ombudsdienst

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Gent32m schreef: Als vrees ik wel dat je niet veel kans op slagen hebt. Jij hebt een interventie laten uitvoeren en die interventie moet betaald worden. Een beetje zoals een wasmachine laten repareren.
Keiharde garanties daarop kun je echter (vrees ik) niet krijgen.
Daarvoor zou je eens in je contract moeten kijken...
Alleen als de interventie aan kon tonen dat er een probleem was bij de klant; moest ik, de klant, betalen....
Dus toen bleek dat het probleem niet bij mij lag... was ik blij
dat ze me trager hebben geschakeld zonder de rootcause te hebben opgelost (waarom is er opeens storing na X jaar adsl? zit er vocht in de leidingen? heeft Belgacom me op een slechter paneel gepatcht?)
Toen bleek dat Dommel het toch aanrekende als "probleem aan klant" was ik natuurlijk niet blij.
ik heb X uur voordien aan de lijn gelegen...ze hebben me een nieuwe modem/splitter/bekabeling aangesmeerd... en uiteindelijk lieten ze belgacom een profiel wijziging aanrekenen ... wat Dommel zelf kon doen maar uit hun gegevens bleek niet dat dit nodig was (afstand was perfect) en Belgacom rekent nu XX euro aan om eigenlijk "niets" te verhelpen... alleen maar om de concurrentie eigenlijk een hak te zetten en de "dommel"-klant aan te tonen wat voor slechte (kwaliteits)service ze op een ander hebben...
En Dommel rekent alleen maar door en weigert zijn klanten te helpen?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef: En Dommel rekent alleen maar door en weigert zijn klanten te helpen?
Vraag is wat ze kunnen doen he. BGC is nog steeds judge, jury and executioner op het netwerk. Enkel hun techniekers hebben toegang tot de centrales en last mile.
Reden te meer om het netwerk in een onafhankelijk bedrijf onder te brengen of op zijn minst een onafhankelijk controle mechanisme te voorzien.
droopy
Pro Member
Pro Member

Prototype schreef:Het is niet slim om een negatief feitje over Domme l op een domme l fanforum te posten he. 8)
ik zie niet waarom het niet slim zou zijn. Het is een discussieforum of mogen hier enkel positieve berichten gepost worden?
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Droopy, ik heb nooit de bedoeling gehad om jou te beledigen. Ik trek enkel je verhaal in twijfel. En zoals in mijn eerste post staat, ik bedoel dit niet slecht. Daar heb je je bij neer te leggen of net niet. Maar mij excuseren omdat ik mijn mening geef? Dat lijkt mij toch wel extreem sterk.

1 vraag nog; hoe kan het dat je om 15.30 een post gedaan hebt en ze je om 16.30 terugbellen om je dan te bedreigen? Weet jij wel hoe druk het is bij dommel?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Draco888 schreef:
skynetbbs schreef: En Dommel rekent alleen maar door en weigert zijn klanten te helpen?
Vraag is wat ze kunnen doen he. BGC is nog steeds judge, jury and executioner op het netwerk. Enkel hun techniekers hebben toegang tot de centrales en last mile.
Reden te meer om het netwerk in een onafhankelijk bedrijf onder te brengen of op zijn minst een onafhankelijk controle mechanisme te voorzien.
Ik denk dat alle resellers samen sterker moeten staan...dan elke individuele klant... zeker hier in Belgie waar ze wel allemaal zagen dat de koopkracht verminderd is ... maar er niets aan doen (we tanken nog meer... we gaan nog meer op reis)... resultaat belgie kent limieten en andere landen niet want die laten zich niet doen.
M'n overbuur is overgestapt naar Telenet... als er iets is komen ze gratis langs en wordt hij niet van kastje naar muurtje gestuurd
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb zelf niets te klagen over Dommel, maar houd idd mijn hart vast als zulke toestanden zouden ontstaan. Zoals Draco888 schreef:
Draco888 schreef:Reden te meer om het netwerk in een onafhankelijk bedrijf onder te brengen of op zijn minst een onafhankelijk controle mechanisme te voorzien.
Dommel is dan wel een alternatieve provider, maar heel sterk afhankelijk van de 'goodwill' van Belgacom. Dat is een beetje een bizarre situatie. Maar ja, wat gaan wij als consument hier aan doen ?

Ik zou zeggen probeer het nog eens bij Belgacom. Ik denk niet dat Dommel hier veel aan kan doen voor je.

Good luck!
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef:Ik heb zelf niets te klagen over Dommel, maar houd idd mijn hart vast als zulke toestanden zouden ontstaan. Zoals Draco888 schreef:
Draco888 schreef:Reden te meer om het netwerk in een onafhankelijk bedrijf onder te brengen of op zijn minst een onafhankelijk controle mechanisme te voorzien.
Dommel is dan wel een alternatieve provider, maar heel sterk afhankelijk van de 'goodwill' van Belgacom. Dat is een beetje een bizarre situatie. Maar ja, wat gaan wij als consument hier aan doen ?

Ik zou zeggen probeer het nog eens bij Belgacom. Ik denk niet dat Dommel hier veel aan kan doen voor je.

Good luck!
Zowiezo gaan de tarieven nog eens omhoog als je het in een appart bedrijf steekt...kijk maar naar de Electriciteits sector...

Dommel had met mij afgesproken (telefonisch...) dat ze geen oplossing hadden behalve iemand van Belgacom sturen (aangezien ik geen werkbaar internet had) en dat de interventie gratis ging zijn als het probleem niet aan MIJ lag... het probleem LAG niet aan mij...Belgacom heeft het niet opgelost... iemand van profiel wijzigen kunnen ze bij Dommel ook doen... dus als Belgacom dit aanrekent dan zou Dommel op zijn strepen moeten staan!

Dommel moet niet betalen als Belgacom een storing heeft;
als Belgacom dan iedere dommelaar op 3.3 of 1 mbit plaatst die klaagt... en dit aanrekent aan 70 euro... amaai... er gaan niet veel mensen nog zagen over 6 of 12 mbit...
en ik vermoed dat dit op het scarlet forum hoogtij viert?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

het is hier woord tegen woord, gevaarlijk in om zo'n geval partij te trekken voor iemand. maar ik neem er akte van. maar iedereen verdient een beetje respect.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs, het zou idd tof zijn moest Dommel mee met je in zee gaan tegen Belgacom. Maar kunnen ze dit ? Durven ze dit ? En wat voor macht kan Belgacom dan op Dommel gaan uitoefenen ? Voor hetzelfde geld worden die boos en slaan hun interne tarieven naar die ISP op.

Ik weet het niet. Ik werk zelf niet bij Dommel. Maar kan me wel ergens in hun plaats stellen. Als je erg afhankelijk bent van iemand, blijf je beter op goed voet staan (ook al houd dit soms wat misbruik in). I know...

De enige die (zonder zorgen) Belgacom alvast kan aanklagen, ben jij.
Misschien kun je daarin steun vinden ? Bv bij je buren (als die ook last hebben met hun ADSL)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef:skynetbbs, het zou idd tof zijn moest Dommel mee met je in zee gaan tegen Belgacom. Maar kunnen ze dit ? Durven ze dit ? En wat voor macht kan Belgacom dan op Dommel gaan uitoefenen ? Voor hetzelfde geld worden die boos en slaan hun interne tarieven naar die ISP op.
de bruo/brio/breba en wat er allemaal bestaat zijn toch vaste tarieven naar elke reseller?
En neen Dommel stuurt me zelf naar ginder maar met 0,0 zaken om mij op te baseren... ik heb geen factuur/naam/interventierapport van Belgacom....
Ik weet het niet. Ik werk zelf niet bij Dommel. Maar kan me wel ergens in hun plaats stellen. Als je erg afhankelijk bent van iemand, blijf je beter op goed voet staan (ook al houd dit soms wat misbruik in). I know...

De enige die (zonder zorgen) Belgacom alvast kan aanklagen, ben jij.
Misschien kun je daarin steun vinden ? Bv bij je buren (als die ook last hebben met hun ADSL)
de buren zijn naar telenet overgestapt...
de andere buren hebben ook telenet (betaald door het werk)...
en als iemand "stabiliteit" zoekt... kan ik ze alleen maar telenet aanraden... van zodra je een probleempje hebt sta je als klant nl nergens
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Als Dommel je niet kan helpen (en Belgacom het niet wilt) tja, dan sta je voor ADSL met je rug tegen de muur inderdaad...

Je kan naar telenet overschakelen (hoewel, dat is gelijk van de cholera naar de pest overschakelen :wink:)

Ofwel andere alternatieve zoeken. Onlangs heb ik iets gehoord van internet via sateliet. Je hebt ook al internet via het stroom (maar hoe goed die dingen zijn weet ik niet)

Binnen een paar maanden verhuis ik, hopelijk is mijn Belgacom ADSL lijn daar wel in orde. En krijg ik niet met hetzelfde te maken. Want ik ben wel heel blij met Dommel. Die Hommeconnect ziet er ook super uit. Heb er al zin in.. Hopelijk niet teveel problemen met de ADSL lijn straks :roll: ... Hout vasthouden
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef:Als Dommel je niet kan helpen (en Belgacom het niet wilt) tja, dan sta je voor ADSL met je rug tegen de muur inderdaad...

Je kan naar telenet overschakelen (hoewel, dat is gelijk van de cholera naar de pest overschakelen :wink:)

Ofwel andere alternatieve zoeken. Onlangs heb ik iets gehoord van internet via sateliet. Je hebt ook al internet via het stroom (maar hoe goed die dingen zijn weet ik niet)

Binnen een paar maanden verhuis ik, hopelijk is mijn Belgacom ADSL lijn daar wel in orde. En krijg ik niet met hetzelfde te maken. Want ik ben wel heel blij met Dommel. Die Hommeconnect ziet er ook super uit. Heb er al zin in.. Hopelijk niet teveel problemen met de ADSL lijn straks :roll: ... Hout vasthouden
* akkoord met je stelling cholera&pest
* internet via satteliet is alleen voor mensen die geen adsl/kabel kunnen krijgen...het heeft allerlei andere limieten nl (latency, snelheid (1mbit?))
* stroom? alleen in eigen huis... je hebt nog draadloos in Kustgebied, Gent,Leuven,Brussel (Clearwire & Citymesh)
* UMTS -> base/proximus/Mobistar
voor de rest is het alleen telenet & belgacom

Bij problemen altijd eens horen om dus je snelheid te laten beperken...uiteindelijk de 20mbit die ze beloven is een "maximale" in best case...
en je domicilie tijdelijk te blokkeren als je dan toch een interventie moet laten komen...
droopy
Pro Member
Pro Member

L-army schreef:Droopy, ik heb nooit de bedoeling gehad om jou te beledigen. Ik trek enkel je verhaal in twijfel. En zoals in mijn eerste post staat, ik bedoel dit niet slecht. Daar heb je je bij neer te leggen of net niet. Maar mij excuseren omdat ik mijn mening geef? Dat lijkt mij toch wel extreem sterk.

1 vraag nog; hoe kan het dat je om 15.30 een post gedaan hebt en ze je om 16.30 terugbellen om je dan te bedreigen? Weet jij wel hoe druk het is bij dommel?
-> ik vraag je niet je te excuseren voor je mening wel om me een leugenaar te noemen en dat staat los van je mening. Je kon perfect zeggen dat je niet akkoord was zonder me een leugenaar te noemen.

-> Blijkbaar had Davy het niet zo druk als je denkt. Dus omdat je ervan uit gaat dat ze het druk hebben zou ik zoiets verzinnen? Ik zou niet weten waarom ik dit moet verzinnen het verhaal vooraf is al sterk genoeg en was al aanvaard door de ombudsdienst.

-> al eens overwogen dat Davy volledig uit zichzelf handelde en hij gewoon niet wou dat zijn naam op userbase stond te lezen voor iedereen en daarom dreigde zonder dat het van dommel uitkwam? Maar zelfs dan nog blijft het een feit dat hij me bedreigd heeft.
Laatst gewijzigd door droopy 27 jun 2008, 09:01, in totaal 1 gewijzigd.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

droopy schreef:-> Blijkbaar had Davy het niet zo druk als je denkt. Dus omdat je ervan uit gaat dat ze het druk hebben zou ik zoiets verzinnen? Ik zou niet weten waarom ik dit moet verzinnen het verhaal vooraf is al sterk genoeg en was al aanvaard door de ombudsdienst.
Zelf al had Davy het niet zo druk, een dergelijke straffe uitspraak moet eerst met Sandra of Bart besproken worden. En dat zie ik niet allemaal in een uur gebeuren.

Ik heb je trouwens nooit een leugenaar genoemd. Jij hebt er dat van gemaakt.
droopy
Pro Member
Pro Member

-> niet als hij op zichzelf handelde en gewoon wou vermijden dat zijn naam op userbase stond en dus dommel helemaal niet van plan was om een kortgeding te starten maar hij me wou bang maken om zo te zorgen dat de post verwijderd werd.

even je geheugen opfrissen want blijkbaar is het tochwel heel selectief:

*sneezes* Oh sorry dude, I'm allergic to bullsh*t.

-> hier zeg je voor de eerste maal dat ik lieg want als je het bullshit noemt zeg je dat het onwaar is.

Als je de dingen wilt maximaliseren en zo laten lijken alsof je de man bent, leer eerst even een fatsoenlijk verhaal verzinnen

-> 2e maal dat je me een leugenaar noemt want iets verzinnen is niet de waarheid zeggen dus per definitie een leugen

Ik bedoel dit niet slecht, maar gelieve je aan de waarheid te houden. Er staat al genoeg onzin op internet.

-> 3e maal want hier zeg je het letterlijk "gelieve je aan de waarheid te houden" wat wil zeggen dat je zegt dat ik de waarheid niet zeg dus lieg.

3x in 1 post en dan zeg je dat je me geen leugenaar genoemd hebt terwijl andere lezers je er ook op gewezen hebben. Ik begin sterk te twijfelen aan je onpartijdigheid als moderator en je bekwaamheid om objectief te zijn. Je werkt dan niet meer voor dommel maar je posts zijn duidelijk dommel gekleurd en veel van je reacties zijn niet enkel een verduidelijking van de werkwijze wat ze zouden moeten zijn maar een verdediging of aanval tenvoordele van dommel.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik post zeker niet enkel in het voordeel van dommel. Ik probeer enkel feiten en fictie te splitsen.

Ik ben misschien wel fout geweest met een dergelijke opmerking op deze manier te brengen. Maar heb altijd ten goeder trouw gehandeld.

Trouwens, het is niet de bedoeling dat je in andermans topic een geschil gaat uitvechten. Gelieve hier dan ook mee te stoppen. Voor vragen kan je bij crew of mod terecht.
droopy
Pro Member
Pro Member

haha nu ga je nog afwimpelen om mij dat ik een geschil uitvecht terwijl je zelf de oorzaak bent. Heel leuk.

Doe de groeten aan je vriendje Davy wie weet heeft hij nog iets van ballen en durft hij eens de waarheid zeggen.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

droopy hou het aub netjes..
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

droopy schreef:Doe de groeten aan je vriendje Davy wie weet heeft hij nog iets van ballen en durft hij eens de waarheid zeggen.
Sorry ik ken Davy niet ;)

Nu back on track aub.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

icekiller2k6 schreef:droopy hou het aub netjes..
Ik kan hem anders wel begrijpen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

Maglor schreef:
icekiller2k6 schreef:droopy hou het aub netjes..
Ik kan hem anders wel begrijpen.

heb niets gezgd over het feit dat hij het niet mag zeggen wat hij denkt en of vindt maar op een deftige manier gaat ook..

gaat niet de 2de m'n laatste examen :( :p
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 27 jun 2008, 14:21, in totaal 1 gewijzigd.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Emoties en het internet :?

Graag terug naar de feiten, a.u.b....

P.S. Ik zou zeggen ga allen samen eens een pint drinken en de spons erover
margaaas
Plus Member
Plus Member

:wink: Ik wil met ceurrrix,wel eens een pint gaan pakken met Bart en Sandra nadat we samen voor de rechter zijn geweest,
maar vrees dat zij daar dan geen goesting meer voor zullen hebben.
Wedden ? ? :lol:
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
liger
Elite Poster
Elite Poster

IMO kan dommel excuse a la "we rekenen het gewoon door omdat belgacom het ons heeft aangerekend" niet gebruiken.
skynet heeft maar 1 contract en dat is met dommel. Er werd gezegd dat als het niet aan hem ligt dat hij niet moet betalen. Wie dan de lijn komt in orde brengen of wat dan ook moet doen is buiten de kwestie. Skynet is klant van dommel punt.
Vanuit skynet zijn positie moet hij met dommel "vechten" aangezien hij niet de oorzaak was (vanuitgaande dat het inderdaad zo is)
Vanuit dommel: zij moeten met belgacom "vechten" gezien zij toch ook kunnen zien (en ergens heb ik gelezen, dat ze ook van mening zijn) dat het NIET aan de klant ligt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”