Belgacom sluit 5.000 klanten van E-Leven af
Sinds vrijdag zitten ongeveer 5.000 klanten van de kleinere provider E-Leven zonder internetverbinding. Dat komt omdat Belgacom de stekker uit de door E-Leven gehuurde ADSL2+ infrastructuur getrokken heeft. Reden? Achterstallige betalingen bij Belgacom. E-Leven van zijn kant zegt dat Belgacom hen nog flink wat geld moet.
Het dispuut dateert al van vorig jaar, maar vrijdag werd het conflict op de spits gedreven nadat Belgacom de stekker uit de internetvoorzieningen van E-Leven trok.
Volgens woordvoerder Jan Margot van Belgacom is dat niet meer dan normaal: 'We hebben hen al ettelijke aanmaningen verstuurd en de procedure voor wanbetalers correct uitgevoerd. Uiteindelijk hebben we vrijdag onze dienstverlening aan E-Leven moeten schorsen, omdat de openstaande schuld zich maar bleef opstapelen.'
Volgens de woordvoerder is E-Leven in april al veroordeeld door de handelsrechtbank ten belope van 155.000 euro. 'Maar ondertussen is die schuld al opgelopen tot meer dan 400.000 euro achterstallige betalingen. We moesten dus wel overgaan tot deze drastische maatregel', zegt Jan Margot.
Bij E-Leven was niemand voor commentaar beschikbaar, maar via hun communicatiebureau kregen we wel een korte reactie. Daaruit blijkt dat E-Leven niet ontkent dat er openstaande facturen zijn, maar dat Belgacom van zijn kant ook nog flink wat geld moet aan E-Leven: er is sprake van zo'n 300.000 à 400.000 euro aan 'retributies'. Om het hoofd boven water te kunnen houden heeft E-Leven daarom aan Belgacom een verrekening gevraagd.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 052008_107