Snelheids verhoging komt er aan???

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Bramb0
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2009, 08:44

DoubleD schreef:Wat als je VDSL2 hebt ?

Trouwens ik heb Line attn: 42 +/- | SNR - ruismargin: 23 dB

hoger moet toch lukken !? en zeker nu ik Bramb0 zijn lijnwaarden zie :eek:

Bramb0, welke modem heb je? kan er wel 1 gebruiken die wat optimistischer intraint.


Ik heb zo'n homeconnect modem... dus iets speciaals is het al nie.
En goed werkt hij al helemaal niet: draadloos internet valt om de haverklap uit en gaat nog geen 10 meter ver...
Mja mja maar ik ben tevreden... 500 kb/sec en geen limiet. Hoef je ook niet te klagen he.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Bramb0 schreef:Ik heb zo'n homeconnect modem... dus iets speciaals is het al nie.
En goed werkt hij al helemaal niet: draadloos internet valt om de haverklap uit en gaat nog geen 10 meter ver...
Mja mja maar ik ben tevreden... 500 kb/sec en geen limiet. Hoef je ook niet te klagen he.


Hi hi ik heb een Posche in de garage staan, hij kan wel 200 per uur rijden, maar tja er is een band plat. Maar ben er anders wel heel tevreden over, en ver dat dat bakske kan vlammen, jawadde. :bang:
Bramb0
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jan 2009, 08:44

Ja maar als je telenet gewend bent vind ik dit toch al nen surieuze update, waar ik nog efkes mee verder kan... en alst nie gaat dan gaat het nie he.
Het had wel gemogen, maar het HOEFT NIET. :nono: :beerchug:
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Martco schreef:Hoi,vandaag stond er in het crm paneel dat mijn speedpack adsl2+ 12,0 mbit actief is.
controle gedaan via modem dit zijn mijn waarden.

ADSL Firmware Version : 7.00.01.00 - 7.00.01.00 -
7.00.04.00 Annex A - 01.07.2c - 0.54
Line State : Connected
Modulation : ADSL_G.dmt
Annex Mode : Annex A
Max Tx Power : -38 dBm/Hz

Item Downstream Upstream Unit
SNR Margin 25 27 dB
Line Attenuation 19 11 dB
Data Rate 4640 320 kbps

Nog niet overgeschakeld?
Begin van de week van de rekening gegaan via domiliciering.

Ik heb gisteren een ticket geopend en vandaag bericht gekregen dat de aanpassing zal gebeuren op 9 april.
Gr,Martco.
Gr,Martco.
Sattv sinds 1985
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Snelheidsverhoging gekregen.
Dit zijn mijn nieuwe waarden.
Dus niet de 12 mbit maar de 9 mbit.
ADSL Firmware Version : 7.00.01.00 - 7.00.01.00 -
7.00.04.00 Annex A - 01.07.2c - 0.54
Line State : Connected
Modulation : ADSL_2plus
Annex Mode : Annex A
Max Tx Power : -38 dBm/Hz

Item Downstream Upstream Unit
SNR Margin 16 28 dB
Line Attenuation 22 10 dB
Data Rate 9018 447 kbps
Martco schreef:
Martco schreef:Hoi,vandaag stond er in het crm paneel dat mijn speedpack adsl2+ 12,0 mbit actief is.
controle gedaan via modem dit zijn mijn waarden.

ADSL Firmware Version : 7.00.01.00 - 7.00.01.00 -
7.00.04.00 Annex A - 01.07.2c - 0.54
Line State : Connected
Modulation : ADSL_G.dmt
Annex Mode : Annex A
Max Tx Power : -38 dBm/Hz

Item Downstream Upstream Unit
SNR Margin 25 27 dB
Line Attenuation 19 11 dB
Data Rate 4640 320 kbps

Nog niet overgeschakeld?
Begin van de week van de rekening gegaan via domiliciering.

Ik heb gisteren een ticket geopend en vandaag bericht gekregen dat de aanpassing zal gebeuren op 9 april.
Gr,Martco.
Gr,Martco.
Sattv sinds 1985
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ik moet zeggen .. ik woon in Hasselt.. heel kortbij centrum.. (3straten ofzo van mediamarkt..) en ik kan _geen_ adsl2+ krijg noch van dommel noch van bgc.. hoe belachelijk is dat..?
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

in die centrale zal geen adsl2+ materiaal staan zeker...
sabe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 okt 2008, 23:39

vandaag heeft bgc de aanpassing gedaan. Nu heb ik deze waardes:

Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 27168 kbps (downstream) / 1329 kbps (upstream)
Ruismarge: 27.4 dB (downstream) / 32.1 dB (upstream)
Lijndemping: 5.7 dB (downstream) / 0.6 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 16 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)



Wil dit zeggen dan ik ook 27Mbps kan halen of niet
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

sabe schreef:vandaag heeft bgc de aanpassing gedaan. Nu heb ik deze waardes:

Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 27168 kbps (downstream) / 1329 kbps (upstream)
Ruismarge: 27.4 dB (downstream) / 32.1 dB (upstream)
Lijndemping: 5.7 dB (downstream) / 0.6 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 16 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)



Wil dit zeggen dan ik ook 27Mbps kan halen of niet

Adsl2+ kan tot maximum 24Mbps, dus hoe je die 27 zou halen lijkt me een raadsel :roll:
dat is gewoon een gok van de modem zelf (die 27Mbps)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, de modem gokt welke snelheid hij kan halen, daarom dat het zo'n foute waarden aangeeft :D
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Het heeft lang geduurd. Maar ik heb eindelijk antwoord gekregen van Belgacom (via de ombudsdienst):

Standpunt van Belgacom:

Belgacom biedt de klant haar verontschuldigingen aan voor het feit dat de contacten met onze diensten niet naar wens zijn verlopen.

Een nazicht van onze bestanden heeft uitgewezen dat de heer <xxx> geen telefoon of internetaansluiting heeft bij Belgacom.

Conform de onderlinge afspraken tussen de verschillende operatoren, dient de klant zich in principe tot zijn operator te wenden. Deze brengt op zijn beurt Belgacom op de hoogte van het probleem.

Wij deden echter toch navraag bij onze technische dienst en zij hebben ons laten weten dat de klant over ADSL of VDSL kan beschikken, maar dus niet over ADSL2.

Belgacom is ervan overtuigd de heer De Vlieger met deze informatie van dienst te zijn geweest.


Ik moet de ombudsdienst nu laten weten of ik vrede neem, met dit antwoord. Zoniet, onderzoeken zij dit verder.
Ik weet niet, dit antwoord van Belgacom is wel raar. Belgacom heeft me vroeger altijd verteld dat er een ADSL2+ centrale in mijn buurt is (geen VDSL). Nu blijkt er plots VDSL te zijn, maar geen ADSL2+ meer.

Ik denk dat ik in mijn straat eens ga informeren, of er mensen (die klant bij Belgacom zijn) wel op ADSL2+ aangesloten zitten. Zo ja, zit Belgacom toch helemaal fout met zijn antwoord naar mij.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

er stond in dat document over concurentie van het bipt iets van:
nadelen voor de toekomst voor kleine isp's..
in het kort :
aangezien de bgc vdsl2 kastjes klein zijn en geen plek hebben voor externe isp's om zelf vdsl2 hardware bij te zetten kan dit problemen opleveren ook omdat bgc in de toekomst sommige centrales (waar adsl2+ apparatuur staat) gaan sluiten. waardoor ze weer allemaal afhankelijk zijn van bgc.

ofzoiets in den aard toch :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ze zullen plaats maken :)

Er is inderdaad geen plaats in de VDSL2-kasten voor alle providers, ze zullen kasten bijzetten.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Er blijkt nu plots VDSL aansluitbaarheid te zijn op mijn tussencentrale (maar niet meer ADSL2+) :-(
Mogelijks is idd dit aan de hand. Vroeger was er ADSL en ADSL2+ mogelijk in mijn centrale. Het moment dat Dommel zijn ADSL2+ mag uitrollen, heeft Belgacom wss de draadjes verstoken ofzo. Waardoor nu enkel ADSL en VDSL aangeboden kan worden. Of is dit wat te ver gezocht ?

Het is alvast raar... Technisch zou ik perfect aansluitbaar moeten zijn op ADSL2+ (of hoger).
Maar dit wordt (denk ik) bewust tegengehouden. Tja, wat doe je eraan ?

Volgens een Belgacom medewerker in mijn straat is enkel ADSL mogelijk in onze wijk. Terwijl de klantendienst vertelt dat zowel ADSL, ADSL2+ als VDSL mogelijk zijn (op die tussencentrale). Die Belgacom medewerker is nog niet eens op de hoogte van de VDSL bereikbaarheid in zijn huis. Enfin... Hij ging zich terug eens informeren.

Het is gewoon moeilijk volgen, heel deze soep.
Heb je geluk, ben je erbij, heb je pech, blijf je op ADSL (in de middeleeuwen :wink: ) zitten :-(
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Hier ook effe een commentje zetten. Na de eerste maanden van mijn contract met Dommel (Aug. Sep), in een ware nachtmerrie te zijn beland, kwestie van helpdesk, en snelheid, lijkt de hemel een heel stuk te zijn opgeklaard.

Helpdesk vlot bereikbaar, vriendelijk, voldoende info. Ik zit enkel nog met 1 twijfelgeval....In Februari was mijn downloadsnelheid ong. 3.4 Mbps, en toen plots ging het in Maart naar 7.4 Mbps, dus alweer een verbetering ! Toen ik de helpdesk contacteerde, en vroeg of er nog meer uit de brand kon worden gesleept, zie men echter dat dit het maximum was.

Ik zit op 1600 m. van de centrale, en vraag jullie of deze snelheid aanvaardbaar is, of zijn er hier anderen die sneller zitten ? Omg. Waasland, St-Gillis-Waas. Bij voorbaat dank voor de reply's ! :wink:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Gent32m schreef:Heb je geluk, ben je erbij, heb je pech, blijf je op ADSL (in de middeleeuwen :wink: ) zitten :-(

Of je kan overstappen naar Telenet ! :-) wat ik gedaan heb _ verlost van al die loze beloftes!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Patje schreef:
Gent32m schreef:Heb je geluk, ben je erbij, heb je pech, blijf je op ADSL (in de middeleeuwen :wink: ) zitten :-(

Of je kan overstappen naar Telenet ! :-) wat ik gedaan heb _ verlost van al die loze beloftes!


ik kom van Telenet, de provider die bij mij (nog steeds) synoniem staat voor onprofessionele helpdesk, zever met nieuwsgroepen, het binnenkrijgen van spam, weinig Gigs voor veel geld, nog meer geld voor extra blokken, etc. Dan nog liever Dommel, veel liever zelfs.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

turboke schreef:
Patje schreef:
Gent32m schreef:Heb je geluk, ben je erbij, heb je pech, blijf je op ADSL (in de middeleeuwen :wink: ) zitten :-(

Of je kan overstappen naar Telenet ! :-) wat ik gedaan heb _ verlost van al die loze beloftes!


ik kom van Telenet, de provider die bij mij (nog steeds) synoniem staat voor onprofessionele helpdesk, zever met nieuwsgroepen, het binnenkrijgen van spam, weinig Gigs voor veel geld, nog meer geld voor extra blokken, etc. Dan nog liever Dommel, veel liever zelfs.

Daar zijn ze weer met hun provider bashing*
Velen zijn overgestapt van telenet naar dommel en meer dan de helft is al terug gegaan naar telenet. (waarom? omdat ze onprossioneel zijn enzo....en wat dan van de dommel helpdesk met hun 2 man? 10 keer slechter me dunkt)
iedereen is niet zo kritisch als jij ... gelukkig maar.
Maar het gaat hier wel over het feit van de adsl snelheid en de telenet snelheid... net "dit" snelheid waar ik jou niet over hoor bashen :lol:
Ben je een grootverbruiker en Heb je limiet te weinig, dan ga je maar op een ander.
Tjah als men wil kan men iedere provider afbreken he, dat kunnen er hier ook veel doen van dommel!
Het wil niet zeggen dat jij een slechte ervaring had _ dat het voor iedereen zo zal zijn.
:-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je moet van niet veel praten Patje, jij basht even veel..., je doet alsof al de mensen van ISP A naar Telenet overstappen, terwijl het evengoed andersom is ook.
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Velen zijn overgestapt van telenet naar dommel en meer dan de helft is al terug gegaan naar telenet. (waarom? omdat ze onprossioneel zijn enzo....en wat dan van de dommel helpdesk met hun 2 man? 10 keer slechter me dunkt)

Omdat "velen" niet het geduld hebben, en denken dat een beginnend provider geen problemen geeft, terwijl de meeste problemen bij Dommel al opgelost zijn, of men er aan werkt.


iedereen is niet zo kritisch als jij ... gelukkig maar.

Na 5 jaar Telenet weet ik wel beter, es kijken of jij het zolang kan volhouden.

Maar het gaat hier wel over het feit van de adsl snelheid en de telenet snelheid... net "dit" snelheid waar ik jou niet over hoor bashen :lol:

Snelheid is bij Dommel voldoende, beter kan, maar is voor mij geen vereiste. Btw, wanneer drukt Telenet nog eens op de rode knop ? :wink:

Ben je een grootverbruiker en Heb je limiet te weinig, dan ga je maar op een ander.

Daarom zit ik ook bij Dommel.

Tjah als men wil kan men iedere provider afbreken he, dat kunnen er hier ook veel doen van dommel!

Het gaat niet over afbreken, maar over feiten, frustraties waar ik als "Telenetter", de laatste 2 jaar van mijn contract, last mee gehad heb, enn deze bij Dommel op enkele maanden opgelost waren, conclusie, Dommel werkt eraan, Telenet doet beloftes, maar laat enkel de winsten tellen.


Het wil niet zeggen dat jij een slechte ervaring had _ dat het voor iedereen zo zal zijn.

Ik ben de enige die zijn comments post op het Telenetforum, inderdaad. Ik hoop voor jou dat het gras aan de andere zijde groen blijft, maar je zal op tijd moeten bijmesten.

:-)[/quote]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik kan u zeggen dat het nog een tijd gaat duren eer Telenet nog op de knop gaat duwen. :lol:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:Je moet van niet veel praten Patje, jij basht even veel..., je doet alsof al de mensen van ISP A naar Telenet overstappen, terwijl het evengoed andersom is ook.

Geef eens een voorbeeld waar ik bash ? :eek: dat is geen waar Lord Utopia! waar zeg ik dat ze alleen overstappen naar telenet? dat zeg ik niet he, jij begrijpt dat verkeerd... en weeral wordt je persoonlijk he, kga dat ook es doen op jou!
ik ben niet als jij hoor die overal op antwoord en daarom boven de drieduizend posts heeft omdat je zomaar uit je nek kletst zonder dat je weet waarover je praat.
turboke schreef:Na 5 jaar Telenet weet ik wel beter, es kijken of jij het zolang kan volhouden.
Het maakt niets uit of dat 5 jaar is of niet.
ik ben 8 jaar bij belgacom geweest en zou ze ook in een slecht daglicht kunnen stellen, maar dat doe ik niet

Jullie kunnen janken als de beste, haha :lol:

We waren hier gewoon bezig over het blijven steken op adsl1 snelheid en dat men nog altijd kan overstappen naar telenet om sneller te gaan.
Maar nee plots komt men hier zijn frustaties tussen plaatsen
of jullie telenet goed vinden of niet kan me geen bal schelen, maar plaats jullie frustatie dan in een aangepast topic
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Kijk dit is nu een typisch voorbeeld van hoe de belgische internetmarkt in elkaar steekt. De ene persoon heeft helemáál geen problemen met de één of de andere provider , terwijl de andere met grote miserie zit.
Ik ken veel mensen die geen problemen hebben met telenet en er zeer tevreden van zijn , maar toen mijn grootvader overschakelde op telenet digital tv kregen we hopen problemen. Het lag niet aan de infrastructuur maar puur aan de klantendienst en service. En dat terwijl anderen wél correct bedient kunnen worden zonder problemen. Hetzelfde geldt voor belgacom.

Discussiëren hierover heeft geen nut, bij de ene persoon is er geen vuiltje aan de lucht terwijl de andere met de grootste miserie zit, zo gaat het nu eenmaal in dit , op internet gebied, onderontwikkeld land waarin 2 bedrijven het monopolie hebben.

Blijf discussiëren zoveel als je wil ,maar je weet nooit of je er goed aan doet over te schakelen, want wie weet wat krijg je dan.

On topic nu:
turboke, 1600m is redelijk veel voor adsl technologie, maar je zou toch meer als 10mbit moeten kunnen halen denk ik. Misschien toch blijven proberen iets los te peuteren, vragen of ze je als test op een hoger profiel willen zetten misschien. Ik neem aan dat je adsl2+ hebt? In theorie is op die afstand zelfs 20mbit mogelijk, maar ja, er zijn zoveel factoren die de snelheid beïnvloeden over de koperlijn.
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jun 2007, 02:18

Ik heb 14 dagen geleden de snelheidsverhoging aangevraagd. Voorlopig heb ik nog niets gehoord. Neem ik best zelfs eens contact op of kan het inderdaad een tijdje duren?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

geen mail ofzo gehad?
in crm ook niets van status te zien ?
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb zojuist ook een antwoord gekregen van de ombudsdienst:

Standpunt van Schedom Dommel:

Wat ons betreft, kunnen we hierin duidelijk zijn:

status voor adsl2 is grey, wat wil zeggen dat er geen zekerheid is voor de mogelijkheid van deze dienst in de
straat.


Standpunt van Belgacom:

Belgacom biedt de klant haar verontschuldigingen aan voor het feit dat de contacten met onze diensten niet
naar wens zijn verlopen.

Een nazicht van onze bestanden heeft uitgewezen dat de heer Moortgat geen telefoon of internetaansluiting
heeft bij Belgacom.

Het is best mogelijk dat de klant bij Belgacom over ADSL2+ kan beschikken. De beschikbaarheid hiervan
bij Dommel is afhankelijk van de afspraken tussen beide operatoren.

Conform de onderlinge afspraken tussen de verschillende operatoren, dient de klant zich hiervoor tot zijn
operator te wenden.

Belgacom is ervan overtuigd met deze informatie van dienst te zijn geweest.

wat moet ik hier nu van denken, wil belgacom mij niet op adsl2 zetten of wil dommel niet betalen voor de overschakeling ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Wat ik eruit afleid is het volgende:

a. BGC werd verplicht door het BIPT om adsl2+ open te stellen voor alternatieve operatoren. Ik neem aan dat hiervoor minimale technische voorwaarden voor aansluiting zijn opgelegd
b. BGC heeft contracten ondertekend met de andere operatoren waarin aansluitingsvoorwaarden zijn opgenomen die minimaal voldoen aan deze opgelegd door het BIPT
c. BGC heeft alternatieve operatoren een middel gegeven om te checken of een potentiële klant voldoet aan die aansluitingsvoorwaarden

En tenslotte d. u voldoet hier niet aan. BGC moet zichzelf natuurlijk niet houden aan die minimale aansluitingsvoorwaarden en kan dus meer eigen volk aansluiten op adsl2+ (of op vdsl2) als het dat wil.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Diederik,

Ik heb ook antwoord van Belgacom (via de ombudsdienst) gehad. Beetje standaardbrief. Met zelfde zinnen in, als bij jou :wink:
Met dit verschil. bij mij is geen ADSL2+ mogelijk (volgens Belgacom). Wel ADSL + VDSL.

Nu woont er een Belgacom technieker niet ver van mijn huis. Hij heeft dit voor mij eens nagevraagd.
Ik heb hem gisterenavond terug gesproken. Waaruit blijkt dat onze tussencentrale geupdate is.
En er zowel ADSL, ADSL2+ als VDSL mogelijk is.

Echter vertelt Belgacom tegen de ombudsdienst, dat ADSL2+ niet mogelijk is :!:
Terwijl als je belt naar hun klantendienst (en je navraag doet voor je adres), je als Belgacom abonnee, wel die mogelijkheid hebt.

M.a.w. iedereen (zowel de klantendienst van Belgacom als hun techniekers, verkooppunten) vertellen me dat er ADSL2+ in die tussencentrale zit. Maar Belgacom maakt Dommel (en mij via de ombudsdienst) wel wijs dat die ADSL2+ juist niet aanwezig is.

Wie liegt er nu ?

Ik ga deze namiddag eens naar de ombudsdienst bellen. Dat heeft mijn contactpersoon me gevraagd.
Veel kan ik hier niet aan doen (vrees ik). Behalve misschien een klacht bij BIPT (voor concurrentievervalsing) neer te leggen.

Dommel is afhankelijk van het netwerk en de ADSL2+ tooltjes, die Belgacom hun ter beschikking stelt.
In jouw geval kleur dit grijs. Wat betekent, niet goed aansluitbaar (terwijl dit mss wel goed aansluitbaar is)
Maar het tooltje van Belgacom voor Dommel niet goed werkt (of te streng werkt)
Zoals iedereen weet, liggen de normen die Belgacom voor ADSL2+ legt, heel hoog (hoger dan in onze buurlanden)
En vermoedelijk nog hoger, voor de concurrentie :???: (hoe verklaar je anders, die verschillende resultaten in die tool)

één ding is zeker, België is een apenland...
En de precieze waarheid kunnen wij als consument toch niet achterhalen.

Doe maar eens je best...

Het is gelijk één of andere soort misdaadfilm, hoe dieper je graaft, hoe meer modder er naar bovenkomt
En hoe minder je het allemaal nog snapt... :-(
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Patje schreef:
Lord Utopia schreef:Je moet van niet veel praten Patje, jij basht even veel..., je doet alsof al de mensen van ISP A naar Telenet overstappen, terwijl het evengoed andersom is ook.

Geef eens een voorbeeld waar ik bash ? :eek: dat is geen waar Lord Utopia! waar zeg ik dat ze alleen overstappen naar telenet? dat zeg ik niet he, jij begrijpt dat verkeerd... en weeral wordt je persoonlijk he, kga dat ook es doen op jou!
ik ben niet als jij hoor die overal op antwoord en daarom boven de drieduizend posts heeft omdat je zomaar uit je nek kletst zonder dat je weet waarover je praat.
turboke schreef:Na 5 jaar Telenet weet ik wel beter, es kijken of jij het zolang kan volhouden.
Het maakt niets uit of dat 5 jaar is of niet.
ik ben 8 jaar bij belgacom geweest en zou ze ook in een slecht daglicht kunnen stellen, maar dat doe ik niet

Jullie kunnen janken als de beste, haha :lol:

We waren hier gewoon bezig over het blijven steken op adsl1 snelheid en dat men nog altijd kan overstappen naar telenet om sneller te gaan.
Maar nee plots komt men hier zijn frustaties tussen plaatsen
of jullie telenet goed vinden of niet kan me geen bal schelen, maar plaats jullie frustatie dan in een aangepast topic


Ik kan ook geen adsl2+ hebben omdat ik op 2025m v/d centrale zit is natuurlijk jammer belgacom andere waarden op nahoud voor alternatieve isp's dan voor hun eigen.

Mocht ik willen was ik ook bij telenet gebleven na zoveel jaar maar na zoveel beloven en dan probs in verband met blokken en snelheidsverlies als ik surfte en digi tv keek en storing had keek en ze zeiden dat het niet kon was dat de druppel.
Trouwens na overstap op dommel raar geen storing meer met digitv .

Ook de prijs want voor wat ge krijgt is het nog steeds te veel zelfs de shakes en idemdito voor belgacom.
Enige wat ik enigsins mis bij telenet is de upload snelheid nu bij turbo voor gamen en thats it .

Maar waar ge goed wordt behandelt en geen problemen hebt is altijd voor diegene een goei provider of wat dan ook .

En ook niet iedereen gebruikt inet voor dezelfde doeleinden.

Dus ja alles is goed tot ge in de shit geraakt en het prob niet wordt opgelost dan is het al heel wat minder .

kga stoppen im repeating myself :D
Afbeelding
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jun 2007, 02:18

Ok, hier gaan we, in telegramstijl, aangezien de bibliotheek gaat sluiten:

- speedpack aangevraagd in april
- datum van overstap 30 april in de namiddag, sinds die avond geen internet
- Dommel gecontacteerd: lijnen gecontroleerd, modeminstellingen nagegaan; geen fout gevonden
- Lijnwaarden waren wel anders: noise margin: down: 16; up: 26 / line attinuation: down 24; up; data down 9018, up 511
- op modem knippert lampje van status; power, ethernet en adsl branden
- modem is D-link 320T, gekocht in februari, in internet status staat telkens waiting for response
- uiteindelijk vandaag een technieker van Belgacom laten komen
- Belgacom technieker: verving de contactdoos, controleerde de lijnen, vond een kleine storing en verhielp dit; voor het overige geen probleem op de lijn (tot 17 Mbit zou in theorie zelfs mogelijk zijn), wel nog altijd geen internet => Belgacom kan zelf niets meer doen
- terug Dommel gecontacteerd: nogmaals lijn en modeminstellingen nagegaan, nog altijd geen internet => Dommel kan niets meer doen
- laatste oplossing volgens Dommel:
1. D-link contacteren en vragen of er bijkomende instellingen / aanpassingen nodig zijn
2. eens een andere modem proberen om na te gaan of het de modem is

Is er iemand die nog een geniale inval heeft?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

wat heb je als connectiontype gekozen?

RFC 2364 ?
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jun 2007, 02:18

Nachtraaf schreef:Ok, hier gaan we, in telegramstijl, aangezien de bibliotheek gaat sluiten:

- speedpack aangevraagd in april
- datum van overstap 30 april in de namiddag, sinds die avond geen internet
- Dommel gecontacteerd: lijnen gecontroleerd, modeminstellingen nagegaan; geen fout gevonden
- Lijnwaarden waren wel anders: noise margin: down: 16; up: 26 / line attinuation: down 24; up; data down 9018, up 511
- op modem knippert lampje van status; power, ethernet en adsl branden
- modem is D-link 320T, gekocht in februari, in internet status staat telkens waiting for response
- uiteindelijk vandaag een technieker van Belgacom laten komen
- Belgacom technieker: verving de contactdoos, controleerde de lijnen, vond een kleine storing en verhielp dit; voor het overige geen probleem op de lijn (tot 17 Mbit zou in theorie zelfs mogelijk zijn), wel nog altijd geen internet => Belgacom kan zelf niets meer doen
- terug Dommel gecontacteerd: nogmaals lijn en modeminstellingen nagegaan, nog altijd geen internet => Dommel kan niets meer doen
- laatste oplossing volgens Dommel:
1. D-link contacteren en vragen of er bijkomende instellingen / aanpassingen nodig zijn
2. eens een andere modem proberen om na te gaan of het de modem is

Is er iemand die nog een geniale inval heeft?


Een update in telegramstijl want ik heb nog altijd geen internet voor bijna 1 maand :roll:

Kameraad (informaticus) is langsgeweest, vond niets verkeerd in de instellingen.

Via-via aan een ongebruikte Thomson Speedtouch 706 WL geraakt, inloggen in die modem bleek niet mogelijk (volgens de manual is de gebruikersnaam administrator). Modem was gekocht bij tele2 toen hij daar klant werd. Dan toch een stukje binnengeraakt via gebruikersnaam tele2 en paswoord tele2. Alle settings bleken vast ingevuld voor een tele2-verbinding. Niet mogelijk om te wijzigen, zelfs niet na reset. Naar fabrikant gebeld: bleek dat fabrieksinstellingen geschoeid zijn op een tele2 verbinding en dat het niet meer mogelijk was om dat te resetten. De modem was dus onbruikbaar voor gelijk welke andere verbinding.

Gisteren terug naar Dommel gebeld voor een technieker, wat ze tot op heden nog altijd niet aan Belgacom hebben overgemaakt. Als ze nog langer talmen, is het niet meer voor deze week. :roll:

Technieker zal een beetje alles of niets zijn. Vindt hij het probleem en oplossing (ik hoop nu zelfs dat het de huidige D-link modem is want dan ligt de oplossing voor de hand), dan komt alles eindelijk in orde. Vindt hij niets, tja, dan moet ik nog eens overschakelen naar een andere formule binnen Dommel (terug naar adsl hoewel mij door de helpdesk werd verteld dat dit eigenlijk geen optie is?) ofwel naar een andere provider.

Had ik geweten dat een kleine snelheidsverhoging zo veel miserie zou meebrengen, dan had ik het nooit gedaan. :bang:
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

ik heb ook die D-320T DLink modem
(heb wel cityconnect)

instellingen hier zijn:
ADSL2+ Annex M (bij Advanced)
en connection type: Bridge


dacht eerst dat ik mijn logingegevens hier ook moest invullen maar toen kreeg ik geen verbinding, zonder wel :p

van die RFC dat decat zei vond ik niks als instelling in deze modem :(

(haal 1,5MB/s down en 280kB/s up)

hmm moet dus PPP over ATM ergens vinden (eens gaan zoeken)
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Voor wat is dat eigenlijk goed "Brigded" connectie?
Afbeelding
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jun 2007, 02:18

toettoet schreef:ik heb ook die D-320T DLink modem
(heb wel cityconnect)

instellingen hier zijn:
ADSL2+ Annex M (bij Advanced)
en connection type: Bridge



Volgens dommel-helpdesk ADSL2+ multimode en PPPoE. Ik zal het ook eens wagen.

Gisteren zeiden ze dat ze het doorgegeven hebben aan Belgacom (al klonk het niet overtuigend). Nu is het wachten op hen.
Bos007
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2009, 11:52

Nachtraaf schreef:Kameraad (informaticus) is langsgeweest, vond niets verkeerd in de instellingen.

Via-via aan een ongebruikte Thomson Speedtouch 706 WL geraakt, inloggen in die modem bleek niet mogelijk (volgens de manual is de gebruikersnaam administrator). Modem was gekocht bij tele2 toen hij daar klant werd. Dan toch een stukje binnengeraakt via gebruikersnaam tele2 en paswoord tele2. Alle settings bleken vast ingevuld voor een tele2-verbinding. Niet mogelijk om te wijzigen, zelfs niet na reset. Naar fabrikant gebeld: bleek dat fabrieksinstellingen geschoeid zijn op een tele2 verbinding en dat het niet meer mogelijk was om dat te resetten. De modem was dus onbruikbaar voor gelijk welke andere verbinding.


onjuist

factory reset : http://forum.ubuntu-fr.org/viewtopic.php?pid=983301

erna perfect te gebruiken met andere providors
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Aanvulling op mijn eerdere posts...

De ombudsdienst heeft mijn ADSL2+ verhaal bekeken.
- Het eerste antwoord van Belgacom was dat ADSL2+ voor mij niet mogelijk is.
(Ook al is het wel mogelijk voor Belgacom klanten)
- Hun tweede antwoord was, dat het mogelijk is via VDSL2 (en ik daarop aangesloten kan worden).
Mits dit geregeld wordt met mijn provider (Dommel dus)

Ik zit op Homeconnect (het hele VDSL2 verhaal is redelijk nieuw)
Heb geen idee wanneer Homeconnectors hierop gaan kunnen intekenen...

Heel dat ADSL2+ gedoe, is me toch maar een raar verhaal. 2 jaar geleden had mijn tussencentrale reeds ADSL2+ (naast ADSL) Maar nog geen VDSL2. Ik kon toen via Dommel op die ADSL2+ geen aanspraak maken, omdat Belgacom dit voor de alternatieve ISP's nog niet had opengesteld. Die openstelling liep ook redelijk wat vertraging op..

Sinds een paar maanden is er nu VDSL2+ op mijn tussencentrale aanwezig, net op hetzelfde moment dat Dommel ADSL2+ kon beginnen aanbieden (via Belgacom). En wat blijkt nu ? Alle ADSL2+ aanvragen verlopen nu op de VDSL technologie. Waardoor Belgacom klanten hier wel (en Dommel klanten niet) gebruik van kunnen maken...

Nu is het (als Dommel klant) wachten tot ik op die VDSL2 van Belgacom kan aangesloten worden. Maar tegen dat het zover is, komen ze misschien terug met iets nieuws. En zo blijf je maar telkens de boot mislopen... :(

Ik snap ook ergens niet goed, als er zowel ADSL, ADSL2+ als VDSL technologie in die tussencentrale zit (en ik maar 1,5 km ervan verwijderd ben), waarom ik dan in hemelsnaam nog altijd niet via Dommel (een andere ISP dan Belgacom) op een hoger profiel (dan 4 Mpbs) kan aangesloten worden. Technisch kan dat toch zo moeilijk niet zijn ?

Ik ken er verder niet zoveel van. Maar volgens mij is ADSL2+ en VDSL ver dezelfde technologie. Dat zei een Belgacom medewerker me toch. Maar men verkoopt het onder een andere naam (en met andere modem, want wss andere decryptie)

Enfin, snappen doe ik dit hele internet verhaal in België toch niet.

En van al die streken, worden Belgacom en Telenet enkel nog sterker.
Wat ik betreur, want ik steun onze alternatieve ISP's.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jun 2007, 02:18

Nachtraaf schreef:
Nachtraaf schreef:Ok, hier gaan we, in telegramstijl, aangezien de bibliotheek gaat sluiten:

- speedpack aangevraagd in april
- datum van overstap 30 april in de namiddag, sinds die avond geen internet
- Dommel gecontacteerd: lijnen gecontroleerd, modeminstellingen nagegaan; geen fout gevonden
- Lijnwaarden waren wel anders: noise margin: down: 16; up: 26 / line attinuation: down 24; up; data down 9018, up 511
- op modem knippert lampje van status; power, ethernet en adsl branden
- modem is D-link 320T, gekocht in februari, in internet status staat telkens waiting for response
- uiteindelijk vandaag een technieker van Belgacom laten komen
- Belgacom technieker: verving de contactdoos, controleerde de lijnen, vond een kleine storing en verhielp dit; voor het overige geen probleem op de lijn (tot 17 Mbit zou in theorie zelfs mogelijk zijn), wel nog altijd geen internet => Belgacom kan zelf niets meer doen
- terug Dommel gecontacteerd: nogmaals lijn en modeminstellingen nagegaan, nog altijd geen internet => Dommel kan niets meer doen
- laatste oplossing volgens Dommel:
1. D-link contacteren en vragen of er bijkomende instellingen / aanpassingen nodig zijn
2. eens een andere modem proberen om na te gaan of het de modem is

Is er iemand die nog een geniale inval heeft?


Een update in telegramstijl want ik heb nog altijd geen internet voor bijna 1 maand :roll:

Kameraad (informaticus) is langsgeweest, vond niets verkeerd in de instellingen.

Via-via aan een ongebruikte Thomson Speedtouch 706 WL geraakt, inloggen in die modem bleek niet mogelijk (volgens de manual is de gebruikersnaam administrator). Modem was gekocht bij tele2 toen hij daar klant werd. Dan toch een stukje binnengeraakt via gebruikersnaam tele2 en paswoord tele2. Alle settings bleken vast ingevuld voor een tele2-verbinding. Niet mogelijk om te wijzigen, zelfs niet na reset. Naar fabrikant gebeld: bleek dat fabrieksinstellingen geschoeid zijn op een tele2 verbinding en dat het niet meer mogelijk was om dat te resetten. De modem was dus onbruikbaar voor gelijk welke andere verbinding.

Gisteren terug naar Dommel gebeld voor een technieker, wat ze tot op heden nog altijd niet aan Belgacom hebben overgemaakt. Als ze nog langer talmen, is het niet meer voor deze week. :roll:

Technieker zal een beetje alles of niets zijn. Vindt hij het probleem en oplossing (ik hoop nu zelfs dat het de huidige D-link modem is want dan ligt de oplossing voor de hand), dan komt alles eindelijk in orde. Vindt hij niets, tja, dan moet ik nog eens overschakelen naar een andere formule binnen Dommel (terug naar adsl hoewel mij door de helpdesk werd verteld dat dit eigenlijk geen optie is?) ofwel naar een andere provider.

Had ik geweten dat een kleine snelheidsverhoging zo veel miserie zou meebrengen, dan had ik het nooit gedaan. :bang:


6 weken verder en nog altijd geen internet :eek:

Wat is er ondertussen allemaal gebeurd:
- twee weken geleden op maandag naar Dommel gebeld voor technieker, dinsdag geen antwoord dus opnieuw, woensdag idem, vrijdagvoormiddag nogmaals, dan vrijdagnamiddag pas iemand van hun technische dienst gehoord
- die vroeg mij om modem te resetten, waarop de modem het begeeft. Ik kon er niet meer op inloggen
- modem (D-link) laten testen, bleek defect te zijn, in garantie een andere gekregen (zelfde merk)
- nieuwe modem doet wat de defecte voor de fatale reset ook deed (geen verbinding, telkens waiting for connection). Het defect kwam er door te resetten maar staat los van het feit dat ik geen internet heb.
- opnieuw naar pc winkel, overeengekomen dat ik een andere modem kan kopen en terug aan hen verkopen (Linksys WAG200G)
- andere nieuwe modem wil niet installeren, zegt dat de adsl kabel niet inzit terwijl die er wel inzit, toont geen adsl signaal (soms knippert het adsl-lampje en brandt het voor een paar seconden, daarna is het voorbij)
- vrijdag terug naar domel gebeld dat twee volstrekt nieuwe modems niet werken en dat technieker nu wel broodnodig is
- gisteren nog eens gebeld en nu wacht ik op een telefoon van hun technisch dienst. Het is zogezegd prioritair maar dat is ook een loos begrip ginder.

Met de link van bos0007 ga ik eens proberen om die Thomson aan de praat te krijgen. Fingers crossed!

Wat moet ik nu eigenlijk doen? Blijven geduld uitoefenen? Zelf naar Belgacom bellen voor een technieker? Veranderen van provider?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Nachtraaf schreef:Wat moet ik nu eigenlijk doen? Blijven geduld uitoefenen? Zelf naar Belgacom bellen voor een technieker? Veranderen van provider?

Als je zelf belt naar Belgacom zullen ze je nooit willen helpen, ze gaan zeggen dat je moet bij dommel zijn en dat zij wel een afspraak zullen maken voor een technieker....
Gewoon schandalig dat alles daar zolang duurt, maar hun abo geld vragen ze wel een heel stuk op voorhand! sommigen betalen al internet abo zonder aangesloten te zijn, eigenlijk rare zaken doen ze daar bij dommel zenne _ daarom alleen al zou ik niet bij dommel willen zijn.
Eerst aangesloten zijn op internet en dan betalen voor het abo zoals bij een normale provider!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Ik zit op Homeconnect (het hele VDSL2 verhaal is redelijk nieuw)
Heb geen idee wanneer Homeconnectors hierop gaan kunnen intekenen...


Voor Homeconnecters zal het nog lang gaan duren, de modem die Belgacom de dommel-klanten wilt laten gebruiken zal waarschijnlijk niet werken voor Homeconnect telefonie en internet.
Verder laat Dommel héél weinig weten omtrent wat de Homeconnect klanten mogen gaan verwachten.
Ik heb de aansluitbaarheidstest ook eens gedaan: adsl, adsl2+, vdsl2 speed en speed plus is te verkrijgen, en de alles-in-een homeconnect enkel met adsl (en waar beschikbaar) adsl2+, over Vdsl2 Homeconnect wordt er dus niets geschreven.
Hoelang nog gaat Dommel zijn Homeconnect klanten in de kou laten staan?!

Zijn er al Hommeconnect klanten (er zullen toch al er zijn die de 1 jaar abonnement passeren?) die terug overgestapt zijn naar netconnect? Hoe gaat dat in zijn werk? Of gaat Dommel toch nog (eindelijk) goed nieuws aan de Homeconnect klanten meedelen?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”