Diederik,
Ik heb ook antwoord van Belgacom (via de ombudsdienst) gehad. Beetje standaardbrief. Met zelfde zinnen in, als bij jou
Met dit verschil. bij mij is geen ADSL2+ mogelijk (volgens Belgacom). Wel ADSL + VDSL.
Nu woont er een Belgacom technieker niet ver van mijn huis. Hij heeft dit voor mij eens nagevraagd.
Ik heb hem gisterenavond terug gesproken. Waaruit blijkt dat onze tussencentrale geupdate is.
En er zowel ADSL, ADSL2+ als VDSL mogelijk is.
Echter vertelt Belgacom tegen de ombudsdienst, dat ADSL2+ niet mogelijk is
Terwijl als je belt naar hun klantendienst (en je navraag doet voor je adres), je als Belgacom abonnee, wel die mogelijkheid hebt.
M.a.w. iedereen (zowel de klantendienst van Belgacom als hun techniekers, verkooppunten) vertellen me dat er ADSL2+ in die tussencentrale zit. Maar Belgacom maakt Dommel (en mij via de ombudsdienst) wel wijs dat die ADSL2+ juist niet aanwezig is.
Wie liegt er nu ?
Ik ga deze namiddag eens naar de ombudsdienst bellen. Dat heeft mijn contactpersoon me gevraagd.
Veel kan ik hier niet aan doen (vrees ik). Behalve misschien een klacht bij BIPT (voor concurrentievervalsing) neer te leggen.
Dommel is afhankelijk van het netwerk en de ADSL2+ tooltjes, die Belgacom hun ter beschikking stelt.
In jouw geval kleur dit grijs. Wat betekent, niet goed aansluitbaar (terwijl dit mss wel goed aansluitbaar is)
Maar het tooltje van Belgacom voor Dommel niet goed werkt (of te streng werkt)
Zoals iedereen weet, liggen de normen die Belgacom voor ADSL2+ legt, heel hoog (hoger dan in onze buurlanden)
En vermoedelijk nog hoger, voor de concurrentie
(hoe verklaar je anders, die verschillende resultaten in die tool)
één ding is zeker, België is een apenland...
En de precieze waarheid kunnen wij als consument toch niet achterhalen.
Doe maar eens je best...
Het is gelijk één of andere soort misdaadfilm, hoe dieper je graaft, hoe meer modder er naar bovenkomt
En hoe minder je het allemaal nog snapt...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).