Wegpiraten
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Nee, je kan geen radars gebruiken op het viaduct, ATC kan daar niet mee lachen.
Toegevoegd na 1 minuut 10 seconden:
Automatiseren en AI gaan maar zo ver hé.
Toegevoegd na 1 minuut 10 seconden:
Niet met "flitsmannetjes"
Zoals de man die toevallig aan zijn oor krabde en daarvoor een GSM boete kreeg, na zijn protest werd manueel naar de beelden gekeken en bleek hij gelijk te hebben.heist_175 schreef: 01 maa 2024, 13:00 Er zijn wel meer overtredingen die je kan automatiseren:
- GSM gebruik
Automatiseren en AI gaan maar zo ver hé.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Zelf meegemaakt: politie komt bij het stoplicht naast mij staan en gebaart om het raam te openen. Op sarcastische toon of meneer graag veel bezig is met de telefoon. Nu had ik een vervelende zweer aan mijn oor waar ik zat aan te pulken en dat was voor meneer polis voldoende voor bekeuring wegens bellen. Telefoon zat trouwens in houder en bellen doe ik sowieso al weinig en zeker niet in de auto.on4bam schreef: 01 maa 2024, 14:34 Zoals de man die toevallig aan zijn oor krabde en daarvoor een GSM boete kreeg
- Moonboy
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het is alweer Weekend
https://www.hln.be/antwerpen/chauffeur- ... ~a8d42ac7/
https://www.hln.be/willebroek/bestuurde ... ~a6c09542/
https://www.hln.be/erpe-mere/veel-hinde ... ~a909f1e9/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240302_97719334
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240302_93675835
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240301_95839123
Dit heeft alweer flink te denken, en wat een zootje op onze wegen.
https://www.hln.be/antwerpen/chauffeur- ... ~a8d42ac7/
https://www.hln.be/willebroek/bestuurde ... ~a6c09542/
https://www.hln.be/erpe-mere/veel-hinde ... ~a909f1e9/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240302_97719334
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240302_93675835
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240301_95839123
Dit heeft alweer flink te denken, en wat een zootje op onze wegen.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Elke dag kom ik een pak mensen met oorzweren tegen, ja tochR2D2 schreef: 02 maa 2024, 14:26Zelf meegemaakt: politie komt bij het stoplicht naast mij staan en gebaart om het raam te openen. Op sarcastische toon of meneer graag veel bezig is met de telefoon. Nu had ik een vervelende zweer aan mijn oor waar ik zat aan te pulken en dat was voor meneer polis voldoende voor bekeuring wegens bellen. Telefoon zat trouwens in houder en bellen doe ik sowieso al weinig en zeker niet in de auto.on4bam schreef: 01 maa 2024, 14:34 Zoals de man die toevallig aan zijn oor krabde en daarvoor een GSM boete kreeg

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- on4bam
- Moderator
En de rest van mijn quote (die je natuurlijk wegknipte) was " na zijn protest werd manueel naar de beelden gekeken en bleek hij gelijk te hebben.
Automatiseren en AI gaan maar zo ver hé."
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Wow, dan toch maar beter je snelheid wat beter in de gaten houden zodat je niet elke dag door de politie moet aangesproken worden.
Maar uiteraard heb je ook gelijk.
Een beëdigd ambtenaar heeft altijd gelijk tot bewijs van het tegendeel.
Het zou nogal wat zijn wanneer vaststellingen door de politie gewoon een kwestie van woord tegen woord zou zijn.
Met kapoentjes zoals jij op de openbare weg zou dat al vlug tot een ongeziene chaos leiden.

Maar uiteraard heb je ook gelijk.

Een beëdigd ambtenaar heeft altijd gelijk tot bewijs van het tegendeel.

Het zou nogal wat zijn wanneer vaststellingen door de politie gewoon een kwestie van woord tegen woord zou zijn.
Met kapoentjes zoals jij op de openbare weg zou dat al vlug tot een ongeziene chaos leiden.

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
Uiteraard kan je gelijk hebben en kan AI of een agent fouten maken maar dat was mijn punt niet. Het punt was dat hoe vaak gaat het om oorzweren gaat als men een detectie doet. Bij oorzweren lijkt me dat ook geen probleem, als de agent het ziet zal hij snel genoeg weg zijnon4bam schreef: 03 maa 2024, 13:52 En de rest van mijn quote (die je natuurlijk wegknipte) was " na zijn protest werd manueel naar de beelden gekeken en bleek hij gelijk te hebben.
Automatiseren en AI gaan maar zo ver hé."

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
- Recent bedankt: 3 keer
In de +30 jaar dat ik met een auto rij heb ik welgeteld 2 snelheidsboetes gehad. 1tje tegen 58 en 1tje tegen 36....ivob schreef: 03 maa 2024, 16:05 Wow, dan toch maar beter je snelheid wat beter in de gaten houden zodat je niet elke dag door de politie moet aangesproken worden.![]()
Das niet roekeloos, das niet onverantwoord, das gewoon pech hebben, en in't laatste geval ook gewoon idioot dat er 24/24 traject controle is op die plaats..but hey, we gaan daar niet moeilijk over doen.
Waar ik wel moeilijk over doe, die keer dat :
* ze een parkeerretributie uitschijven op de minuut.
*Dat ze met zwaalichten en sirenes me laten stoppen omdat ik "zogezegd te hard reed, terwijl je op dat stuk helemaal niet harder dan 30 kan en je daarna van 50 naar 70 gaat op amper 50 meter.
* Dat ze beginnen moeilijk doen als ik mijn vrouw oppik aan de bakker (nee, ik sta hier niet dubbel geparkeerd, ik sta stil, ik zit in mijn wagen die draait & ik ga me niet verzetten voor u)
* Dat ze me uit de pizzeria komen halen omdat mijn bumper 2cm over een gele lijn staat
* Dat ze me een gas boete geven omdat ik aan't lossen ben op een plaats waar je mag laden en lossen.
-
- Elite Poster
Dat is niet pech hebben maar het omgekeerde, nl. veel geluk hebben (of in België rondrijden).iceke schreef: 03 maa 2024, 22:02 In de +30 jaar dat ik met een auto rij heb ik welgeteld 2 snelheidsboetes gehad. 1tje tegen 58 en 1tje tegen 36....
Das niet roekeloos, das niet onverantwoord, das gewoon pech hebben,
Voor iemand die niet de gewoonte heeft zijn snelheid te controleren op de openbare weg (of daar naar eigen zeggen niet toe in staat is) is op 30 jaar tijd maar 2 keer gevat worden gewoon geluk hebben.
Maar zoals gezegd is dat in België, het land van de lage pakkansen, geen uitzondering en eerder de regel.
Slechts twee keer gevat worden bij een snelheidsovertreding is dus geen pech maar een toonbeeld van hoe laag de pakkans in België is en dat het hoog tijd wordt dat hier iets aan gedaan wordt.
Gebruikers van de publieke ruimte die er hun eigen regels willen bepalen en het bovendien dan nog eens idioot vinden dat ze op hun eigen gedrag af en toe worden aangesproken moeten er, zonder pardon, uit.
Je zal maar de pech hebben diegene te zijn die door zo'n pummel tegen 60 km/uur aangereden wordt. Dan is één keer meestal genoeg.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
Wat merken we dus, een bevestiging van:iceke schreef: 03 maa 2024, 22:02 In de +30 jaar dat ik met een auto rij heb ik welgeteld 2 snelheidsboetes gehad. 1tje tegen 58 en 1tje tegen 36....
Das niet roekeloos, das niet onverantwoord, das gewoon pech hebben, en in't laatste geval ook gewoon idioot dat er 24/24 traject controle is op die plaats..but hey, we gaan daar niet moeilijk over doen.
Waar ik wel moeilijk over doe, die keer dat :
* ze een parkeerretributie uitschijven op de minuut.
* Dat ze beginnen moeilijk doen als ik mijn vrouw oppik aan de bakker (nee, ik sta hier niet dubbel geparkeerd, ik sta stil, ik zit in mijn wagen die draait & ik ga me niet verzetten voor u)
* Dat ze me uit de pizzeria komen halen omdat mijn bumper 2cm over een gele lijn staat
De lage pakkans (2 keer op 30 jaar).
Een bevestiging van idioot gedrag als je je nog laat pakken op een plaats waar 24/24 traject controle is.
Het begrip "te laat" niet verstaan.
Dubbelparkeren kan als je vrouw achter pateekes is.
Parkeren, ook na 30 jaar, niet simpel is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dat sommige mensen denken dat we robots zijn. Hoeveel keer je gepakt bent zegt trouwens niets over de pakkans, noch over je gedrag.
En dat iemand gepakt wordt waar traject controle is geeft misschien nogmaals aan hoe kassa-kassa het systeem is. Nu ja, jij gaat ervan uit dat iedereen een moordende racepiloot is, ik ken echter genoeg plaatsen waar de snelheid onnatuurlijk laag ligt in vergelijking met de omstandigheden (maar volgens jou is de overheid de perfectie zelf

Nu ja, we kunnen hier blijven over zeuren... het feit dat er een miljard overtredingen per jaar zijn zegt genoeg.
- on4bam
- Moderator
Toch maar eens beter leren lezen want dat staat er niet hé.Dizzy schreef: 04 maa 2024, 10:47Wat merken we dus, een bevestiging van:iceke schreef: 03 maa 2024, 22:02 * Dat ze beginnen moeilijk doen als ik mijn vrouw oppik aan de bakker (nee, ik sta hier niet dubbel geparkeerd, ik sta stil, ik zit in mijn wagen die draait & ik ga me niet verzetten voor u)
Bye, Maurice
- Dizzy
- Elite Poster
Helaas en blijkbaar wel, men klaagt iets aan maar men toont net de mentaliteit die de oorzaak is.
En ik ga er niet vanuit dat iedereen een racende moordpiloot is (moet het op zo'n manier?) maar ik zeg gewoon kijk eens naar het eigen gedrag ipv direct over overheid te zagen. Zelf een paar kleine aanpassingen willen doen zal waarschijnlijk efficiënter zijn.
En ik ga er niet vanuit dat iedereen een racende moordpiloot is (moet het op zo'n manier?) maar ik zeg gewoon kijk eens naar het eigen gedrag ipv direct over overheid te zagen. Zelf een paar kleine aanpassingen willen doen zal waarschijnlijk efficiënter zijn.
- iceke
- Elite Poster
idd, ik stond daar niet te wachten tot mijn vrouw terug was van de bakker, ik was mijn vrouw aan't oppikken toen ze net terug was van de bakker.... dat is imho en trouwens ook die van de wetgeving een groot verschil.on4bam schreef: 04 maa 2024, 11:12Toch maar eens beter leren lezen want dat staat er niet hé.Dizzy schreef: 04 maa 2024, 10:47Wat merken we dus, een bevestiging van:iceke schreef: 03 maa 2024, 22:02 * Dat ze beginnen moeilijk doen als ik mijn vrouw oppik aan de bakker (nee, ik sta hier niet dubbel geparkeerd, ik sta stil, ik zit in mijn wagen die draait & ik ga me niet verzetten voor u)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 5 keer
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240303_96176280Het minste geringste product dat ook maar enig risico inhoudt, krijgt in de verpakking een handleiding mee, met als boodschap: “Opgelet! De fabrikant weigert alle verantwoordelijkheid bij mogelijk verkeerd gebruik.” Doen autofabrikanten dat ook? De auto-industrie zoekt alleen manieren om de klant (de bestuurder) en zijn passagiers te beschermen. Dé uitvinding om ook andere mensen te beschermen, weigeren ze te standaardiseren.
-
- Elite Poster
In het geval van Iceke (en sommige anderen) uiteraard wel want ze omschrijven bij herhaling hun onaangepast gedrag in het verkeer zoals o.a. (om maar één vb. te noemen) dat ze zelf niet in staat zijn (of geen zin hebben) hun snelheidsmeter in het oog te houden noch dat ze op specifieke plaatsen in staat zijn hun werkelijke snelheid aan te voelen. Wanneer je dan al decennia op de baan bent zonder te beseffen hoe snel je in de publieke ruimte rijdt noch in staat bent (of de wil hebt) om regelmatig je snelheid op je dashboard te controleren (voor zulke deelnemers aan het verkeer zou een HUD een goede oplossing zijn maar dan moet je die stap zelf wel willen zetten) zegt dat heel veel over de pakkans in België.DarkV schreef: 04 maa 2024, 11:09 Dat sommige mensen denken dat we robots zijn. Hoeveel keer je gepakt bent zegt trouwens niets over de pakkans, noch over je gedrag.
Echt? Eén keer op dertig jaar?En dat iemand gepakt wordt waar traject controle is geeft misschien nogmaals aan hoe kassa-kassa het systeem is.

Je wordt er alleen gepakt omdat over het volledige traject je gemiddelde snelheid hoger was dan de max. toegelaten snelheid en dat nog eens verhoogd met de technische marge (in het voordeel van de bestuurder).
Dat houdt dus in dat je af en toe nog sneller reed dan de gemiddeld gemeten snelheid en zeker al ruim sneller dan aangegeven op de snellheidsmeter van het voertuig waarmee men de snelheidsovertreding beging (maar wanneer men daar niet wil of kan op kijken weet men dat uiteraard ook niet).
Het ligt dus louter en alleen aan de bestuurder.
Dat volgens verkeerszondaars de fout altijd te wijten is aan een ander dat zijn we inmiddels al gewoon. Dat is niets nieuws.
Met robots heeft het niets te maken.
Ben je, bewust of niet, in overtreding dan betaal je als een grote jongen de gevolgen van je eigen gedrag en prijs je jezelf gelukkig dat je maar één keer in overtreding werd genomen ter compensatie van alle andere keren dat je door de mazen van het net bent geglipt.
Ben je ervan overtuigd dat je niet in overtreding was dan vecht je als een volwassene dat aan en kom je eventueel tot voor de rechtbank voor je rechten en overtuiging op.
Er op het www bij herhaling wat over zitten te jammeren brengt idd geen zoden aan de dijk.
Robots komen doorgaans (nog) niet voor hun rechten op. Dat doen volwassenen die er overtuigd van zijn dat ze in hun recht zijn.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
In zone 30 zet ik steevast cruise control aan en geniet vervolgens van de bloeddoorlopen ogen van de obligate bumperklever. Ik heb altijd geleerd dat je moet kijken naar het verkeer rondom jou. De cruise control heeft ook heel weinig last van peer pressure.
-
- Elite Poster
Of nog beter, ACC inschakelen (indien aanwezig).
Maar dan moet je wel even naar je display kijken * om de ingeschakelde snelheid te controleren.
Maar blijkbaar is multtasken niet iedereen gegeven.
*Met een HUD uiteraard niet.
Maar dan moet je wel even naar je display kijken * om de ingeschakelde snelheid te controleren.
Maar blijkbaar is multtasken niet iedereen gegeven.
*Met een HUD uiteraard niet.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 48 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zou de tip om cruise control te gebruiken maar niet te luid prediken. Subiet loopt de staat die de zone 30 op veel plaatsen invoert voor kassa kassa van alle boetes mis

- Dizzy
- Elite Poster
...en veilig rijden is je snelheid onder controle houden.iceke schreef: 04 maa 2024, 17:44 Op mijn snelheidmeter kijken is niet prioriteit nummer 1. Veilig rijden is dat wel.
Als we deze uitleg bij het rijexamen zouden geven dan zijn we terecht gebuisd. We kunnen verkeerd zijn en het is mogelijk dat alle autoconstructeurs deze snelheidsaanduiding in wagens plaatsen enkel en alleen voor de mensen die niet veilig willen rijden

- iceke
- Elite Poster
Ja, want wij zijn robots die nog geen enkele keer te hard gereden hebben of een verkeersbord over het hoofd gezien hebben...
Of nog beter, geen rijbewijs bij geen fouten op het examen, dan gaat het hééél rustig worden op de baan
Of nog beter, geen rijbewijs bij geen fouten op het examen, dan gaat het hééél rustig worden op de baan

- Dizzy
- Elite Poster
Neen, dat is typisch huilen als een kind dat betrapt is met de handen in de snoeptrommel. Iedereen heeft wel eens te hard gereden maar niet iedereen komt dan uithuilen. Sommigen nemen de verantwoordelijkheid van hun eigen gedrag op zich, gek he.
Net zoals bij verkeersovertredingen is men eerder laks dan streng bij de examens en mag je nog altijd fouten maken. Het zou wel rustiger op de baan zijn als iedereen zich al eens aan de snelheidslimieten en andere regels hield ipv voor zichzelf een reglement bij elkaar te verzinnen waaraan men wel wil voldoen.
Net zoals bij verkeersovertredingen is men eerder laks dan streng bij de examens en mag je nog altijd fouten maken. Het zou wel rustiger op de baan zijn als iedereen zich al eens aan de snelheidslimieten en andere regels hield ipv voor zichzelf een reglement bij elkaar te verzinnen waaraan men wel wil voldoen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Kom zeg wat is daar nu weer mis mee? Het ding blijft zelfs netjes achter fietsers volgen en heeft betere reflexen dan ik bij een obstakel.iceke schreef: 04 maa 2024, 18:53 Echt ? Cruisecontrol aanraden in een zone 30 ? Cruiscontrole is alleen veilig voor je portemoné in de bebouwde kom![]()
![]()
![]()
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
De ACC zorgt er ook voor dat ik meer tijd heb om de andere weggebruikers in het oog te houden, doordat ik minder vaak naar mijn snelheidsmeter moet kijken in een zone 30. Zelf die slakkengang aanhouden is inderdaad vreemd frustrerend. De gaspedaal delegeren aan de ACC is echt rustgevend. Misschien komt dat inderdaad door het wegvallen van de peer pressure
. Zo had ik het nog niet bekeken.

-
- Elite Poster
Nee, ACC.iceke schreef: 04 maa 2024, 18:53 Echt ? Cruisecontrol aanraden in een zone 30 ? Cruiscontrole is alleen veilig voor je portemoné in de bebouwde kom![]()
![]()
![]()

Toegevoegd na 2 minuten 39 seconden:
Voor je de ACC instelt moet je even een glimp (bij afwezigheid van een HUD toch) op je snelheidsmeter op je dashboard werpen om de gewenste snelheid te kunnen instellen.
Dat is blijkbaar voor sommigen een onoverkoombaar probleem. Multitasken is niet iedereen gegeven.
Zo'n bestuurders zullen het dus waarschijnlijk ook niet aandurven om regelmatig eens in hun achteruitkijkspiegel te kijken.

Laatst gewijzigd door ivob 05 maa 2024, 15:08, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Sinds ze hier de zone 30 met zowat een km hebben uitgebreid en flitspalen hebben gezet ga ik ook op ACC vanaf de flitscamera's.
Neen het is niet bepaald veiliger maar die zone 30 uitbreiden juist omdat je dan flitspalen kan zetten is er ook los over...
Ik volg dat je je snelheid moet aanpassen aan de situatie maar soms wordt de snelheid ook vervelend traag gezet..
Kijk maar is naar de oosterweel west, E17 net voor/na kennedy tunnel... voor de tunnel moet je terecht naar 50 of 70 als het druk is maar zodra in de tunnel valt die drukte weg vanwege die oprit die weg is en is er ruimte voldoende, resultaat, als je je dan aan die voorgeschreven snelheid houdt gaan de vrachtwagens liggen bumperkleven of zelfs op het derde rijvak voorbij steken..
op rustige momenten is het daar max 90, zelffde verhaal, ik rij netjes 90 (ja niet sneller) , vrachtwagens die een gekalibreerde snelheidsmeter hebben gaan dus iets sneller en gaan bumperkleven, lichtclaxons, je voorbij draven...
Ik vesta niet waarom ze dat daar niet naar 100 brengen want als je vanuit gent komt is de snelheid op de ring vlak na de tunnel eerst 90 en 200m verder 100..
Tom
Neen het is niet bepaald veiliger maar die zone 30 uitbreiden juist omdat je dan flitspalen kan zetten is er ook los over...
Ik volg dat je je snelheid moet aanpassen aan de situatie maar soms wordt de snelheid ook vervelend traag gezet..
Kijk maar is naar de oosterweel west, E17 net voor/na kennedy tunnel... voor de tunnel moet je terecht naar 50 of 70 als het druk is maar zodra in de tunnel valt die drukte weg vanwege die oprit die weg is en is er ruimte voldoende, resultaat, als je je dan aan die voorgeschreven snelheid houdt gaan de vrachtwagens liggen bumperkleven of zelfs op het derde rijvak voorbij steken..
op rustige momenten is het daar max 90, zelffde verhaal, ik rij netjes 90 (ja niet sneller) , vrachtwagens die een gekalibreerde snelheidsmeter hebben gaan dus iets sneller en gaan bumperkleven, lichtclaxons, je voorbij draven...
Ik vesta niet waarom ze dat daar niet naar 100 brengen want als je vanuit gent komt is de snelheid op de ring vlak na de tunnel eerst 90 en 200m verder 100..
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Oei... net een snelheidsboete in m'n mailbox gevonden. Blijkbaar in een Oostenrijks bergdorpje 56 km/u gereden 's nachts om kwart na drie.
Zou het deze roestbak dan geweest zijn... https://www.google.be/maps/@47.3001366, ... ?entry=ttu
Start het vagevuur al maar op...
Zou het deze roestbak dan geweest zijn... https://www.google.be/maps/@47.3001366, ... ?entry=ttu
Start het vagevuur al maar op...
- on4bam
- Moderator
Duidelijk een wegpiraat, er zal maar net een kind met zijn driewielertje de straat over steken als jij daar door het dorpje raasde.DarkV schreef: 05 maa 2024, 16:39 Oei... net een snelheidsboete in m'n mailbox gevonden. Blijkbaar in een Oostenrijks bergdorpje 56 km/u gereden 's nachts om kwart na drie.
Bye, Maurice
- on4bam
- Moderator
Er is inderdaad te weinig controle, alles wordt genegeerd. Streng aanpakken die wegpiraten.
Bye, Maurice
- Dizzy
- Elite Poster
Neen, je hebt dat verkeerd voor, ze moeten eerst zelf de paterberg oprijden om nadien naar de koers te kunnen/mogen zien 

- iceke
- Elite Poster
Waar blijf je het toch halen ?ivob schreef: 05 maa 2024, 11:41Nee, ACC.iceke schreef: 04 maa 2024, 18:53 Echt ? Cruisecontrol aanraden in een zone 30 ? Cruiscontrole is alleen veilig voor je portemoné in de bebouwde kom![]()
![]()
![]()
Toegevoegd na 2 minuten 39 seconden:Voor je de ACC instelt moet je even een glimp (bij afwezigheid van een HUD toch) op je snelheidsmeter op je dashboard werpen om de gewenste snelheid te kunnen instellen.
Dat is blijkbaar voor sommigen een onoverkoombaar probleem. Multitasken is niet iedereen gegeven.
Zo'n bestuurders zullen het dus waarschijnlijk ook niet aandurven om regelmatig eens in hun achteruitkijkspiegel te kijken.![]()
Btw, overdreven snelheid is niet de reden dat we hier met zoveel verkeersdoden zitten...als we de cijfers er ff bijpakken vallen de voornaamste slachtoffers bij de weekendongevallen, de fietsers en bij de camionette rijders... En dan heb je ineens ook de werkpuntjes erbij hé : nultorerantie alcoholmisbruik, minder online shoppen en zorgen dat die fietsers geen auto's meer tegenkomen op de openbare weg.