Advies ivm tvvlaanderen benodigdheden

Alles over TV via satelliet
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Kun je die met dubbele kop ook gebruiken om hetgeen te doen dat Radix doet? Ik zal ook een dreambox 7025 aanschaffen. Is het dan mogelijk om met zo'n tweekoppige twin bv. 4 kanalen van astra op te nemen, 2 van hotbird en tegelijk kijken naar een astra/hotbird kanaal?

Dat is het meest onduidelijke in het tv-kijken-via-satelliet-verhaal.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

als er verschillende koppen wijzen naar verschillende satelieten en als je reciever de mogelijkheid heeft kan dat ja
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

Radix schreef:
alfadude schreef:Bij een 7020 kan je TV kijken via netwerk. Ik weet niet of dat op de 7025 al kan.
2 streams tegelijk over het netwerk zal niet lukken denk ik. Daar zijn de netwerkchips in de dreamboxen wat te goedkoop voor.
Zappen met een dreambox kan je ook via het netwerk.
Per TV heb je wel 1 dreambox nodig.

Alles kan maar het kost natuurlijk wel rap veel geld als je uitgebreide mogelijkheden wil. Dus je kan maar beter zeker zijn dat je het effectief gaat gebruiken.


Ik kan je alvast meedelen dat je TV kan kijken via netwerk op een 7025 en zelfs met verschillende streams tegelijk daar een 7025 een twintuner is met veel mogelijkheden. Zo kon ik VT4 & VTM tegelijk op PC bekijken en VRT op TV bijvoorbeeld. Das wel handig als je 2 pc's (laptop/desktop) in huis hebt...

Als je een Twin LNB met 2 koppen & 2 uitgangen hebt kun je met een 7025 simultaan 6 à 7 kanalen tegelijk opnemen en de 8ste nog bekijken...


Ondertussen is mijn "systeem" geïnstalleerd (het is een dreambox 7025 geworden). Ik wil hier dieper op ingaan, maw. hoe heb jij de boel ingesteld zodat je effectief 6 à 7 kanalen kon bekijken én ondertussen nog kijken naar een 8ste?

Ik probeerde namelijk onlangs twee opnames te starten én te kijken naar een extra kanaal, maar dat lukte niet. :)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Welke softcam gebruik je?
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

alfadude schreef:Welke softcam gebruik je?


Ik ben nog niet erg thuis in het hele cam gebeuren. Ik heb gemini 2.20 erop gezet en via de online mogelijkheden vervolgens mgcamd geïnstalleerd, maar goed het was eigenlijk de eerste de beste. Ik snap niet zo goed waarom er zoveel aanbod is maar zo weinig uitleg bij die cam toestanden. Daarom heb ik bv. ook niks geconfigureerd (als dat al nodig zou zijn).

Daarnaast vraag ik me ook af of mijn tuners wel goed ingesteld zijn. Ik heb zo'n LNB met twee koppen en twee uitgangen. Tuner A staat ingesteld op diseqc-A/B met Astra (kanaal A) en Hotbird (kanaal B). Tuner B staat ingesteld op "gelijk aan Tuner A". Of hoort het anders te zijn?

Nu goed, terug naar de cams. Ik kan bijvoorbeeld nergens terugvinden op internet waar zo'n programma exact voor dient. De documentatie is een catastrofe. Ik snap wel dat het mogelijk is om met deze dingen illegale (of toch zogenaamd illegale) grapjes uit te halen, dus waarschijnlijk is het daarom dat er weinig tijd aan docs gespendeerd wordt.

Wat is jouw advies? PM me desnoods als het gevoelige informatie zou zijn.
Alvast bedankt. :)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Verwijder mgcamd en begin met CCcam te installeren.
Als je dit dan start zonder extra configuratie zou het al heel netjes moeten werken.(enkel legale dingen)
Zet je in de juiste directorie een softcam.key die je 'ergens' kan vinden dan zal er hier in daar wat meer licht verschijnen.

En documentatie:
In de cccam.cfg staat normaal alle uitleg die je maar nodig hebt voor de minder legale dingen.

Onthoud: Om een TVV kaartje te laten werken heeft CCcam geen configuratie nodig.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Laurens
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2007, 21:42

alfadude schreef:Verwijder mgcamd en begin met CCcam te installeren.
Als je dit dan start zonder extra configuratie zou het al heel netjes moeten werken.(enkel legale dingen)
Zet je in de juiste directorie een softcam.key die je 'ergens' kan vinden dan zal er hier in daar wat meer licht verschijnen.

En documentatie:
In de cccam.cfg staat normaal alle uitleg die je maar nodig hebt voor de minder legale dingen.

Onthoud: Om een TVV kaartje te laten werken heeft CCcam geen configuratie nodig.


Thnx dit helpt me al heel wat verder.
Graag had ik nog geweten hoe je precies de tuners moet instellen. Momenteel denk ik dat ik verkeerd bezig ben. (zie vorige post)
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Laurens schreef:Graag had ik nog geweten hoe je precies de tuners moet instellen. Momenteel denk ik dat ik verkeerd bezig ben. (zie vorige post)

De lnb instellingen ga je moeten zoeken in de documentatie die bij de LNB zat(desnoods Google)
Verder heb ik geen 7025 maar een 7020 dus kan ik je met dit probleem niet voorthelpen.
Op www.sat4all.com kunnen ze je misschien beter voorthelpen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

alfadude schreef:Op www.sat4all.com kunnen ze je misschien beter voorthelpen.

Wel opletten hoe je daar je vragen stelt want voor het minste ben je daar banned en krijg je een nieuwe nickname. Zo heeft het lid met de naam " Anoniem " al veel berichten staan :lol:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Dat klopt wel. Ze zijn daar nogal streng.
Misschien ook wel daarom dat dat board na zoveel jaren als zowat enige satboard nog steeds leeft.
Diegene waar vroeger alles mocht zijn nogal dood. :evil:
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Om geen nieuw topic te starten, ga ik hier even m'n vragen stellen.

We hebben de knoop doorgehakt, we gaan een tv-vlaanderen (set) abonnement aanschaffen.
- We willen kunnen bedienen en uiterraard verschillende zenders bekijken op 2 plaatsen.
- Opnemen is niet echt een vereiste, maar is mooi megenomen.
- liefst een ontvanger waar nog andere mogelijkheden zijn dan tv-vlaanderen.

Mijn vragen: - Welke ontvangers raden jullie aan?
- Welke connectors zijn de beste?
- We willen kabel tv opzeggen, dus knippen we de kabel wat naar de straat loopt door en zetten de schotel daar tussen, dan zijn we onmiddelijk op de plaats waar de ontvanger komt te staan, is dit mogelijk?
- 2 ontvangers is LNB met 2 uitgangen? 1 kabel naar ontvanger 1, kabel 2 naar ontvanger 2?
- Als we een kabel verlengen, moet er dan een versterker tussen of zullen we geen verlies in kwaliteit merken?
- Hoe groot moet de schotel zijn en welk merk zouden we best kiezen om later eventueel ook nog andere mogelijkheden dan tv-vlaanderen te bekomen?

Alvast bedankt voor de hulp
MVG :wink:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Je zit hier wel degelijk in de juiste thread, dan heb je dit ook gelezen.

Silver_Rain schreef:dus knippen we de kabel wat naar de straat loopt door en zetten de schotel daar tussen, dan zijn we onmiddelijk op de plaats waar de ontvanger komt te staan, is dit mogelijk?
Toch oppassen met gewoon doorknippen, neem best eens telefonisch contact met de kabelmaatschappij.
Op de kabel distributie zit namelijk de voedingsspanning.
(dc spanning dus)
Die kabel is eigendom van je kabelmaatschappij, waarom niet een aparte coax trekken van een mast of muur tot aan je TV toestel?

Vooraan in deze thread, derde reply vind je meer over hoe een mast plaatsen.
:wink:
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Blue-Sky schreef:Je zit hier wel degelijk in de juiste thread, dan heb je dit ook gelezen.

Silver_Rain schreef:dus knippen we de kabel wat naar de straat loopt door en zetten de schotel daar tussen, dan zijn we onmiddelijk op de plaats waar de ontvanger komt te staan, is dit mogelijk?
Toch oppassen met gewoon doorknippen, neem best eens telefonisch contact met de kabelmaatschappij.
Op de kabel distributie zit namelijk de voedingsspanning.
(dc spanning dus)
Die kabel is eigendom van je kabelmaatschappij, waarom niet een aparte coax trekken van een mast of muur tot aan je TV toestel?

Vooraan in deze thread, derde reply vind je meer over hoe een mast plaatsen.
:wink:


Mijn pa wil geen "lelijke" kabels tegen de muur.
Ik zit nog met 1 vraag, als we op 2 plaatsen willen kijken en ieder een appart kanaal moet ik dan een LNB met een dubbele uitgang?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Een twin LNB is de oplossing. (wel om op 2 zenders af te stemmen)

Hier, vind je een andere thread over mast en/of Satelliet antenne.
In die thread vind je nuttige details, door netdata
Voordien was zijn Nickname Prodata.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Zo, daarnet zijn ze ook satelliet komen plaatsen hier. Bij interesse post ik wel welke setup enzo, ik ga nu eerst de receiver goed afregelen en er eens wat mee spelen :-)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

komen plaatsen op een feestdag ?

laat zeker de specs hier achter :)

ik heb ook een mooie installatie besteld en ga die zelf installeren,
die ga ik ook wel eens posten...
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

SplinterByte schreef:komen plaatsen op een feestdag ?

laat zeker de specs hier achter :)

ik heb ook een mooie installatie besteld en ga die zelf installeren,
die ga ik ook wel eens posten...


Het was door een kennis die dit in z'n vrije tijd doet, en met die vrije dag kwam dat goed uit... Verder was dit (buiten een tas koffie en wat water :P ) gratis, dus van enig zwartwerk (als je dat wou insinueren) is er geen sprake.

De specs dan maar :

Schotel : Triax 78cm
LNB : Inverto twin monoblock (voor astra-hotbird)
Receiver : dreambox 500
Bevestiging : een muurbeugel om op te hangen (niks speciaals ofzo)
Bekabeling : een 47 meter (voor 2 cabel runs, komt op termijn een receiver bij, maar alvast de bekabeling voorzien)

Qua aanschafkosten misschien duurder dan bv belgacom tv of telenet digital tv, maar op termijn komt het wel goedkoper uit. Dan vind ik de belangrijkste voordelen nog dat je vrij bent in je hardwarekeuze, zowieso een heel aantal FTA zenders hebt (dus stel er is door een administratieve fout / defect een storing bij je abbo, dan kan je nog altijd tv kijken), je met een opensource apparaat zit (dus je mag alles gratis aanpassen en je vind veel handige dingen door anderen gemaakt), enz

Verder ben je door het transportmedium (lucht > schotel) in feite minder afhankelijk van bestaande infrastructuur, en ik heb bovendien het voordeel een (volgens de monteur zéér goede) SNR van rond de 94% te hebben. Daar ben ik uiteraard ook wel gelukkig mee :)
brabander
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jul 2006, 13:42

Buster schreef:
Laurens schreef:Is dit hetgeen vervangen wordt door de dreambox of is dat nog een ander toestel?


Klopt.. dreambox zijn wel één van de best sat receivers op de markt.. emu's, online cardsharing :lol: Alleen vraag ik me af of het wel aan te raden is om als beginnende sat kijker een dreambox te kopen. Het zijn nu niet van de simpelste receivers op de markt, maar wel het beste van het beste ;)


Inderdaad een van de beste maar humax is daar ook nog.

Ik heb een technomate 1600 Ci, een zeer snelle reciver, maar ja het zijn allemaal toestellen die niet goedgekeurd zijn door TVV.

Het zou kunnen gebeuren dat na het upgraden van de firmware men geen ontvangst niet meer heeft van TNN.

Zo is het het geval bij technomate heb ik mij laten zeggen door een medewerker van TNN op de beurs van Harelbeke.
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Mja, da's hetzelfde met de Dreamboxkes he, met de officiele image kunde ook geen TVV kijken, je moet de Gemini-image gebruiken.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Niet alleen de gemini images.
Zowat elke alternatieve image kan TVV weergeven.
Je moet alleen de juiste cam installeren.(CCcam does the job :-))
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Sinds enkele dagen kijk ik ook TV Vlaanderen.
Installatie: Wavefield T90 schotel met 4 quad LNB's (3 Astra's en HotBird) en een Spaun 17/8 switch.
De DB 7025 deed het niet en de DB 600 was nog niet binnen dus kijk ik nu met een klein depannage receivertje.
Het beeld (spijtig genoeg nog op een 26" CRT) is echter perfect.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

De 7025 deed het niet?
Fabricagefout of een ander probleem?
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Geen idee. Heb ik niet naar gevraagd. Sinds gisteren heb ik hem terug en alles werkt perfect.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”