Aansluitbaarheid Cityconnect nog niet te zeggen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
area32
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

dietervanb schreef:Hadden ze nu eerst die uitbreiding aangekondigd en dan er bij gezet : dit alles krijgt u voor slechts 2 euro extra/maand, dan zou er niet zo veel te doen geweest zijn over hun prijsverhoging.
Slechte reclame is ook reclame he. Men is een hele tijd bezig geweest met Dommel en zo blijft het merkt in de aandacht.
Nu kan men dat weer afwisselen met goeie en positieve reclame. Moest men altijd positieve dingen uitbrengen zou het op den duur niet meer opvallen.

Dit alles heeft ook nog eens een mooie naam: Marketing 8)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

area32 schreef:
dietervanb schreef:Hadden ze nu eerst die uitbreiding aangekondigd en dan er bij gezet : dit alles krijgt u voor slechts 2 euro extra/maand, dan zou er niet zo veel te doen geweest zijn over hun prijsverhoging.
Slechte reclame is ook reclame he. Men is een hele tijd bezig geweest met Dommel en zo blijft het merkt in de aandacht.
Nu kan men dat weer afwisselen met goeie en positieve reclame. Moest men altijd positieve dingen uitbrengen zou het op den duur niet meer opvallen.

Dit alles heeft ook nog eens een mooie naam: Marketing 8)
Ik ken anders bedrijven die niet van die afwisseling houden en maar één soort reclame veroorzaken (tip: het is niet de positieve). :roll:
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

In de week naar de klantendienst van dommel gebeld om een lijntest te laten doen,volgens hun zat ik op 3.5 km van de centrale,het vreemde is dat ik onlangs bij edpnet ook een lijntest liet doen en volgens hun zit ik maar op 2.8 km afstand van de centrale,weet iemand waar dit verschil kan opzitten,kwestie voor mij goed te laten informeren voor het cityconnect abonnement.aan welke snelheid ik dit kan nemen,dit is toch een verschil in afstand van 700 meter . :roll:
Kielse
Member
Member

Volgens mij gebruikt edpnet niet de Belgacomlijnen, maar die van Scarlet dus zal je afstand varieren.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kielse schreef:Volgens mij gebruikt edpnet niet de Belgacomlijnen, maar die van Scarlet dus zal je afstand varieren.
het zit allemaal in de zelfde centrale dus er is normaal gezien geen verschil
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Kielse schreef:Volgens mij gebruikt edpnet niet de Belgacomlijnen, maar die van Scarlet dus zal je afstand varieren.
Zijn er nog 'experten ' on line die dit kunnen bevestigen?
Thx, :-o
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Of ze zijn ofwel bij edpnet volledig mis,of bij dommel . :eek:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Of ze zijn allebei juist, en ze berekenen met tussenstations bij ofzo ? :P
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

Bij edpnet zit ik ongeveer op 2.8 km van de centrale en daar hebben ze mij op een 4 mb profiel geplaatst waar ik ook een zeer stabiele verbinding door heb, nu ben ik wel benieuwd wat ze bij dommel gaan doen met hun cityconnect formule en op welk profiel ze mij gaan plaatsen . :roll:
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

fieldoxide schreef:
MENSEN LEES DIT!

Ik heb da hier nu al minstens 5 keer op het forum gezet. Dommel gebruikt EIGEN infrastructuur voor ADSL2+. Dat is de reden dat ze niet op de zelfde plaatsen aansluitbaar zijn als Scarlet/EDPnet/etc.

Die eigen infrastructuur wil zeggen: eigen fibers van en naar de centrale, eigen ADSL2+ devices, alles vanaf de centrale = van dommel. Inclusief de devices die voor ADSL2+ bij de klant te krijgen dienen. Het EENIGE dat van Belgacom komt is uw telefoonlijn/rawcopper.

De mensen die beweren dat het dommel netwerk het niet aan gaat kunnen zijn goed fout, je zou eens moeten weten tussen welke ISP's Dommel.com zich bevind op het vlak van netwerk capaciteit. Moest dommel morgen van de eene op de andere dag het dubbele aantal klanten hebben zou er nog geen bottleneck zijn ;)

Ik heb deze informatie uit wel heel betrouwbare bron, en ik ben onafhankelijk van dommel :) bepaalde admins/mods kunnen die beamen ;)

aan de mods, sorry als ik enkele forum regels geschonden heb.

Greetzzz Wouter
Lord Utopia
Erelid
Erelid

fieldoxide schreef:Bij edpnet zit ik ongeveer op 2.8 km van de centrale en daar hebben ze mij op een 4 mb profiel geplaatst waar ik ook een zeer stabiele verbinding door heb, nu ben ik wel benieuwd wat ze bij dommel gaan doen met hun cityconnect formule en op welk profiel ze mij gaan plaatsen . :roll:
6 ofzo.

Ik zit op 3 km, en ik zou ook 6 krijgen.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

L-army schreef:
fieldoxide schreef:
MENSEN LEES DIT!

Ik heb da hier nu al minstens 5 keer op het forum gezet. Dommel gebruikt EIGEN infrastructuur voor ADSL2+. Dat is de reden dat ze niet op de zelfde plaatsen aansluitbaar zijn als Scarlet/EDPnet/etc.

Die eigen infrastructuur wil zeggen: eigen fibers van en naar de centrale, eigen ADSL2+ devices, alles vanaf de centrale = van dommel. Inclusief de devices die voor ADSL2+ bij de klant te krijgen dienen. Het EENIGE dat van Belgacom komt is uw telefoonlijn/rawcopper.

De mensen die beweren dat het dommel netwerk het niet aan gaat kunnen zijn goed fout, je zou eens moeten weten tussen welke ISP's Dommel.com zich bevind op het vlak van netwerk capaciteit. Moest dommel morgen van de eene op de andere dag het dubbele aantal klanten hebben zou er nog geen bottleneck zijn ;)

Ik heb deze informatie uit wel heel betrouwbare bron, en ik ben onafhankelijk van dommel :) bepaalde admins/mods kunnen die beamen ;)

Greetzzz Wouter
ADSL2+ devices in de centrale mag je gerust DSLAMs noemen. ;-)

Ik denk niet dat Dommel eigen fibers heeft. Dus die zullen ze ook nog ergens moeten huren.

Verder ben ik wel eens benieuwd naar bepaalde gegevens van dommel zoals:
- globale mrtg grafiek van hun traffiek
- overzicht peering/transit aansluitingen
- aantal klanten (met onderscheid tss DSL en housing)
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster

L-army schreef:
fieldoxide schreef:
MENSEN LEES DIT!

Greetzzz Wouter
Dat noem ik nu eens een 'vakkundige ' uitleg Wouter,bedankt daar voor,sorry dat ik het nog niet eerder gelezen heb op het forum,mijn besluit staat vast : dommel here i come (allee vanaf 15 november dan ). :-o
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

als ze volledig onafhankelijk zijn van bgc betekent dit ook dat ze nooit problemen ivm overboeking zullen hebben (tenzij ze vrijwillig hun apparatuur niet aanpassen natuurlijk)
me wants 8)
Coop
Premium Member
Premium Member

http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconne ... ?cust=home
35€ ,geen limiet en zulk een snelheden ?
We zijn ineens bij met Nederland :)
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Coop schreef:http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconnectplus.php?cust=home
toch niet, want dit produkt is heel beperkt beschikbaar, de concurrentie zal er dan voorlopig ook niet wakker van liggen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

xenne schreef:
Coop schreef:http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconnectplus.php?cust=home
toch niet, want dit produkt is heel beperkt beschikbaar, de concurrentie zal er dan voorlopig ook niet wakker van liggen

Zijn de 2 grote concurenten ooit al wakker gelegen van de kleinere isp's ze zijn meer bezig met mekaar aftetroeven dan wat anders.
Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

xenne schreef:toch niet, want dit produkt is heel beperkt beschikbaar, de concurrentie zal er dan voorlopig ook niet wakker van liggen
Buiten Telenet in Leuven dan :lol:.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

deej schreef:
xenne schreef:toch niet, want dit produkt is heel beperkt beschikbaar, de concurrentie zal er dan voorlopig ook niet wakker van liggen
Buiten Telenet in Leuven dan :lol:.
Al hun winst die ze zagen liggen in UPC, uiteindelijk krijgen ze er hoogstens 40% van terug :P
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

BTW waarschijnlijk volledig concentreren om de nieuwe (UPC) klanten vanaf 15/11 in te pikken ;), en daarna maar de bestaande klanten in Leuven ergens in begin 2008 aansluiten ?, enfin dat kan je mss afleiden in een helpdeskreply van TylerDurden...
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=8211

Edit
en nog meer goed nieuws ;)

Tot slot meldt Dommel dat de uitrol van VDSL2+, dat tot honderd Mbps kan halen, op schema zit. Het bedrijf gebruikt hiervoor het netwerk van Belgacom.

Belgacom is op dit moment nog niet verplicht om het nieuwe netwerk te delen, maar er zijn al mondelinge overeenkomsten zodat de kleine provider volgend jaar de nieuwe breedbandtechnologie kan aanbieden.

Bron: ZDNet

http://zdnet.be/news.cfm?id=75696
Zerror
Member
Member

Lord Utopia schreef:
fieldoxide schreef:Bij edpnet zit ik ongeveer op 2.8 km van de centrale en daar hebben ze mij op een 4 mb profiel geplaatst waar ik ook een zeer stabiele verbinding door heb, nu ben ik wel benieuwd wat ze bij dommel gaan doen met hun cityconnect formule en op welk profiel ze mij gaan plaatsen . :roll:
6 ofzo.

Ik zit op 3 km, en ik zou ook 6 krijgen.
Hoe weet je dit?
Naar Dommel gemailt?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Nee, ruwe schatting, want ADSL2+ is hier niet beschikbaar, wellicht nooit :P
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”