Pagina 2 van 3

Geplaatst: 20 jul 2008, 14:23
door InnerDrive
saffie schreef: Daar deze wegvalt hoop ik voor hun klanten, dat de support niet nog slechter zal worden ...
:lol: Slechter dan dit kan het ni worden , er is totaal geen support , er werkt bij dommel niemand aan support. Als je een week lang op verschillende momenten naar al hun verschillende nummers ligt te bellen tot je verbinding gesloten wordt automatisch omdat er niemand opneemt en opnieuw en opnieuw en opnieuw en nog nooit iemand aan de lijn gekregen hebt...

Ik had ook gedacht voor dat ik de homeconnet doos gekocht had, de support zal wel slecht zijn maar als ik genoeg bel zal er toch wel iemand de telefoon opnemen uiteindelijk, dommel heeft me het tegendeel bewezen echt ongelooflijk hoe ik nog altijd niemand aan de lijn gekregen heb.

Geplaatst: 20 jul 2008, 17:30
door fieldoxide
Dat ze anders hun internetformules maar verhogen in prijs dan kan ik mijn contract opzeggen. :evil:

Geplaatst: 20 jul 2008, 17:35
door Lord Utopia
fieldoxide schreef:Dat ze anders hun internetformules maar verhogen in prijs dan kan ik mijn contract opzeggen. :evil:
Was het geen verhoging met 10% dat je daarna kan opzeggen? Als ze zo juist een verhoging doen van 9,95 %...

Geplaatst: 20 jul 2008, 17:37
door fieldoxide
Ik denk indien ze hun prijzen met 10 procent verhogen je 'kosteloos ' kan opzeggen.

Geplaatst: 20 jul 2008, 18:59
door hollebollegijs
fieldoxide schreef:Ik denk indien ze hun prijzen met 10 procent verhogen je 'kosteloos ' kan opzeggen.
bij prijswijzingen kan je altijd kostenloos opzeggen.

Geplaatst: 20 jul 2008, 19:03
door icekiller2k6
hollebollegijs schreef:
fieldoxide schreef:Ik denk indien ze hun prijzen met 10 procent verhogen je 'kosteloos ' kan opzeggen.
bij prijswijzingen kan je altijd kostenloos opzeggen.
en in het contract, die je ondertekent hebt, gaat dat pas vanaf 10% of hoger..

Geplaatst: 20 jul 2008, 19:07
door fieldoxide
Heb mijn contract even nagekeken en daar staat bij artikel 5.2 (ik citeer )
SCHEDOM NV/SA behoudt zich het recht haar prijzen op elk ogenblik te wijzigen.De nieuwe prijzen worden van kracht 7 dagen na de kennisgeving van de wijziging.De kennisgeving wordt gedaan door middel van een mededeling op de website van SCHEDOM NV/SA , per e-mail of per gewone brief.
De online aangekondigde tarieven hebben de overhand op de schriftelijk medegedeelde tarieven.Indien de prijsverhoging 10 procent overschrijdt , heeft de klant het recht om een einde te stellen aan het lopend contract op vervaldatum en dit vanaf de datum waarop de verhoging van kracht wordt door middel van een aangetekend schrijven .

Geplaatst: 20 jul 2008, 19:12
door Mr.T
Het is niet omdat het in de algemene voorwaarden staat, dat het daardoor wettelijk is. Bij elke wijziging van de voorwaarden, of die nu in het voordeel of het nadeel van de klant is, heeft de klant het recht de overeenkomst eenzijdig te beeindigen.

Geplaatst: 20 jul 2008, 19:32
door broli
Dat is toch wel een slechte voorwaarde. Wat als 10% wordt verdeeld over 2 weken. niet dat dit slim is om te doen maar je weet nooit wat ze uithalen voor ze kopje ondergaan :twisted:.

Geplaatst: 20 jul 2008, 20:40
door dopke
http://www.e-leven.be/content.php?menu_id=79&lvl1_id=79.


E-leven gebruikt toch ook een 0900 nummer . Daar hoor je het bipt niet over precies .

Geplaatst: 20 jul 2008, 20:52
door dietervanb
dopke schreef:http://www.e-leven.be/content.php?menu_id=79&lvl1_id=79.


E-leven gebruikt toch ook een 0900 nummer . Daar hoor je het bipt niet over precies .
Dit is ook onaanvaardbaar ! Waarschijnlijk heeft er nog geen enkele van de 20 klanten van E-leven een klacht ingediend

Geplaatst: 20 jul 2008, 20:58
door dopke
Waarom moeten ze een klacht indienen . Het bipt hoort over zulke dingen te waken ! .

Geplaatst: 20 jul 2008, 21:27
door b012145214
dietervanb schreef:
dopke schreef:http://www.e-leven.be/content.php?menu_id=79&lvl1_id=79.


E-leven gebruikt toch ook een 0900 nummer . Daar hoor je het bipt niet over precies .
Dit is ook onaanvaardbaar ! Waarschijnlijk heeft er nog geen enkele van de 20 klanten van E-leven een klacht ingediend
naar mijn weten hadden ze 5000 klanten (nu misschien al minder met de problemen die er waren)
dopke schreef:Waarom moeten ze een klacht indienen . Het bipt hoort over zulke dingen te waken ! .
het BIPT "waken"? :lol:

Geplaatst: 20 jul 2008, 21:31
door fieldoxide
Mr.T schreef:Het is niet omdat het in de algemene voorwaarden staat, dat het daardoor wettelijk is. Bij elke wijziging van de voorwaarden, of die nu in het voordeel of het nadeel van de klant is, heeft de klant het recht de overeenkomst eenzijdig te beeindigen.
Dus moesten ze zelf maar 1 euro verhogen in prijs zou je je abonnement kunnen opzeggen ?
Waarvoor zijn die algemene voorwaarden dan ? Zijn die wel 'wettelijk en legaal ' ?

Geplaatst: 20 jul 2008, 22:14
door Jan_B
dopke schreef:http://www.e-leven.be/content.php?menu_id=79&lvl1_id=79.


E-leven gebruikt toch ook een 0900 nummer . Daar hoor je het bipt niet over precies .
Klopt, dat kan niet. Maar ik denk dat ze dat 0900 nummer nog maar recent in gebruik hebben, met name na hun problemen met Belgacom.

Dat zou ook verklaren waarom dit nog niet in het verslag van de Ombudsman staat (dat over 2007 gaat).

Geplaatst: 20 jul 2008, 22:30
door liger
Mr.T schreef:Het is niet omdat het in de algemene voorwaarden staat, dat het daardoor wettelijk is. Bij elke wijziging van de voorwaarden, of die nu in het voordeel of het nadeel van de klant is, heeft de klant het recht de overeenkomst eenzijdig te beeindigen.
Bij elke wijziging van de voorwaarden ja. Maar de voorwaarden die je aanvardt hebt zeggen juist dat prijsverhoging tot 10% mag.

Geplaatst: 20 jul 2008, 22:36
door nonkie
dopke schreef:http://www.e-leven.be/content.php?menu_id=79&lvl1_id=79.


E-leven gebruikt toch ook een 0900 nummer . Daar hoor je het bipt niet over precies .
Daar heb je gelijk in. Iedereen gelijk voor de wet.

Geplaatst: 20 jul 2008, 22:42
door Draco888
liger schreef:
Mr.T schreef:Het is niet omdat het in de algemene voorwaarden staat, dat het daardoor wettelijk is. Bij elke wijziging van de voorwaarden, of die nu in het voordeel of het nadeel van de klant is, heeft de klant het recht de overeenkomst eenzijdig te beeindigen.
Bij elke wijziging van de voorwaarden ja. Maar de voorwaarden die je aanvardt hebt zeggen juist dat prijsverhoging tot 10% mag.
Is van geen belang. De wet primeert in dit geval.
Je kan gelijk wat in een contract zetten, en dat contract kan vormelijk perfect conform de wet zijn, maar als de inhoud en geest tegen deze van de wet ingaan wordt dat contract nietig, geheel of ten dele (in dit geval het deeltje dat naar die 10% verwijst).
In dit geval blijft uw contract met Dommel rechtsgeldig, behalve die 10% regel.

BTW die wijziging slaat niet enkel op prijsverhogingen he, een stijging daling van de prijs, de snelheid (theoretische snelheid), uw volume zijn allemaal geldige redenen. Zaken als gratis fotootjes, nieuwsgroepen, mp3's en dergelijke, dat zijn dan weer randgevallen, en worden meestal niet beschouwd als de kern van het contract/dienstverlening.

Geplaatst: 20 jul 2008, 22:45
door nonkie
Draco888 schreef:
liger schreef:
Mr.T schreef:Het is niet omdat het in de algemene voorwaarden staat, dat het daardoor wettelijk is. Bij elke wijziging van de voorwaarden, of die nu in het voordeel of het nadeel van de klant is, heeft de klant het recht de overeenkomst eenzijdig te beeindigen.
Bij elke wijziging van de voorwaarden ja. Maar de voorwaarden die je aanvardt hebt zeggen juist dat prijsverhoging tot 10% mag.
Is van geen belang. De wet primeert in dit geval.
Je kan gelijk wat in een contract zetten, en dat contract kan vormelijk perfect conform de wet zijn, maar als de inhoud en geest tegen deze van de wet ingaan wordt dat contract nietig, geheel of ten dele (in dit geval het deeltje dat naar die 10% verwijst).
In dit geval blijft uw contract met Dommel rechtsgeldig, behalve die 10% regel.
Volgens mij ook.
Dat is zoals een huurcontract. Daar mag ook niet zomaar wat in staan.

Geplaatst: 20 jul 2008, 22:45
door Mr.T
Een bedrijf kan in de algemene voorwaarden schrijven wat ze willen.
De wet staat daar nog altijd boven.
Lees maar eens op:
http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_008.htm

Geplaatst: 20 jul 2008, 22:48
door Draco888
nonkie schreef: Volgens mij ook.
Dat is zoals een huurcontract. Daar mag ook niet zomaar wat in staan.
Inderdaad, en zulke gevallen is het ook al voorgevallen dat een rechtbank gewoon oordeelt dat de verbintenis, de huurovereenkomst, kan blijven voortbestaan. Maar dan gaat men voor de onderdelen die onwettelijk zijn gewoon terugvallen op de standaardregels zoals die bij wet voorzien zijn.

Geplaatst: 20 jul 2008, 22:53
door Draco888
Mr.T schreef:Een bedrijf kan in de algemene voorwaarden schrijven wat ze willen.
De wet staat daar nog altijd boven.
Lees maar eens op:
http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_008.htm
Ze mogen schrijven wat ze willen, zolang de vorm maar gerespecteerd wordt, maar dat maakt het nog niet rechtsgeldig, laat staan afdwingbaar he ;). Omgekeerd kunnen contracten die niet aan de vorm voldoen, maar qua inhoud in orde zijn wel als begin van bewijs gebruikt worden en afdwingbaar gemaakt worden.

Geplaatst: 21 jul 2008, 00:38
door fieldoxide
Dus als ze mij plotseling van een 8mbps profiel op een 6 mbps profiel plaasten is ook een geldige regel voor contractbreuk ?

Geplaatst: 21 jul 2008, 00:44
door Mr.T
Dat ligt iets moeilijker.
Er zijn namelijk geen gegarandeerde snelheden voor particuliere abonnementen en men is afhankelijk van de technische mogelijkheden van ADSL(2+). De afstand tot de centrale is hierbij van groot belang.

Geplaatst: 21 jul 2008, 01:00
door fieldoxide
Probleem is dat ik vroeger op een 8 mbps profiel stond en heb sinds een aantal dagen gemerkt dat dat nu maar op 6 mbps staat zonder dat ik er achter gevraagd heb. Ik zit op 2800 meter van de centrale , in bijlage een screenshot .


Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=236&i=screenhunter01jul210059ys4.gif][IMG]http://img236.imageshack.us/img236

Geplaatst: 21 jul 2008, 01:04
door liger
mja dat spreekt voor zich dat als contract strijdig is met de wet dat het ongeldig is.
Ma je gaat me toch niet wijsmaken dat wet verplicht contracten afsluiten die eventuele prijsverhogingen beschrijven? Ik bedoel maar zulke contracten bestaan zowat overal. (ik kan me wel voorstellen dat wet limiet hanteeert van x% max stijging)

Geplaatst: 21 jul 2008, 01:07
door fieldoxide
En wat zou de reden zijn dat ze me plotseling op een lager profiel hebben geplaatst ?

Geplaatst: 21 jul 2008, 01:08
door Goendi
Nu, voor je van je oren maakt... Zou je misschien best zorgen dat je weet wat je vertelt.

1. Dit is een cityconnect. Bij mijn weten past de DSLAM bij een cityconnect geen profiel toe, de bitrate is autonegotiated, en van profielen is er geen sprake (voor zover ik weet).
2. De download snelheid is merkwaardig, mocht het een profiel zijn, omdat ik me afvraag welk ISP 6mbit/1mbit als profiel zou zetten. 6mbit/600kbit zou al logischer zijn bvb.
3. In wat jij nu net post, staat je down- en uploadsnelheid. Er staat nergens wat je profiel is, of welke instellingen je modem detecteert op je lijn.

Conclusie: zoek eens wat verder voor je overhaast een conclusie trekt. Ik heb een hekel aan mensen die direct van hun tak zitten maken, zonder dat ze eerst in vraag stellen of ze er wel reden toe hebben.

Geplaatst: 21 jul 2008, 11:16
door fieldoxide
Goendi schreef:Nu, voor je van je oren maakt... Zou je misschien best zorgen dat je weet wat je vertelt.

1. Dit is een cityconnect. Bij mijn weten past de DSLAM bij een cityconnect geen profiel toe, de bitrate is autonegotiated, en van profielen is er geen sprake (voor zover ik weet).
2. De download snelheid is merkwaardig, mocht het een profiel zijn, omdat ik me afvraag welk ISP 6mbit/1mbit als profiel zou zetten. 6mbit/600kbit zou al logischer zijn bvb.
3. In wat jij nu net post, staat je down- en uploadsnelheid. Er staat nergens wat je profiel is, of welke instellingen je modem detecteert op je lijn.

Conclusie: zoek eens wat verder voor je overhaast een conclusie trekt. Ik heb een hekel aan mensen die direct van hun tak zitten maken, zonder dat ze eerst in vraag stellen of ze er wel reden toe hebben.
Ik zit toch niet van mijn oren te maken, ik vraag me gewoon af hoe het komt dat mijn profiel gezakt is , heb een 3 tal weken geleden nog een ticket gestuurd naar hun om te vragen om mij op een 10 mbps profiel te plaatsen , heb daar toen antwoord op gekregen dat ze dat gingen toepassen en heb een tijd op dat profiel gestaan .
Dus jij beweert dat ze bij dommel je lijn niet kunnen aanpassen bij een cityconnect abonnement ?
Vreemd ik heb toch altijd anders gehoord .
Is er dan nergens in de siemens gigaset waar je je lijnprofiel kan nakijken .
Conclusie : Ik heb wel degelijk een reden om een vraag te stellen .

Geplaatst: 21 jul 2008, 11:27
door ljd
Draco888 schreef:Jammer genoeg verandert het niets aan de grond van de problemen die we steeds vaker zien het laatste jaar. Ze hebben duidelijk een tekort aan personeel.

Is er echt niemand hier geroepen om een van die vacatures in te vullen? :-)
Spijtig dat ik zo ver, in Oost-Vlaanderen, woon anders zou ik zelf geneigd zijn om een CV'ke binnen te steken.
Ik zou er geen probleem mee hebben om in het weekend van thuis uit, mails te beantwoorden. Maar om ff elke dag van Gent naar Limburg te rijden zie ik ook niet zitten.

Geplaatst: 21 jul 2008, 23:26
door Draco888
@Fieldoxide:
Ik geloof dat Goendi gelijk heeft hoor, ik dacht dat voor hun Cityconnect (eigen DSLAM) iedereen op het 24/3 profiel zit. En dat verder uw modem en de DSLAM onderhandelen over de best haalbare snelheid. Indien die erg schommelt of opeens erg gezakt is dan moet er ergens een probleem zijn met
- uw lijn: binnen (kabels, splitters) voor uw rekening / buiten voor BGC hun rekening (via Dommel)
- Uw modem

Geplaatst: 22 jul 2008, 00:15
door fieldoxide
Draco888 schreef:@Fieldoxide:
Ik geloof dat Goendi gelijk heeft hoor, ik dacht dat voor hun Cityconnect (eigen DSLAM) iedereen op het 24/3 profiel zit. En dat verder uw modem en de DSLAM onderhandelen over de best haalbare snelheid. Indien die erg schommelt of opeens erg gezakt is dan moet er ergens een probleem zijn met
- uw lijn: binnen (kabels, splitters) voor uw rekening / buiten voor BGC hun rekening (via Dommel)
- Uw modem
Bedankt voor de uitleg, :-o
ik denk dat het probleem dan toch ergens buiten moet zitten want ik heb alles gedaan toen wat dommel mij had voorgesteld nml binnenbekabeling vollledig vernieuwd , nieuwe splitter gestoken en van modem veranderd (siemens gigaset ) , het vreemde is dat mijn profiel hoger was , van disconnects heb ik weinig tot geen last meer , iemand die hier op het formum ook regelmatig post en in mijn buurt woont had ook problemen met disconnects en onstabiele waardes (cfr Marie -Anne ) maar daar was ook alles beter na de 'upgrade' , misschien moet ik nog eens met haar contact opnemen , ze zit ook op ongeveer een 2850 meter van de dslam .
Hoe kan ik dit verder aanpakken , dommel contact laten opnemen met belgacom om te zien dat hun infrastructuur ok is ?

Geplaatst: 22 jul 2008, 01:17
door Draco888
Beste eens an Dommel vragen of ze een lijntest willen doen en ze op de hoogte stellen dat uw snelheid gedaald is + sinds wanneer.

Die screenshot is wat er in je modem/router staat?
Is idd merkwaardig, 11.3 marge, in principe zou de modem dus verder (sneller) kunnen gaan, voor de meeste modem/routers is 6-7db het laagste waarop ze kunnen synchroniseren met de dslam, goede kunnen zelfs lager aan.
+ aan de attenuation (demping) te zien zit ge op een 3400mter

als ge idd op 2800m zit kan dat een teken zijn dat er ofwel veel storing zit op de lijn (er kan dus iets aan mankeren) maar kan evengoed zijn dat ge op het langste koperpaar zit, dunno. Dat uw snelheid opeens gedaald is wijst eerder op een probleem met de lijn:
- kabel kan beschadigd geweest zijn door graafwerken of dergelijk
- modem kan beginnen falen, of een van de splitters/full rate splitter
- als iemand in de centrale is geweest kan die per ongeluk uw connectie op de DSLAM een beetje uit zijn contact hebben geduwd (bij aansluiten van nieuwe klant vb)
- . .

Behalve dan de modem en splitters kunt ge zelf niet veel uittesten, eventueel de spanning op al uw telefoon sockets indien ge een voltmeter hebt/iets van elektriciteit afweet.

Geplaatst: 22 jul 2008, 04:25
door Goendi
Ik zit toch niet van mijn oren te maken, ik vraag me gewoon af hoe het komt dat mijn profiel gezakt is , heb een 3 tal weken geleden nog een ticket gestuurd naar hun om te vragen om mij op een 10 mbps profiel te plaatsen , heb daar toen antwoord op gekregen dat ze dat gingen toepassen en heb een tijd op dat profiel gestaan .
Dus jij beweert dat ze bij dommel je lijn niet kunnen aanpassen bij een cityconnect abonnement ?
Vreemd ik heb toch altijd anders gehoord .
Is er dan nergens in de siemens gigaset waar je je lijnprofiel kan nakijken .
Conclusie : Ik heb wel degelijk een reden om een vraag te stellen .
Zo typisch... Dit is *niet* van je oren maken. En nog steeds stelt hij zijn eigen niet in vraag, hij gaat gewoon door. En dan vraagt men zich af waarom ze ginds zoveel werk hebben.

Geplaatst: 22 jul 2008, 10:18
door Toxeh
Draco888 schreef:@Fieldoxide:
Ik geloof dat Goendi gelijk heeft hoor, ik dacht dat voor hun Cityconnect (eigen DSLAM) iedereen op het 24/3 profiel zit. En dat verder uw modem en de DSLAM onderhandelen over de best haalbare snelheid. Indien die erg schommelt of opeens erg gezakt is dan moet er ergens een probleem zijn met
- uw lijn: binnen (kabels, splitters) voor uw rekening / buiten voor BGC hun rekening (via Dommel)
- Uw modem
Niet noodzakelijk. Als je de router steeds laat syncen op 24/3 en je haalt uiteindelijk maar 6 of 8 Mbps, ga je meer disconnects krijgen (omdat de router steeds de grenzen aftast), en gaat je disconnects langer duren, omdat je router veel "profielen" moet doorlopen.
Ook naar de belasting van de DSLAM toe is dit geen goeie keuze. Lagere "startprofielen" zijn -in theorie- in het voordeel van de ISP en van de klant. Het nadeel is dat je nooit hoger zal syncen dan uw maximumprofiel.

In principe kan je trachten om tussen 4u en 7u te hersyncen, dan zou je de hoogste waarden moeten krijgen (wegens het minste ruis op de lijn). Maar als je na 5x (op verschillende tijdstippen) op dezelfde waarde synct, kan je er bijna* vanuit gaan dat je op een maximumprofiel zit.

(*) disclaimer: ik weet niets over de config van de Dommel DSLAMs, dus dit zijn grotendeels theoretische veronderstellingen.

Geplaatst: 22 jul 2008, 10:51
door fieldoxide
Goendi schreef:
Ik zit toch niet van mijn oren te maken, ik vraag me gewoon af hoe het komt dat mijn profiel gezakt is , heb een 3 tal weken geleden nog een ticket gestuurd naar hun om te vragen om mij op een 10 mbps profiel te plaatsen , heb daar toen antwoord op gekregen dat ze dat gingen toepassen en heb een tijd op dat profiel gestaan .
Dus jij beweert dat ze bij dommel je lijn niet kunnen aanpassen bij een cityconnect abonnement ?
Vreemd ik heb toch altijd anders gehoord .
Is er dan nergens in de siemens gigaset waar je je lijnprofiel kan nakijken .
Conclusie : Ik heb wel degelijk een reden om een vraag te stellen .
Zo typisch... Dit is *niet* van je oren maken. En nog steeds stelt hij zijn eigen niet in vraag, hij gaat gewoon door. En dan vraagt men zich af waarom ze ginds zoveel werk hebben.
Nogmaals 'signoor' , waarom zou dommel meer werk hebben met mij, het is toch niet dat ik hun hier mee lastigval, bel hun toch niet of zo , ik stel gewoon mijn profiel in vraag, zal het hier wel eerst zelf proberen uit te zoeken op het forum door de tips van anderen , trouwens ik heb vannacht een reset gedaan van mijn modem en zit terug op mijn oud profiel , dus dat is toch al een begin, gelukkig gebeuren zulke dingen in 'Antwerpen ' niet . :wink:

Afbeelding
[URL=http://g.im

Geplaatst: 22 jul 2008, 11:08
door klooooon
jawadde raak gewoon niet binne bij de helpdesk
30 minuten heb ik liggen luisteren naar dat stomme liedje liedje
een echte ramp !

Geplaatst: 22 jul 2008, 11:32
door kerstman
bij mij net hetzelfde - ze hebben mn account stopgezet omdat ik de verkeerde referentie eens heb gebruikt - uiteindelijk dan toch maar nog eens betaald en krijg niemand te pakken - nu al 4 dagen geen internet en maand teveel betaald... internet is ok maar als er iets mis gaat en je krijgt NIEMAND te pakken tssss jammer - hopelijk herpakken ze zich wat en komt het de komende dagen in orde (al een geluk dat ik in vakantiestemming ben)

Geplaatst: 22 jul 2008, 11:38
door meon
Zijn hier eigenlijk mensen die wél ooit door raken op de helpdesk van dommel? Ik hoor hier enkel maar mensen roepen dat ze er NIET doorheen raken...

Geplaatst: 22 jul 2008, 11:46
door fieldoxide
meon schreef:Zijn hier eigenlijk mensen die wél ooit door raken op de helpdesk van dommel? Ik hoor hier enkel maar mensen roepen dat ze er NIET doorheen raken...
Bij mij is het een 3 tal maanden geleden dat ik telefonisch nog eens contact had met hun , toen was ik na een 5 tal minuten binnen , maar ondertussen zijn er veel klanten bijgekomen en zijn de wachttijden ook veel langer geworden .
Heb wel nog 2 tickets openstaan een aantal weken maar die zijn nog niet beantwoord maar is het gekende probleem bij velen.