Allereerst is die straf die gezegd wordt véél te zwaar. Gevangenisstraf zie ik niet zitten, er zijn immers véél zwaardere criminaliteiten die daar horen (pedofilie, verkrachters, moordenaars, ... ...) die boete daar kan ik nog ergens inkomen want het virus heeft inderdaad zoals Zimmy zegt heel wat economische schade toegebracht. Nu het is nog lang niet zeker dat die kerel die straffen ook effectief krijgt. Vermoedelijk wel omdat hij diegene is die het verspreid heeft, niet ontworpen. Maw hij heeft niet dezelfde skills als de devellopper.
Nu indien de ontwikkelaar gepakt wordt dan zal ook met vanalles enzo gedreigd worden (gevangenisstraffen, geldboetes, etc etc) maar waarom zou de US Governent zo'n intilligent kerel die zoveel pc's ineens -min of meer- onder controle had... op zo'n eenvoudige wijze levenslang opsluiten en van die zaken. Kans is groot dat fbi, cia of één of andere agency die kerel rekruteert en dat hij voor hen begint te werken. Denk maar aan redattack... die kreeg ook binnen de kortste keren vacatures naar zijn kop voor Security advisor.
Nu ok, de gevallen zijn niet volkomen te vergelijken, het één is een virus-verspreider, ontwikkelaar de andere is een hacker. Het doelgebied bij de ene is dan ook véél groter dan bij de andere. Toch kan het hacken meer gevoelige info blootleggen

Allez om eens samen te vatten, opsluiting is iets wat niet kan, en dat gaat volgens mij ook niet echt gebeuren. Toch niet voor de ontwikkelaar denk ik. Hem laten werken voor zijn schade zoals Nukem zegt.. vind ik wel goed. Wat betref een zware alternatieve straf: die zal er wel zijn. In de US kennen zoals iets als 'levenslang geen pc mogen aan raken'. Vermoedelijk zal hij dat wel krijgen. Denk dat die straf wel zwaar genoeg is

Wat betreft die ouders die mogen voor NIKS aansprakelijk gesteld worden. In de US mag je al alleen rijden op alle wegen, in verschillende staten vanaf je 16. Dus de Government gaat ervan uit dat je genoeg verantwoordelijkheid hebt om te rijden. Tussen rijden en met een pc werken is een groot verschil... ik zie dan ook niet waarom die kerel als minderjarige zou berecht worden en dat zijn ouders verantwoordelijk gesteld worden. Zijn jullie zeker van die 21? Ik weet dat dat geldt om een pint bier te drinken...maar ik dacht voor de rest dat ge 16 of 18 moest zijn

Wat betreft Microsoft... die gaan vrijuit en ook niet.. want ze wisten er pas van toe de viruscode in omloop was... en dan hebben ze een patch uitgebracht, maw pas een goede week of 2, max 3weken voor de heisa bestond die patch, maar dan bestond die virus-code vermoedelijk ook al wel ergens...maw das in alle stilte nen patch lanceren zonder voldoende warnings.. alhoewel dat ook niet kan gezegd worden.. Skynet enzo heeft ervoor gewaarschuwd..

Nu Ms speelt nooit zuiver spel... het systeem zit vol gaten... het is gelijk nen blok emmental.. maar dan nog es volledig geperforeerd... enne Microsoft zelf die doet er niet voldoende en niet snel genoeg iets aan.
Iemand zegt.. ipv een virus te schrijven om het aan te tonen.. meldt het gewoon aan Ms... Denk je nu dat die grote reus nen tiener au serieux nemen? Belgacom en consoorten luisteren nog niet deftig naar ons.. zeggen jaja, en tuurlijk meneer.. (alles wat we willen horen), maar achter de rug doen ze toch hun zin... en dat is iets wat overal gebeurd...
Ik denk dat die kerel wel een goed middel gebruikt heeft om dat aan te tonen dat het zo lek is als een zeef

Voila mijn gedacht es snel neergepenned.
Nu, ik denk niet dat we het illegaal kopieren enzo hierbij moeten sleuren.. is een nevendiscussie, stick on topic please