Halfjaarlijkse ISP poll opmeting

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....

Welke ISP heb je op dit ogenblik?

Skynet
40
17%
Telenet
21
9%
Scarlet
19
8%
Tele2
11
5%
EDPnet
57
24%
Dommel
82
34%
Latribu
0
Geen stemmen
RealDSL
6
3%
FullDSL
1
0%
Chello
1
0%
Evonet
0
Geen stemmen
Andere provider
2
1%
 
Totaal aantal stemmen: 240
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

zo een 7 jaar telenet en zo een 6 jaar heeft telenet mij de keel uitgehangen.
Maandgeld ging omhoog ipv omlaag, limiet ging ook de verkeerde richting uit, eerst geen limiet en dan wel limiet, goed bezig telenet !

Ik heb al die jaren gehoopt dat telenet zou bijdraaien en inzien dat 10gb echt nog van voor de oorlog is en de prijzen die ze hanteren het dubbele zijn van de buurlanden en ze eindelijk zouden inzien dat ze de klant niet zo verder konden uitpersen.
Wishfull thinking dus.

Ik heb serieuz wat moeite gedaan om de ADSL kabel tot op mijn pc te krijgen nadat een vriend me vertelde over dommel met 50 gieg en nog eens goedkoper dan telenet.
Ik ben sinds een 2 maand dan ook een gelukkige dommel gebruiker, en realiseer me dat ik telenet al lang bij het grof huisvuil had moeten zetten.
Ondertussen heeft telenet bij mij een diepe diepe haat achter gelaten, ik kan het bedrijf niet meer ruiken of zien. :twisted:
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Freegates >> Gratis via 't werk (VPN) :-D >> Telenet >> EDPnet.

Ik blijf uiteraard ook Dommel op de voet volgen, maar voel mij voorlopig nog goed thuis bij EDPnet. 8)
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Gestart op Fido, daarna Unicall => Online => Easynet => Dommel
{DzN}Moonwitch
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2006, 19:48

Ooit heel lang geleden (memories - ik voel me oud) Compuserv, ik herinner me Yucom ook nog en dan PI. Jaren later, Telenet genomen. Ik was tevreden over de snelheden, maar had veel downtime door de gelimiteerde upload en een DNS probleem waardoor ik mijn eigen site niet kom bereiken deed de emmer overlopen. Ben naar Belgacom gegaan, waar ik wel tevreden ben - maar de prijs is hoog in vgl. met andere providers voor een soortgelijk pakket. Binnenkort EDPnet of Dommel
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Skynet, en heel ontevreden. Maarja, mijn ouders willen niet naar dommel overstappen :evil:
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

PI 56k => BT56k => Telenet Mono = > telenet quatro => Telenet Office line => RealDSL => Belgacom Skynet => EDPnet 6mbit
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Freegates -> Yucom -> Telenet -> Skynet -> Dommel

Eigenlijk overal relatief tevreden geweest. Freegates en Yucom was nog voor de tijd van breedband internet. Nooit probs gehad. Daarna Telenet genomen van de moment dat het mogelijk was (en retedure setupkosten betaald) ook nooit problemen met gehad, buiten een akkefietje met dubbele facturatie, maar dat werd snel en goed opgelost... Dan een huis gekocht, waar ik geen Telenet kon krijgen dus een beetje noodgedwongen Skynet adsl genomen. Veel andere ADSL providers had men toen nog niet... En onlangs dus overgestapt naar Dommel. Spijtig dat ik het niet eerder gedaan heb :-D
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Dat er nog 5 man bij RealDSL zit is een mirakel! :-D
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Fido 14.4 > globe 14.4 en 28.8 > online 28.8 > Easynet > Dommel

Steeds tevreden geweest hoewel de beginperiode van Globe wel wat probs had. Disconnects waren toen steevast het gevolg van de regen :!:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Zambo schreef:Want niemand is blijkbaar te beroerd om terug van nul te starten met nieuwe mail adressen en dergelijke ...


Al misschien eens gedacht dat sommige mensen een eigen hostingpakketje hebben voor 30euro /jaar incl. domein ??!
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

ik denk... dat als je dit op de main page zet van userbase, dat je er meer van gaat merken .. wie bij wie zit
anders moet je het eens vragen aan de mod's
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
dzazzar
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2007, 00:41

nu al 2,5j belgacom go en binnenkort dommel 8)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

UUnet (56K) > Telenet (10Mbit, dan 4Mbit, dan 5Mbit) > Tele2 Allin (4Mbit, met "unlimited" - Blijf ik bij voorlopig, alleen de telefonie s****)
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

Shibby schreef:Ik heb altijd al Telenet gehad. Hoe lang precies dat zou ik echt niet kunnen zeggen, maar het is toch echt al lang, ik schat een jaar of 6 à 7. Steeds tevreden van geweest, enkel de datalimiet stoort mij, maar dat is ook het enigste.
Hun service is goed, ik heb nog nooit problemen gehad met mijn internet. Er gaan heel wat negatieve berichten over het internet over Telenet, ik begrijp ze allemaal wel, maar persoonlijk vind ik die negatieve reacties helemaal niet nodig.

Een tevreden Telenet-klant heeft hier gesproken ;)


jha buiten die limieten heb ik ook nooit problemen gehad met telenet
tot ik ben verhuist... en toen begon de shit

ik word slecht gezind als ik aan dat pseudo internetje denk dat thuis op me staat te wachten
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

was 5 jaar bgc klant adsl go
maar ben nu 2 maanden een dommelklant om dat die newsserver , die limieten me begonnen te storen , veel groepen onbereikbaar
en regelmatig blokken bijkopen = allemaal verleden tijd
zonder payserver wel te verstaan
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Bij pa:
PI (56k) -> PI -> Scarlet -> EDPnet

Bij ma:
online (56k) -> Wanadoo -> Tiscali -> Scarlet -> EDPnet
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Sinds ik mijn ADSL lijn heb : Skynet > Wanadoo > Easynet > Dommel

En daarvoor nog een hoop gratis providers met de 56kbps modem, maar de meeste ben ik allang vergeten :-D De enige die ik mij nog herinner zijn Freegates en VT4.net

Skynet : Rampzalig!!! Ik was toen zot van online gamen, en had 's avonds altijd zeer hoge pingtijden. Gelukkig een proefabonnement van 1 maand.
Wanadoo : Zeer tevreden van geweest tot ik problemen kreeg om in te loggen. Ik moest zeker 50 keer proberen en dan lukte het dikwijls nog niet, vooral 's avonds. Op den duur startte ik mijn pc 's morgens op en ging op internet zodat ik 's avonds na het werk tenminste op internet kon. Ze hebben het uiteindelijk wel opgelost maar ik was het grondig beu.
Easynet : In 1 woord : perfect!
Dommel : Niet meer perfect omdat er nu een limiet is, maar toch nog altijd zeer goed.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ping (56K) -> PI (56K) -> Yucom met 100MB webspace en webmail :shock: (56K) -> VT4.net met Belgacom.net samen met een ISP waar je gratis internetminuten kon sparen door een balk reclame op je scherm te hebben. beetje wisselen dus (56K) -> Wanadoo (56K) -> Skynet (1-3.3-4 Mbit) -> Dommel (4Mbit)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Het begint toch op te vallen dat meer en meer ervaren gebruikers kiezen voor dommel/edpnet en dat ze telenet/belgacow droppen.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

brooklyn schreef:Het begint toch op te vallen dat meer en meer ervaren gebruikers kiezen voor dommel/edpnet en dat ze telenet/belgacow droppen.


Dat wel maar jammer genoeg stellen die maar een fractie van de Belgische internetpopulatie voor. Nu ja, alle beetjes helpen hé :).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Deej_1977 schreef:
brooklyn schreef:Het begint toch op te vallen dat meer en meer ervaren gebruikers kiezen voor dommel/edpnet en dat ze telenet/belgacow droppen.


Dat wel maar jammer genoeg stellen die maar een fractie van de Belgische internetpopulatie voor. Nu ja, alle beetjes helpen hé :).


Tele**et en Belgaslow redeneren zo niet ... voor hen zij wij de 'veeleisende klanten' ... die zijn ze liever kwijt dan rijk. De grote massa is tevreden met een 1 Mbit/s lijntje met een limiet van 10GB waarop ze wat kunnen surfen en hun mails kunnen lezen.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

die massa is ook kleiner aan het worden al denken ze dat de afzet markt voor nieuwe abonnees nog groot genoeg is, zolang ze dat denken.. zal er niet veel veranderen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Gezinnen met kinderen die meerdere pc's hebben op het net zullen toch ook wel volgen na een tijd hopelijk. Ik denk dat die ook wel zullen op zoek gaan naar alternatieven, al was het maar omdat zoonlief gemotiveerd is om meer te kunnen leechen ;-).
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

brooklyn schreef:Het begint toch op te vallen dat meer en meer ervaren gebruikers kiezen voor dommel/edpnet en dat ze telenet/belgacow droppen.

Hoe meer mensen, beter geïnformeerd zijn over het aanwezige aanbod.
Hoe meer er mogelijk zullen veranderen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Ik besef dat hier vooral grootverbruikers rondhangen. Toch is het verbazingwekkend dat bvb. Telenet niet eens 10% haalt...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Drewvt schreef:Toch is het verbazingwekkend dat bvb. Telenet niet eens 10% haalt...


Ja dit is een forum waar de beter geïnformeerde internauten en redelijke stevige downloaders rondhangen ;-).
Gebruikersavatar
Jos77
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:39
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

- Ping : nooit contact mee opgenomen, dus zal wel ok geweest zijn?
-> PI : prima provider, eerst 28.8K, 34K, 56K en dan ADSL (jaar of 6)
-> Scarlet : overname PI - helpdeskramp + volume te weinig
-> EDPNet : sinds 1 jaar nu, en wreeeed content.

En inderdaad: weinig BC en TN hier, maar als je het forum leest, kom je al snel tot de conclusie dat je moet overstappen.... wat de meeste toch gedaan hebben blijkbaar.
::: Gigabyte GA-P55A-UD3 :: Core i7 860 :: 4x Corsair 2048MB :: Ati HD5850 :: WD500GB :: Antec P150 :: EDPNet VDSL2 20/2 :::
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Jos77 schreef:En inderdaad: weinig BC en TN hier, maar als je het forum leest, kom je al snel tot de conclusie dat je moet overstappen.... wat de meeste toch gedaan hebben blijkbaar.


Moet ... ?!? Eigenlijk geeft de Userbase een totaal verkeerd beeld van de internet gebruikers in België. Waarom ? Je komt net op de UB terecht als je ontevreden bent, of op zoek bent naar een nieuwe provider. Mensen die tevreden zijn met hun volume ( het merendeel van de internetgebruikers in *.be ) blijven gewoon waar ze zijn en gaan niet op fora rondhangen ;)

Just my 2 cents.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik heb dit forum gevonden via http://www.dslreports.com/, stond bij speedtests, ik was verbaast dat er BE tussen stond, dus ben maar eens gaan kijken.

Drewvt schreef:Ik besef dat hier vooral grootverbruikers rondhangen. Toch is het verbazingwekkend dat bvb. Telenet niet eens 10% haalt...


die hebben een eigen pub, en als je dat aanbod ziet en je zit nog steeds bij telenet mankeer je iets.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ofloo schreef:Ik heb dit forum gevonden via http://www.dslreports.com/, stond bij speedtests, ik was verbaast dat er BE tussen stond, dus ben maar eens gaan kijken.


Ben op net dezelfde wijze naar hier gesukkeld :D
En bleef het vooral gebruiken voor de speedtest, tot ik drie of vier maanden geleden begon na te denken om naar een betere provider uit te kijken (skynet abo liep tot 22 januari ) En dat was eigelijk de eerste keer op twee jaar (of meer) dat ik op het forum kwam.

BTW bedankt Userbase, zonder jullie had i nooit van Dommel (nieuwe ISP) of EDPnet gehoord ;)
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

Ofloo schreef:en als je dat aanbod ziet en je zit nog steeds bij telenet mankeer je iets.


Dankjewel! Kan je dan misschien ook uitleggen waarom er iets met me mankeert?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

wem schreef:
Ofloo schreef:en als je dat aanbod ziet en je zit nog steeds bij telenet mankeer je iets.


Dankjewel! Kan je dan misschien ook uitleggen waarom er iets met me mankeert?


Jij bent geen grootverbruiker !!!! Da mankeert er met jou :p

( Ik blijf er trouwens bij dat Telenet voor de huis-tuin-en-keukengebruiker de beste oplossing blijft )
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

ditCh schreef:Jij bent geen grootverbruiker !!!! Da mankeert er met jou :p


Vind ik toch geen mankement hoor, integendeel, het bespaart me heel wat frustraties ;-)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

wem schreef:Vind ik toch geen mankement hoor, integendeel, het bespaart me heel wat frustraties ;-)


Twas maar een graptje hé ;)
Gebruikersavatar
Jos77
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:39
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:( Ik blijf er trouwens bij dat Telenet voor de huis-tuin-en-keukengebruiker de beste oplossing blijft )

Hun "light"-abo misschien dan, want anders ben je toch goedkoper uit bij een alternatieve provider.... ook indien je geen grootverbruiker bent.

Maar dat de grote meerderheid gewoon blijft waar ze zijn, lijkt me wel te kloppen. Het is niet voor niets dat BC daar een reclamecampagne is mee gestart...
En inderdaad, die zitten niet op fora zoals deze.
::: Gigabyte GA-P55A-UD3 :: Core i7 860 :: 4x Corsair 2048MB :: Ati HD5850 :: WD500GB :: Antec P150 :: EDPNet VDSL2 20/2 :::
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

ditCh schreef:Mensen die tevreden zijn met hun volume blijven gewoon waar ze zijn en gaan niet op fora rondhangen


Mogen we dan zeggen dat jij de uitzondering bent die deze regel bevestigt?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Drewvt schreef:
ditCh schreef:Mensen die tevreden zijn met hun volume blijven gewoon waar ze zijn en gaan niet op fora rondhangen


Mogen we dan zeggen dat jij de uitzondering bent die deze regel bevestigt?


Neen want ik ben een grootverbruiker met Chello Extreme ;)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ditCh schreef:Neen want ik ben een grootverbruiker met Chello Extreme ;)


FUPperde FUPperde FUuuuuuP :)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
Drewvt schreef:
ditCh schreef:Mensen die tevreden zijn met hun volume blijven gewoon waar ze zijn en gaan niet op fora rondhangen


Mogen we dan zeggen dat jij de uitzondering bent die deze regel bevestigt?


Neen want ik ben een grootverbruiker met Chello Extreme ;)


En een gelukzak :p
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

wem schreef:
Ofloo schreef:en als je dat aanbod ziet en je zit nog steeds bij telenet mankeer je iets.


Dankjewel! Kan je dan misschien ook uitleggen waarom er iets met me mankeert?


Het feit dat je die vraag alleen al stelt is al voldoende :twisted:

Als gij graag het geld door de raam smijt, .. waar woon je dan kom ik af met een zakske ..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”