Speedpack ... wie heeft het nu al

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Rogue schreef:
Rogue schreef:Van iemand die bij BGC werkt, heb ik gehoord dat alleen de light abbo's worden opgewaardeerd in juli. In augustus kunnen de GO/PLUS 12 Mbit krijgen. Met dommel zal dit in alle waarschijnlijkheid niet anders zijn :)


Leest iedereen hierover?
Ja, je hebt gelijk :)
Alee, de tweede wave krijgt toch 12 Mbps in augustus, bij die tweede wave zullen waarschijnlijk ook de klanten van alt. ISP's bijzitten. Ofwel is het 22 juli, op dat vlak wil ik EDPnet ook wel nog vertrouwen.

Zeg, moest niet iedere provider op 1 juli effectief 12 Mbps kunnen aanbieden van het BIPT? Waarom moeten ze wachten tot de helft van juli? Blijkbaar maakt Belgacom misbruik van hun machtspositie door eerst hun eigen klanten voor te laten (beetje zoals Mobistar en hun iPhone). 'k Wil niet de zoveelste zijn die dit zegt of er over neut, maar in dit geval lijkt het er toch wel zeer sterk op. Nu ik kan het enerzijds wel begrijpen he, eigen klant eerst, maar als netwerkleverancier heb je ook verplichtingen toe naar je professionele klanten die op hun beurt ook klanten bedienen.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Tja, we leven hier in België he. Als er iets gebeurt, klopt het meestal niet of zitten we achter.
To download or not to download, that's the question.
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

16 juli: check control panel ->> NOPE, NOTHING NEW :-(

Chance dat die mannen voor de rest een prima product hebben, want van marketing en service desk hebben ze nog niet teveel kaas gegeten zenne :roll:
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

coiken schreef:16 juli: check control panel ->> NOPE, NOTHING NEW :-(

Chance dat die mannen voor de rest een prima product hebben, want van marketing en service desk hebben ze nog niet teveel kaas gegeten zenne :roll:



Ben het volkomen met je eens,op dat gebied is het de twilightzone.
Dommel is the way!
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

En nog steeds niets te zien... da begint me nu toch stilaan min kl**** uit te hangen zenne! Dat ze dan gewoon op zijn minst een berichtje plaatsen in de aard van "sorry, door onvoorziene omstandigheden is de upgrade momenteel nog niet mogelijk, het speedpack zal beschikbaar zijn vanaf dd-mm-yyyy"

Kost 2 minuten en geeft heel wat minder ontevredenheid bij de klanten :x
MadmaN
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2007, 18:35

coiken schreef:En nog steeds niets te zien... da begint me nu toch stilaan min kl**** uit te hangen zenne! Dat ze dan gewoon op zijn minst een berichtje plaatsen in de aard van "sorry, door onvoorziene omstandigheden is de upgrade momenteel nog niet mogelijk, het speedpack zal beschikbaar zijn vanaf dd-mm-yyyy"

Kost 2 minuten en geeft heel wat minder ontevredenheid bij de klanten :x


agreed :(
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

jongens, jongens, tot nu toe twee dagen te laat en al zo'n oplaaiingen van emoties

ik heb zelf twee maanden langer dan aangekondigd gewacht op de 'stap over naar cityconnect' knop. Veel sterkte dus nog :wink:
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

TylerDurden schreef:jongens, jongens, tot nu toe twee dagen te laat en al zo'n oplaaiingen van emoties

ik heb zelf twee maanden langer dan aangekondigd gewacht op de 'stap over naar cityconnect' knop. Veel sterkte dus nog :wink:


Als je iets aankondigd moet je gewoon voorzichtiger zijn alhoewel dat ik denk dat BGC weer de ezel aan het uithangen is lol.
Kan best begrijpen dat mensen het op hun heupen krijgen.
Dommel is the way!
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Een of andere vorm van communicatie omtrent die problemen zou toch welkom zijn he, ze verwittigen daar bij Dommel over niks. (Excuseer, toch wel, als ze hun producten vervangen, dan wel)
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
riddickbe
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 nov 2007, 16:28

gezellig, we zijn al de 20e

and guess what, nothing yet :s

Mja, wij zitten hier met een verhuis, dus tegen dat we verhuist zijn zal het wel in orde zijn hoop ik :p
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user :)
Telenet < Dommel, ik kan het weten
Afbeelding
Afbeelding
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

riddickbe schreef:gezellig, we zijn al de 20e

and guess what, nothing yet :s

Mja, wij zitten hier met een verhuis, dus tegen dat we verhuist zijn zal het wel in orde zijn hoop ik :p

leuk, kunde eerst nog is 49euro betale aan Dommel voor de verhuis :P
Gebruikersavatar
riddickbe
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 nov 2007, 16:28

b012145214 schreef:
riddickbe schreef:gezellig, we zijn al de 20e

and guess what, nothing yet :s

Mja, wij zitten hier met een verhuis, dus tegen dat we verhuist zijn zal het wel in orde zijn hoop ik :p

leuk, kunde eerst nog is 49euro betale aan Dommel voor de verhuis :P

nee, we moeten een geheel nieuwe verbinding hebben.
Het is een "gedeeltelijke" verhuis :p
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user :)
Telenet < Dommel, ik kan het weten
Afbeelding
Afbeelding
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Weet er iemand welke technische aanpassingen er moeten gebeuren voor het overschakelen naar ADSL2+ (in Belgacom LEX, ...) en hoeveel Belgacom hiervoor aan de providers doorrekent?
MadmaN
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2007, 18:35

Still ... nuthin... :(
Gebruikersavatar
riddickbe
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 nov 2007, 16:28

pffff, het zal weer leuk worden...
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user :)
Telenet < Dommel, ik kan het weten
Afbeelding
Afbeelding
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Man man man, wat een klaagmuur weer :p
Jullie lijken te vergeten dat dit een enorme "verhuis" is in de centrales he. Het zijn niet enkel Dommel klanten die de upgrades (kunnen) krijgen, maar vooral enorm veel BGC klanten en nog van de andere providers die BGC adsl2+ aanbieden.

verb schreef:Weet er iemand welke technische aanpassingen er moeten gebeuren voor het overschakelen naar ADSL2+ (in Belgacom LEX, ...) en hoeveel Belgacom hiervoor aan de providers doorrekent?

Hioeveel ze aanrekenen weet ik niet, maar dat zal ook niet mis zijn.
Om u over te schakelen op ADSL2+ moet er een technieker ter plaatse gaan in uw lokale telefooncentrale en daar uw verbinding van de oude DSLAM op een ADSL2+ -DSLAM steken. Maar normaal doen ze ook nog is een test om te zien welk profiel uw lijn aankan.

Dat kan dus allemaal niet op 1,2,3 he. zeker als ze niet met een onoverzichtelijk kluwen kabels in hun centrale achteraf willen zitten. :wink:
Gebruikersavatar
riddickbe
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 nov 2007, 16:28

Draco888 schreef:Man man man, wat een klaagmuur weer :p
Jullie lijken te vergeten dat dit een enorme "verhuis" is in de centrales he. Het zijn niet enkel Dommel klanten die de upgrades (kunnen) krijgen, maar vooral enorm veel BGC klanten en nog van de andere providers die BGC adsl2+ aanbieden.

verb schreef:Weet er iemand welke technische aanpassingen er moeten gebeuren voor het overschakelen naar ADSL2+ (in Belgacom LEX, ...) en hoeveel Belgacom hiervoor aan de providers doorrekent?

Hioeveel ze aanrekenen weet ik niet, maar dat zal ook niet mis zijn.
Om u over te schakelen op ADSL2+ moet er een technieker ter plaatse gaan in uw lokale telefooncentrale en daar uw verbinding van de oude DSLAM op een ADSL2+ -DSLAM steken. Maar normaal doen ze ook nog is een test om te zien welk profiel uw lijn aankan.

Dat kan dus allemaal niet op 1,2,3 he. zeker als ze niet met een onoverzichtelijk kluwen kabels in hun centrale achteraf willen zitten. :wink:


Veel werk of niet, als gezegd word de 15e moet het ook dan geleverd worden.

Als een hartpatient elk uur zen infuus moet krijgen moet je ook geen 2 dagen wachten :p
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user :)
Telenet < Dommel, ik kan het weten
Afbeelding
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Draco888 schreef:Man man man, wat een klaagmuur weer :p
Jullie lijken te vergeten dat dit een enorme "verhuis" is in de centrales he. Het zijn niet enkel Dommel klanten die de upgrades (kunnen) krijgen, maar vooral enorm veel BGC klanten en nog van de andere providers die BGC adsl2+ aanbieden.

verb schreef:Weet er iemand welke technische aanpassingen er moeten gebeuren voor het overschakelen naar ADSL2+ (in Belgacom LEX, ...) en hoeveel Belgacom hiervoor aan de providers doorrekent?

Hioeveel ze aanrekenen weet ik niet, maar dat zal ook niet mis zijn.
Om u over te schakelen op ADSL2+ moet er een technieker ter plaatse gaan in uw lokale telefooncentrale en daar uw verbinding van de oude DSLAM op een ADSL2+ -DSLAM steken. Maar normaal doen ze ook nog is een test om te zien welk profiel uw lijn aankan.

Dat kan dus allemaal niet op 1,2,3 he. zeker als ze niet met een onoverzichtelijk kluwen kabels in hun centrale achteraf willen zitten. :wink:


De meeste mensen worden niet op een andere poort gestoken, de configuratie van de poort wordt eenvoudig veranderd...en dat kan (en gebeurd) op afstand
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Draco888,

alle begrip voor dat het redelijk wat werk is om die DSLAMs up te graden - maar dan moet je naar mijn bescheiden mening niet in het groot en breed gaan verklaren dat vanaf 1 juli alles ADSL2+ wordt (en daar zeker niet op de koop toe omschakelkosten voor gaan aanrekenen). In dat geval moet je maar zorgen dat het dan ook KLAAR is en ook opgeleverd kan worden of je klanten tenminste naar behoren inlichten over de situatie. Dit ruikt intussen zelfs meer en meer naar bedrieglijke reklame om nieuwe klanten aan te trekken in de doorgaans relatief kalme zomerperiode. Het is alleszins geen kleine/gewone technische setback meer: inmiddels is het al de 22e juli - het kan zo toch niet blijven zonder verdere communicatie vanwege Dommel?

Mvg,

David
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

Stormlord schreef:Draco888,

alle begrip voor dat het redelijk wat werk is om die DSLAMs up te graden - maar dan moet je naar mijn bescheiden mening niet in het groot en breed gaan verklaren dat vanaf 1 juli alles ADSL2+ wordt (en daar zeker niet op de koop toe omschakelkosten voor gaan aanrekenen). In dat geval moet je maar zorgen dat het dan ook KLAAR is en ook opgeleverd kan worden of je klanten tenminste naar behoren inlichten over de situatie. Dit ruikt intussen zelfs meer en meer naar bedrieglijke reklame om nieuwe klanten aan te trekken in de doorgaans relatief kalme zomerperiode. Het is alleszins geen kleine/gewone technische setback meer: inmiddels is het al de 22e juli - het kan zo toch niet blijven zonder verdere communicatie vanwege Dommel?

Mvg,

David


Volledig mee eens!

Dommel blijft momenteel mijn favoriete provider aangezien ik hier naar mijn mening het beste waar voor m'n geld krijg en hun lijn heel stabiel is.
Hun communicatie daarentegen is beneden 't vriespunt, ze moeten dat echt verbeteren!
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

riddickbe schreef:Als een hartpatient elk uur zen infuus moet krijgen moet je ook geen 2 dagen wachten :p

Bwa, 'k weet afdelingen waar dat wel het geval zou zijn ;) En voor ne verse pamper lopen de wachttijden op tot een jaar :lol:
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Het is stil aan de overkant, t'is stil aan de overkant! :roll:
Afbeelding
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

En de prijs voor doen alsof er niets aan de hand is gaat dit jaar naar....

DOMMEL!!!!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Stop met neuten ajb :roll:

Wat heb je eraan als je nu al je speedpack kan bestellen, maar het pas geactiveerd zal worden in september? Aja, want zo heb je weer een reden om nog maar eens te neuten op Dommel
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

nog steeds niks :-(
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

We zijn nu 5 minuten later en nóg niets !!!



(en ja, dit is sarcasme... :roll: )
ooh. shiny.
essential
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2008, 17:46

Ik denk dat het zal komen @ 31/07/2008 rond 23.59 :P
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

essential schreef:Ik denk dat het zal komen @ 31/07/2008 rond 23.59 :P

en hoeveel seconden?

Maar nu serieus er zijn er die al op adsl2+ zitten, misschien hadden ze (dommel) beter in de mededeling gezet dat vanaf 15 juli de klanten geleidelijk aan op adsl2+ zouden worden overgezet (ipv te zeggen vanaf 15 juli voor iedereen)
Maar soit, gaan we van die maand "traag" surfen sterven? (je hebt onbeperkt, laat je pc 's nachts voor een keer opstaan; op 1 maand tijd zal je elektriciteitsfactuur niet zoveel opslagen)
...
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Denk niet dat er hier iemand is die 12mbps heeft bij Dommel (buiten de gelukkigen die cityconnect kunnen nemen), dit ruikt meer en meer naar misbruik van vertrouwen en bewust bedrog van klanten. Zeker na het debacle van de zeer slechte bereikbaarheid en het duidelijk niet binnen een redelijke termijn antwoorden op tickets: ik wacht intussen al sinds 2 juli op een antwoord. Dit is compleet onaanvaardbaar voor een telecombedrijf. Waarom is het dat net de firma's die net COMMUNICATIE hoog in het vaandel zouden moeten dragen zo falen in hun doelstellingen?
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Het is Belgacom die de Homeconnect klanten moet overzetten naar 12mbits. Gelieve u eerst te informeren voor u iets gaat posten.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

THDBASED schreef:Het is Belgacom die de Homeconnect klanten moet overzetten naar 12mbits. Gelieve u eerst te informeren voor u iets gaat posten.

het is dommel die heeft gereclameerd over overzetting. Klanten van dommel hebben ENKEL contact met dommel. Dat van belgacom is probleem van dommel. Zij moeten niet TELKENS opnieuw foutieve data geven
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

liger schreef:
THDBASED schreef:Het is Belgacom die de Homeconnect klanten moet overzetten naar 12mbits. Gelieve u eerst te informeren voor u iets gaat posten.

het is dommel die heeft gereclameerd over overzetting. Klanten van dommel hebben ENKEL contact met dommel. Dat van belgacom is probleem van dommel. Zij moeten niet TELKENS opnieuw foutieve data geven


En wat moet Dommel doen als Belgacom telkens zegt volgende week. Dit is HET grote probleem van het hele netwerk aan één provider toe te kennen. Er zijn al klanten van Belgacom die wel op 12mbits zitten, waarom krijgen die voorrang op Dommel klanten? Concurrentievervalsing dus...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

THDBASED schreef:
liger schreef:
THDBASED schreef:Het is Belgacom die de Homeconnect klanten moet overzetten naar 12mbits. Gelieve u eerst te informeren voor u iets gaat posten.

het is dommel die heeft gereclameerd over overzetting. Klanten van dommel hebben ENKEL contact met dommel. Dat van belgacom is probleem van dommel. Zij moeten niet TELKENS opnieuw foutieve data geven


En wat moet Dommel doen als Belgacom telkens zegt volgende week. Dit is HET grote probleem van het hele netwerk aan één provider toe te kennen. Er zijn al klanten van Belgacom die wel op 12mbits zitten, waarom krijgen die voorrang op Dommel klanten? Concurrentievervalsing dus...


Als dit land rechtvaardig was dan moet bgc dommel compenseren voor elke verloren dag met een ferm boete...dat zal hun wel laten haasten.
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

broli schreef:
THDBASED schreef:
liger schreef:
THDBASED schreef:Het is Belgacom die de Homeconnect klanten moet overzetten naar 12mbits. Gelieve u eerst te informeren voor u iets gaat posten.

het is dommel die heeft gereclameerd over overzetting. Klanten van dommel hebben ENKEL contact met dommel. Dat van belgacom is probleem van dommel. Zij moeten niet TELKENS opnieuw foutieve data geven


En wat moet Dommel doen als Belgacom telkens zegt volgende week. Dit is HET grote probleem van het hele netwerk aan één provider toe te kennen. Er zijn al klanten van Belgacom die wel op 12mbits zitten, waarom krijgen die voorrang op Dommel klanten? Concurrentievervalsing dus...


Als dit land rechtvaardig was dan moet bgc dommel compenseren voor elke verloren dag met een ferm boete...dat zal hun wel laten haasten.


100% akkoord!

Feit is wel dat dommel op z'n minst een kleine communicatie zou kunnen uitsturen ipv met veel tamtam te zeggen dat we vanaf 15 juli de 12 Mbit optie gaan kunnen nemen en daarna alles hierover dood te zwijgen.

Ik heb trouwens al sinds 3 weken enkele tickets open bij Dommel en ook hierop komt er geen reactie van dommel... ohh ja, da's voor een ander topic :-)
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

THDBased,

Gelieve U eerst grondig te informeren alvorens andere posters af te schieten. U heeft ongelijk.

De omzetting naar 12Mbps komt gewoonlijk neer op een software update van de DSLAM in de centrale. In een aantal gevallen zijn hardware aanpassingen nodig. Dat wordt door Belgacom uitgevoerd, correct - maar neemt niet weg dat Dommel de verantwoordelijkheid draagt voor wat ze zelf aankondigt op haar site en aangekondigd heeft voor de launch van het product. Je moet niet beweren een dienst te zullen aanbieden en het dan niet te doen. Dat is bedrog. Als een grote klant van Belgacom, met ongetwijfeld een aantal SLAs, kan ik me moeilijk voorstellen dat Dommel geen stappen kan ondernemen tegen Belgacom als zij eerder gemaakte afspraken niet zouden nakomen. De vraag is eerder: welke afspraken zijn er efectief gemaakt, en heeft Dommel gewoon niet wat te veel hooi op haar vork genomen en een beetje te vroeg dit product aangekondigd???

Dommel beweerde sinds 1 juli producten aan te bieden aan 12Mbps in gans België en ze doen het niet. We zijn nu morgen 1 maand later, en nog steeds geen speedpack voor netconnectors, en nog steeds heel wat homeconnectors op 4.6Mbps (zijn er überhaupt al veel op 12Mbps profiel? Ik denk het niet!). Op hun eigen news&updates kondigden ze later aan dat de speedpack optie vanaf 15 juli zou beschikbaar zijn: nadien bleef het stil. Geen communicatie: nada!

Bij de VOIP diensten zijn er dingen zoals nummeroverdraagbaarheid die Dommel blijkbaar niet altijd perfect kan toepassen (ook niet als het contract nog niet is opgezegd nb.) en e.g. de antwoordapparaat functie die nog niet werkt en toch in de productbeschrijving staat. Laat ons dan nog zwijgen van het walgelijke stukje software dat Homelink is... Ze zouden het gros van de (belangrijkere) functionaliteit van die applicatie veel beter langs de CRM in PHP hebben geimplementeerd zoals voorheen. Dat is tenminste cross platform! De huidige app werkt meestal niet goed en throwt exceptions (die vaak niet goed worden opgevangen): dit zowel op vista x86 64 als in windows xp op verschillende machines, soms herstart de app gewoon doodleuk terug in een loop en vraagt het opnieuw naar het serienummer nadat de router transactie is afgelopen bijvoorbeeld.

Het is DOMMEL die dat product aanbiedt. Het is DOMMEL die niet of gebrekkig communiceert naar haar klanten. Het zou nog min of meer aanvaardbaar zijn als DOMMEL in officieel bericht communiceerde dat er een vertraging is op de uitlevering van deze dienst, met info wanneer dit effectief overal beschikbaar zal zijn en evt. een commerciële geste doet aan haar klanten die reeds sinds 1 juli betalen voor een dienst die ze niet volwaardig krijgen.

Het is ook Dommel die menig ticket na ong. 1 maand NIET beantwoord, haar helpdesk zwaar understaffed en er dus voor zorgt dat haar helpdesk (ergernisdesk is een betere benaming) quasi onbereikbaar is. Ik heb het vandaag nog geprobeerd: na +1 uur hetzelfde muzikaal gezaag dat er met horten en stoten en veel geruis/noise doorkwam heb ik het opgegeven.

Personeelsbeleid of een tekort aan personeel is uiteindelijk iets dat men had kunnen voorzien en is ook de verantwoordelijkheid van Schedom NV (a.k.a. Dommel), en diens zaakvoerders Dhr. Bart Dom en Mev. Sandra Schevernels.

De relatie tussen Dommel en Belgacom is hun zaak, en niet de zaak van de klanten - als Dommel daar problemen mee heeft moet ze deze met haar leverancier maar oplossen. Dommel is onze leverancier en ons aanspreekpunt, NIET Belgacom - want daar zijn wij geen (rechtstreekse) klant.

Voor dit soort praktijken zijn er trouwens bepaalde juridische termen:
- bedrieglijke reklame voeren
- misbruik van vertrouwen
- wanbeleid

Ik hoop dat Dommel haar problemen nu snel oplost, anders denk ik dat ze binnenkort heel wat klanten zullen kwijt zijn - zeker zodra ze hun stokpaardje van surfen met hoge datalimieten kwijt zijn (als er andere partijen mee op die kar springen) - en een andere provider mee op die kar springt zie ik zeer veel klanten overlopen als ze geen orde op zaken stellen en hun service drastisch gaan verbeteren.

Zoals ze nu bezig zijn zijn ze alleen maar hun eigen graf aan delven en wordt het een 2e E-Leven...

Ik denk dat Dommel wat krediet krijgt, en ook verdient, omdat ze tenminste proberen om de internet markt in België wat open te breken - maar de situatie van de afgelopen maanden is echt wel abominabel slecht en ergens schrijnend en ik kan alleen maar hopen dat ze zich nu ZEER SNEL gaan herpakken ...
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Volledig mee eens dat er ZEER GROTE communicatie problemen zijn bij Dommel naar hun klanten toe.

Software fouten en functies die nog niet werken, ben ik ook mee akkoord. Is de fout van Dommel en van niemand anders.

De overschakeling van ADSL naar ADSL2+ is werk van Belgacom en hier heeft Dommel dus weinig schuld aan. BIPT heeft Belgacom opgelegd om zijn ADSL2+ netwerk vanaf 1 juli open te stellen voor de concurrentie dus volgens mij is het Belgacom die zijn verplichtingen niet nakomt. Ook het feit dat er reeds mensen met een Belgacom abonnement ADSL2+ hebben vind ik niet kunnen, aangezien ze hun eigen klanten voorrang geven, wat naar mijn mening ruikt naar concurrentievervalsing.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

THDBASED,

voor zoiets worden normaal toch ook contracten opgesteld, als dat niet gebeurd is is dat een nalatigheid (lees: stommiteit) van Dommel.

Dommel biedt een dienst aan met 12Mbps en levert hem niet, zij kunnen dat verhalen op Belgacom - maar de klanten hebben wel degelijk met Dommel te maken - niet met Belgacom, en kunnen dit dus op Dommel verhalen. Zoals ik al zei: de klanten hoeven eigenlijk geen moer te weten van de relatie Belgacom <-> Dommel of zich daar iets van aan te trekken.

Als Belgacom hier idd. aan concurrentievervalsing doet wordt het hoog tijd dat het BIPT eindelijk is gaat werken zoals het hoort, niet?

Dat ze Belgacom nog maar eens een boete opleggen, liefst eentje die wat hoger is dan de laatste keer - want dat voelen ze amper na decennia monopolie...

Als Dommel niet duidelijk maakt dat het probleem inderdaad bij Belgacom zit en hierover niet duidelijk communiceert naar haar klanten, is dat toch maar in haar eigen nadeel en het voordeel van Belgacom?

Maar, en laat ons nu even speculeren: is dat misschien de bedoeling en is Dommel een project dat door Belgacom gesteund wordt om aan te tonen dat goedkoop internet niet noodzakelijk beter is? Dommel stuurt verdacht graag Belgacom techs langs (ook als het niet nodig is), en deze techs beweren dan soms zelf nog dat Dommel nog 1 van hun betere klanten is !!!! Er begint meer en meer een verdacht geurtje aan te zitten... Las ik net nergens dat Belgacom aan een goedkope provider denkt en is Dommel misschien "plan B" als de overname van Scarlet om de een of andere reden niet kan/kon doorgaan?

Natuurlijk zuiver speculatie, maar als Dommel zelf zo slecht communiceert kunnen ze ons moeilijk kwalijk nemen dat wij zelf inspiratie en antwoorden gaan zoeken ...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Misschien betaald bgc wel boetes aan Dommel :???:

Jullie schrijven allemaal veel te veel om te lezen.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

LJD,

als BGC boetes betaald, wordt daar dan alleszins geen ruchtbaarheid aangegeven en blijven de eindgebruikers in het duister tasten.

Het grootste probleem is de zeer slechte communicatie en bereikbaarheid van de support bij Dommel. Als ze ten minste wat uitleg zouden geven ivm. de situatie en duidelijk zouden informeren wanneer de desbetreffende diensten wel kunnen worden aangeboden zouden hier heel wat gebruikers niet nodeloos moeten klagen over de slechte gang van zaken...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Het is wel ironisch dat een bedrijf het meest geavanceerde communicatie middel aanbiedt zelf de slechtste communicatie heeft. Dat ze iemand fulltime betalen om hier gewoon op de forum vragen en problemen oplost!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”