Wat vinden we nu van Dommel ? De grote Userbase Poll !

Nieuws omtrent telecom

Wat zijn jouw gedachten over Dommel ?

Dommel, super, ik ervaar helemaal niet de problemen die men hier neerschrijft.
166
27%
Dommel, is goed, af en toe wat probleempjes, maar geen grote showstoppers.
153
25%
Dommel, been there, done that. Als ze nu de problemen zouden oplossen, dan wel, anders niet.
75
12%
Dommel, ik wil die naam niet meer horen in mijn huis.
46
8%
Dommel, niet nodig, ik blijf beter waar ik ben.
118
19%
Dommel, wasda ?
22
4%
Dommel, ik wil nog altijd overstappen.
32
5%
 
Totaal aantal stemmen: 612
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Oe ni ? Sasuke = X-2datop = Thanis hé Smile


Seg apekop, pakt dan ook es Sasuke als nick :P Die klinkt veel schattiger als de alternatieven zenne :P Maar anyway, doe mor verder zo ;) I like the approach :) Kort op de bal, met orginele maatregelen. Super :)
franssen00
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:46

Waarom klaagt iedereen over dommel ??
als je niet van dommel houd of slecht vind ga dan gwn terug naar die afzetters van Telenet he of dergelijke al die negatieve comentaar word er zot van.
Ik heb nu al paar maanden dommel en ik kom van Telenet.
en ik moet zeggen ik ben zeer blij dat die Afzetters van telenet buitenliggen.
en zeer blij dat ik dommel heb zeer tevreden over.
Telefoon werkt goed ,ze kunnen mij berijken en ik kan bellen.
internet werkt perfect.
alles is goed verlopen activatie brief.voip werkte al dag erna ook dat mensen mij konden bereiken.
dus geen enkel probleem gehad met dommel gewoon top.
er zijn altijd wel wat Foutjes in het systeem maar is toch normaal.
(vb):sommige 0903 die ik niet kan bereiken en de 12mbits wat lang duurt.
maar moet je toch niet direkt negatief doen erover
is nog een groeiend bedrijf dus komt later wel goed hoor .
als je perfectie wilt in alles ga dan maar terug naar Telenet en betaal je maar Blauw.
Meer dan de helft mensen die hier klagen licht ook misschien de fout bij jullie zelf en niet altijd maar op dommel steken.
check eerste maar eens dat alles juist is aangesloten enzo.
er kan vertraging lopen en ja de helpdesk duurt wat lang voor ze opnemen.
maar zal wel verandering inkomen ik ben toch altijd binnengeraakt op het gratis nummer dus.
Nja zo denk ik erover dus hopelijk ook eens postieve comentaar en niet altijd die slechte van iedereen :|
en mensen vat dit niet verkeerd op maar het enigste wat je nog leest op userbase is Negatieve dingen :cry:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

franssen00 schreef:Waarom klaagt iedereen over dommel ??
als je niet van dommel houd of slecht vind ga dan gwn terug naar die afzetters van Telenet he of dergelijke al die negatieve comentaar word er zot van.
Ik heb nu al paar maanden dommel en ik kom van Telenet.
en ik moet zeggen ik ben zeer blij dat die Afzetters van telenet buitenliggen.
en zeer blij dat ik dommel heb zeer tevreden over.
Telefoon werkt goed ,ze kunnen mij berijken en ik kan bellen.
internet werkt perfect.
alles is goed verlopen activatie brief.voip werkte al dag erna ook dat mensen mij konden bereiken.
dus geen enkel probleem gehad met dommel gewoon top.
er zijn altijd wel wat Foutjes in het systeem maar is toch normaal.
is nog een groeiend bedrijf dus komt later wel goed hoor .
als je perfectie wilt in alles ga dan maar terug naar Telenet en betaal je maar Blauw.
Meer dan de helft mensen die hier klagen licht ook misschien de fout bij jullie zelf en niet altijd maar op dommel steken.
check eerste maar eens dat alles juist is aangesloten enzo.
er kan vertraging lopen en ja de helpdesk duurt wat lang voor ze opnemen.
maar zal wel verandering inkomen ik ben toch altijd binnengeraakt op het gratis nummer dus.
Nja zo denk ik erover dus hopelijk ook eens postieve comentaar en niet altijd die slechte van iedereen :|
en mensen vat dit niet verkeerd op maar het enigste wat je nog leest op userbase is Negatieve dingen :cry:

zeg iets positief over dommel en je krijgt meteen (enkele) negatieve reacties, de meesten hebben dat daarom opgegeven.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

silencer schreef:zeg iets positief over dommel en je krijgt meteen (enkele) negatieve reacties, de meesten hebben dat daarom opgegeven.


Anderzijds was Dommel vroeger zo'n hype dat er niets slechts over gezegd mocht worden. Volgens mij is enkel het sentiment omgeslagen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:


AS: Vooraleer de fanboys reageren, bezint eer ge begint en lees de volledige post


Wou zelf zo geen discussie starten, misschien dat ik de posts nog wel afsplits dan, maar ...

Voor mij geld deze regel: "Waar rook is, is vuur" , ik heb de afgelopen jaren al heel wat ISP's gezien, sommige van zeeeer dichtbij. Zoals dommel nu bezig is, kan het nooit goed gaan, ze bestaan al te lang om nog te kunnen zeggen dat het kinderziektes zijn.

Een ISP kan je niet runnen vanuit een donker hoekje met een man of 3-4, er zijn er nog die dat geprobeerd hebben, en die hadden allemaal maar 1 gedacht: Zo snel mogelijk rijk worden, laat de rest maar stinken.

Maar nu de positieve nooit: Moest dommel het niet echt menen, zouden ze ook de investeringen niet doen, of zouden ze niet zoveel verschillende producten maken. Ik hoop ten stelligste dat ze het tij kunnen keren, want een provider als dommel die goed scoort legt het vuur zwaar aan de schenen bij de traditionele providers.

Dus mijn gedacht: Ga, en vermenigvuldig u (gericht aan de dommel helpdesk).

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Sasuke maar ze zijn constant op zoek naar mensen om hun team te versterken maar er is 1 groot probleem en dat is personeel vinden.
Ik ken persoonlijk wel een vrij groot aantal mensen die Dommel hebben en ik hoor nooit maar ook nooit klachten.1 collega heeft heel in het begin een klein probleem gehad om in te loggen en dat was ook direct opgelost door Sandra zelf want hij gebruikte een 0 wat een o moest zijn.
Er zit hier maar een heeel klein % van hun klantenbestand te klagen over problemen die dan nog dikwijls zelf op te lossen zijn.Je moet maar is rondlezen hoeveel er van Telenet over gekomen zijn die met problemen zitten en dat gewoon maar omdat ze niks weten over adsl instellingen wat ook wel te begrijpen is.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Technische pannes kan ik zelf oplossen en heb ik dus geen schrik voor, is evenwel nog niet nodig geweest en ben dus zeer tevreden.

Facturatie problemen heb ik wel wat schrik voor als ik de problemen zo hoor. :?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Sasuke schreef:Mja, dan kan je toch Dommel, wasda ? gebruiken, of gewoon antwoorden met "been there, done that" (kan ook aanzien worden als link naar het beruchte ADSL2FIT. Of met "Ik blijf beter waar ik ben".

Neen ik ben geen fanboy maar ik vind het verkeerd om alle alternatieve isp's die iets of wat gelijkaardige prijzen/limieten als het buitenland aanbieden over dezelfde kam te scheren. Ik begrijp ook niet waar je de intentie haalt om zelf te suggereren dat 'been there done that' ook kan refereren naar adsl2fit ea uit het verleden.
Het adsl2fit en realdsl verhaal zijn gekend... maar het is verkeerd om dommel , scarlet , dxadsl enz over dezelfde kam te scheren. Het klimaat is ondertussen iets gewijzigd , de publieke opinie ook.
Je kan net zo goed 70 % van het userbaseforum sluiten en enkel nog discussieren over telenet en belgacom met een dergelijke mentaliteit. just my 2 cents.


Dat zijn toch mogelijke antwoorden als niet-dommelaar die je zelf kan ervaren door het forum te lezen. Als je geen gedacht hebt over dommel, dan hoef je deze poll ook niet in te vullen, toch ?

Gedacht? Eerlijk gezegd kan ik ook die redenering niet volgen. Je moet spreken uit eigen ervaring anders kan zo'n poll nooit refereren naar de realiteit ... Niet elke issue vertaalt zich in een evenredig aantal topics...dan heb je nog intepretatie enz ...

Kortom : een pol is geen slecht id. Maar om er een graadmeter (en dat is de bedoeling van sasuke, post staat onder breedbandnieuws ipv onder 'dommel) van te maken , daar heb ik bedenkingen bij.
Wat me ook stoort: Een poll over dommel , nog voor homeconnect en cityconnect er was, zou andere resultaten opleveren. Een poll na de oplevering van de eerste cityconnect abbo's zou ook anders zijn... en poll nadat cittyconnect op punt stond .. zou weer eens anders geweest zijn ....
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Harrie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2006, 21:37

Antwoord stond niet in de poll dus zal t eens anders zeggen: wij verlaten Dommel na 2,5 jaar om naar Telenet te gaan. Oorzaak is de duurder geworden BGC discovery lijn. Dommel is een prima ISP maar Telenet heeft het betere aanbod op dit moment: Internet, Digi TV en telefonie. Couldn't resist the offer....
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Fluppeke schreef:
Sasuke schreef:Mja, dan kan je toch Dommel, wasda ? gebruiken, of gewoon antwoorden met "been there, done that" (kan ook aanzien worden als link naar het beruchte ADSL2FIT. Of met "Ik blijf beter waar ik ben".

Neen ik ben geen fanboy maar ik vind het verkeerd om alle alternatieve isp's die iets of wat gelijkaardige prijzen/limieten als het buitenland aanbieden over dezelfde kam te scheren. Ik begrijp ook niet waar je de intentie haalt om zelf te suggereren dat 'been there done that' ook kan refereren naar adsl2fit ea uit het verleden.
Het adsl2fit en realdsl verhaal zijn gekend... maar het is verkeerd om dommel , scarlet , dxadsl enz over dezelfde kam te scheren. Het klimaat is ondertussen iets gewijzigd , de publieke opinie ook.
Je kan net zo goed 70 % van het userbaseforum sluiten en enkel nog discussieren over telenet en belgacom met een dergelijke mentaliteit. just my 2 cents.


Dat zijn toch mogelijke antwoorden als niet-dommelaar die je zelf kan ervaren door het forum te lezen. Als je geen gedacht hebt over dommel, dan hoef je deze poll ook niet in te vullen, toch ?

Gedacht? Eerlijk gezegd kan ik ook die redenering niet volgen. Je moet spreken uit eigen ervaring anders kan zo'n poll nooit refereren naar de realiteit ... Niet elke issue vertaalt zich in een evenredig aantal topics...dan heb je nog intepretatie enz ...

Kortom : een pol is geen slecht id. Maar om er een graadmeter (en dat is de bedoeling van sasuke, post staat onder breedbandnieuws ipv onder 'dommel) van te maken , daar heb ik bedenkingen bij.
Wat me ook stoort: Een poll over dommel , nog voor homeconnect en cityconnect er was, zou andere resultaten opleveren. Een poll na de oplevering van de eerste cityconnect abbo's zou ook anders zijn... en poll nadat cittyconnect op punt stond .. zou weer eens anders geweest zijn ....


Goh, amai, heb het 3 keer gelezen en snap het nog altijd niet. Sinds wanneer scheer ik alle ISP's over 1 kam ? Ook zeg ik toch nergens dat Dommel hetzelfde is als ADSL2FIT hé ? Echt, dan doet ne mens eens iets om het gezever te stoppen, beginnen ze te klagen dat het niet "reëel" genoeg is.

Ook ben ik niet negatief ingesteld naar Dommel, heb wel een probleem met hun mentaliteit door persoonlijke ervaringen in het verleden, doch ik hoop voor hen en hun klanten dat ze de problemen kunnen oplossen.

En dat die polls allemaal andere resultaten zou geven is ieder kind wel duidelijk denk ik, dit is inderdaad goed opgemerkt als graadmeter, zodat IEDEREEN kan zien wat de algemene tendens is en dat men in het vervolg eens nadenk vooraleer men schrijft dat "dommel op geen kloten trekt" of "dommel is de beste isp ooit". Deze graadmeter is tot op heden nog altijd een goeie maat om te laten zien dat ondanks alle problemen, deze jonge ISP nog altijd op veel steun kan rekenen.

Grtz,
Sasuke

PS: In de toekomst, kom dan zelf af met ideeën, in plaats die van een ander af te breken. Achteraf opmerken is altijd eenvoudiger dan een goeie oplossing uit je mouw toveren hé !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Harrie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2006, 21:37

rekensom is simpel
Dommel Netconnect Lite 29,95 (4 mb down)
BGC disc 9,95 (nog niet gebeld!)
= 40 Euro
Voor die 40 euro krijg ik bij Telenet
Internet (6 mb down, genoeg limiet)
Bellen (gratis vanaf 16.00 uur en weekends)
+ TV
Why should I stay?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Harrie schreef:rekensom is simpel
Dommel Netconnect Lite 29,95 (4 mb down)
BGC disc 9,95 (nog niet gebeld!)
= 40 Euro
Voor die 40 euro krijg ik bij Telenet
Internet (6 mb down, genoeg limiet)
Bellen (gratis vanaf 16.00 uur en weekends)
+ TV
Why should I stay?
Als je genoeg hebt aan 4 Mb met 5 GB, dan heb je genoeg aan NetConnect start, dat is dus 17,94+9,95=27,89. Doe daar uw kabelabo bij per maand, en je het hetzelfde :)
Nu, daar gaat dit topic niet over dus.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Eens het werkt en je geen support, facturatieproblemen of vragen hebt is Dommel prima. De routes zijn ok, stabiliteit van het basisnet ook. Ze hebben ook de verdienste de eerste te zijn die echt grotere volumes aanbiedt aan schappelijke prijzen en probeert de markt open te breken.

Maar...
- homeconnect kampt nog met enorm veel kinderziekts: de siemens router is allesbehalve perfect (vergelijk dit met bijvoorbeeld een avm fritzbox fon 7170 en je wil die onstabiele siemens bocht in de vuilbak kieperen). Je zou zeggen dat na + anderhalve maand na officiële launch wel alle beloofde diensten (bedrieglijke reklame!) zouden mogen worden aangeboden en dat je via VOIP vanaf alle Belgische providers bereikbaar zou mogen zijn. Waar is die FAQ en mededeling ivm. bereikbaarheid noodnummers? Waar blijft die communicatie ivm. snelheidsverhoging 12Mbit die wegblijft? Wat ivm. e.g. de beloofde antwoordapparaatfunctie? Nummerbehoud (blijkbaar zeer vaak niet mogelijk)? Wat als je bijvoorbeeld fax die je aansluit op een VOIP nummer en ADSL apart gefactureerd wil zien? (dingen die eigenlijk allemaal in een FAQ thuishoren)
- compensaties? vergeet het - niet mogelijk, een beetje commerciële firma geeft toe als ze fouten maakt en probeert op dat vlak toch een geste te doen.
- correct factureren en creditnotas opmaken - niet aan dommel besteed, dit lijkt ons toch wel een basisvereiste voor elk bedrijf.
- de homelink software is buggy as hell, en je vraagt je af waar ze dat voor gedaan hebben: ze hadden beter grotendeels dezelfde CRM pagina's gebruikt als voor netconnect + een paar extra paginas in PHP gemaakt voor het beheer van telefoonummers (dat is tenminste platform independent en ik heb het bij de netconnect accounts nog nooit echt zwaar zien flessen!).
- support trekt op NIKS, tickets worden niet beantwoord en via telefoon geraak je er amper binnen. Als je met een probleem zit, mag je er meestal ook op rekenen dat je meer dan eens kan bellen/schrijven en veel geduld mag oefenen voor het opgelost geraakt.
- beloftes en termijnen worden niet nagekomen
- er wordt zeer slecht gecommuniceerd ivm. nieuwe producten, problemen
- en last but not least: dommel begint steeds meer een erg arrogante houding aan te nemen t.o.v. klanten, algemeen recht en ombudsdienst telecom: dit is geen goed teken.

Technisch, netwerk: 8/10
Technisch, hosting: 6/10 (mail, web, ..)
Prijs / performantie (eens het werk): 8.5/10
Facturatie: 2/10
Support: 0/10
Communicatie: 0/10
Marketing: 2/10

Gemiddeld: gebuisd!

Conclusie:
Dommel mag zich DRINGEND eens grondig gaan herpakken en zich (terecht) verontschuldigen t.o.v. een aantal van haar klanten ivm. de steeds aanhoudende problemen en uitblijven van antwoorden. Doen ze dit niet - gaat de eerst volgende internet access provider die betere support biedt aan soortgelijke voorwaarden met hun klanten lopen...

Het is zeer spijtig dat Dommel haar nochtans erg beloftevolle producten zelf de nek om wringt door haar slechte communicatie, barslechte support en arrogante houding t.o.v. klachten van klanten, het behandelen van supportvragen en de ombudsdienst telecom.
Harrie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2006, 21:37

Klopt helemaal!

Nogmaals:
Dommel is een prima ISP!!
(maar blijft de concurrentie in de gaten houden!)
:lol:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dommel hun netwerk en prijzen zijn top, daar gaat het niet om.
Dat is juist wat mensen die "nooit problemen gehad" niet willen inzien.
Het gaat erom niet "hoeveel % van de klanten problemen heeft" MAAR om
"hoeveel % van klanten MET problemen zien hun problemen opgelost op korte termijn".

Het zou gewoon een onherstelbare ramp zijn moest grootste deel klanten met problemen zitten. Ik heb dommel maar 1 keer aangeraden tot nu toe (zeer lang geleden) maar raad ik gewoon iedereen om af te blijven omdat ALS er problemen zijn dat het gewoon niet waard is.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Draco888 schreef:
CueBoy schreef:
Jack Daniels schreef:Kunnen jullie aan de opties toevoegen (ik spreek uit eigen ervaring): Dommel is niet beschikbaar in mijn regio

Huh ??? Dus geen ADSL in Lebbeke ??? Lijkt mij sterk :wink:


IDD raar want ben zelf een Lebbeekse Dommelaar. Indien ge te ver zit, tjah familie die bij BGC werkt heeft is gezegd dat ze pas VDSL2 uitrollen hier zo rond november. Dus nog een beetje wachten.


Verrek, je hebt gelijk. Weet niet hoe ik erbij kom dat Dommel niet bij mij beschikbaar is. Maar ik blijf toch bij edpnet. Dommel kan mij blijkbaar met hun Homeconnect niet dezelfde upload snelheid (640 kb) geven als edpnet; bij Dommel is max. 512 haalbaar. En aub nu niet beginnen over Cityconnect want dat is niet voor iedereen beschikbaar.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ook niet uit het oog verliezen dat er twee alternatieven zijn,die blijkbaar veel investeren in hun helpdesk,nl EDPnet en DXadsl.
Het enig''nadeel' van deze providers is dat ze geen abbo's geven,internet plus telefoon samen.
Messchien zal het er nog wel van komen,nu Belgacom de prijs van hun Discoveryline verhoogd heeft tot een kleine 10€.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

franssen00 schreef:Waarom klaagt iedereen over dommel ??
als je niet van dommel houd of slecht vind ga dan gwn terug naar die afzetters van Telenet he of dergelijke al die negatieve comentaar word er zot van.
Ik heb nu al paar maanden dommel en ik kom van Telenet.
en ik moet zeggen ik ben zeer blij dat die Afzetters van telenet buitenliggen.
en zeer blij dat ik dommel heb zeer tevreden over.
Telefoon werkt goed ,ze kunnen mij berijken en ik kan bellen.
internet werkt perfect.
alles is goed verlopen activatie brief.voip werkte al dag erna ook dat mensen mij konden bereiken.
dus geen enkel probleem gehad met dommel gewoon top.
er zijn altijd wel wat Foutjes in het systeem maar is toch normaal.
(vb):sommige 0903 die ik niet kan bereiken en de 12mbits wat lang duurt.
maar moet je toch niet direkt negatief doen erover
is nog een groeiend bedrijf dus komt later wel goed hoor .
als je perfectie wilt in alles ga dan maar terug naar Telenet en betaal je maar Blauw.
Meer dan de helft mensen die hier klagen licht ook misschien de fout bij jullie zelf en niet altijd maar op dommel steken.
check eerste maar eens dat alles juist is aangesloten enzo.
er kan vertraging lopen en ja de helpdesk duurt wat lang voor ze opnemen.
maar zal wel verandering inkomen ik ben toch altijd binnengeraakt op het gratis nummer dus.
Nja zo denk ik erover dus hopelijk ook eens postieve comentaar en niet altijd die slechte van iedereen :|
en mensen vat dit niet verkeerd op maar het enigste wat je nog leest op userbase is Negatieve dingen :cry:


franssen00, hier sluit ik me volledig bij aan. Ik heb dit gisteren nog tegen mijn vriendin gezegd. Dat ik niet snap waar al die negatieve kritiek op Dommel de laatste weken maar vandaan komt.

Ik heb een jaar netconnect gehad (in ons oude huis). En nooit problemen meegehad. Prima product. Nu zijn we overgeschakeld naar HomeConnect en dat is ook allemaal ok verlopen. Ik had onmiddellijk internet, iets later VOIP. Ik kan bellen, gebeld worden, surfen, op de nieuwsgroepen, zit aan 4,6 Mbps... Kortom alles toppie dus.

Met het aansluiten van de telefoonlijn voor HomeConnect was er even een probleem (m.b.t. werkwijze Belgacom voor aansluiten lijn; die moesten terugkomen om aparte lijn aan te leggen en straat open te breken; kregen eerste keer geen toelating bestaande lijn te hergebruiken). Maar daar kan Dommel niets aan doen. Aan die 12 Mbps volgens mij ook niet (dit moet Belgacom mede vrijgeven)

Ik ben altijd heel vriendelijk geholpen geweest door de mederwerkers van Dommel. Het binnengeraken op de helpdesk was niet altijd gemakkelijk (bellen tussen 12u en 13u lukte me het best). Maar de helpdesk was daar voor me. En deed zijn werk.

Om maar te zeggen, dat ik al die Dommel bashing niet goed snap. Plus ook niet snap, waarom sommige klanten hier zo op hun strepen willen staan.

- We hebben ceurrix/margaas gehad m.b.t. onterechte afsluiting internet, doordat zijn betaling bij Dommel niet ontvangen werd (hij had zijn referentie verkeerd ingevuld)
- Nu heb je bv Rimson, die blijft klagen over de hoge telefoonkosten die hij moest betalen (op dat vroeger 24u betalend nummer van Dommel, dat ondertussen reeds is afgeschaft). Bellen is nooit gratis. Probeer dan zelf daar dan ook een beetje op te letten hoe lang je belt (bezettoon of niet). Die zaken kun je toch allemaal Dommel niet aanwrijven ?
- Droopy is hier ook al gekomen met zijn verhaal. En die blijft maar klagen en verder zeuren. Ik denk dat Dommel hem zodanig beu geworden is, dat ze nu de verbintenis met hem opgezegd hebben. En ipv nu op een andere ISP te gaan (en daar gelukkig te worden), blijft hij nu maar verder zeuren over die onterechte contractbreuk. (precies zoals margaas dat deed). Enfin, dat snap ik dus niet...

Soms vraag ik me af, of hier geen mensen zitten die DOELBEWUST Dommel proberen zwart te maken. Maar ja, hoe ga je zoiets ooit bewijzen ?

Zulke mensen (als ceurrix, margaas, droopy, etc) helpen doe ik alvast niet meer. Want het is voor dovemans oren. Ze luisteren toch niet naar je en blijven maar verder zeuren en klagen (in de hoop daarin zoveel mogelijk mensen met zich mee te kunnen krijgen). 't is een hopeloze zaak (als je zo op elke milimeter van je recht blijft staan).

Daarnaast denk ik ook dat het internet geen goed medium is om dergelijke klachten te bespreken of af te handelen. Hoe ga je bewijzen dat wat ze hier vertellen waar is ? En bovenal hoe kun je ze helpen ? Enkel Dommel kan dat. Dergelijke threads zijn niet meer dan uitlaatkleppen voor een klein percentage van de bevolking, die willen komen klagen over hun problemen (maar verder feitelijk niet geholpen willen worden). Als je echt hulp zoekt, voor die problemen, moet je niet op Userbase zijn. Maar bij Dommel!

Userbase kan je informatie geven (over hoe je router werkt, hoe je je netwerk moet aansluiten, je ADSL connectie, het al dan niet tevreden zijn over je ISP, etc). Maar userbase kan je nooit helpen met je facturatie, administratie en andere ISP aspecten. Zeker niet als je daar maar blijft over zeuren (zoals sommige hier doen). Totdat het irritant wordt...

Omwille van deze pro/anti Dommel spamm, laten een aantal forummers het Dommel subforum de laatste tijd links liggen. Wat jammer is, maar zeer begrijpelijk. Ik ga in hun voetsporen treden. En me voortaan ook niet meer bezig houden met zulke negatief zeurende threads. Willen ze zeuren, ze doen maar.

Liever post ik iets over hoe je die 12 Mbps snelheid kan controleren. Of een netwerk kan samenstellen. Or whatever. Iets constructief. Dan altijd maar geklaag en geklaag...

Laat ze maar klagen..
Ik ben content.

Voila :-)
grox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:53

a) hun gratis nr werkt dus nougabolle
b) mails antwoorden ze niet

had misschien beter bij netconnect gebleven :(
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

BungaMan schreef:Ik denk ook niet dat hier reacties thuis horen. Er zijn al genoeg topics en posts geweest waarin gezegd wordt hoe slecht of goed dommel is. Dan hoeft dat hier niet nog eens te gebeuren wat, zoals gezegd, toch uitloopt in wat heen en weer geroep.


Idd hier op userbase is het niet nodig om een onnozele poll te houden over dommel.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

brooklyn schreef:Idd hier op userbase is het niet nodig om een onnozele poll te houden over dommel.


Zo een poll kan geen kwaad. Is altijd eens leuk.
Alleen had ik die in het Dommel subforum gelaten.

Is niet echt breedband nieuws (denk ik)

Hoe dan ook, ik stoor me er niet aan (waar die poll ook staat :-)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

dommel is hier super 8)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Gent32m schreef:Hoe dan ook, ik stoor me er niet aan (waar die poll ook staat :-)
Anders komt ie niet als poll op de homepage ;)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:
Harrie schreef:rekensom is simpel
Dommel Netconnect Lite 29,95 (4 mb down)
BGC disc 9,95 (nog niet gebeld!)
= 40 Euro
Voor die 40 euro krijg ik bij Telenet
Internet (6 mb down, genoeg limiet)
Bellen (gratis vanaf 16.00 uur en weekends)
+ TV
Why should I stay?
Als je genoeg hebt aan 4 Mb met 5 GB, dan heb je genoeg aan NetConnect start, dat is dus 17,94+9,95=27,89. Doe daar uw kabelabo bij per maand, en je het hetzelfde :)
Nu, daar gaat dit topic niet over dus.


Lord Utopia schreef:
Harrie schreef:rekensom is simpel
Dommel Netconnect Lite 29,95 (4 mb down)
BGC disc 9,95 (nog niet gebeld!)
= 40 Euro
Voor die 40 euro krijg ik bij Telenet
Internet (6 mb down, genoeg limiet)
Bellen (gratis vanaf 16.00 uur en weekends)
+ TV
Why should I stay?
Als je genoeg hebt aan 4 Mb met 5 GB, dan heb je genoeg aan NetConnect start, dat is dus 17,94+9,95=27,89. Doe daar uw kabelabo bij per maand, en je het hetzelfde :)
Nu, daar gaat dit topic niet over dus.

wat er vele vergeten is het verbruik van die Telenetmodem die constant moet aanstaan:
verbruikt 9W continu of +- 78 kWh/jaar (= +/- 15 euro)
tweakers
adsl modem ligt uit als de PC uit is :-)
fritzbox wifi voip router...als ik niet draadloos surf, dan schakel ik de wlan functie uit (via de telefoon)

"Telenet is de klant bijna het dubbele kwijt (in vergelijking met BGC), omdat voor het bekijken van digitale televisie bij deze aanbieder maximaal vier apparaten nodig zijn: een kabelmodem, een splitter, een hub en een settopbox. Daarmee wordt elke twaalf maanden gemiddeld 230kWh aan elektriciteit verstookt, goed voor een bedrag van 44 euro. Bovendien zou de apparatuur van Telenet niet na een bepaalde periode van inactiviteit in de sluimerstand springen, wat het verbruik verder verhoogt.

milieuadvieswinkel
Telenet kabelmodem + splitter: 124 kW/jaar (= +/- 23 EURO)
(*) Als je 250 dagen per jaar 2 uur per dag surft of download, maar deze continu laat aan staan.

dus de totale som = 40 + 5 € elektriciteitskosten = 45 €/maand :-o
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Stormlord schreef: barslechte support en arrogante houding t.o.v. klachten van klanten.


Stormlord hoe zou je zelf zijn als je afgeblaft word aan de telefoon. :roll:

L-Army heeft er gewerkt en vraag maar is aan hem hoe sommige mensen voor niks zitten te schelden aan de telefoon. Je zou voor minder arrogant worden tegen sommige klanten,trouwens ik kan maar moeilijk geloven dat ze bij Dommel uit zichzelf arrogant worden want het zijn daar echt wel HEEL vriendelijke mensen Van Bart en Sandra tot de rest van de medewerkers toe.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ketter schreef:trouwens ik kan maar moeilijk geloven dat ze bij Dommel uit zichzelf arrogant worden want het zijn daar echt wel HEEL vriendelijke mensen Van Bart en Sandra tot de rest van de medewerkers toe.

En toch is het zo. Dat heb ik - in tegenstelling tot vele andere zaken op dit forum - zelf al mogen ondervinden.

Wat voor nut uw bijdragen steeds hebben begrijp ik minder en minder. Jij lijkt wel wat hollebolle is voor Belgacom, maar dan voor Dommel... :roll:

Soit, on-topic: zowat 1 op 6 van de users alhier heeft klaarblijkelijk voldoende problemen met Dommel gehad om er negatief over te zijn. Dat maakt dat een grote meerderheid - gelukkig - nog steeds best tevreden is, maar dat een duidelijk niet te verwaarlozen groep (die IMHO steeds groter wordt) onoverkomelijke problemen ondervindt. Stof tot nadenken of schuiven we die even onder de mat?
ooh. shiny.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Misschien kan je ineens een poll doen voor alle ISP's? Of toch de meest bekenden. Ik zou het wel interessant vinden om het van de rest ook te weten.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

silencer schreef:zeg iets positief over dommel en je krijgt meteen (enkele) negatieve reacties, de meesten hebben dat daarom opgegeven.


Kan ik enkel maar beamen....

P.S. Een poll die alle ISP's bevat zou wel leuk zijn.
Kan ik opnieuw voor Dommel stemmen :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ketter schreef:L-Army heeft er gewerkt en vraag maar is aan hem hoe sommige mensen voor niks zitten te schelden aan de telefoon.


Mededeling: Iedereen die wil weten hoe support bij een ISP in zijn werk gaat lees dit hier maar eens, zo kan je al veel ergernis vermijden.

Ik denk niet dat dit exclusief voor dommel is. Overal heb je lastige dan wel heel vriendelijke klanten. Maar het is wel een feit dat je met vriendelijk blijven (wat er ook gebeurt) het beste resultaat zal krijgen.

De meeste 'calls' die binnenkomen zijn ook totaal niet zo erg als wat sommige hier voor hebben. Vergeet niet dat een probleem hebben de grootste reden is om naar een forum zoals userbase of TiK te komen ;)

Maar er zijn effectief mensen die bellen omdat ze aangesloten zijn en niet op internet kunnen, als je dan overloopt waar dit kan liggen dan kom je er op uit dat ze een VDSL modem gekocht hebben omdat deze sneller is. Als je die mensen dan uitlegt dat ze met een VDSL modem niet online kunnen dan beginnen ze inderdaad arrogant te worden of beweren dat je niet de waarheid spreekt. Deze klanten bellen dan ook nog eens telkens terug, omdat hun probleem niet opgelost word. Telkens krijgen ze het zelfde nieuws en nemen hier geen genoegen mee, zo krijg je dus een probleem met support. Ook worden mensen op een gegeven moment persoonlijk, omdat ze merken dat ze de zelfde persoon aan de lijn krijgen. Door dit soort kleine zaken krijg je situaties die nooit of moeilijk opgelost geraken.

Zoals je ook kan zien aan de berichten die hier gepost worden (en aan het resultaat van de poll) zijn het grotendeels de zelfde personen die problemen blijven hebben of krijgen. Niets slechts bedoelt natuurlijk, maar als je probleem niet van de eerste keer goed word opgelost (waarvoor je ook in eigen keuken moet kijken) zal dit in bijna alle gevallen voor een ketting reactie zorgen.

Wie verder vragen heeft, je mag ze altijd stellen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

L-army, bedankt voor de inside information...

Zo een job als Helpdesker (bij Dommel of waar ook) lijkt me alvast een heel ondankbare job. Ok, er zullen ook goede momenten bij zijn...

Echter wanneer mensen blijven vasthouden aan hun eigen waarheden en niet meer openstaan voor de waarheid van de ander.. Tja, dan zit je pas echt in de miserie...

Een tijdje geleden had ik een probleem met Acronis Software. Ik heb daarvoor meerdere malen op de Acronis Support chat (in America) gezeten. Echt gemakkelijk was dit niet. Telkens een andere helpdesker, die je het probleem eerst eens opnieuw moet uitleggen...

Uiteindelijk kreeg ik van Yla opnieuw een bootable image (die op ik CD moest branden). Ik had dit gedaan op een rewritable (die ik eerst via Nero had leeggemaakt). Maar ik bleef maar hetzelfde opstartscherm (zonder die opties) krijgen...

Yla vertelde me toen, dat Acronis Loader in Unix geschreven is en deze software via Nero (of een ander Windows tool) niet leeggemaakt kan worden op een rewritable CD. M.a.w. ik moest echt een lege (nog nooit gebruikte rewritable CD nemen). Ik vond dit zelf nogal raar...

In mezelf dacht ik van (hoe kan dat nu een verschil maken ? ik twijfelde ergens aan de competentie van die mederwerker. Dacht dat ik het zelf beter wist).

Enfin, ik heb toen maar een nieuwe lege rewritable CD genomen. En effectief, dit werkte. Ik kreeg plots wel dit opstart scherm.

Waarna ik me verontschuldigd heb bij die Helpdesker. Ik was niet arrogant ofzo. Noch had ik hem beledigd. Ik had enkel zijn antwoord even in twijfel getrokken (want vond dit zo raar = voor mij onbekend).

Om maar aan te geven, dat ik wat L-army schrijft, zeker kan bevestigen.

Mensen denken soms (te gemakkelijk) dat ze het beter weten. Of nog, ze willen niet graag horen dat ze iets verkeerd gekocht hebben. Kritiek ontvangen is moeilijk. En zaken horen (die op het eerste zicht ongeloofwaardig klinken) ook...

Nou ja, we kunnen moeilijke allemaal psychologen op die Helpdesk gaan steken. :-) En met de ene mens zal al wat makkelijker te praten vallen, dan met de ander...

Waar ik me alvast de laatste tijd soms aan stoor (hier op het forum) is zo al die muggezifterij. Lijkt wel alsof mensen voor het minst beginnen te klagen. Een paar euro verkeerd aangerekend. Een dag te laat internet. Allemaal onder het mom van het principe..

Dat snap ik zelf niet zo goed..
Maar zal wel aan mij liggen...

Ik vraag me soms af...

Worden wij Belgen niet wat te veeleisend ???
En zo ja, hoe gaan we dan nog gelukkig zijn (of worden).

Tegen al die mensen die soms zo op details vitten. Ga eens een paar daagjes leven in Afrika. Je zal nogal opkijken...

Veel te verwend zijn we..
Maar we beseffen het niet...

Enfin, ik begin hier te preken. Sorry.
Tijd voor een borrel :wink:

Wie kan ik hier allemaal een glaasje inschenken ?
Maar niet reclameren als de glazen wat vuil zijn hé ('t is gratis drank :-) )
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Nic0Las
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 okt 2006, 18:02

Sasuke MOD Edit: Gelieve het start bericht te lezen, lof en/of laster hoort niet thuis in dit topic. Heb je tekst verkleind, dus je kan 'm nog copy/pasten indien nodig.


Ik denk dat ik nog nooit zo'n uitgebalanceerde mening op iets heb gegeven.
als dit te extreem was laat ik het wel zo :roll:
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Ik heb het proberen volgen van in het begin van hun homeconnect, nu zelf zit ik nog bij telenet omdat ik ook nog resideer op het thuisadres van de ouders maar ondanks alle dingen die hier te lezen zijn overweeg ik toch nog om dommel te nemen in m'n nieuwe stek op september.

Op dit moment nog even volgen dus en toch nog dommel nemen in de toekomst is wel de optie voor mij.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb gestemd voor: Ik denk dat ik ga overstappen naar dommel :D
:banana:
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

1ste punt gestemd.... niks probs mee !
Wimvdm
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 nov 2005, 23:35

Al 2,5 jaar Dommel Netconnect, nauwelijks problemen gehad! Zeer tevreden dus 8)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Hetgeen dat ik wou stemmen staat er niet tussen dus even verduidelijking

Waar dommel voor staat (of wil staan) sta ik ook persoonlijk volledig achter

Ben momenteel van dommel fanboy (vond ik van mezelf) naar zeer ontevreden dommel gebruiker gegaan

Niet over de produkten ofzo , van belange niet , het is het enige dat me bij dommel houd

Maar de gewoon niet bestaande support en interne gebreken steekt me dik dik dik tegen

Ik heb 3 lijnen bij dommel (of zeg maar 2 , van een derde onderhoud ik het technisch aspect) , allen werken dus uitstekend , laten we hopen dat dit zo blijft

Alleen facturatie , informatie en correcties lopen bij 2 van de 3 gewoon in het honderd

Tijd en geld dat ik hierin heb ingestoken , niet te beschrijven

Beide lijnen zijn nogmaals de laatste keer telefonisch beloofd in orde te komen en ik ging op de hoogte gehouden worden want dit kon toch niet hoorde ik zelf (en ik hoorde dit graag) maar zonder resultaat

Resultaat , 1 van de 2 probleemlijnen is nog steeds "suspended" , waarom ? Ze willen hem niet terug actief zetten , al staat de domicilieering nog wel open en actief dus eigenlijk kunnen ze afhouden en doen ze dus ook wat ze willen , tot ik manueel van 2 facturen het boostpack bijbetaal , wat ik hier schriftelijk heb liggen dat ze op 28/03/2008 zo snel mogenlijk gingen annuleren .
Boostpack staat nog bij package info maar ook mee "suspended"

Sorry hoor , ik ken hun systeem niet noch hun mentaliteit of instructies "van hogerhand" maar in mijn wereld maakt een belofte schuld en als ze iets beloven en na 48 tickets (ja , ik heb me even dagelijks een tijdje uitgeleefd) en vele uren telefoon en 5 maanden en meer na datum is het nog steeds windstil , dan ben je echt niet goed bezig

Dit is wat ik wou zeggen

Wat ik wou stemmen is

Dommel is goed , maar op het moment communicatie en service is ronduit slecht

Hopelijk verbeterd dit snel

Ik ben geen snul of n00b kwa IT , sta zelf in de dienst-na-verkoop , heb opleidingen hoe omgaan met lastige/gevaarlijke verbale klanten achter de rug en ik zal dus nooit oneerbiedbaar tegen iemand doen dat er is om mij te helpen , maar omgekeerd wens ik deze behandeling ook te krijgen , en met resultaat

Dat er nooit nergens is bekomen en 1/3 van mijn oproepen werden beleefd en iets of wat enthousiast behandeld , 1/3 werd "genoteerd" maar met zoveel enthousiasme dat ik aan deze kant van de lijn kan horen dat de medewerkers 17 H aan het zoeken waren en 1/3 , jawel , 1/3 kan voor mij niet door de beugel , laffe onbeschofte ongevraagde antwoorden

Wat een hoop text , zo , dit is van men lever , nu even laten bezinken en nogmaals wat eurotjes binnen paar dagen gaan uitgeven in de hoop de lijn terug actief te krijgen
The eternal and true pessimist :D
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ketter, L-Army,

alle begrip voor de mensen die op een helpdesk werken en dagelijks geconfronteerd worden met steeds dezelfde problemen - waar ze persoonlijk vaak niet altijd veel aan kunnen doen (ze zijn afhankelijk van hun technische collega's en Belgacom): ik zou de job trouwens zelf nooit willen (of ze moeten er wel zeer goed voor betalen). Ik heb daar het geduld niet voor.

Ik kan best begrijpen dat een aantal mensen na +5-10 telefoons zonder oplossingen (en lang wachten om er binnen te geraken), mails/tickets die niet worden beantwoord en +100 EUR aan telefoonkosten naar een betaalnummer waar men zelden binnen een redelijke termijn op afneemt erg pissed worden. Ok - sinds kort hebben ze een zonaal nummer, maar je moet al gaan plannen en redelijke veel chance hebben om er snel binnen te geraken. Ik zou ook pissed zijn als mijn telefoon en/of internet meerdere dagen (laat staan weken) niet werkt en het probleem maar niet opgelost raakt omwille van wat: onwil? Slecht beleid? Onkunde? We hebben er het raden naar, want dommel communiceert heel slecht! Als het probleem van de 12mbit overschakeling bij Belgacom ligt, waarom meldt Dommel dat dan niet? Waarom leggen ze geen klacht neer bij het BIPT als Belgacom hen duidelijk saboteert? Waren ze niet verplicht ADSL2+ open te stellen vanaf 1 juli? Waar zijn de extra boetes voor Belgacom dan? Waarom laten ze hun klanten in het duister tasten tot ze idd. beginnen klagen en dreigen met afstappen/klacht neer leggen of te procederen (en vaak nog terecht ook)? De meeste mensen trekken niet zomaar naar de ombudsdienst telecom of een advocaat hoor! Het zou hen sieren dat ze die klachten ook op een deftige manier behandelen en de beste manier om dat te doen is door de problemen op een klantvriendelijke manier OP TE LOSSEN binnen een redelijke tmerijn, niet door een arrogante houding aan te nemen en als zonale helpdesk wettelijk verplicht is/wordt te zeggen: nu kunnen we ons klanten enkel nog binnen de kantooruren helpen. Dat is dus bullshit. Het is een drogreden om buiten de kantooruren niemand meer op de helpdesk in te schakelen en dus kosten te besparen - want ah ja: hun cash cow - de betalende helpdesk waar je tot 3 EUR betaalt per minuut - ook als je niemand aan de lijn krijgt - hebben ze moeten sluiten... En dan nog: je moet er dan al binnengeraken... Ik heb persoonlijk al drie keer +45 min aan de lijn gehangen zonder er binnen te geraken (ben within temptation al lang kotsbeu gehoord), ik had een ticket openstaan sinds 2 juli - ik heb het nu maar afgesloten (heeft toch geen zin). Het betrof enkele commerciële vragen ivm. overschakeling van netconnect plus naar homeconnect. Geen antwoord. Ik kan trouwens perfect begrijpen dat men een betalende helpdesk gebruikt buiten normale uren of dat men doorverwijst naar een betalende lijn als mensen bellen met vragen die niks met de diensten en producten van Dommel zelf te maken hebben (e.g. hulp met verwijderen van virussen etc...), maar ben van mening dat een telecom helpdesk op werkdagen eigenlijk bereikbaar zou moeten zijn van 8 uur 's ochtends tot 22u 's avonds en dat tickets normaal op max 2-3 werkdagen moeten behandeld worden (en dan bij voorkeur nog een groot percentage <1 dag). 's nachts helpdesk voorzien hoeft niet voor thuisgebruikers, enkel voor duurdere businessoplossingen met SLA.

Het gaat hier vooral om een aantal structurele aanhoudende problemen.
Het management faalt.
WilliamM
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:56

aan allen...

dommel is schitterend, goed aanbod en mooie prijzen. dat is hetgeen de die-hard internetter al lang op aant wachten was... verhalen als RealDSL en ADSL2FIT waren we al lang moe, we wilden zulke speler maar eentje waar we vertrouwen in konden hebben. dit is uiteindelijk dommel...

nu zolang je binnen de lijnen loopt bij dommel is er geen probleem, vanaf je iets extra of iets veranderen wil, zoals ik, ben je de dupe. ze laten nooit iets weten, vraag je zelf info (telefonisch of per mail) dan komen ze steeds met smoesjes, en als je dan betaalt hebt voor iets wat je niet krijgt, ben je als klant ontevreden.

ik denk dat 95% van de dommel klanten en ex-klanten wel zich in dit verhaal kan vinden...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Stormlord schreef:Als het probleem van de 12mbit overschakeling bij Belgacom ligt, waarom meldt Dommel dat dan niet? Waarom leggen ze geen klacht neer bij het BIPT als Belgacom hen duidelijk saboteert? Waren ze niet verplicht ADSL2+ open te stellen vanaf 1 juli? Waar zijn de extra boetes voor Belgacom dan? Waarom laten ze hun klanten in het duister tasten.


Goede vraag. Geen idee... Ik denk wel dat Dommel (kleine speler) op goede voet met Belgacom (zijn grotere broer) probeert te leven. Stel dat de verhoudingen tussen Dommel en Belgacom zouden verzuren, zal Dommel als eerste het slachtoffer hier van zijn.

Dit is natuurlijk een beetje machtsmisbruik van Belgacom. Maar ja... Misschien wil Dommel wel graag zeggen van. "Beste klanten, die 12 Mbits kunnen we u nog niet aanbieden, omdat Belgacom momenteel in gebreke blijft". Maar doen ze dit niet, omdat ze Belgacom hiermee voor de voet kunnen stoten. Tja, Dommel is dan wel een lieve hond, maar eentje zonder ballen aan zijn lijf hé :wink:

Overigens, moest hij ballen aan zijn lijf hebben, was dit denk ik veel erger. Dan krijg je rancune reacties van Belgacom en mag Dommel binnen een tijdje zijn deuren misschien sluiten.. Ik denk dat je als kleine speler enkel maar braaf kan zijn. En zo goed mogelijk tracht samen te werken met je grotere broer. Dat is de wet van de sterkste hé. Zoals in de Jungle :wink:

Stormlord schreef:Ik heb persoonlijk al drie keer +45 min aan de lijn gehangen zonder er binnen te geraken (ben within temptation al lang kotsbeu gehoord), ik had een ticket openstaan sinds 2 juli - ik heb het nu maar afgesloten (heeft toch geen zin). Het betrof enkele commerciële vragen ivm. overschakeling van netconnect plus naar homeconnect. Geen antwoord.


Door het succes / expansie cityconnect (en weet ik wat nog allemaal) is het bij Dommel zo druk dat gewone commerciële vragen of tickets niet geraken beantwoord. Dit is idd vervelend. Misschien faalt het management hierin. Mogelijks. Dat is aan Dommel om zijn zaakjes in orde te brengen. Eventueel kunnen ze een klantenstop invoeren. Of naar andere oplossingen grijpen. Die dingen hebben wel tijd nodig. Het lijkt me alvast interesssant om deze support problemen (het bijbenen ervan) binnen pakweg 6 maanden (of een jaar) eens opnieuw te herevalueren...

Om een antwoord op je commerciële vragen te krijgen, denk ik dat je best eens informeert op dit forum. Ofwel tussen 12u en 13u bij de helpdesk probeert binnen te geraken. Geluk kun je alvast gebruiken. Dus bij deze...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
WilliamM
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:56

Gent32m schreef:Door het succes / expansie cityconnect (en weet ik wat nog allemaal) is het bij Dommel zo druk dat gewone commerciële vragen of tickets niet geraken beantwoord. Dit is idd vervelend. Misschien faalt het management hierin. Mogelijks. Dat is aan Dommel om zijn zaakjes in orde te brengen. Eventueel kunnen ze een klantenstop invoeren. Of naar andere oplossingen grijpen. Die dingen hebben wel tijd nodig. Het lijkt me alvast interesssant om deze support problemen (het bijbenen ervan) binnen pakweg 6 maanden (of een jaar) eens opnieuw te herevalueren...


Mijn ticket van maart (205413) staat nog open, dus verwacht maar niet dat een ticket van juli snel zal beantwoordt worden...

sorry dat ik uw hoop ontneem.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”