Afstand tot centrale

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vrees,als de afstand zo groot word,u alleen bij Telenet terecht kan,het is triestig,ik weet het,maar ja,het is nu zo,probeer er het beste van te maken,het leven is meer dan internet alleen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gent32m schreef:Ik zou op 7,7 km van de centrale zitten (+ ruis op mijn lijn). Waarschijnlijk sync ik niet eens op 4 mbps (maar ergens tussen de 2 en 4 mpbs).


2 a 4 Mbps op bijna 8 kilometer... ik vrees dat het eerder 1 Mbit zal zijn.

Gent32m schreef:- Bv Belgacom naar de bekabeling in de garage laten kijken


Daardoor verdwijnt die 8 km niet hoor.

Gent32m schreef:- Eens vragen of ze überhaupt een centrale zouden bijzetten (in de dorpskern).


Bedoeling is dat er minder komen... bij VDSL2 heb je namelijk geen grote centrales meer nodig.

Gent32m schreef:Ik vind dit ergens wel raar.. ADSL (niet ADSL2+) zou toch zo goed als overal beschikbaar moeten kunnen zijn ? Hoe komt het dat die technologie ondertussen niet geperfectioneerd is.


1 Mbps wordt ook bezien als beschikbaar... en wat de technologie betreft, dat zijn nu éénmaal wetten van de fysica.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

r2504,

Wat raadt u mij dan aan, dat ik doe ?

a) Wachten op VDSL ?
b) Een abonnement bij telenet nemen ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

het enige dat je kan doen is .... verhuizen :roll: ..... of voorlopig bij Telenet blijven en evt later overstappen naar VDSL (maar daar zal ook wel een aardig prijskaartje aanhangen vrees ik)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gent32m schreef:Wat raadt u mij dan aan, dat ik doe ?


Geen idee, ik ken jou prioriteiten niet.

Gent32m schreef:a) Wachten op VDSL ?


Het is hier de laatste tijd stil rond, geen idee wanneer het commercieel beschikbaar komt dus (en ik veronderstel dat je geen maanden zonder internet wil zitten).

Gent32m schreef:b) Een abonnement bij telenet nemen ?


Het is een optie, maar het hangt af van je prioriteiten (of het aantal centen dat je eraan uit wil geven).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik heb een foto van het binnenkomend signaal toegevoegd.
In mijn nieuwe woonst.

De kabel van Belgacom komt binnen in een wit doosje.
a) Hierop kun je een telefoonkabel aansluiten (via RJ11) en een telefoontoestel (via 5 polige pin)
b) Gaan er twee telefoonlijnen naar buiten. één komt in de woonkamer. De andere in de slaapkamer. Deze telefoonkabels lopen apart. Zijn (veronderstel ik) niet met elkaar verbonden.

Nu vraag ik me het volgende af:
1) Als ik de homeconnect van Dommel aanschaf. Kan ik de siemens modem verbinden in de woonkamer. En daar één telefoon op aansluiten. Een telefoon in de slaapkamer hebben we niet nodig.

2) Ik zit op 7,7 km van de centrale (zegt Dommel mij). Hoewel ik nochtans maar 3,5 km verwijderd ben van de kerk in Merelbeke (Oost-Vlaanderen, Belgie). Er zou daarnaast ook ruis op mijn signaal zitten. Zou deze ruis iets te maken kunnen hebben met dit bakje ? (zie foto).

Eigenlijk mag het Belgacom signaal rechstreeks doorlopen naar de telefoonaansluiting in de woonkamer (de enige die we gaan gebruiken). Al de rest zorgt maar voor verlies (denk ik), die niet nodig is. Of zie ik dit verkeerd ?

Als dit bakje geen kwaad kan, zal ik eens aan Belgacom vragen, wat de oorzaak van mijn ruis kan zijn. Misschien iets in de straat of buurt ?

Alvast bedankt,
Groetjes.
Bijlagen
ADSL.jpg
Foto ADSL inkomend signaal in de garage
(263.9 KiB) 45 keer gedownload
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Gent32m schreef:2) Ik zit op 7,7 km van de centrale (zegt Dommel mij). Hoewel ik nochtans maar 3,5 km verwijderd ben van de kerk in Merelbeke (Oost-Vlaanderen, Belgie). Er zou daarnaast ook ruis op mijn signaal zitten. Zou deze ruis iets te maken kunnen hebben met dit bakje ? (zie foto).


Vraag Belgacom, als die zeggen dat je maar 3,5KM zit, dan kan het zijn dat Dommel geen DSlam in de centrale heeft die gunstig is voor jou.
Als Belgacom zegt dat je 3,5Km zit, ga dan vragen bij www.evonet.be die kunnen zowel Scarlet als BGC DSlams gebruiken.
Ik weet niet wat je precies zoekt, maar als Dommel het niet kan bieden is Evonet je andere kans, die bieden ook FUP als het redelijk blijft.
En ja die gebruiken BGC en Scarlet DSLsam's, wel even vragen.
Maar je moet ze even bellen en aangeven dat je een BGC DSLam wilt gebruiken als die wel op 3,5KM zit.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gent32m schreef:b) Gaan er twee telefoonlijnen naar buiten. één komt in de woonkamer. De andere in de slaapkamer. Deze telefoonkabels lopen apart. Zijn (veronderstel ik) niet met elkaar verbonden.


Volgens mij zijn ze wel met elkaar verbonden... lijnen staan gewoon parallel (weet je meteen als je kan meeluisteren met de andere telefoon terwijl er iemand aan het bellen is).

Gent32m schreef:1) Als ik de homeconnect van Dommel aanschaf. Kan ik de siemens modem verbinden in de woonkamer. En daar één telefoon op aansluiten. Een telefoon in de slaapkamer hebben we niet nodig.


Ja dat kan je... je sluit dan wel best de lijn naar je slaapkamer af (BGC doosje opendoen dus) omdat deze mogelijk storingen veroorzaakt. Ideaal is echter je model naast het BGC doosje plaatsen (hoe korter de telefoonlijn hoe beter), en beide lijnen afsluiten en aan je POTS aansluiting van je modem hangen... je moet dan echter wel een extra UTP kabel trekken naar je PC.
Shekeer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 apr 2008, 19:10

hallo

ik wil een aanvraag doen voor dommel netconnect

op de site vragen ze mij dit: of er een lokale pabx is geinstalleerd ?! wat is dit eigenlijk ? moet ik dit aanvinken of niet ?

en dan ontopic: hoe kan ik de afstand tot de centrale te weten komen ?
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Een pabx is een telefooncentrale als ik mij niet vergis :)
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Rogue schreef:Een pabx is een telefooncentrale als ik mij niet vergis :)


je vergist je niet :) ( Private Automatic Branch eXchange )
Shekeer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 apr 2008, 19:10

dus moet ik dat NIET aanvinken dan
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Graag advies van jullie.

Ik ben namelijk helemaal het noorden kwijt nu :?

Ik ben deze namiddag bij een Belgacom klantendienst langsgeweest. Op basis van mijn adres wist men mij te vertellen dat ik in een groene zone zit voor ADSL (dus zeker 4 mbps kan halen). Andere mogelijk kleuren zijn: grijs = grotere afstand van centrale, rood = geen adsl mogelijk.

Ik heb opnieuw contact met Dommel opgenomen. Hun meetapparatuur meet een afstand van precies 7753 km van de centrale (met veel ruis). Waardoor ik veel aan snelheid zou verliezen. En maar ergens tussen de 1 (meest waarschijnlijk) a 2-3 mbps kan syncen.

Nu heb ik het oude telefoonnummer van mijn nieuwe woonst eens opgevraagd (via 1207). En dit nummer doorgegeven aan de storingsdienst van Belgacom (die enkel via een telefoonnummer kunnen werken). De man heeft een lijncheck voor me gedaan en ik zou op 1 km van de centrale zitten (in bekabeling, dus niet in vogelvlucht-afstand).

Dit verklaart wss het "groene" symbool van Belgacom (op de klantendienst deze namiddag). Ik weet wel niet of de vorige eigenaar zijn telefoonnummer ondertussen al heeft genomen naar zijn nieuwe woonst. Zo ja, zou ik zijn waarden aan het uitlezen zijn :wink: Dit moet ik bij hem nog eens navragen.

Stel dat het niet zo is. Zit ik alvast met een raar en vervelend ADSL fenomeen. Volgens Belgacom zit ik in een groene zone (op 1 km van de centrale). Volgens Dommel op 7,7 km.

Ik ben ongeveer 3,5 km van de kerk in Merelbeke verwijderd (als ik langs de oude baan rijd).

Wat nu ?

Iemand moet er toch slechte metingen aan het maken zijn ? :?
Hoe kan zoiets nu...
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Gent32m schreef:Volgens Belgacom zit ik in een groene zone (op 1 km van de centrale). Volgens Dommel op 7,7 km.


Misschien dat BGC je op een "tussencentrale" zet. Indien die nog niet actief is(lees indien er geen BGC klanten gebruik van maken), kan dommel die niet gebruiken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb daarnet eens nagevraagd bij Belgacom. De vorige eigenaar zegt zijn telefoonnummer op (neemt het niet mee). Dus kan ik er een afstandscheck laten mee uitvoeren. Wat ik gedaan heb, en die op 1 km uitkomt (oftewel het groene blokje). Ik kan ADSL aan volledige snelheid krijgen...

Dan moet Dommel toch fout zitten ?
- Ofwel is hun meetapparatuur stuk
- Ofwel gebruiken zij andere centrales (dan die van Belgacom). De helpdesk van Dommel beweert echter van niet...

Wat nu ?
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Zie mijn vorige post :)

Misschien dat hollebollegijs als bgc-medewerker dit kan bevestigen/ontkennen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Rogue schreef:Misschien dat BGC je op een "tussencentrale" zet. Indien die nog niet actief is(lees indien er geen BGC klanten gebruik van maken), kan dommel die niet gebruiken.


In dit geval. Kan iemand van Dommel dit dan niet eens uitzoeken ?
Zoals de kaarten er nu voorliggen, kan ik bijna niet anders dan internet bij Belgacom nemen. Terwijl ik liever Dommel wil.. :roll:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

hollebollegijs, needed here... :-D
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Geduld is een schone zaak zou ik zo zeggen.

(topics bumpen binnen de 24u wordt op forums nogal met argusogen bekeken)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Dommel heeft daarnet mijn ticket afgesloten (zonder me iets te laten weten). Dat vond ik iets minder netjes, maar bon.

Ik heb naar de helpdesk terug gebeld. Gelukkig kan ik op mijn werk bellen (anders kost dit nogal wat centjes).

Er is inderdaad een tussencentrale. En Dommel zou in zijn berekening hier geen rekening mee gehouden hebben. Omdat ze niet zeker weten of er ADSL op beschikbaar is. Dat moet ik morgen bij Belgacom terug eens navragen. Maar ik vermoed van wel (aangezien zij me die afstand van 1,5 km gegeven hebben voor ADSL)

Mijn totale afstand tot de (hoofd) centrale bedraagt: 7,7 km.
Mijn afstand tot de tussencentrale: 1,5 km.

Met deze 1,5 km zou ik nu wel aan 4 Mbps (en mss hoger) kunnen surfen.
Dus dat is goed nieuws :-D

Als het een tussencentrale betreft, die ADSL biedt, kan Dommel er zowiezo aan (vertelde de heldesk mederwerker me).

Dus nu enkel nog eens (opnieuw) checken hiervoor bij Belgacom morgen...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

De alternatieve ISP's beschikken over een tool om een kwaliteit + afstand check mee uit te voeren op je lijn.

Ik heb dit zowel bij Dommel als xAdsl eens laten doen.
Edpnet wou het niet doen (zonder een bestelling op te nemen)

Deze tool (bij Dommel en xAdsl) geeft telkens de afstand tot de hoofdcentrale weer. Met tussencentrales (LDC's) houdt die geen rekening (bij de afstandcheck).

Ik zit op 1,5 km van de tussencentrale.
En op 7,7 km van de hoofdcentrale.

Als ik deze test door Belgacom (zijn tool) laat doen, krijg ik 1,5 km als antwoord. Laat ik de test door Dommel en xAdsl (met hun tool) doen, krijg ik 7,7 km als antwoord.

Ergens is dit wel raar. Dat betekent dus dat alternatieve ISP's de afstand tot de centrale niet zo goed kunnen meten (zoals Belgacom dit kan).

Wat ergens ook best vervelend is. Want daarmee jaag je misschien 'potentiele' klanten weg van ADSL naar Telenet (kabel), terwijl dit niet nodig is.

Mijn conclusie na dit alles: Laat steeds een afstandcheck door Belgacom uitvoeren. Dan alleen ben je zeker!
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

** Ik heb mijn vorige antwoord aangepast **

Heb daarnet nog eens gebeld naar Belgacom en Dommel en beide een afstandcheck laten uitvoeren op het adres van mijn buur.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Gent32m schreef:Mijn conclusie na dit alles: Laat steeds een afstandcheck door Belgacom uitvoeren. Dan alleen ben je zeker!


Daar zou ik toch maar mee oppassen ! Voor hetzelfde geld mogen enkel klanten van BGC gebruik maken van de tussencentrale. Dan zit je daar met je 1Mbit/s ADSL verbinding van Dommel op 7,7km van de centrale.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Uzzi schreef:
Gent32m schreef:Mijn conclusie na dit alles: Laat steeds een afstandcheck door Belgacom uitvoeren. Dan alleen ben je zeker!


Daar zou ik toch maar mee oppassen ! Voor hetzelfde geld mogen enkel klanten van BGC gebruik maken van de tussencentrale. Dan zit je daar met je 1Mbit/s ADSL verbinding van Dommel op 7,7km van de centrale.


Toen ik op het scarletnetwerk(brobaII) zat, had ik 1,1Mbit sync MET disconnects. Naar dommel(turoline, bruo) overgeschakeld & sync naar 4,6Mbit met zelden een disconnect. Het is dus wel veilig aan te nemen dat ik op een tussencentrale zit.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik dacht dat Scarlet bruo was? En brobaII waar scarlet geen apparatuur heeft?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Uzzi schreef:Daar zou ik toch maar mee oppassen ! Voor hetzelfde geld mogen enkel klanten van BGC gebruik maken van de tussencentrale. Dan zit je daar met je 1Mbit/s ADSL verbinding van Dommel op 7,7km van de centrale.


Volgens Dommel (helpdesk) gebruiken zij (voor HomeConnect) net dezelfde infrastructuur als die van Belgacom. Dus als Belgacom me goede waarden geeft, zou Dommel die ook moeten hebben.

Wat ik van Dommel wel moest nakijken, was of er ADSL op die tussencentrale zit. Maar dit is zo (anders zou ik bij Belgacom zo geen metingen hebben). VDSL is nog niet beschikbaar. Dus moet het wel ADSL (of ADSL2+ zijn).

Of dit nu bruo of brobaII is, weet ik niet. Ik ben niet zo thuis in die termen :roll:

Maar ik dacht dat Dommel voor zijn HomeConnect (en Netconnect) de volledige infrastructuur van Belgacom huurt (= wholesale ?)

Voor Cityconnect is dit misschien anders...

Enfin, ik ben voor 95% dus zeker. Voor die andere 5% houdt ik mijn hart vast. Tenzij iemand hier (die bij Dommel werkt ofzo) ook die twijfel kan wegnemen. I take my chances...

Nu nog wachten tot die HomeConnect starterkit beschikbaar is in een winkel ergens in het Gentse (of elders in de provincie Oost-Vlaanderen).
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

mss toch opletten met dit soort situaties hoor, het zou me vreemd lijken als Dommel en dxADSL hetzelfde zeggen en Belgacom iets anders ...

Ik zou zeker dubbel checken hiervoor, want voor je het weet heb je het spek aan uw been ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Gent32m schreef:
Uzzi schreef:Daar zou ik toch maar mee oppassen ! Voor hetzelfde geld mogen enkel klanten van BGC gebruik maken van de tussencentrale. Dan zit je daar met je 1Mbit/s ADSL verbinding van Dommel op 7,7km van de centrale.


Volgens Dommel (helpdesk) gebruiken zij (voor HomeConnect) net dezelfde infrastructuur als die van Belgacom. Dus als Belgacom me goede waarden geeft, zou Dommel die ook moeten hebben.

Wat ik van Dommel wel moest nakijken, was of er ADSL op die tussencentrale zit. Maar dit is zo (anders zou ik bij Belgacom zo geen metingen hebben). VDSL is nog niet beschikbaar. Dus moet het wel ADSL (of ADSL2+ zijn).

Of dit nu bruo of brobaII is, weet ik niet. Ik ben niet zo thuis in die termen :roll:

Maar ik dacht dat Dommel voor zijn HomeConnect (en Netconnect) de volledige infrastructuur van Belgacom huurt (= wholesale ?)

Voor Cityconnect is dit misschien anders...

Enfin, ik ben voor 95% dus zeker. Voor die andere 5% houdt ik mijn hart vast. Tenzij iemand hier (die bij Dommel werkt ofzo) ook die twijfel kan wegnemen. I take my chances...

Nu nog wachten tot die HomeConnect starterkit beschikbaar is in een winkel ergens in het Gentse (of elders in de provincie Oost-Vlaanderen).


homeconnect is belgacom netwerk (tenzij adsl2+ van dommel eris.. dan pakken ze dat vb in leuven)..

Hoe weet ik dat zo zeker.. download snelheid verhoging naar 9mbits..
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dag Saffie,

Ik heb nog een extra mailtje naar de helpdesk van Dommel gestuurd.

Met daarin de vraag:

Code: Selecteer alles

Kunnen jullie bij Belgacom eens navragen of jullie met je Netconnect (en Homeconnect) abonnementen (via hun wholesale huur-formule ?) van hun tussencentrale gebruik mogen/kunnen maken. M.a.w. dat deze dus niet voorbehouden blijft voor enkel Belgacom klanten. 


Echter volgens mij zal dit geen probleem zijn. Tenzij iemand hier andere ervaringen mee heeft ? Of de architectuur (sale structuur) van Dommel beter kent.

Goh ja, ik ben dus voor 95% zeker.. Die 5% twijfel zal ik er maar bij nemen zeker :wink:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

icekiller2k6 schreef:homeconnect is belgacom netwerk (tenzij adsl2+ van dommel eris.. dan pakken ze dat vb in leuven)..

Hoe weet ik dat zo zeker.. download snelheid verhoging naar 9mbits..


Hey icekiller2k6,

Mijn percentage twijfel is ondertussen gezakt tot 0,05 % :wink:

Enfin, we zien wel... Maar ik ga er toch geen geld op inzetten :lol:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb antwoord gehad van Dommel.
En dit vrij snel (binnen de twee werkdagen)

Hun helpdesk zal terug op krachten zijn :-)

Code: Selecteer alles

Geachte,

Hartelijk dank voor uw email !

Wij hebben dit voor uw nagekeken en hebben als resultaat
van de lijntest dezelfde afstanden kunnen vastellen als u
bij belgacom gehad heeft.
Vermoedelijk heeft een van onze medewerkers de resultaten
van deze test verkeerd geinterpreteerd door de tussenliggende LDC.
Hiervoor onze excuses...

De opgegeven locatie zit dus op 1,5km van de LDC waar
wij dus ook adsl kunnen opleveren.

Mocht dit niet duidelijk zijn, kan u onze helpdesk
telefonisch contacteren tijdens kantooruren.


Dit ziet er dus prima uit !
Eind goed, al goed.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik denk best dat ook eens een mailtje ga sturen . Hier 800 m verder staat een BGC kast .
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

dopke schreef:Ik denk best dat ook eens een mailtje ga sturen . Hier 800 m verder staat een BGC kast .


Kast <> Centrale.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Was dat maar waar , dan zat ik geen 5.2 km van de centrale zoals belgacom zegt .
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

ik zit op 7.2 km van de centrale de lijn is perfect na werken langs de straat
maar hoe goed de lijn ook is dat maakt niets uit aan de snelheid omdat dommel de lijn voor mij limiteerd aangezien de grote afstand.
op mijn kabel zitten nog 5 huizen die naar dezelfde centrale gaan en die mensen hebben belgacom en raar maar waarlimiteren zij niet voor die grote afstand .
ik ben aan één van die huizen gaan aanbellen en vroeg voor de snelheid eens te meten en ja 2.9 mbit halen die mensen
met dan ook nog ne brol router ik daar in tegen heb ne topper van cisco systems ( speciaal voor afstanden tot 10 km )
nu gingen ze bij dommel overleggen om mij te upgraden naar een 2.5mbit
omdat de lijn nu na de werken van afgelopen weken perfect is .
ik heb een knal rechte lijn van 1.19mbit downloadsnelheid op 7.2km

ßv
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

B__V schreef:ik ben aan één van die huizen gaan aanbellen en vroeg voor de snelheid eens te meten en ja 2.9 mbit halen die mensen
met dan ook nog ne brol router ik daar in tegen heb ne topper van cisco systems ( speciaal voor afstanden tot 10 km )
nu gingen ze bij dommel overleggen om mij te upgraden naar een 2.5mbit

B__V ik weet niet hoe je bepaalde waarden interpreteerd, maar een 2,5mbit bij dommel bestaat niet.
Er bestaan waarden (profielen) van 1,1 __ 2,2 __ 3,3 en 4,6 Mb.
en hoe bestaat er een modem/router tot 10km ? terwijl adsl maar tot rond de 7km is ..... tssss volgens mij sla je achter de vliegen. :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Patje schreef:
B__V schreef:ik ben aan één van die huizen gaan aanbellen en vroeg voor de snelheid eens te meten en ja 2.9 mbit halen die mensen
met dan ook nog ne brol router ik daar in tegen heb ne topper van cisco systems ( speciaal voor afstanden tot 10 km )
nu gingen ze bij dommel overleggen om mij te upgraden naar een 2.5mbit

B__V ik weet niet hoe je bepaalde waarden interpreteerd, maar een 2,5mbit bij dommel bestaat niet.
Er bestaan waarden (profielen) van 1,1 __ 2,2 __ 3,3 en 4,6 Mb.
en hoe bestaat er een modem/router tot 10km ? terwijl adsl maar tot rond de 7km is ..... tssss volgens mij sla je achter de vliegen. :wink:


Hij bedoelt wss 3,3Mbit - de overhead. Trouwens B__V je volledige post in kleur zetten om op te vallen wordt niet echt geapprecieerd.
Afbeelding
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

Patje schreef:
B__V schreef:ik ben aan één van die huizen gaan aanbellen en vroeg voor de snelheid eens te meten en ja 2.9 mbit halen die mensen
met dan ook nog ne brol router ik daar in tegen heb ne topper van cisco systems ( speciaal voor afstanden tot 10 km )
nu gingen ze bij dommel overleggen om mij te upgraden naar een 2.5mbit

B__V ik weet niet hoe je bepaalde waarden interpreteerd, maar een 2,5mbit bij dommel bestaat niet.
Er bestaan waarden (profielen) van 1,1 __ 2,2 __ 3,3 en 4,6 Mb.
en hoe bestaat er een modem/router tot 10km ? terwijl adsl maar tot rond de 7km is ..... tssss volgens mij sla je achter de vliegen. :wink:


kerel die mensen zullen wel betalen voor een 4.6mbit of 3.3 mbit en efectief 2.9mbit halen is toch niet moeilijk te verstaan he

en ten tweede dat tot 7 is al lang verleden tijd tegenwoordig gaat het tot 10 km
dommel heeft speciaal voor zeer lange afstanden een optie beschikbaar maar uw modem moet het ondersteunen vandaar dak dien cisco had gekocht .
de naam van de optie is iets met leech maar kan er nu ni direct opkomen
Laatst gewijzigd door B__V op 05 jun 2008, 23:13, 2 keer totaal gewijzigd.
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

Rogue schreef:B__V je volledige post in kleur zetten om op te vallen wordt niet echt geapprecieerd.


dat moet je tegen de administrator zeggen ;) ik gebruik gewoon de opties op het forum die beschikbaar zijn.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

:roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”