omdat een volk nu eenmaal bepaalde dingen deelt zoals taal, media, cultuur, bepaalde politieke overtuigingen etc. Vaststellen dat we die dingen niet delen met Wallonie, net zoals we die dingen niet delen met Oostenrijk, is geen aanzetten tot haat, hoop ik tochDizzy schreef: Waarom toch steeds in volkeren denken?
Het overbodige Belgische niveau zorgt ervoor dat we op vlak van bv coronabestrijding eerst een compromis met 7 regeringen moeten hebben waar iedereen een vetorecht heeft. Dan krijg je door politieke meningsverschillen, als gevolg van verschillend stemgedrag binnen de 2 bevolkingen, geen deftig beleid en dat zie je al 1,5j heel mooi.
een land dat sinds 2010 zo'n 30 à 40% vd tijd geen volwaardige regering heeft is een probleem. Ik doe niet aan zwarte pieten maar ik stel het wel vast.
is er dan een regering dan wordt de politieke wens van 1 vd 2 bevolkingen straal genegeerd. Onder Michel was dat dan de politieke wens vd Waalse bevolking.
de basis van politiek zijn verkiezingen en dat Vlamingen centrum-rechts en Walen centum-links stemmen is een feit en heeft nu eenmaal verregaande implicaties en veroorzaakt in Belgie nu eenmaal problemen.
geen verwijt, geen oorlogsverklaring, geen aanzetten tot haat, geen oproep tot vernietigingskampen, ...
dat geldt ook voor de burgers in Letland en Griekenland. Dat maakt niet dat wij eigenlijk een onderdeel vh Letse of Griekse volk zijn héOok herhaal je voor de zoveelste keer de weerlegde mening dat Walen en Vlamingen totaal verschillende dingen willen, de prioriteiten zijn grotendeels gelijk en dat is al aangetoond.
allé je gaat toch akkoord dat wij niet tot het Griekse volk behoren?