Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04 jun 2008, 23:25
door Devilzown
fluppie schreef:U moet maar eens kijken naar de prijzen v.d. pc's in Holland,die zijn goedkoper,ze heffen daar ook veel minder btw dan hier op zo een produkt.
Mja kijk eens naar de prijzen in de states, dan wordt je helemaal depressief
Geplaatst: 05 jun 2008, 00:03
door blidi
Lord Utopia schreef:laurens7 schreef:Lord Utopia schreef:ljd schreef:
Koop je dan niet beter van die Minuten packs en schakel je niet over naar een beter abo type.
Bedoel dat die tarieven hoog zijn. 0,12 c per sms, 0,25 EUR per minuut, kheb Smile Together 10. Kben al overgeschakeld van Smile Anytime 5.
Ik heb een abonnement van 2€/maand en betaal 8ct/sms, 10ctp/minuut eerste 60min/maand,daarna 20c naar proximus en mobistar, de rest 10c.
Vorige maand:8€(blok zit er ook wel voor iets tussen).
welke is die?
probleem is, ik zit nu wel onder contract, voor zeker meer dan 6 maanden.
http://www.infserv.net/lid/app/f?p=123: ... 2403935748
Geplaatst: 05 jun 2008, 00:25
door Astralon
BasMSI schreef:Ik heb geen werkt, en ik dop ook niet.
Ik ben huisman!
En een tijdje geleden schreef je
hier nog:
Ik verkoop ook PC's, maar ik bouw zelden nog een PC, dit omdat een Merk PC over het algemeen veel beter is dan een zelfbouw voor hetzelfde geld.
Tenzij je een Gamer bent en het laatste van het laatste moet hebben, dan is een zelfbouw interessanter.
De doorsnee PC van bv Acer bied veel meer voor je geld, echter, het is waar, ze zetten er enorm veel troep op.
Daar maak ik me dus druk om, de rotzooi, voor mijn klanten verwijder ik dat allemaal en zet erop wat ze willen.
Veel winkels doen dit al lang niet meer, maar ik moet dan ook niet leven van nieuwe Computers.
Mijn job is herstellen van computers, brengt veel meer op
Ja, het wordt natuurlijk moeilijk om met al die leugens nog onderscheid te maken tussen je eigen fantasiewereld en de werklijkheid...
Geplaatst: 05 jun 2008, 00:33
door laurens7
blidi schreef:Lord Utopia schreef:laurens7 schreef:Lord Utopia schreef:Bedoel dat die tarieven hoog zijn. 0,12 c per sms, 0,25 EUR per minuut, kheb Smile Together 10. Kben al overgeschakeld van Smile Anytime 5.
Ik heb een abonnement van 2€/maand en betaal 8ct/sms, 10ctp/minuut eerste 60min/maand,daarna 20c naar proximus en mobistar, de rest 10c.
Vorige maand:8€(blok zit er ook wel voor iets tussen).
welke is die?
probleem is, ik zit nu wel onder contract, voor zeker meer dan 6 maanden.
http://www.infserv.net/lid/app/f?p=123: ... 2403935748
:o
VANAF 1 AUGUSTUS NIEUWE GOEDKOPERE TARIEVEN. 12,5 CENT/MINUUT NAAR ALLE GSMNETWERKEN BEHALVE WIRE-LESS NAAR WIRE-LESS: SLECHTS 8,5 CENT PER MINUUT NAAR VASTE NETWERKEN SLECHTS 8,5 CENT/MINUUT SMS 8,5 CENT/ SMS. BESTAANDE CLIENTEN GAAN AUTOMATISCH OVER OP DIT BETALINGPLAN. ABONNEMENT/ 2,4 EURO / MAAND
Geplaatst: 05 jun 2008, 00:49
door Petrikske
laurens7 schreef:
:o
VANAF 1 AUGUSTUS NIEUWE GOEDKOPERE TARIEVEN. 12,5 CENT/MINUUT NAAR ALLE GSMNETWERKEN BEHALVE WIRE-LESS NAAR WIRE-LESS: SLECHTS 8,5 CENT PER MINUUT NAAR VASTE NETWERKEN SLECHTS 8,5 CENT/MINUUT SMS 8,5 CENT/ SMS. BESTAANDE CLIENTEN GAAN AUTOMATISCH OVER OP DIT BETALINGPLAN. ABONNEMENT/ 2,4 EURO / MAAND
Stuur een SMS naar het buitenland en je valt achterover van de prijs (45 cent voor enkele lettertjes)
Geplaatst: 05 jun 2008, 07:02
door Zambo
Het is enkel voor de ambtenaren beschikbaar. Die hebben al zoveel voordelen en gunstige regimes. Wij de belastingbetaler helpen dat financieren
Geplaatst: 05 jun 2008, 08:38
door Goztow
800 € per maand kom je gewoon niet mee toe, zeker niet met 2.
OK, op het plaateland kan je nog iets huren voor 500 euro maar dan nog...
Moest ik mijn appartement hier in brussel verhuren, dan vraag en krijg ik zeker 650-700 € + lasten. En dat is een appartement met 2 kamers...
Geplaatst: 05 jun 2008, 10:43
door BasMSI
Goztow schreef:800 € per maand kom je gewoon niet mee toe, zeker niet met 2.
OK, op het plaateland kan je nog iets huren voor 500 euro maar dan nog...
Moest ik mijn appartement hier in brussel verhuren, dan vraag en krijg ik zeker 650-700 € + lasten. En dat is een appartement met 2 kamers...
Huren doe ik niet, maar ik heb mijn hypotheek al half afbetaald, dus zit nog maar aan 350 Euro per maand.
En hypotheken indexeren niet weet je wel, dus ik moet nog 20 jaar dat bedrag betalen, om je dood te lachen.
En met 4 kinderen krijg je ook nog eens een massa kindergeld.
Ja hoor, wij komen prima toe met dat inkomen.
Paar centjes gespaard toen wij beiden nog werkten, en nu plukken we daar het voordeel van.
Weinig werken en toch lekker leven.
Op vakantie gaan en dergelijke doen we niet, gelukkig warmt de aarde op dus het is prima weer in België
Je kan ook feesten als je jong bent en vervolgens je hele leven krom liggen.
Geplaatst: 05 jun 2008, 11:03
door Dafke
wat ik wil weten is
als ik factuur krijg van telenet, bgc, mobistar etc.. ook luminus enz...
Ik krijg die binnen bv de 5e van de maand en daar staat in:
te betalen voor 19e van de maand (is meestal 2 weken), MOET ik deze dan voor de 19e betalen?
Ik dacht toch dat je altijd 30 dagen had alvorens te MOETEN betalen...?
Veel mensen weten dit niet denk ik, maar ik heb nog nooit een kost gehad (wel gezien van bv 7€ omdat ik te laat betaalde) maar deze heb ik nooit betaald. Nooit last van gehad, omdat ik binnen de 30 dagen betaalde.
Geplaatst: 05 jun 2008, 11:14
door Goztow
Wat win je daar eigenlijk op? 2 weken later betalen: een intrest van 0,5 % * 2 / 52 op 100 €? Das toch echt niet de moeite om moeilijk over te doen...
Geplaatst: 05 jun 2008, 11:59
door stephan
Om terug te komen op het eigenlijke topic : veel mensen kunnen hun telecom facturen niet meer betalen.
imo ligt dit aan onwetende consumenten. Is dit de fout van de leverancier die dit niet communiceert of de klant die zich niet informeert? geen idee.
Ikzelf ben overgestapt van Base naar Proximus, heb verschillende tariefplannen bekeken, en er is altijd wel een tarief dat praktisch op maat is. Ik bel enorm veel naar en vanuit buitenland en bij Base zaten deze gesprekken gemakkelijk aan 0.80€/minuut... Bij Proximus, met Vodaphone passport en International call optie wordt dit in de meeste gevallen voor mij 0.12€/min...
De meeste mensen kiezen voor het bekendste of populairste, zonder te weten dat ze aan onaangepaste tarieven zitten voor hun persoonlijk gebruik. Als deze kosten voor jou echt significant zijn, en dit zijn ze als je ze niet kan betalen, steek dan je tijd in het analyseren van je gebruik en pas je tariefplan aan...
But that's my opinion
(en ja, ik bel te veel, en mijn facturen worden bewust pas na 1e rappel betaald)
Geplaatst: 05 jun 2008, 17:58
door BasMSI
Sorry hoor, maar je weet toch wat je kwijt bent aan telefoonkosten, ongeveer.
Mensen die hun Telecom kosten niet meer kunnen betalen hebben volgens mij nog veel meer financiële problemen dan enkel dat.
Hoe belangrijk is Telcom nu? Me dunkt dat brood op tafel veel belangrijker is.
Telcom land is ondoorzichtig van heb ik jou daar, maar als je de boel niet kunt betalen moet je het ook niet gebruiken.
Geplaatst: 05 jun 2008, 22:51
door Rogue
Dafke schreef:wat ik wil weten is
als ik factuur krijg van telenet, bgc, mobistar etc.. ook luminus enz...
Ik krijg die binnen bv de 5e van de maand en daar staat in:
te betalen voor 19e van de maand (is meestal 2 weken), MOET ik deze dan voor de 19e betalen?
Ik dacht toch dat je altijd 30 dagen had alvorens te MOETEN betalen...?
Veel mensen weten dit niet denk ik, maar ik heb nog nooit een kost gehad (wel gezien van bv 7€ omdat ik te laat betaalde) maar deze heb ik nooit betaald. Nooit last van gehad, omdat ik binnen de 30 dagen betaalde.
Volgens de wet zijn alle facturen inderdaad te betalen binnen de 30 dagen.
Geplaatst: 05 jun 2008, 23:03
door dbr
BasMSI schreef:..Me dunkt dat brood op tafel veel belangrijker is.
Telcom land is ondoorzichtig van heb ik jou daar, maar als je de boel niet kunt betalen moet je het ook niet gebruiken.
Daarom kunnen veel mensen hun telecom rekening niet betalen, omdat het ondoorzichtig is. Als je een vast gegeven hebt zoals de prijs van een pak melk kun je zeggen ok, we kunnen er precies 95 kopen, maar met telefonie is dat natuurlijk anders.
Geplaatst: 06 jun 2008, 23:22
door BasMSI
dbr schreef:BasMSI schreef:..Me dunkt dat brood op tafel veel belangrijker is.
Telcom land is ondoorzichtig van heb ik jou daar, maar als je de boel niet kunt betalen moet je het ook niet gebruiken.
Daarom kunnen veel mensen hun telecom rekening niet betalen, omdat het ondoorzichtig is. Als je een vast gegeven hebt zoals de prijs van een pak melk kun je zeggen ok, we kunnen er precies 95 kopen, maar met telefonie is dat natuurlijk anders.
Wat ik het ergste vind is dat je niet weet waarheen je belt.
Vooral met de nummer overdracht, een Telco zou je moeten waarschuwen als je bv met Telenet belt.
Telenet is zo schandalig duur vanuit Belgacom (en anderen) dat het gewoon niet normaal is.
Er zou een bericht moeten komen als je belt me de kostprijs van je gesprek of het moet overal gelijk worden.
De opening van de telefoonmarkt is zeker niet beter geworden, ipv 1 monopolist hebben we er nu 2 waarvan Telenet het ergste is van allebij.
De anderen noem ik niet want die hebben een dikke minderheid.
Daarboven is Telenet enorm slecht van kwaliteit als je via VOIP belt, vaak hoort men je niet eens.
Ach, over twee weken valt de regering, wat dan? Er kunnen geen nieuwe verkiezingen komen voor BHV gesplitst is.....
Einde Belgie? Ik hoop het, Vlaanderen is veel doortastender en kan hopelijk wel iets aan de situatie doen.
Geplaatst: 07 jun 2008, 12:22
door dbr
BasMSI schreef:dbr schreef:BasMSI schreef:..Me dunkt dat brood op tafel veel belangrijker is.
Telcom land is ondoorzichtig van heb ik jou daar, maar als je de boel niet kunt betalen moet je het ook niet gebruiken.
..
...
Ik vind dat onderscheid tussen die tariven achterlijk, vast->mobiel ok maar tussen providers zou dat niet zo moeten zijn, dat maakt het voor een Proximus makelijk om te zeggen 200 minuten gratis naar alle netwerken en voor anderen niet.
Geplaatst: 13 jun 2008, 02:47
door nero1
dbr schreef:
Ik vind dat onderscheid tussen die tariven achterlijk, vast->mobiel ok maar tussen providers zou dat niet zo moeten zijn, dat maakt het voor een Proximus makelijk om te zeggen 200 minuten gratis naar alle netwerken en voor anderen niet.
Tot enkele maanden geleden kreeg ik bij base ook die 200 minuten gratis... hmmm ff niet opgelet en ja hoor blijkbaar is dat afgeschaft
Pfff, 2u54 minuten gebeld --> kostprijs iets minder dan 40€
Het kon er niet vanaf bij base zeker, om even een sms'je te sturen zodat ik op de hoogte was van de stopzetting van hun promotie?
Met de dure breedbandverbindingen, ondoorzichtige gsm-tarieven, telefoon/kabel abonnementen, digitale tv, hostingtarieven (webruimte, jaja ik heb ook nog enkele GB
gratis ruimte, losse free accounts bij verschillende isp's),... is het echt wel logisch dat steeds meer mensen in de problemen komen.
Ik kan me goed voorstellen dat gezinnen waar iedereen een gsm heeft + internetgebruik aan +5€/GB (wie komt nog toe met 12GB? met enkel de updates van Adobe en MS "Vista SP1 en XP SP3" op mijn 4 pc's is het grootste deel opgebruikt deze maand, bovendien is de streaming op Joosttv "elke maand" zo goed als onmogelijk zonder bijbetalen!!) in betalingsproblemen komen!!!