan je ook tv kijken op elke pc in huis. Bovendien zijn er leuke tools op de dreambox zoals Google maps, webcams, imdb-informatie bij films, shoutcast met online radiozenders, etc.
BTW, via satelliet krijg je naast tv-zenders ook honderden radiozenders binnen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ik denk dat je eerder een 8000 bedoelt ipv 7025(+)
RL
Member
Member
Contacteer:

Die 8000 is een knap ding, alleen een beetje duur wel he :-)
En dat ding kost volgend jaar de helft.
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

RL schreef:Vergeleken met Telenet of Belgacom gaat er in ieder geval een wereld voor je open. Ikzelf kijk al 15 jaar satelliet en hoewel ik gemiddeld misschien maar een uurtje tv kijk per dag vind ik het schitterend om rond te zappen. Er is zoveel meer dan VTM of VT4!!
Absoluut waar en ik heb nog geen moment spijt dat ik geen Telenet of Belgacom heb.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef:Ik heb die lnb's , wel quad's met 4 uitgangen en schotel die jack daniels voorstelt , en werken perfect ( staat ook HDTV op de verpakking als ik me niet vergis , maar dit is maar een verkoops praatje :P ) . Elke lnb kan HDTV signalen ontvangen , het is je ontvanger die het beeld laat zien , dus zolang welke lnb dan ook een deftig signaal kan leveren aan de HD ontvanger is er geen probleem .

Afbeelding

Afbeelding

wil je zo een triax opstelling met 4 lnb's , neem dan minstens 88 cm . Astra 1 en 3 kunnen dan perfect met een lnb die een feedhorn heeft van 40 mm , de lnb's staan dan tegen elkaar aan . Ga je kleiner , dan moet je al alps lnb's nemen , zien er zowat uit zoals die multiconnects , maar kunnen beter tegen water ( op forums her en der lees je er veel over die problemen ) .

Het opstellen en uitrchten is ook kinderspel , met een kompas en een simpele satfinder kun je dit zeer goed afstellen , heb het ook zelf gedaan , en heb bijna nooit een uitval ( in de zomer is het minder bladeren aan de bomen hinderen dan ontvangst astra 2 ) .
een lnb moet s2 nog iets ondersteunen dan kunnen ze hdtv aan, ik weet niet of dit veel voorkomend is maar .. het kan zijn dat het verkopers praat is en dat het een veel voorkomend iets is toch kijk ik liever uit als ik iets nieuws koop, ik heb inderdaad geopteerd voor goedkopere lnb als er dan iets kapot gaat is het uitwisselen ook al goedkoper.

momenteel dacht ik aan het volgende:

Code: Selecteer alles

Inverto Multiconnect beugel 24,95
Dreambox 800 HD PVR incl. DVI naar HDMI kabel 399,00
MaxDigital DiSEqC switch 4/1 11,95
SatFinder inclusief kabel 14,95
Triax TDS schotelantenne diameter 88cm antraciet RAL 7016 55,00
Inverto Multiconnect single LNB 14,95 x 4 59,80
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Je ontvanger moet dvb-S2 ondersteunen , de lnb maakt daarbij nietveel uit . Die vizyon's doen het perfect ( van de winter zelfs met 8 cm sneeuw op ) bij regen nooit uitval , ook niet tijdens stortbuien ,op hotbird wel , ma ligt ook uit het brandpunt van de schotel , je moet africhten op astra 1 voor deze opstelling met vlaamse kanalen . Die inverto's zou ik nu juist niet nemen , kunnen niet goed tegen regeldruppels op de feedhorn , iets waar ik geen last van heb . Wil je smalle lnb's , moet je alp's nemen .

Zelf heb ik geen vaste ontvanger meer , had een kathrein ufs-910 prima apperaat , linux based , en een betere beeldkwaliteit dan een dreambox 800. maar omdat ik TVV vriendelijk bedankt voor het slecht beeld en telenet neigingen de laatste tijd , heb ik die box maar van de hand gedaan . Ik kijk nu enkel fta dvb-t en s(2) . Een pc kaartje dat high def ondersteunt kost amper 65 € .

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

RL schreef:Die 8000 is een knap ding, alleen een beetje duur wel he :-)
inderdaad 'k heb het ook al eens bekeken spijtig zoveel heb ik er niet voor over.

EDIT:

hmm, dan zal ik die andere wel nemen die zijn trouwens goedkoper, 'k heb juist eens aan het zoeken geweest naar een clone maar ik heb ook gemerkt dat er verscheidene problemen zijn met dat ding, voornamelijk zouden de images niet compatibel zijn met elkaar, maar dan zijn er versies voor clone beschikbaar, .. is het echt de moeite waard om 150 euro uit te sparen, 'k heb hem namelijk gevonden voor 250 euro gratis verzending.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ofloo schreef:
RL schreef:Die 8000 is een knap ding, alleen een beetje duur wel he :-)
inderdaad 'k heb het ook al eens bekeken spijtig zoveel heb ik er niet voor over.

EDIT:

hmm, dan zal ik die andere wel nemen die zijn trouwens goedkoper, 'k heb juist eens aan het zoeken geweest naar een clone maar ik heb ook gemerkt dat er verscheidene problemen zijn met dat ding, voornamelijk zouden de images niet compatibel zijn met elkaar, maar dan zijn er versies voor clone beschikbaar, .. is het echt de moeite waard om 150 euro uit te sparen, 'k heb hem namelijk gevonden voor 250 euro gratis verzending.
nee, voor de dm500,dm600,dm7020 igt dat anders.
RL
Member
Member
Contacteer:

Ofloo schreef:
EDIT:

Ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik die DM800 zelf ook nog niet besteld (nog geen zin om mijn goeie tv's buiten te smijten om hdtv te kunnen kijken). Ik heb wel DM500's besteld in China voor heel weinig geld en die werken perfect bij een aantal kennissen van mij. Origineel of namaak kopen is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken denk ik :-)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

'k heb de dm800hd gekocht bij cardwriter, .. nu had ik nog een vraagje ik heb een kompas, zo'n satreceiver, om signaal te meten zo'n goedkoop niks speciaal, .. nu mijn vraag welke LNB gebruik ik het best als ik 4 koppen gebruik om ASTRA1 op te zetten, ik had hier een tekeningetje van en had dit opgeslagen op mijn hd maar vind het niet meer terug, .. ook als ik het goed herinner zijn de graden 19,2 in positieve draaizin?
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Als je op de vorige pagina naar die foto kijkt van mijn opstelling , en je gaat achter de schotel staan , heb je vlnr , hotbird - astra1 - astra3 - astra2 .

Ik neem aan dat je zo'n multifeed houder hebt ( al dan niet van triax ) , let dan op volgende dingen :
- hotbird lnb staat lager dan die van astra 2 , dus multifeedhouder zo zetten voor je begint uit te richten .
- Dan uitrichten op astra 1 ( neem je kompas , bepaal het zuiden en draai dan 19,2 ° naar het oosten , tegen de klok in dus ) . eens dit gebeurt is het gewoon een kwestie van de andere lnb's te schuiven , aan de schotel zelf moet je dan nietmeer komen .

Ik heb met dezelfde middelen mijn opstelling afgesteld , gaat goed , maar bhet fine tunen doe je best op een onbewolkte dag , zo'n satfinder slaat nogal uit als er wolken voorbij drijven . die meter in je box moet je met een korrel zout nemen , die zijn niet echt nauwkeurig .

http://www.satlex.de/nl/azel_calc.html

geef hier uw locatie in , en je krijgt alle info , incl de lnb skew etc .

Veel plezier met het uitrichten , en echt , het is heeeeel simpel .
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:'k heb de dm800hd gekocht bij cardwriter, .. nu had ik nog een vraagje ik heb een kompas, zo'n satreceiver, om signaal te meten zo'n goedkoop niks speciaal, .. nu mijn vraag welke LNB gebruik ik het best als ik 4 koppen gebruik om ASTRA1 op te zetten, ik had hier een tekeningetje van en had dit opgeslagen op mijn hd maar vind het niet meer terug, .. ook als ik het goed herinner zijn de graden 19,2 in positieve draaizin?
Gebruik adenin's satfinder op je dreambox, beste plugin die ooit gemaakt is.
Met een normale satfinder weet je geeneens welke frequenties nu beter zijn/op welke sat je zit (bvb beter uitrichten voor astra2 of voor zwakke transponders).
silencer
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef:Als je op de vorige pagina naar die foto kijkt van mijn opstelling , en je gaat achter de schotel staan , heb je vlnr , hotbird - astra1 - astra3 - astra2 .

Ik neem aan dat je zo'n multifeed houder hebt ( al dan niet van triax ) , let dan op volgende dingen :
- hotbird lnb staat lager dan die van astra 2 , dus multifeedhouder zo zetten voor je begint uit te richten .
- Dan uitrichten op astra 1 ( neem je kompas , bepaal het zuiden en draai dan 19,2 ° naar het oosten , tegen de klok in dus ) . eens dit gebeurt is het gewoon een kwestie van de andere lnb's te schuiven , aan de schotel zelf moet je dan nietmeer komen .

Ik heb met dezelfde middelen mijn opstelling afgesteld , gaat goed , maar bhet fine tunen doe je best op een onbewolkte dag , zo'n satfinder slaat nogal uit als er wolken voorbij drijven . die meter in je box moet je met een korrel zout nemen , die zijn niet echt nauwkeurig .

http://www.satlex.de/nl/azel_calc.html

geef hier uw locatie in , en je krijgt alle info , incl de lnb skew etc .

Veel plezier met het uitrichten , en echt , het is heeeeel simpel .
gewoon adenin gebruiken(instellen op sat positie), afgaan op het geluid en vastzetten(basic), daarna alle settings een proberen te verbeteren.Ik heb nog nooit een kompas gebruikt. Om het zuiden te bepalen:GPS.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:'k heb de dm800hd gekocht bij cardwriter, .. nu had ik nog een vraagje ik heb een kompas, zo'n satreceiver, om signaal te meten zo'n goedkoop niks speciaal, .. nu mijn vraag welke LNB gebruik ik het best als ik 4 koppen gebruik om ASTRA1 op te zetten, ik had hier een tekeningetje van en had dit opgeslagen op mijn hd maar vind het niet meer terug, .. ook als ik het goed herinner zijn de graden 19,2 in positieve draaizin?
Ik heb hier chess'en(van 2005), gaat nog net, smalle lnbs heb je vooral nodig vanaf 5-6lnb's.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Op een 88 cm wok kun je met lnb's werken waarvan de feedhorn 40 mm bedraagt . Astra 1 en 3 staan dan vlak tegenelkaar aan . Kompas , GPs of whatever om het zuiden te bepalen , het gaat allemaal .

Alleen die softwarematige signaal meters in je box of in de image's die zijn veel minder te vertrouwen dan een 20 € kostende satfinder . zo'n finder geeft het signaal weer gelijk het binnenkomt , in je box hangt het ervanaf hoe de software het signaal interpreteert , en dat verschilt al enorm tussen de verschillende image's die je voor bv een dreambox hebt . Het beste is en blijft natuurlijk profesionele meet apperatuur , maar ik neem aan dat ofloo dat ook niet ter beschikking heeft :lol: .
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

het lijkt enorm complex, maar eens ik het product ontvangen heb laat ik iets weten. En ik heb een satfinder wel een simpele maar kom, koste 12 euro http://www.flandersdigital.be/product_i ... cts_id=393

'k vond dat je daar niet kon voor sukkelen. Ik weet wel ongeveer waar het zuiden is en met stelling van pythagoras ben ik zeker dat ik de hoek wel vind, ..eens ik bepaald heb waar het perfecte zuiden ligt.

ik was me aan het afvragen hoe je in godsnaam weet dat je astra 1 hebt .. en niet een of andere sateliet met zo'n satfinder.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef: ik was me aan het afvragen hoe je in godsnaam weet dat je astra 1 hebt .. en niet een of andere sateliet met zo'n satfinder.
niet, zeker nt als beginner (is gepruts, is goed als controle).

Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:
ik was me aan het afvragen hoe je in godsnaam weet dat je astra 1 hebt .. en niet een of andere sateliet met zo'n satfinder.

Heel simpel , stel je ontvanger op de BVN freq in op astra1 , en richten maar , je hebt dan al snel door of je juist zit of niet :wink: . Die plugins enz zijn leuke gadgets , maar onnauwkeurig en enkel informatief bedoeld.
Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Nog makkelijker als je nog een analoge ontvanger ergens hebt liggen, zet 'm op een van die analoge duitste zenders (astra1) en dan kun je sneller draaien met je schotel (digitaal heeft altijd een delay)
dopke
Elite Poster
Elite Poster

http://www.sat4all.com/forums/ubbthread ... ost1706380

Voor degene die t zelf willen proberen , duidelijk uitgelegd , stap voor stap en met foto's :wink: .
Afbeelding
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ofloo schreef:ik was me aan het afvragen hoe je in godsnaam weet dat je astra 1 hebt .. en niet een of andere sateliet met zo'n satfinder.
http://www.uksatellitehelp.co.uk/2007/0 ... ulator-v2/

Handig hulpmiddel om je satellieten te vinden.
Geef de satelliet in die je zoekt en je adres, daarna zie je in welke richting je moet kijken. :wink:
Wel nog met je satfinder controleren of je het signaal op z'n sterkste hebt.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

dopke schreef:http://www.sat4all.com/forums/ubbthread ... ost1706380

Voor degene die t zelf willen proberen , duidelijk uitgelegd , stap voor stap en met foto's :wink: .
Perfect zoiets zocht ik.
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Toch 2 bedenkingen :

-uitleg is voor 78 cm schotel , dus die afstanden kloppen niet helemaal .
-die arm , liefst in juiste positie zetten voor het afregelen van astra 1 en de rest , doe je dit erna gaan de lnb's hoger of lager zitten , en is de afstelling nietmeer correct .

Voor de rest prima handleiding :wink: .
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

hey weet iemand soms waar je C6 of C3 bamboo kan kopen? of SAS is ook al goed liever Bamboo
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag eindelijk mijn dreambox ontvangen wat problemen gehad met de post, .. heeft meer dan een week geduurd, .. nu heb ik dat klein schattig dingetje, met de nadruk op klein, .. 'k dacht schroef het open plug 2.5" disk erin maar er is geen open sata slot of zie ik iets over het hoofd .. iemand? Al eerder gedaan?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ofloo schreef:Vandaag eindelijk mijn dreambox ontvangen wat problemen gehad met de post, .. heeft meer dan een week geduurd, .. nu heb ik dat klein schattig dingetje, met de nadruk op klein, .. 'k dacht schroef het open plug 2.5" disk erin maar er is geen open sata slot of zie ik iets over het hoofd .. iemand? Al eerder gedaan?
RTFM ? :D

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

'k wil gewoon zeker niks verkeerd doen 'k heb al aan het denken geweest om gewoon de esata uit te trekken en dat sata slot te gebruiken... allé 'k heb er maar zo'n kompaske bij gekocht blijkt nu dat het en ik ben er vrijwel zeker van het noorden en het zuiden aan de andere kant staan als ik op google maps kijk zie ik bv dat het noorden totaal aan de andere kant zou moeten liggen !!!? Dat kompas is precies om met een spiegel te gebruiken noorden is het zuiden het oosten is het westen en visa versa
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:
Ofloo schreef:Vandaag eindelijk mijn dreambox ontvangen wat problemen gehad met de post, .. heeft meer dan een week geduurd, .. nu heb ik dat klein schattig dingetje, met de nadruk op klein, .. 'k dacht schroef het open plug 2.5" disk erin maar er is geen open sata slot of zie ik iets over het hoofd .. iemand? Al eerder gedaan?
RTFM ? :D
awel dat staat daar dus niet in.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Om interne hd te plaatsen in DB800: openschroeven, externe SATA aansluiting losmaken en bijgevoegde stroom en datakabel op moederbord in pluggen; harde schijf monteren op daarvoor voorziene plaats en kabeltjes aansluiten. Is beetje wringen en doen, maar op een vijftal minuten is de klus geklaard. Heb het zelf gedaan.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”