Pagina 2 van 3

Geplaatst: 29 jul 2007, 11:36
door Vladimirke
booker schreef:Ik had ook geen geduld en de helpdesk dan maar gebeld, dewelke dacht :-) dat de migratie tegen 1 september 2007 zou moeten klaar zijn voor ALLE scarlet klanten

Ze hebben blijkbaar nieuwe helpdeskmedewerkers.
Iemand die kan denken! :eek:

Nog zo'n 30 keer slapen en dan weten we het. :wink:

Geplaatst: 30 jul 2007, 12:54
door gamevampy
we kunnen maar hopen,
machteloos zijn we toch.. :roll:

Geplaatst: 21 aug 2007, 07:24
door booker
Gisteren nog eens naar de helpdesk gebeld, en de migratie naar 6Mbps heeft een KLEINE vertraging :lol: , namelijk tegen begin oktober 2007 ZOU alles klaar moeten zijn. :!:

Geplaatst: 21 aug 2007, 07:25
door booker
Gisteren nog eens naar de helpdesk gebeld, en de migratie naar 6Mbps heeft een KLEINE vertraging :lol: , namelijk tegen begin oktober 2007 ZOU alles klaar moeten zijn. :!:

Geplaatst: 30 aug 2007, 10:25
door krispa
[quote="booker"]Ik had ook geen geduld en de helpdesk dan maar gebeld, dewelke dacht :-) dat de migratie tegen 1 september 2007 zou moeten klaar zijn voor ALLE scarlet klanten[/quote]

Vandaag naar scarlet facturatiedienst gebeld. Ben al sinds enkele maanden aan 30Gb volume aan't surfen maar nog steeds met 3.3Mb (2.8Mb laatste test) en de prijs is ook niet ok. Deze is voor bestaande klanten nog steeds 39,49 euro (nieuwe of zij die nog niet zo lang klant zijn betalen 34,95). Zou volgens deze dienst automatisch aangepast worden in september maar... oeps, bij eventjes nakijken zal dat toch wat langer duren, maar ze konden de prijs voor mij nu al wel in orde brengen. Besluit: voor een hogere snelheid nog even geduld maar als ge al wat wil besparen op de abonnementskosten, bellen naar 02/2752727. Wanneer je dit niet doet blijf je volgens mij 4,54 euro teveel betalen, eeuwig en drie dagen.

Geplaatst: 22 okt 2007, 11:11
door seagull
Na maanden zagen bij de helpdesk voor een upgrade van mijn 3.3 Mbps profiel naar 6Mbps zie ik plost dat ze een upgrade deden van 3.3Mbps naar 4.5Mbps (en upload van 384 naar 512).
Aleen krijg ik geen verbinding meer met scarlet: dsl lampje OK, internet lampje noppes. Hele weekend zonder internet!
Thanks scarlet!

Geplaatst: 22 okt 2007, 12:14
door Kemblin
ik zit hier nog altijd mooi met mijn oude snelheid (384 kbps up), volgens mij is scarlet hun tactiek: Wie niet zaagt passen we niet aan

Geplaatst: 22 okt 2007, 12:22
door booker
Pff, hier ook nog altijd niks :-(

Geplaatst: 22 okt 2007, 12:48
door lithion
seagull schreef:Na maanden zagen bij de helpdesk voor een upgrade van mijn 3.3 Mbps profiel naar 6Mbps zie ik plost dat ze een upgrade deden van 3.3Mbps naar 4.5Mbps (en upload van 384 naar 512).
Aleen krijg ik geen verbinding meer met scarlet: dsl lampje OK, internet lampje noppes. Hele weekend zonder internet!
Thanks scarlet!
Belgacom zal het verkeerde profiel op je lijn gezet hebben. Vervang eens je gebruikersnaam ipv @SCARLET door @PLANET.

Geplaatst: 22 okt 2007, 16:20
door seagull
lithion schreef:
seagull schreef:Na maanden zagen bij de helpdesk voor een upgrade van mijn 3.3 Mbps profiel naar 6Mbps zie ik plost dat ze een upgrade deden van 3.3Mbps naar 4.5Mbps (en upload van 384 naar 512).
Aleen krijg ik geen verbinding meer met scarlet: dsl lampje OK, internet lampje noppes. Hele weekend zonder internet!
Thanks scarlet!
Belgacom zal het verkeerde profiel op je lijn gezet hebben. Vervang eens je gebruikersnaam ipv @SCARLET door @PLANET.

Oeps :oops: Had de router op het verkeerde koperpaar aangesloten na de installatie van een asterisk voipbox.
Op het andere koperpaar had ik voor de verhuis tijdelijk een Belgacom ADSL abbo.
My mistake dus, en scarlet paste dus helemaal niets aan ... :cry:

Geplaatst: 23 okt 2007, 16:35
door jjvk
Ik wacht ook nog naar die fameuze 6 Mbps.
Gegradeerd geworen naar 1 Mbps en momenteel naar 0.800.
Dus Scarlet enorme Sprint op het internet.
Sta bijna stil

Geplaatst: 08 nov 2007, 11:07
door JanS
Is deze lijn upgrade ook voor bussines klanten?

Ik ben hier bij dit bedrijf net begonnen en moet de volledige IT overnemen van een externe firma die er een puinhoop van gemaakt hebben (software firma die dacht dat ze netwerk en servers wel aankonden ...)

Anyway, we werken hier met een HQ en 2 branch offices, de branches hebben Telenet lijnen en de HQ heeft een Scarlet abonnement met vast IP (dat is de enige info die ik momenteel heb, de externe firma heeft me nog steeds de documenten van de lijn niet bezorgd)

Om het VPN traffiek vlot te doen lopen zou de upload en download hier omhoog moeten, maar als normaal gezien de lijn standaard al geupgrade moet worden (nu staat ze precies op 3,3/256) dan is dat al een dik probleem aan de kant.

Geplaatst: 16 nov 2007, 09:43
door booker
Nog maar eens gebeld waarom het zooooo lang duurt, die migratie naar 6Mbps.
Volgens de heldeskmedewerker werd de migratie van bovenaf weer uitgesteld, waarschijnlijk begin volgend jaar (2008).

Geplaatst: 16 nov 2007, 19:28
door Vladimirke
Mooi, dan lopen ze al een jaar achter op hun beloften.

Noemen ze dat dan leugenaars? :?

Geplaatst: 16 nov 2007, 20:33
door Goztow
En te zeggen dat de leuvenaars nu naar 24 Mbit gaan bij Dommel...

Geplaatst: 16 nov 2007, 21:16
door Lord Utopia
Scarlet is niet actief in Leuven, dacht ik.

Geplaatst: 17 nov 2007, 00:12
door Vladimirke
Lord Utopia schreef:Scarlet is niet actief in Leuven, dacht ik.

Scarlet is nergens erg actief behalve in het versturen van de rekening. :wink:

Geplaatst: 17 nov 2007, 01:12
door stefke
Vandaag gebelt met de helpdesk....

zit 2.6 km van de centrale en kan blijkbaar geen 6 megabit krijgen daar mijn afstand te ver is???


Ook gevraagd waarom ik nog steeds moest bijbetalen om de 4 megabit te hebben?? Blijkbaar is het vanaf nu niet meer nodig, zou dadelijk geregeld worden, maar dan vroeg ik wat met al het geld dat ik tot nu toe dan teveel betaalde??? tja terugwerkende kracht ging niet, klant moet dit zelf vragen, automatisch mag dit niet, dus ... als je ze niet naar vraagt om dit aan te passen, blijf je teveel betalen.. Je bent al een oudere klant dus... Betaal maar meer.... 6 megabit?? nee meneer gaat niet je zit te ver van de centrale.. 2.6 km is al te ver volgens hun om een hoger profiel te krijgen...

Geplaatst: 17 nov 2007, 02:06
door Lord Utopia
2.6 km is genoeg voor 4 Mb, mss zelfs 5.

Geplaatst: 17 nov 2007, 07:14
door lithion
stefke schreef:Ook gevraagd waarom ik nog steeds moest bijbetalen om de 4 megabit te hebben?? Blijkbaar is het vanaf nu niet meer nodig, zou dadelijk geregeld worden, maar dan vroeg ik wat met al het geld dat ik tot nu toe dan teveel betaalde???
Het is een andere formule en klanten worden niet automatisch gewijzigd naar een nieuw tariefplan. Als je van het nieuwe tariefplan wil genieten ga je in feite een nieuw contract aan.

Geplaatst: 17 nov 2007, 11:09
door Goztow
Pas op! Nu zit je weer een jaar vast!

Geplaatst: 07 jan 2008, 23:15
door Woiiftm
lithion schreef:
stefke schreef:Ook gevraagd waarom ik nog steeds moest bijbetalen om de 4 megabit te hebben?? Blijkbaar is het vanaf nu niet meer nodig, zou dadelijk geregeld worden, maar dan vroeg ik wat met al het geld dat ik tot nu toe dan teveel betaalde???
Het is een andere formule en klanten worden niet automatisch gewijzigd naar een nieuw tariefplan. Als je van het nieuwe tariefplan wil genieten ga je in feite een nieuw contract aan.
Als je van tariefplan wijzigt krijg je dan ook een nieuwe loginID of blijft alles bij het oude?

Geplaatst: 07 jan 2008, 23:44
door MisterGasman
Ik heb scarlet Unlimited al een jaar of 2.
Ik wacht wel al een jaar op die update van 3.3 naar 6 mbs(of toch in die buurt) .
Moet ik nu ook een nieuw contract aangaan om die update te krijgen ofzo?
Want Scarlet kan hun klanten lekker lang aan het lijntje houden :(

Ik zie geen update staan als optie dus ik veronderstel van niet.

Geplaatst: 23 jan 2008, 10:41
door booker
Nog maar eens met de helpdesk gebeld.
Zij zouden een ticketje aanmaken en ik zou dan in kennis gesteld worden over de juiste datum dat de migratie naar 6M door zou gaan.

Het is een lachertje aan het worden.
Zij houden mij al aan het lijntje sinds september 2007

Misschien kan STUG iedereen hier helpen????????

Geplaatst: 23 jan 2008, 12:41
door Mr.T
En wat kan STUG doen denk je?
Juist ja ... NIKS.
Veel blabla ... weinig boem boem.

Geplaatst: 23 jan 2008, 14:37
door dikken danny
we wachten er allemaal op :(

Geplaatst: 23 jan 2008, 14:55
door Kemblin
zodra dommel hier beschikbaar is met adsl2+ of vdsl2 pak ik mijn valiezen, of ik nu 6Mbps heb tegen dan of niet, scarlet heeft het lang genoeg uitgehangen :(

Geplaatst: 23 jan 2008, 15:56
door seagull
MisterGasman schreef:Ik heb scarlet Unlimited al een jaar of 2.
Ik wacht wel al een jaar op die update van 3.3 naar 6 mbs(of toch in die buurt) .
Moet ik nu ook een nieuw contract aangaan om die update te krijgen ofzo?
Want Scarlet kan hun klanten lekker lang aan het lijntje houden :(

Ik zie geen update staan als optie dus ik veronderstel van niet.

Ik ben na 10 jaar Scarlet (ex Planet Internet) en na 1 jaar zagen voor een 6mbs upgrade naar edpnet overgestapt. Ik heb nu mijn 6 mbs profiel en betaal 10 euro minder per maand. :lol:

Geplaatst: 24 jan 2008, 20:41
door svermassen
Mr.T schreef:En wat kan STUG doen denk je?
Juist ja ... NIKS.
Veel blabla ... weinig boem boem.


We kunnen enkel ons best doen en zijn daarbij afhankelijk van Scarlet natuurlijk :evil:
Dus hou die praat a.u.b. voor je eigen in het vervolg :x
En ja, we kaarten het opnieuw aan.

Geplaatst: 24 jan 2008, 23:32
door Vladimirke
seagull schreef:Ik ben na 10 jaar Scarlet (ex Planet Internet) en na 1 jaar zagen voor een 6mbs upgrade naar edpnet overgestapt. Ik heb nu mijn 6 mbs profiel en betaal 10 euro minder per maand. :lol:


Hoe zit het met je telefoon dan?

Zelf heb ik Scarlet One en zoek iets vergelijkbaars.

Geplaatst: 25 jan 2008, 08:50
door rolandvc
Vladimirke schreef:Hoe zit het met je telefoon dan?

Zelf heb ik Scarlet One en zoek iets vergelijkbaars.

Juist. Ik hoor hier heel veel mensen vertellen dat ze bij een andere provider wel hun 6 Mbs profiel krijgen, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat ze voor hun telefoon dan een aparte Belgacom-lijn moeten nemen. Het is immers bij Scarlet One precies die combinatie telefoon/internet op dezelfde kabel die er voor zorgt dat sneller op een lager profiel moet worden geschakeld om de kwaliteit van de telefoonlijn te verzekeren. Men zou alleen van Scarlet moeten eisen dat ze dit vooraf verwittigen wanneer dit het geval is.
Misschien zou omschakelen naar VOIP hier een oplossing kunnen bieden, maar dat zullen ze bij Scarlet ook wel weten, en ik heb geen idee hoe het dan zit met de gebruikte telefoontoestellen en nummers.

Geplaatst: 25 jan 2008, 17:37
door Fluppeke
Vadimirke .. ik ga van scarlet one overstappen op Bgc discoveryline + fritzbox +VOIPcheap + dommel netconnect

Is nen grotere boterham als scarlet ... Maar met de wisselvallige snelheden en slechte support hebben ze er bij mij ook gelegen.
Wegens slechte stabiliteit hier ga ik ook niet naar resellers van scarlet aangezien ik vrees dat het probleem dan wel is kan blijven ;) £

Echt alternatief voor scarlet met VODSL is er niet .. je zal VOIP moeten nemen. Wil je niet zelf alles configureren kan je mssn bij TELE2 all in gaan.
Enfin jah daar waar ze een eigen netwerk hebben mssn geen slechte keuze.. maar lees hun forum er ook eens op na:)

Geplaatst: 26 jan 2008, 17:35
door Vladimirke
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb al eens bij Dommel en Edpnet gekeken maar zal nu nog eens kijken met de calculator erbij. :wink:

Geplaatst: 26 jan 2008, 21:24
door seagull
Vladimirke schreef:
seagull schreef:Ik ben na 10 jaar Scarlet (ex Planet Internet) en na 1 jaar zagen voor een 6mbs upgrade naar edpnet overgestapt. Ik heb nu mijn 6 mbs profiel en betaal 10 euro minder per maand. :lol:


Hoe zit het met je telefoon dan?

Zelf heb ik Scarlet One en zoek iets vergelijkbaars.

Voor mijn foon gebruik ik voip: uitgaand verkeer via 3starsnet, binnenkomend verkeer via Belgacom.
Voipbox van Nextnet, werkt perfect.
Fax komt binnen met fax2mail van 3starsnet en gaat buiten over voip.
Heb één Linksys SPA922 en verder een Tiptel wireless server 600v3 en enkele Tiptel Z-5020 dect handsets.

Geplaatst: 28 jan 2008, 23:12
door jsierens
rolandvc schreef:Het is immers bij Scarlet One precies die combinatie telefoon/internet op dezelfde kabel die er voor zorgt dat sneller op een lager profiel moet worden geschakeld om de kwaliteit van de telefoonlijn te verzekeren.


Ik zie niet goed het verband. Voor mijn internet toegang wil ik ook een stabiele verbinding.

Geplaatst: 25 maa 2008, 12:06
door skipper
Misschien een zéér domme vraag, maar heeft er momenteel al iemand met een oud abonnement een upgrade gehad van 3,3Mbps naar 6Mbps met 'Scarlet Unlimited'?
Ik wacht al ongeveer anderhalf jaar en het begint nu toch stillekensaan mijn kl*t*n uit te hangen. :evil:

Geplaatst: 25 maa 2008, 13:19
door wds900
Ja hoor!
Gewoon vriendelijk bellen naar de technische helpdesk en als je waarden ok zijn surf je 3 werkdagen later aan 6Mbps. :wink:

Geplaatst: 25 maa 2008, 14:16
door skipper
Net gebeld met de technische dienst, en volgens hen zou een upgrade naar 6 Mbps connectieproblemen opleveren, dit ondanks mijn goede snelheidsresultaten! Ik heb mijn twijfels?

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 2828 kbit/s or 354 kbyte/s
- Upload speed : 300 kbit/s or 38 kbyte/s
Tue Mar 25 2008 at 14:05:57 UTC+0100

Hieronder zijn de waarden van mijn modem-router:


Downstream - Upstream
Data rate (Kbps) 3328 - 384

Noise margin (dB) 25.4- 26.0

Output power (dBm) 18.4- 11.9

Attenuation (dB) 27.0 - 12.0

Geplaatst: 25 maa 2008, 22:29
door booker
welk is dat telefoonnumer van de technische dienst want als ik bel krijg ik zo'n helpdesk-figuurke dat enkel zegt "zal eens een ticketje aanmaken" :evil:

Geplaatst: 25 maa 2008, 23:09
door wds900
02 275 27 27, maandag tot zaterdag van 9u tot 17u30