ADSL 2+ vanaf de lente!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Is idd onze zaak wat we er mee doen!

Laten we anders alle auto's begrenzen op 120, sneller mag je toch niet! :|
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

flt schreef:Laten we anders alle auto's begrenzen op 120, sneller mag je toch niet! :|


En wat als je dan in Duitsland gaat rijden, daar is het tenminste unlimited ;)! Ben net terug van skivakantie en heb daar toch ferm kunnen doorrijden 8).
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Blue-Sky schreef:Weinig reactie te zien op een bericht van ZDNet.be van 23 maart.
Over Scarlet :!:

'k Denk dat er nog meer boze Scarlet klanten zullen zijn.

Ik denk dat het binnenkort interessante tijden worden tussen Scarlet en Tik/STUG. En dat Tik/STUG binnenkort serieus wat meer leden gaat hebben.
http://www.tik.be/stug/nieuwsbrieven/st ... _3#enquete
http://www.tik.be/tik_vzw/persberichten ... an_scarlet
http://www.tik.be/stug/nieuws/de_2_euro ... _a_2_euros
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Ferox schreef:
ruben schreef:Is het nu al zo dat scarlet nachtsurfen oid hanteerd ? Dan zou je al makkelijk aan de 100gb per maand kunnen komen. Of wat is het tarrief voor extra volumepacks ?


Als je zoveel download, kan het toch niet allemaal legale content zijn? Hoe zit het dan met de controles? Ik heb gehoord dat in Nederland het legaal is om audio en video te download, maar software is verboden (uploaden ook verboden voor alles). Hoe zit dit precies in België?


Wie zegt dat ik zoveel download ? En wie zegt dan dat het illegale content is ? Ik stel gewoon de vraag, moest dit voorvallen (>60gb) wat de opties en / of kosten zijn...
Ferox
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 maa 2007, 13:21

ruben schreef:[Wie zegt dat ik zoveel download ? En wie zegt dan dat het illegale content is ? Ik stel gewoon de vraag, moest dit voorvallen (>60gb) wat de opties en / of kosten zijn...


Het is niet persoonlijk bedoelt, hoor. Ik vroeg me gewoon af, hoe het gerecht hier om gaat met al die minder legale gigabytes die gedownload worden (denk maar aan Lost en Prison Break, die iedereen op miraculeuze wijze volgt, nog voor het op de Vlaamse televisieschermen is).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ferox schreef:Het is niet persoonlijk bedoelt, hoor. Ik vroeg me gewoon af, hoe het gerecht hier om gaat met al die minder legale gigabytes die gedownload worden (denk maar aan Lost en Prison Break, die iedereen op miraculeuze wijze volgt, nog voor het op de Vlaamse televisieschermen is).


Dat soort van overtredingen heeft 'de laagste prioriteit' (lees : ze hebben er geen tijd voor om er iets aan te doen, tenzij je er een hoop geld probeert uit te slaan).
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

we zullen wel zien wat ervan komt , Ik hoop in iedergevaal in ons voordeel , maar reken er niet meer op...

Vergeet niet dat we in belgie wonen


Internet hier zuigt :o)), als je al de rest bekijkt zijn wij primitief, t.o.v de rest..
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

elldiablo schreef:we zullen wel zien wat ervan komt , Ik hoop in iedergevaal in ons voordeel , maar reken er niet meer op...

Vergeet niet dat we in belgie wonen


Internet hier zuigt :o)), als je al de rest bekijkt zijn wij primitief, t.o.v de rest..

Maar dat heeft raar genoeg ook een pluskantje . . ook de internetpolitie is primitief in Belgie :D.
Veel te weinig middelen,mensen en opleiding, waardoor ze niet de capaciteit hebben om zich ook nog eens veel met P2P bezig te houden naast fraude en pedofilie op het net.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Draco888 schreef:Veel te weinig middelen,mensen en opleiding, waardoor ze niet de capaciteit hebben om zich ook nog eens veel met P2P bezig te houden naast fraude en pedofilie op het net.


Zozo Draco888 iets op te biechten jongen? :P :lol:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

flt schreef:
Draco888 schreef:Veel te weinig middelen,mensen en opleiding, waardoor ze niet de capaciteit hebben om zich ook nog eens veel met P2P bezig te houden naast fraude en pedofilie op het net.


Zozo Draco888 iets op te biechten jongen? :P :lol:

OK . . ik beken . . ik ben de aangenomen zoon van marc Dutroux . .

:p lol

Maar ik zou echt wel is willen weten hoeveel mensen ze aangeklaagd hebben in ons land voor P2P.
Zullen er niet veel zijn denk ik, misschien enkelen die enorm veel uploaden, voornamelijk de laatste films en software.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het is al een tijdje lente ...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

flt schreef:Is idd onze zaak wat we er mee doen!

Laten we anders alle auto's begrenzen op 120, sneller mag je toch niet! :|


Die beperking geld niet voor heel Europa.
Kristofvds
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 maa 2007, 01:07

Hmm, het valt mij hier net op dat alle verwijzingen naar ADSL2 (homepage teaser + adsl2 url) weer verdwenen zijn van de Scarlet-site...
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Kristofvds schreef:Hmm, het valt mij hier net op dat alle verwijzingen naar ADSL2 (homepage teaser + adsl2 url) weer verdwenen zijn van de Scarlet-site...

Ik zou zeggen, kijk eens nar de eerste post en dan mijn post in deze thread:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13898

Ik had meteen al dit vermoeden toen ik dat bericht zag. Zelf overal ADSL2+ uitrollen zou Scarlet teveel kosten.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Bij e-leven blijft het nogthans staan, i wonder...

http://www.e-leven.be/index.php?lang_id=3
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

volgens mij is dat gewoon om iedereen nog niet te rap naar telenet te laten overlopen :lol:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

M.a.w. omdat BGC ADSL2+ niet vrijgeeft zal Scarlet het ook nergens aanbieden en dus zijn ook de Scarlet resellers gezien. Snel internet zit er voor de Belgen dus niet in tenzij je bij monopolist Telenet gaat zitten waar je dan teveel betaalt en een belachelijke limiet hebt :<.

En voor ditch het hier komt zeggen, ja ik woon in Leuven dus ik heb wel een alternatief, maar daar is de rest van het land niks mee ;-).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Scarlet zal op het einde van deze maand met de ADSL2+ uitrol zal beginnen, einde van deze maand is toch de target date.

Voor 49€ per maand krijg je dan een ADSL2+ verbinding met een traffic limit van 60GB.

De snelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale:
tot 1500m = full speed 20mbps
1500m - 2500m = 8 tot 15mbps
2500m en verder: 6 tot 10mbps
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

selder schreef:Scarlet zal op het einde van deze maand met de ADSL2+ uitrol zal beginnen, einde van deze maand is toch de target date.

Voor 49€ per maand krijg je dan een ADSL2+ verbinding met een traffic limit van 60GB.

De snelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale:
tot 1500m = full speed 20mbps
1500m - 2500m = 8 tot 15mbps
2500m en verder: 6 tot 10mbps

Bron?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

bron bron ... neem het nu maar gewoon aan, het moment dat ik m'n bron hier vermeld is hetzelfde moment dat het geen bron meer zal zijn :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Enig id over de upload selder?
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Het zou wel in ieder geval al super nieuws zijn :-D

Betekent dit ook dat resellers van het scarlet netwerk (ik denk dan direct aan EDPnet) hier ook gebruik van kunnen / zullen maken, met hun voorwaardes ? Bv met een hogere datalimiet ?

Verder heb ik ook wel interesse naar de upload, volgens de specificaties van adsl2+ zou het 1mbit zijn, is dit zo ? Of staat dit nog niet vast ?

Wordt het ook meteen in heel België geintroduceerd, of slechts in bepaalde (grote) steden, maw, kan ik in een kleine stad hier vanaf volgende maand al meteen gebruik van maken of is het nog wachten geblazen ?

Als laatste, is de 60gb limiet (zie ook alinea 2) voor zowel download als upload, en alle uren, of past scarlet (zoals dommel, EDPnet en Telenet) nu ook al een soort 'nachtsurfen' toe ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Eerst natuurlijk de grote steden en dichtbevolkste gebieden, en waar dat er voldoende plaats is in de DSLAMs ...

Upload geen idee van, k zal m'n oor nog eens te luisteren leggen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

selder schreef:Eerst natuurlijk de grote steden en dichtbevolkste gebieden, en waar dat er voldoende plaats is in de DSLAMs ...

Upload geen idee van, k zal m'n oor nog eens te luisteren leggen...

Dat klinkt al realistischer, ik denk niet dat Scarlet zo veel zou willen investeren om meteen in alle centrales eigen ADSL2+ DSLAMs te zetten. Hoeveel % eigen DSLAMs hebben ze nu weer? Iets van een 25%? (waarschijnlijk vooral grote steden)
Klinkt aannemelijk dat ze in de eigen DSLAMs ADSL2+ aanbieden.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

selder schreef:Eerst natuurlijk de grote steden en dichtbevolkste gebieden, en waar dat er voldoende plaats is in de DSLAMs ...

Upload geen idee van, k zal m'n oor nog eens te luisteren leggen...


Vraag meteen een keer of Leuven als "grote stad" wordt beschouwd ;)?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Leuven zelf voorlopig niet
Putte en Mechelen al wel
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hmm. En ik hoor dat Leuven wél bij die grote steden zit. Nuja, zelfs in de grote steden zal het van gebied tot gebied afhangen of ze het al kunnen aanbieden ...

Upload is nog niets over geweten.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

In leuven staat nog geen (nieuwe) eigen DSLAM die operationeel is

upload is al wel gekend ;-)
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Mr.T schreef:Leuven zelf voorlopig niet
Putte en Mechelen al wel

Zit Sint katelijne waver der ook bij? en om dan toch ineens de juiste regio te zeggen 'pasbrug'?
kan wel nog niet direct overschakelen (ben pas tevreden dommellaar) maar toch wel interessant
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

malinwa001 schreef:
Mr.T schreef:Leuven zelf voorlopig niet
Putte en Mechelen al wel

Zit Sint katelijne waver der ook bij? en om dan toch ineens de juiste regio te zeggen 'pasbrug'?

Hehe, hier hetzelfde, ik woon op 1km van pasbrug :wink:
Maar aangezien Mechelen en Putte er bij zitten, zal Bonheiden - Katelijne er ook wel bij zijn.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

ik vermoed dat katelijne waver wel op de lex van Putte aangesloten zal zijn.
Om zekerheid te hebben, heb ik een adres of telnr nodig
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Wanneer komt het op de site? En dan hopelijk ook een degelijke telefoonnummer checker voor ADSL2?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik veronderstel dat Gent er wel bij zit!?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

WTF Putte belangrijker dan Leuven? Zo'n boeregat! ;). Hebben die van Scarlet teveel in De Toekomst gezeten of zo ;)?

Toch maar eens bij Chello gaan horen, ook al is dat eigendom van Evil Vierkante Smiley ondertussen.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Deej_1977 schreef:WTF Putte belangrijker dan Leuven? Zo'n boeregat! ;). Hebben die van Scarlet teveel in De Toekomst gezeten of zo ;)?

Toch maar eens bij Chello gaan horen, ook al is dat eigendom van Evil Vierkante Smiley ondertussen.


Das toch het centrum van de moderne beschaving? :P
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Voor diegene die wat thuis zijn in webdev:

Code: Selecteer alles

      <ul>
         <li><a href="/nl/one/">ADSL + Telefonie</a></li>
         <!-- li><a href="/nl/adsl2/">ADSL 20 Mbps</a></li -->
         <li><a href="/nl/adsl_unlimited/" class="current">ADSL Unlimited 6 Mbps</a></li>
         <li><a href="/nl/adsl_light/">ADSL Light 6 Mbps</a></li>
...


Code: Selecteer alles

      <ul>
         <li><a href="/nl/prices/#one">ADSL + Telefonie</a></li>
         <!-- li><a href="/nl/prices/">ADSL 20 Mbps</a></li -->
         <li><a href="/nl/prices/#unlimited">ADSL Unlimited 6 Mbps</a></li>
...


Hun website is er dus al klaar voor, nu nog de rest :(
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Deej_1977 schreef:WTF Putte belangrijker dan Leuven? Zo'n boeregat! ;). Hebben die van Scarlet teveel in De Toekomst gezeten of zo ;)?

Toch maar eens bij Chello gaan horen, ook al is dat eigendom van Evil Vierkante Smiley ondertussen.


Nee, aan hun adsl assortiment zou ik zeggen het verleden ..
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Mr.T schreef:In leuven staat nog geen (nieuwe) eigen DSLAM die operationeel is

upload is al wel gekend ;-)


En welk is de Upload dan ? :lol:
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

idd en waarom wordt er zo geheimzinnig over gedaan :P
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ik van bepaalde bronnen vernomen dat dit naar alle waarschijnlijkheid 1MB ging worden, wat ik vrij weinig vind.
Ik had liever 2 of 3 gezien.
Maar das waarschijnlijk te veel
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”