Telenet Digitaal op Full HD plasma?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mijn TH 42PV70 is vandaag gelevert. En het beeld ziet er wel deftig uit met telenet digitaal.

Nu eens proberen om mijn broer zijn ps3 te stelen :lol:
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

kaween schreef:... als je echt niemand vinden kan die dat voor je maakt, draai ik er wel eentje in elkaar. Even langskomen zit er niet echt in vrees ik, maar de post mag ook wel nog eens werken.
Bleh, kheb iemand die mijn vader kent zo'n kabel in mekaar laten zetten, maar het blijkt niet te werken. De Flash Downloader blijft op trying to connect... steken. :cry:

En ja, ik ben zeker dat de settings van mijn COM-poort goed staan. Op dat vlak ben ik wel knowledgable genoeg... Gewoon de hardware niet.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... hm.

Dus een hele rare vraag : weet je -zeker- dat je seriele poort uberhaubt -werkt-. Ik bedoel maar, ik kom heel regelmatig op het werk dit soort situaties tegen : mensen die nooit van hun leven een serial nodig hadden, en dan na jaren plots wel (voor een sturing, speciale interface ....) en dat ding dan niet aan de praat krijgen. Komt heel regelmatig voor dat indien ik zo'n poort dan test, deze doodgewoon niet werkt. Allerlei oorzaken mogelijk, natuurlijk. Makkelijkste testbaar door een oude seriële muis op je pc te hangen (of een analoge externe modem) en te kijken of die reageert.

't is maar om te zeggen, 95% van de mensen die een defecte serial in hun pc/notebook hebben, zullen dit zelfs nooit merken ....

En die kabel is feitelijk te éénvoudig om foutief te monteren, dus ik ga er respectvol van uit dat de collega van je vader zich correct van zijn taak gekweten heeft.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Tsjah... ik heb nog een paar maanden geleden SMS-software geschreven voor een simbox die toen aan mijn seriële poort heeft gehangen van mijn laptop en die werkte perfect. Maar ik kan gerust nog eens een seriële muis eraan hangen (die heb ik ergens nog wel rondslingeren) om 100% zeker te zijn.

De persoon in kwestie heeft mij wel gebeld toen hij de kabel aan het fixen was. Hij vroeg mij of RX en TX of dat rood/wit was of wit/rood. Ik kon daar geen antwoord op geven en gezegd doe maar: 50% kans dat het fout is. Nog een puntje: de massa moest op pin 5, maar de electricien meldde mij dat er mijn kabel naast de 9 pins nog een kabel liep en dat die voor de massa was. Hij zei mij dat indien hij de massa op pin 5 ging hangen dat de kabel niet meer ging werken en dat hij de massa ging laten zoals hij was.

Dus vandaar dat ik er nogal makkelijk overga dat de kabel niet werkt. Ik begin meer en meer te neigen om naar Samsung te bellen en iemand te laten komen voor die firmware update en kzie wel hoeveel ze me aanrekeken.

Note to self: volgende keer erop letten dat je een tv koopt die kan updaten via usb. Gelukkig zal die firmware update maar een one-time only zijn en zal er voor de rest van de levensduur van de tv geen meer nodig zijn.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
kaween
Elite Poster
Elite Poster

DarthDavy schreef: De persoon in kwestie heeft mij wel gebeld toen hij de kabel aan het fixen was. Hij vroeg mij of RX en TX of dat rood/wit was of wit/rood. Ik kon daar geen antwoord op geven en gezegd doe maar: 50% kans dat het fout is. Nog een puntje: de massa moest op pin 5, maar de electricien meldde mij dat er mijn kabel naast de 9 pins nog een kabel liep en dat die voor de massa was. Hij zei mij dat indien hij de massa op pin 5 ging hangen dat de kabel niet meer ging werken en dat hij de massa ging laten zoals hij was.
WTF ????? Het maakt geen kl*te uit welke "kleur" die draden hebben : Ik steek zoiets desnoods in elkaar met 3 gifgroene paarswitte identieke kabels. Hij moet er gewoon voor zorgen dat zijn stereo 3.5 mm plug is aangesloten als

"TIP"/"Voor" : pin 2
"MIDDEN" : pin 3
"Achter" : pin 5

Staat trouwens letterlijk zo op de tekening/foto die je kan vinden op de link die ik gepost heb bij mijn eerste reaktie !! Is wel Duits, maar dat hoort dan toch nog geen compleet _Chinees_ te zijn voor iemand die dit soort dingen hoort te kunnen ?!

MASSA IS NIET HETZELFDE ALS SHIELDING (da's het enige wat ik me kan voorstellen dat hij dat bedoelt) : een kabel "langs" de rest is meestal een shielding : dit is -waardeloos- voor je RS232C signaal bij korte kabelafstanden als deze; Pin 5 moet verbonden zijn met de massa/achterste contact van de 3.5mm stekker : anders heb je GEEN ENKELE MOGELIJKHEID tot correct serieel signaa (in het beste geval), en heb je bij fragielere designs zelfs mogelijkheid om je poort op te blazen. Hij heeft NIETS "bij te verbinden" of te "adlibben omdat hij DENKT te weten wat hij doet": 3 draadjes, niets meer en niets minder. Als hij dit NIET volgt, werkt het NIET. Kerel heeft geluk dat hij niet in mijn atelier werkt.

.... Vertel me nu AUB niet dat de man in kwestie een belangrijke onderhoudsfunctie heeft bij pakweg Doel, of Zaventem, of dergelijke ... want in dat geval verhuis ik vandaag nog .... en niet per vliegtuig !!! :twisted:

Sorry voor de ietwat heftige reaktie, maar van dit soort eigenwijze toestanden krullen mijn tenen. En dan maar afvragen waarom er zoveel mis gaat in de wereld !!!!
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Electricien bij stadsbader.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DarthDavy schreef:Electricien bij stadsbader.
Tja... van die mensen die pas beginnen bij 10 KV :roll:
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

'k Heb gisteren zo'n digicorder aangesloten, maar buiten de leuke functies zoals flexview, zenderoverzicht ... vind ik er eerlijk gezegd niet veel aan.

Kwaliteit bij overschakeling analoog > digitaal is in mijn ogen verwaarloosbaar (mss had ik sowiezo al een goed analoog signaal), maar het ziet er nog steeds even crappy uit op m'n 40" LCD (SAMSUNG LE40M86)

Je ziet het pas als bv. XBOX360 of PS3 op aansluit ... dàt zijn pas haarscherpe beelden! Ook m'n laptop via vga cable ziet er verdomd scherp uit ... ik kan perfect leesbaar surfen via die TV :-)
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Ook grosso-modo mijn ervaring. Maar vergis je niet : vele mensen hebben een _schabouwelijk_ analoog signaal hoor, en die mensen zijn echt wel gediend met een digibox, zelfs indien niet-hd.

Hier is het verschil tussen een goed analoog signaal en digitaal op normale resoluties verwaarloosbaar, zelfs op een grotere TFT (LE46M87); in het ergste geval komt soms zelfs het analoge signaal als subjectief beter uit de bus; bij het aansluiten van een InDi HD echter verandert dit plaatje grondig, letterlijk zelfs.

Nu, dit is wat ik verwacht had en ook gekregen : met het goede analoge signaal weet de upscaler van een Samsung LE4XM8 series wel nog iets aan te vangen, en op normale/ideale kijkafstand is het resultaat goed tot zeer goed. Ga je met je neus op het scherm hangen, lijkt het beeld nergens op.

Doe je dat met een InDi HDbox of een HDstream, is het beeld echter zo scherp dat je er niet goed van wordt. :P Vooral niet als je daarna terug "normale tv" kijkt. :twisted:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ja analoog is bij mij , om het proper te houden. Het trekt op niks.

Spijtig dat telenet nog geen digibox ofzo heeft met hdmi aansluiting of dvi-hdmi . Deze moet natuurlijk aan upscaling doen anders is die ook gedeeltelijk waardeloos. Je hebt natuurlijk dan geen digitaal - Analoog probleem die we nu hebben met scart, dus de kwaliteit zal er dan wel op vooruit gaan (I hope)
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Mijn analoog signaal is om bij te huilen op mijn LE40F71B, maar jah... dat zijn de programma's ook. :lol:
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

DarthDavy schreef:Mijn analoog signaal is om bij te huilen op mijn LE40F71B, maar jah... dat zijn de programma's ook. :lol:
Voila, ge zorgt dus best voor uw eigen HD materiaal ... en dat is GENIETEN !!!
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”