Wie heb jij al kunnen bekeren ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik heb mezelf bekeerd :D ben net een paar dagen (2) Dommelaar.
Mijn BGC ADSL-Plus abo loopt af de 22ste, dus ik was al van vorige maand en iets ervor zelfs aant zoeken naar een beter ISP/abo.
Eerst neigde ik naar EDPnet, maar die 50gig zonder upload heeft de doorslag gegeven + de verwachting dat ADSL2+ er door komt dit jaar. want die hogere uploadsnelheid bij EDPnet was toch aantrekkelijk.
Een bonus voor Dommel is ook dat zij de overstap van BGC naar hun regelen.

En ben sinds een tijd ook mijn beste maat aan het informeren, en een beetje bepraten :D
Ik denk dat wanneer Dommel ADSL2+ bied hij wel zal "Join the Light Side of the Force" lol

En natuurlijk, een goede Dommelaar is steeds op zending, dus wanneer de kans zich voordoet breng ik het ook op dat EDPnet en Dommel de beste keus zijn, en niet BGC en Telenet (of Scarlet -> zeer slechte ervaringen mee, ISP tot vorig jaar januarie).
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

EDPnet en Dommel maken de weg van de toekomst.
Als we over x aantal tijd geen limieten meer hebben en nog minder betalen voor ons internet zal het dankzij EDPNET/Dommel zijn.
Zij durven !

En alleen al daarom zou iedereen die met internet bezig is hun moeten steunen en belonen.

Als iedereen halsstarrig bij telenet of skynet blijft gaan we binnen 100 jaar nog met die vooroorlogse limieten zitten.

Mensen fight the power, join Dommel/EDPNET ! :P
fredski
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 aug 2006, 20:45
Contacteer:

Ben nu sedert een week of 2 Dommelaar en ben uiterst tevreden. Heb al veel vragen gekregen van vrienden en familie hoe het juist in elkaar steekt met Dommel. Alles is vlot verlopen en ik kan het alleen maar aanprijzen. Er is mss 1 iets die voor mij onduidelijk is en dat is het publiceren van mijn website op dommel, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Ik zet mij kruisvaart verder om zoveel mogelijk mensen te overtuigen een Dommelaar te worden :-D
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

binne twee weken ben ik ook dommelaar


Heb er genoeg van met die toestanden van rdsl :d


maandag brief opsturen naar RDSL , ff naar de bank voor betaling


en hopen dat ik binne 5 dagen Dommelaar ben ,




Grtz Elldiablo
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

devilkin schreef:Ik heb er ondertussen toch al een 3-tal weten te overtuigen ;) en ze waren allemaal aangenaam verrast van de service en de kwaliteit van Dommel.


Maak er ondertussen maar al 5 van :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ik wordt per 23 januari Dommelaar,ben benieuwd.Ben een oud adsl2fitter,welke perfecte snelheden en limieten kende.

Weet iemand of dommel mijn abo opzegt bij mijn vorige provider edpnet?
Live life to the Max
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

on4bam schreef:Het grote nadeel daar kwam in april 2006 toen ze hun contracten doorverkochten aan Skynet.

Mijn wereld storte in bij het gedacht dat ik naar Skynet moest. Mijn portefeuille begon ook spontaan uit zichzelf te kreunen. Wat was ik blij dat ik naar Dommel kon.

Ik heb een oom kunnen overtuigen. Al was het maar omdat ik het beu was altijd maar dat geklaag te moeten aanhoren dat die over zijn limiet ging bij Skynet en dat die telkenmale moest bijbetalen. Ik heb nu eindelijk terug wat extra rust op familiefeestjes/bezoekjes.
Laatst gewijzigd door Silence 20 jan 2007, 11:18, in totaal 2 gewijzigd.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

regeri schreef:Ik wordt per 23 januari Dommelaar,ben benieuwd.Ben een oud adsl2fitter,welke perfecte snelheden en limieten kende.

Weet iemand of dommel mijn abo opzegt bij mijn vorige provider edpnet?
Dit zal je zelf moeten doen, dommel zegt enkel belgacom abo's af
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Grappig misschien gezien ikzelf niet bij Dommel zit, maar door mij zijn er toch al een 6 extra dommeltjes erbij. Qua prijs/prestatie toch verreweg één van de leukste mogelijkheden op de Belgische markt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

waarschijnlijk komt dit door uw jaar contract bij een of andere provider, wat ik me wel afvraag is hoe het komt dat BGC wel een proefperiode heeft en alle andere providers niet..

Als ik het mij goed herinner heeft het BGC 1 maand proefperiode. Als het nog steeds is maar ik veronderstel van wel.

Een dsl abonnement zou eigenlijk, maandelijks opzegbaar moeten zijn. Dat zou ook al wat meer concurrentie teweeg brengen en misschien ook wat meer kwaliteit omdat een klant dan steeds kan weggaan, zal men ook betere prestaties neerzetten om klanten te behouden, nu denkt men hah die kan toch niet binnen het jaar weg.

Er zou een wet moeten komen die jaar contracten op diensten zoals telefonie & communicatie in het algemeen & energie verbied. Of 1 die verplicht om maandelijkse abonnementen aan te bieden als men langdurige contracten aanbied, zoals bv pre-payed. Kijk maar hoe dit de gsm markt heeft doen uitbreiden.
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:(ingekort)Er zou een wet moeten komen die jaar contracten op diensten zoals telefonie & communicatie in het algemeen & energie verbied. Of 1 die verplicht om maandelijkse abonnementen aan te bieden als men langdurige contracten aanbied, zoals bv pre-payed. Kijk maar hoe dit de gsm markt heeft doen uitbreiden.


Zou dat echt zo een goede zaak zijn? Ik durf dat betwijfelen. Een bedrijf kan maar een langere termijn visie uitwerken en plannen als het een idee heeft van het aantal klanten er zullen zijn of zullen bijkomen. Stel dat morgen X-duizend klanten plots willen veranderen van provider, dat zou nogal een chaos teweegbrengen vrees ik. Een abo overzetten kost ook telkens geld aan de provider, als dat dan maandelijks gaat kunnen gebeuren zal de consument dat toch moeten gaan betalen.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ongelimiteerde upload: Wil dit zeggen dat je in theorie 103gb (320kbps*3600*24*30) kan uploaden, en ook nog 100gb downloaden (netconnect plus) ?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Teebee schreef:Ongelimiteerde upload: Wil dit zeggen dat je in theorie 103gb (320kbps*3600*24*30) kan uploaden, en ook nog 100gb downloaden (netconnect plus) ?

Heum ja zeker? Ik denk toch dat jouw berekeningen kloppen...
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Heu, als ge aan't maximum aan't uploaden zijt kunt ge tergelijkertijd niet aan't maximum downen, neen? :???:
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

zippie666 schreef:Heu, als ge aan't maximum aan't uploaden zijt kunt ge tergelijkertijd niet aan't maximum downen, neen? :???:


Daar is natuurlijk iets van. elke TCP communicatie vereist terugkomende ACK pakketten. Als deze worden opgehouden door het feit dat je tegelijkertijd bij het downloaden je upstream volledig voltrekt zal je download dus automatisch trager gaan. Oplossing: QoS
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Dus in theorie zou je op een maand 50 gb kunnen uploaden en makkelijk nog 100gb downloaden om daarna op mediumband te vallen ?

Dit is wel een leuk gegeven voor mij.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ofloo schreef:waarschijnlijk komt dit door uw jaar contract bij een of andere provider, BGC .....


Nou, had gekund, maar nee. Ikzelf ben best tevreden met mijn huidige ISP, maar aangezien de voorwaarden ervan voor nieuwe leden sinds 2006 sterk veranderden en het betrouwbaar-zijn ervan een grote mate van geduld, gefoeter en goodwill vooraf zijn gegaan, is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om dit bij andere mensen te gaan promoten.

En indien de situatie rond mijn huidige ISP niet opgelost was geraakt, zat ik nu ook bij Dommel. Vandaar. BGC ..... gezien mijn persoonlijke vreselijke ervaringen met BGC is iedere Eurocent die ik aan BGC zou moeten laten er 1 teveel. :P
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Nog niemand eigenlijk. Ik lijk alleen maar mensen met Telenet te kennen :oops:

Nuja, echt proberen doe ik niet, laat Dommel maar lekker voor ons alleen zijn :twisted: anders worden ze misschien nog té groot en gaat de prima service die we nu hebben verloren... en dat zou toch echt jammer zijn.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

devilkin schreef:
devilkin schreef:Ik heb er ondertussen toch al een 3-tal weten te overtuigen ;) en ze waren allemaal aangenaam verrast van de service en de kwaliteit van Dommel.


Maak er ondertussen maar al 5 van :)


7 ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb tot nu toe 1 iemand kunnen bekeren, een kleingebruiker met Belgacom ADSL Light die overgegaan is op Dommel Netconnect Lite.

ADSL Light kost 31,55€/maand, slechts 1Gb dataverkeer inbegrepen en een beschamende download snelheid van 512 Kbps. Met Netconnect Lite heeft hij een download snelheid van 4 Mbps en 10Gb limiet voor slechts 27,95€/maand. Ik verklaarde hem compleet zot door niet over te schakelen naar Dommel :-D
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik heb 1 colega, normaal is dat een easy catch, maar hij sputtert tegen met rare argumenten.
Zijn situatie is als volgt :
Hij is Skynet gebruiker en haalt elke maand het einde van de maand trukje uit, waardoor hij toch over zijn limiet kan gaan en niets moet bijbetalen. Downloaden doet hij via een payserver(sms 1€ voor 24u).

Ik zeg tegen hem dat je bij dommel van giganews mag gebruik maken, minder betalen per maand, 50 gieg mag downen en daarna op mediumband.

Zijn argument : jama dommel is duurder, haja ! ge gaat me toch niet vertellen dat je meer mag downen, gebruik maken van giganews en dan nog eens goedkoper ????? Ga weg gij !

LOL en voor de rest vermijd hij het onderwerp :)
Nou ja, somige mensen zullen het nooit leren.

Kijk, van huismoeders kan ik dat begrijpen, maar mensen die betalen voor 24 uur op newsserver te mogen, wat houdt u tegen ?

Maar ik blijf hem bestoken hé, als er een onbewaakt moment is en onze gesprekken komen in die omgeving hang ik het weer aan zijn neus :twisted:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Coop schreef:Ik heb 1 colega, normaal is dat een easy catch, maar hij sputtert tegen met rare argumenten.
Zijn situatie is als volgt :
Hij is Skynet gebruiker en haalt elke maand het einde van de maand trukje uit, waardoor hij toch over zijn limiet kan gaan en niets moet bijbetalen. Downloaden doet hij via een payserver(sms 1€ voor 24u).

Ik zeg tegen hem dat je bij dommel van giganews mag gebruik maken, minder betalen per maand, 50 gieg mag downen en daarna op mediumband.

Zijn argument : jama dommel is duurder, haja ! ge gaat me toch niet vertellen dat je meer mag downen, gebruik maken van giganews en dan nog eens goedkoper ????? Ga weg gij !

LOL en voor de rest vermijd hij het onderwerp :)
Nou ja, somige mensen zullen het nooit leren.

Kijk, van huismoeders kan ik dat begrijpen, maar mensen die betalen voor 24 uur op newsserver te mogen, wat houdt u tegen ?

Maar ik blijf hem bestoken hé, als er een onbewaakt moment is en onze gesprekken komen in die omgeving hang ik het weer aan zijn neus :twisted:


Coop zo een mensen zijn nog steeds de melkkoe van Belgacom hahahahah Mensen zonder verstand noemen ze zo iemand :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”