E-Leven problemen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:'k denk niet dat we het direct moeten steken op unlimited hoor... ze kunnen gewoon hun rekeningen niet betalen,


Ik zeg ook niet dat het de oorzaak is, alléén blijken providers die op die manier van start gaan niet altijd een deftig business plan te hebben. Providertje spelen is geen cowboy spel, het vraagt de nodige strategie.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Wat e-leven zegt:

Cher client,
Nous subissons actuellement des problèmes sur une partie de notre réseau ADSL2+, en d'autres termes plusieurs de nos lignes ont été fermées par le gestionnaire du réseau, c'est à dire Belgacom. Nous avons donc fait appel contre cette action plus que discutable. Nous sommes entièrement confiants quant à une décision favorable dans les plus brefs délais.

Merci de votre compréhension et de votre patience.


Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

ChelloExtremer schreef:Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.


Maar die vragen tenminste niet in één keer het abonnementsgeld voor één jaar :!:
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

sail0rbe schreef:
ChelloExtremer schreef:Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.


Maar die vragen tenminste niet in één keer het abonnementsgeld voor één jaar :!:

welke risico's?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

laurens7 schreef:
sail0rbe schreef:
ChelloExtremer schreef:Laat ons hopen dat dit niet zal gebeuren met Dommel ... die zijn de laatste tijd ook meer en meer risico's aan't nemen.


Maar die vragen tenminste niet in één keer het abonnementsgeld voor één jaar :!:

welke risico's?


* ADSL2+ DSLAMs zijn niet gratis ... vrij grote investering voor een bedrijf met toch een vrij kleine omzet en weinig reserves.
* Opdrijven van de limieten ... bandbreedte is niet zo duur, maar toch ... netconnect met boostpack is eigenlijk unlimited nu.
* Snel opdrijven van aantal klanten ... gaat de helpdesk, facturatie en infrastructuur kunnen volgen? Zeker als 1 van de 2 laatste begint te falen krijg je een 'clusterfuck' effect ... zo zijn er al vele 'kleintjes' in BE ten onder gegaan.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Vieten schreef:
Trivial schreef:Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.

Het is niet onderkbaar dat dat van die "avonturiers" zijn die snel rijk willen worden om dan failliet te gaan.
Zo lang ze niet afgesloten worden kunnen ze abonnementsgelden blijven innen van hun klanten en toch niet betalen aan hun leverancier.
Dat zou wel heel dom zijn.


Dan nog had Belgacom VOORAF kunnen communiceren naar de buitenwereld zodat klanten de tijd hadden om een alternatief te zoeken.
Nu lijkt het er sterk op alsof belgacom hen gewoon zo hard mogelijk wil pakken en de eindklant is weeral de dupe. Vooral leuk voor studenten met nakende examens enz. Had Belgacom daarentegen het afsluiten gewoon 3 weken op voorhand aangekondigd dan had iedereen de mogelijkheid gehad om desgewenst uit te kijken naar iets anders.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Belgacom moet dat toch niet aankondigen? Zij hebben geen overeenkomst met jou. E-leven had zijn klanten moeten informeren over de problemen.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Inderdaad hellsnake zie ook >
hollebollegijs schreef:ze zijn bijna dood.
Maar dat is dan weer 'n keiharde uitdrukking.


Hopelijk komt dit nog in orde, zodat de klanten hun centen niet verprutst zijn...
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

hellsnake schreef:Belgacom moet dat toch niet aankondigen? Zij hebben geen overeenkomst met jou. E-leven had zijn klanten moeten informeren over de problemen.


Belgacom moet inderdaad niets, maar het had wel correcter geweest tov de eindklanten.
Maar ja, die eindklanten moesten maar zo 'dom' niet zijn om met e-leven in zee te gaan, is dat de redenering?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Trivial schreef:Belgacom moet inderdaad niets, maar het had wel correcter geweest tov de eindklanten.
Maar ja, die eindklanten moesten maar zo 'dom' niet zijn om met e-leven in zee te gaan, is dat de redenering?


Belgacom heeft hier toch niets aan te kondigen ? Als ik wat appels ga kopen in de carrefour ( elke week dezelfde ), op een bepaald moment zijn ze der niet meer omdat carrefour den appelboer niet betaald, moet die appelboer mij dan gaan contacteren om te zeggen, pas oep, volgende week geen appels meer. Zoals al gezegd, je hebt een contract met e-leven, bgc heeft er niets tussen te zoeken.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

ditCh schreef:
Trivial schreef:Belgacom moet inderdaad niets, maar het had wel correcter geweest tov de eindklanten.
Maar ja, die eindklanten moesten maar zo 'dom' niet zijn om met e-leven in zee te gaan, is dat de redenering?


Belgacom heeft hier toch niets aan te kondigen ? Als ik wat appels ga kopen in de carrefour ( elke week dezelfde ), op een bepaald moment zijn ze der niet meer omdat carrefour den appelboer niet betaald, moet die appelboer mij dan gaan contacteren om te zeggen, pas oep, volgende week geen appels meer. Zoals al gezegd, je hebt een contract met e-leven, bgc heeft er niets tussen te zoeken.


Simpele redenering, dan neem je gewoon een ander merk appels.
Duurt 2 seconden want ze liggen in de bak ernaast voor 't rapen.
E-leven klanten hebben de kans niet om de wissel te maken op 2 seconden, zal al goed gaan als het lukt op 2 weken.
Moest dit wel kunnen zou niemand er lastig over doen, end of story!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Trivial schreef:Simpele redenering, dan neem je gewoon een ander merk appels.
Duurt 2 seconden want ze liggen in de bak ernaast voor 't rapen.
E-leven klanten hebben de kans niet om de wissel te maken op 2 seconden, zal al goed gaan als het lukt op 2 weken.
Moest dit wel kunnen zou niemand er lastig over doen, end of story!


Kan allemaal goed zijn ... maar dan is het nog niet aan Belgacom E-Leven klanten in te lichten over problemen met de interne keuken van E-Leven ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Belgacom heeft het recht niet om ziets openbaar te maken! Ze kunnen er wsl voor aangeklaagd worden als ze het wel doen! Vergeet iedereen hier dat E-Leven enkele dagen lang de klanten voorloog en zei dat er een technische panne was waaraan hun techniekers aan het werken waren?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Goztow schreef:Belgacom heeft het recht niet om ziets openbaar te maken! Ze kunnen er wsl voor aangeklaagd worden als ze het wel doen! Vergeet iedereen hier dat E-Leven enkele dagen lang de klanten voorloog en zei dat er een technische panne was waaraan hun techniekers aan het werken waren?



Dat is ook juist, die downtime en de leugens hieromtrent zullen hen waarschijnlijk heel veel klanten kosten als ze dit overleven.
Ik dacht dat er ook ergens iets bestond dat belgacom de consument niet mag afstraffen bij een geschil tussen hen en de provider, maar ik ben natuurlijk geen jurist.
Maar alle e-leven klanten zitten er toch maar mee nu, die kunnen niks anders doen dan afwachten en betaalde sommen zijn ze sowieso kwijt.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Trivial schreef:
Goztow schreef:Belgacom heeft het recht niet om ziets openbaar te maken! Ze kunnen er wsl voor aangeklaagd worden als ze het wel doen! Vergeet iedereen hier dat E-Leven enkele dagen lang de klanten voorloog en zei dat er een technische panne was waaraan hun techniekers aan het werken waren?



Dat is ook juist, die downtime en de leugens hieromtrent zullen hen waarschijnlijk heel veel klanten kosten als ze dit overleven.
Ik dacht dat er ook ergens iets bestond dat belgacom de consument niet mag afstraffen bij een geschil tussen hen en de provider, maar ik ben natuurlijk geen jurist.
Maar alle e-leven klanten zitten er toch maar mee nu, die kunnen niks anders doen dan afwachten en betaalde sommen zijn ze sowieso kwijt.


Persoonlijk heb ik nog nooit een factuur van hen ontvangen en ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

ispwatch schreef:Persoonlijk heb ik nog nooit een factuur van hen ontvangen en ik vermoed dat ik niet de enige ben.


Waarom mail je hen niet eens om te vragen waar die blijft? :-D
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.

Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.

Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Mr.T schreef:Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.

Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.

Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.


en dat is dan ook allemaal exact gebeurd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Mr.T schreef:Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.

Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.

Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.


Ja, dat schreef ik ook al in een vorige post.
Aan de andere kant weten we natuurlijk niet wat hieraan vooraf ging en welke kansen E-leven al dan niet al gekregen heeft van Belgacom.

Maar het blijft uiteraard vervelend voor de klanten van e-leven. Nog een geluk dat het schitterend weer is. 8)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Trivial schreef:
Rafken schreef:je mag dit vergeten.
ze zijn zelfs gerechtelijk veroordeeld.


Ik begrijp dat Belgacom probeert hun gelden te innen.Dat is niet meer dan normaal.
Maar ik vind het heel erg dat op deze manier alle eindklanten meegegijzeld worden.
Die klanten hebben immers wel correct betaald voor hun abonnement en zijn nu de dupe.
Belgacom kon bvb ook gewoon geen enkele lijn meer aansluiten van e-leven tot de schulden vereffend waren.
Dat was fair play geweest tov de consument en zou waarschijnlijk even hard aangekomen zijn bij e-leven.
Aan de andere kant weten we natuurlijk niet wat hieraan vooraf ging en welke kansen E-leven al dan niet al gekregen heeft van Belgacom.
Het is gewoon triestig.

Just my 2cents
Trivial


de ene schuldige in dit verhaal is E-Leven en niemand anders.
spijtig voor hun klanten, maar daar valt helaas weing aan te doen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trivial schreef:
ispwatch schreef:Persoonlijk heb ik nog nooit een factuur van hen ontvangen en ik vermoed dat ik niet de enige ben.


Waarom mail je hen niet eens om te vragen waar die blijft? :-D


Misschien had dat e-Leven wel kunnen redden... al geeft het duidelijk aan dat er wel mat fout liep bij de provider. Nu ja, zoals Holle het schrijft zijn zij wel de enigen die hier fout zijn.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

hollebollegijs schreef:
Mr.T schreef:Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.

Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.

Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.


en dat is dan ook allemaal exact gebeurd.


'k Kan me voorstellen dat je dit al een heel tijdje weet ondertussen. Is dat soms niet moeilijk om zulke "geheimen" stil te houden?
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:
Mr.T schreef:Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.

Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.

Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.


en dat is dan ook allemaal exact gebeurd.


Ja?
Ik hoor nu van iemand die de laatste week van april nog aangesloten is.
Er kwamen zelf belgacom techniekers ter plaatse.
Dus nieuwe aansluitingen werden precies toch niet geblokkeerd ;-)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

OpThaCop schreef:
hollebollegijs schreef:
Mr.T schreef:Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.

Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.

Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.


en dat is dan ook allemaal exact gebeurd.


'k Kan me voorstellen dat je dit al een heel tijdje weet ondertussen. Is dat soms niet moeilijk om zulke "geheimen" stil te houden?


nee hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Trivial schreef:
hollebollegijs schreef:
Mr.T schreef:Vergeet ook niet dat voordat Belgacom klanten van een provider daadwerkelijk afsluit, er al een hele procedure doorlopen is.

Na de nodige brieven van advocaten is een eerste drukkingsmiddel het blokkeren van nieuwe aansluitingen, technische aanpassingen en herstellingen. Pas als er dan nog steeds geen betaling vanuit e-leven komt, rest hun weinig anders dan klanten afsluiten.

Belgacom gaat heus niet zonder reden klanten afsluiten. Eer het zover is, zijn er verschillende maanden achterstallige facturen.


en dat is dan ook allemaal exact gebeurd.


Ja?
Ik hoor nu van iemand die de laatste week van april nog aangesloten is.
Er kwamen zelf belgacom techniekers ter plaatse.
Dus nieuwe aansluitingen werden precies toch niet geblokkeerd ;-)


Ik had vandaag een afspraak voor de verhuis van mijn ADSL2+ lijn, BGC tech bood zich aan om 8u33, heb de bel echter niet gehoord.
Heb dan het nummer gebeld dat de tech had achtergelaten, nieuwe afspraak 22/05/2008.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

het is "maandag" ze zullen niet veel goesting gehad hebben zeker ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Weet iemand al iets over de reactie van E-leven. Ik bedoel, zouden ze hun fallissement aanvechten? Of gaan de bazen nu met de resterende poen (if any) lopen. Ik vind onze Waalse ondernemers wel wat gangster allures hebben, althans :wink::
http://www.enterprize.be/content/view/74/110/lang,nl/ en http://zdnet.be/news.cfm?id=80127

Ik zal als klant in ieder geval maar niet op een snelle oplossing hopen, voorlopig lukt het nog met kotnet (telenet) van onderbuur.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

keethar schreef:Weet iemand al iets over de reactie van E-leven. Ik bedoel, zouden ze hun fallissement aanvechten? Of gaan de bazen nu met de resterende poen (if any) lopen. Ik vind onze Waalse ondernemers wel wat gangster allures hebben, althans :wink::
http://www.enterprize.be/content/view/74/110/lang,nl/ en http://zdnet.be/news.cfm?id=80127

Ik zal als klant in ieder geval maar niet op een snelle oplossing hopen, voorlopig lukt het nog met kotnet (telenet) van onderbuur.


Uit een draadje op adsl-bc.org
Je viens de les avoir en ligne, faut etre tres patient pour les avoir mais bon.

La ligne devrait revenir dans le courant de la journée. Comme dit plus haut l'audience est en cours au tribunal. Si c'est pour une question de non-paiement , ils paieront sinon je pense qu'ils peuvent fermer leur activité ADSL2 et faire faillite et c'est une faute grave de la part d'e-leven.

Si c'est pour une autre raison, Belgacom abuse vraiment de sa position.

Quoiqu'il en soit esperons que cela revienne aujourd'hui. Belgacom peut tout réactivé a distance et nos connexions reviendront sans autre intervention technique.

Le gars m'a dit qu'E-leven fait tout ce qu'ils peuvent pour ravoir une connexion aujourd'hui, ils comprennent bien que ce n'est pas tenable.

Blijft de vraag natuurlijk hoeveel je ervan kan geloven wat ze op de helpdesk vertellen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Men heb zojuist ze gehad on-line, moet zeer geduldig zijn om ze te hebben maar goed. De lijn zou in de loop van de dag moeten terugkomen. Zoals gezegd hierboven hoog de zitting is aan de rechtbank aan de gang. Als het voor een vraagstuk van niet-betaling is, zullen zij betalen anders geloof ik dat zij hun activiteit ADSL2 kunnen sluiten en faillissement doen en het een ernstige fout van e-leven is. Als het omwille van een andere reden is, maakt Belgacom echt van zijn positie misbruik. Hoewel hij is esperons dat dat vandaag terugkomt. Belgacom kan alles gereactiveerd op een afstand en ons aansluiten zal zonder andere technische bijstand terugkomen. Gars heeft me gezegd dat E-leven alles doet wat zij om een aansluiten kunnen ravoir vandaag, zij begrijpen goed dat het niet houdbaar is.


De vertaling via babelfish :-D
lvh
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2008, 10:39

Mijn excuses voor de baggere fotokwaliteit uit mijn versleten GSM, maar dit hing er vanmorgen uit voor E-LEVEN in de Tiense:

Afbeelding

Ik heb er niet al te veel hoop meer in.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat staat zo ook op hun website.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Eventjes alle schuld op Belgacom gaan steken, dat is maar al te makkelijk!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
lvh
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2008, 10:39

Ik ben een van de grootste Belgacomafkrakers (mijn pa is erger), maar ik ben niet zo blind om te zeggen dat Belgacom zomaar netwerken afsluit.

Ze zullen het waarschijnlijk met heel veel plezier en geen dag later dan contractueel bepaald gedaan hebben, maar dat is hun goed recht :)

Maja, ondertussen nog een goed excuus om bij die blonte van hierneffest te gaan zitten ;-)
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

moeilijk te begrijpen, hopelijk zijn ze snel terug on business
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

r2504 schreef:
Trivial schreef:
ispwatch schreef:...

..


Misschien had dat e-Leven wel kunnen redden... al geeft het duidelijk aan dat er wel mat fout liep bij de provider. Nu ja, zoals Holle het schrijft zijn zij wel de enigen die hier fout zijn.


Natuurlijk 1 factuur van maximaal wat was het 40 euro per maand? gaat E-leven redden Belgacom heeft ze afgesloten om 40 hele euro's!

Klinkt een beetje sterk niet?
Daarom moet je als bedrijf een boekhouding bijhouden zodat je weet wat er binnen MOET komen en wat eruit MOET gaan.
Dat gaat hier dus fout.

Ik betaal ook niet als ik nog geen factuur heb.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Belgacom moet de eindconsument tijd laten om vlekkeloos naar een alternatief op zoek te gaan. Blijkbaar is dat niet gebeurd. Belgacom wacht een fikse veroordeling. De twist tussen BC en E-leven staat los van de eindconsument. Deze laatst is wel de dupe. :oops:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dbr schreef:Natuurlijk 1 factuur van maximaal wat was het 40 euro per maand? gaat E-leven redden Belgacom heeft ze afgesloten om 40 hele euro's!


Dat beweer ik niet, maar als er één iemand is zijn er meestal nog meer.

dbr schreef:Daarom moet je als bedrijf een boekhouding bijhouden zodat je weet wat er binnen MOET komen en wat eruit MOET gaan.
Dat gaat hier dus fout.


We zullen niet meteen weten wat er allemaal fout gaat... maar bedrijven die vanaf dag één spreken over FUP... ik zou alvast twee keer nadenken om er klant van te worden.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Fustigateur schreef:Belgacom moet de eindconsument tijd laten om vlekkeloos naar een alternatief op zoek te gaan. Blijkbaar is dat niet gebeurd. Belgacom wacht een fikse veroordeling. De twist tussen BC en E-leven staat los van de eindconsument. Deze laatst is wel de dupe. :oops:


Belgacom heeft geen enkele relatie met de eindklant. Ze hoeven dus ook geen verantwoording af te leggen aan de eindklant, en hoeven deze dus ook geen extra tijd te geven om op zoek te gaan naar een andere ISP. Indien alle procedures correct gevolgd zijn, zal geen enkele rechter Belgacom veroordelen.

Uit persoonlijke ervaring in het Telecom landschap, kan ik enkel zeggen dat Belgacom hierin altijd correct handelt. Ze weten goed genoeg wat de gevolgen kunnen zijn als ze de procedures niet volgen.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Belgacom sluit 5.000 klanten van E-Leven af

Sinds vrijdag zitten ongeveer 5.000 klanten van de kleinere provider E-Leven zonder internetverbinding. Dat komt omdat Belgacom de stekker uit de door E-Leven gehuurde ADSL2+ infrastructuur getrokken heeft. Reden? Achterstallige betalingen bij Belgacom. E-Leven van zijn kant zegt dat Belgacom hen nog flink wat geld moet.
Het dispuut dateert al van vorig jaar, maar vrijdag werd het conflict op de spits gedreven nadat Belgacom de stekker uit de internetvoorzieningen van E-Leven trok.

Volgens woordvoerder Jan Margot van Belgacom is dat niet meer dan normaal: 'We hebben hen al ettelijke aanmaningen verstuurd en de procedure voor wanbetalers correct uitgevoerd. Uiteindelijk hebben we vrijdag onze dienstverlening aan E-Leven moeten schorsen, omdat de openstaande schuld zich maar bleef opstapelen.'

Volgens de woordvoerder is E-Leven in april al veroordeeld door de handelsrechtbank ten belope van 155.000 euro. 'Maar ondertussen is die schuld al opgelopen tot meer dan 400.000 euro achterstallige betalingen. We moesten dus wel overgaan tot deze drastische maatregel', zegt Jan Margot.

Bij E-Leven was niemand voor commentaar beschikbaar, maar via hun communicatiebureau kregen we wel een korte reactie. Daaruit blijkt dat E-Leven niet ontkent dat er openstaande facturen zijn, maar dat Belgacom van zijn kant ook nog flink wat geld moet aan E-Leven: er is sprake van zo'n 300.000 à 400.000 euro aan 'retributies'. Om het hoofd boven water te kunnen houden heeft E-Leven daarom aan Belgacom een verrekening gevraagd.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 052008_107
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Fustigateur schreef:Belgacom moet de eindconsument tijd laten om vlekkeloos naar een alternatief op zoek te gaan. Blijkbaar is dat niet gebeurd. Belgacom wacht een fikse veroordeling. De twist tussen BC en E-leven staat los van de eindconsument. Deze laatst is wel de dupe. :oops:


Over die veroordeling spreek ik me niet uit.
Maar ik heb dezelfde mening inzake de eindconsument.
Ik vraag me trouwens af, als ik ook tel heb bij e-leven en ik moet een noodnummer bellen, maar ik kan dit niet momenteel.
Dat kan serieuze gevolgen hebben! Wie wordt dan aansprakelijk gesteld? E-Leven of Belgacom? Of werkt de telefonie wel nog?
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”