Het grote Homeconnect topic deel 2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

TheReaper schreef:Vreemd, bij mij werkt de wireless


Heb je het met WPS (wireless protected setup) gedaan of gewoon in windows scannen en keycode invoeren?

Wat ook raar is wanneer ik de beveiliging verander en opsla. En terug kijk dan spring het altijd terug naar "WPA2-PSK". Maar het is intern juist bv

Ik kies beveiliging "Uitgeschakeld". Dan ga ik terug en zie ik dat het terug op WPA2-PSK is gesprongen. Maar windows toont aan dat het idd geen beveiligde netwerk is. Dus ik denk dat het wifi gedeelte bij mij corrupt is. Ik ga een harde reset proberen en config bestand gebruiken.
TheReaper
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:57

broli schreef:
TheReaper schreef:Vreemd, bij mij werkt de wireless


Heb je het met WPS (wireless protected setup) gedaan of gewoon in windows scannen en keycode invoeren?


Nog zonder beveilig atm, die moet ik nog instellen. Eerst zien dat alles zo werkt.

Ff testje gedaan: downloaden gaat precies wel trager dan telenet, maar dan liever 2x zo lang doen over een download en geen limiet hebben :)
volgens de router sta ik op 3680kbit down/512up

down
Your DOWNLOAD Speed:
3145 kbps or 393 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
305 kbps or 38 KB/sec

Dit is via draadloos gemeten wel.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Oke dit is raar. Net na de reset kon ik via wifi op de router, nadat ik de config file heb ingeladen is het gedaan met wifi :?.
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

kos schreef:
sn00zerman schreef:100 GB limiet ?
Waar heb je het over ?

Ik zie in de homelink software bij verbruikt volume (weet juiste plaats niet van buiten) nog steeds 100Gb staan.
Dit zou ongelimiteerd moeten zijn en volgens Dommel zou dat aangepast worden met de nieuwe versie van de software die 3 weken geleden volgende week zou uitkomen, maar waarvan ik nog niets gehoord heb van Dommel.

Waar zie je dat eigenlijk staan? Ik zou graag eens zien hoeveel ik zo download, maar zou niet weten waar ik dat kan vinden
TheReaper
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:57

Mijn router was daarnet ook vanzelf gereset. Wsl dommel die nog gegevens aan het doorpushen is vermoed ik.
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Ik heb zonet de router in gebruik genomen en de stappen in de software gevolgd voor mn Homeconnect.

MAG ik nu de instellingen aanpassen in de router wat security betreft?

(Systeemwachwoord wijzigen, MAC filtering aanzetten, WPA2, ...)
TheReaper
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:57

Mr. Demmel schreef:Ik heb zonet de router in gebruik genomen en de stappen in de software gevolgd voor mn Homeconnect.

MAG ik nu de instellingen aanpassen in de router wat security betreft?

(Systeemwachwoord wijzigen, MAC filtering aanzetten, WPA2, ...)


Ik zou er nog mee wachten, als dommel de nieuwe instelling doorpusht om voip te doen werken dan kan het zijn dat je het weer moet instellen.
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Ja idd best nog ewa wachten, en hopen dat morgen allemaal werkt.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

TheReaper schreef:
Mr. Demmel schreef:Ik heb zonet de router in gebruik genomen en de stappen in de software gevolgd voor mn Homeconnect.

MAG ik nu de instellingen aanpassen in de router wat security betreft?

(Systeemwachwoord wijzigen, MAC filtering aanzetten, WPA2, ...)


Ik zou er nog mee wachten, als dommel de nieuwe instelling doorpusht om voip te doen werken dan kan het zijn dat je het weer moet instellen.


Na wat meer foefelen denk ik dat dit niet waar is. Ik denk dat het enige wat ze doorpushen is zijn je adsl gegevens. Want na de harde reset was voip nog steeds onbereikbaar dus vermoed ik dat de voip gegevens van het fabriek ingesteld zijn.

Nu waar zit ik. Ik heb alles stap voor stap gedaan. Dus router opnieuw gerest en dan adsl gegevens invoeren. Alles werkte inclusief wifi. Nadat ik het dan heb beveiligd wilt windows niet meer verbinden. Onbeveiligd wel. Zal nog andere beveiligen proberen. Dus kan dit het potentiële probleem zijn.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Mr. Demmel schreef:Ik heb zonet de router in gebruik genomen en de stappen in de software gevolgd voor mn Homeconnect.

MAG ik nu de instellingen aanpassen in de router wat security betreft?

(Systeemwachwoord wijzigen, MAC filtering aanzetten, WPA2, ...)


alles mag veranderd, buiten Systeem wachtwoord, dit moet ADMIN blijven
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Oke het werkt eindelijk.

Ik weet niet meer aan wat het kon liggen. Maar lijkt dat nu WPA gemeenschappelijk werkt (mijn netwerk kaart is niet WPA2 compatibel). Dus dat is dat dan.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Wat zou ik best doen op dit moment ? Mijn snelheid naar boven halen met netconnect 12mbps of homeconnect aanvragen en miserie riskeren ?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

cumme schreef:Wat zou ik best doen op dit moment ? Mijn snelheid naar boven halen met netconnect 12mbps of homeconnect aanvragen en miserie riskeren ?


Er is geen miserie meer. Alles draait op 1 dag terwijl het eerder weken duurde. Dus ja nu is het "veilig". Ik heb het 5 weken geleden aangevraagd dus je gaat het ook niet super snel krijgen.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

broli schreef:
cumme schreef:Wat zou ik best doen op dit moment ? Mijn snelheid naar boven halen met netconnect 12mbps of homeconnect aanvragen en miserie riskeren ?


Er is geen miserie meer. Alles draait op 1 dag terwijl het eerder weken duurde. Dus ja nu is het "veilig". Ik heb het 5 weken geleden aangevraagd dus je gaat het ook niet super snel krijgen.


pas op , er zijn nog altijd problemen met VoIP.
Zoals vandaag (en de laatste dagen weer), kan ik weer niet bellen...
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Ik heb geen zin om 5 weken te wachten. Wat is dat met die VOIP ? Ik maak daar toch geen gebruik van. Of heb je dat nodig om dat gratis bellen naar vaste lijnen ?
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

cumme schreef:Ik heb geen zin om 5 weken te wachten. Wat is dat met die VOIP ? Ik maak daar toch geen gebruik van. Of heb je dat nodig om dat gratis bellen naar vaste lijnen ?


VoIP => Voice over IP, dus dat is inderdaad bellen ;)
:banana:
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Nu heb ik telefoon via Telenet maar dat is geen VOIP. Ik kan ook bellen met mijn ADSL lijn maar dat is ook geen VOIP. Waarom is homeconnect dat dan wel ? Ze zetten toch in hun website bellen en internet. Waarom is dat dan VOIP ?
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

cumme schreef:Nu heb ik telefoon via Telenet maar dat is geen VOIP. Ik kan ook bellen met mijn ADSL lijn maar dat is ook geen VOIP. Waarom is homeconnect dat dan wel ? Ze zetten toch in hun website bellen en internet. Waarom is dat dan VOIP ?

Waarom gaat de telefoon van Telenet niet via de telefoonlijn? En waarom gaat de telefoon van Belgacom niet via de kabel?

Bellen is bellen, als dat nu via kabel, telefoonlijn, ip of mobiel is.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

cumme schreef:Nu heb ik telefoon via Telenet maar dat is geen VOIP. Ik kan ook bellen met mijn ADSL lijn maar dat is ook geen VOIP. Waarom is homeconnect dat dan wel ? Ze zetten toch in hun website bellen en internet. Waarom is dat dan VOIP ?


Heb je wel gegoogeled wat VOIP is? Het is een methode om te bellen via het internet. Het werkt net als een gewone toetsel alleen dan via het internet. Nadelen is de QoS (quality of service). Zoals dommel nu bewijst is het net zo stabiel als het internet dat toch wel downtimes kan hebben. Terwijl een echte vaste lijn een veel hogere QoS heeft.

Dus als bellen belangrijk is voor jouw zou ik homeconnect niet direct aanraden aangezien ze toch niet een hoge QoS hebben qua VOIP.
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

Yogi schreef:
Mr. Demmel schreef:Ik heb zonet de router in gebruik genomen en de stappen in de software gevolgd voor mn Homeconnect.

MAG ik nu de instellingen aanpassen in de router wat security betreft?

(Systeemwachwoord wijzigen, MAC filtering aanzetten, WPA2, ...)


alles mag veranderd, buiten Systeem wachtwoord, dit moet ADMIN blijven


Waarom moet dit admin blijven ?
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

metaldeth schreef:
cumme schreef:Nu heb ik telefoon via Telenet maar dat is geen VOIP. Ik kan ook bellen met mijn ADSL lijn maar dat is ook geen VOIP. Waarom is homeconnect dat dan wel ? Ze zetten toch in hun website bellen en internet. Waarom is dat dan VOIP ?

Waarom gaat de telefoon van Telenet niet via de telefoonlijn? En waarom gaat de telefoon van Belgacom niet via de kabel?

Bellen is bellen, als dat nu via kabel, telefoonlijn, ip of mobiel is.


Telenet belt weldegelijk via voip.

Net zoals tele2 & scarlet, da's ook bellen via voip.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Er is wel iets dat ze serieus moeten nazien en dat is het tijd eer je je voip draait. Als je volledig reset ben je direct weer online maar voor voip moet je echt overdreven lang wachten. Mss komt het door het feit dat je het niet zelf mag instellen :?. Werkt alleen in hun nadeel.
TheReaper
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:57

Telefoon werkt hier intussen :)
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

TheReaper schreef:Telefoon werkt hier intussen :)


Gefeliciteerd. Ondertussen is de modem 2u43 lang online sinds het vorige reset en nog geen voip actief. Hoe lang zegt het klokje dat je al online bent?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

woete schreef:
Telenet belt weldegelijk via voip.

Net zoals tele2 & scarlet, da's ook bellen via voip.


Niet alles over dezelfde kam scheren hé. Tis hoe je het bekijkt
Scarlet is VODSL (VOATM) ...
Onder VOIP versta ik telefonie dat over het internet gaat ( IP= internet protocol)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Als dat allemaal over IP gaat, hoe komt het dan dat je met telenet wel naar de 112 /100/101 kan bellen, en met dommel niet?
:banana:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Uloga schreef:Als dat allemaal over IP gaat, hoe komt het dan dat je met telenet wel naar de 112 /100/101 kan bellen, en met dommel niet?


omdat dat al verdre uitgewerkt is zeker.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

broli schreef:Dus als bellen belangrijk is voor jouw zou ik homeconnect niet direct aanraden aangezien ze toch niet een hoge QoS hebben qua VOIP.


Ik bel toch veel naar vaste lijnen, dus ja, dat is wel belangrijk voor mij.
Nysos
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 nov 2006, 10:38

Enig idee hoe lang het duurt voor dat de melding

u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem en/of; de activatie of overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond


verdwijnt?

Ik heb gisterenavond rond half 7 geactiveerd, kwartiertje later had ik een temp1dsl login in m'n settings staan en een goei uur later merkte ik dat mijn login was ingevuld, dus de push van m'n settings lijkt gelukt te zijn. VOIP lichtje brand ook. Maar vanmorgen had ik nog steeds bovenstaande melding.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

bij mij heeft dat toen een week daar gestaan.
geduld hebben :)
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Gisteren rond 18u zoals op de brief stond alles gedaan, maar bij mij géén VOIP lampje, normaal? :P
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Mr. Demmel schreef:Gisteren rond 18u zoals op de brief stond alles gedaan, maar bij mij géén VOIP lampje, normaal? :P


nja, het werkt zoiwieso de laatste tijd toch al niet :(:(
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Ja ik probeer Homeconnect gewoon eens, alst niet werk binnen een week of twee bel ik hun vriendjes op van de ombudsdienst.

Als Mobistar klanten mij nog niet kunnen opbellen na 2 weken, de telefonie 10 keer per week uitvalt, ze mijn .be domeinnaam niet leveren,... dan zal het rap gedaan zijn.

Maar atm blijf ik er nog redelijk kalm bij hehe :-D
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Als je met die mentaliteit van start gaat, dan had je misschien beter kunnen blijven waar je zat. Ik ben er zeker van dat je jezelf meer miserie op de hals haalt dan je denkt. De ombudsdienst is eveneens zwaar overbelast, dus denk maar niet dat op 1-2-3 onder je Homeconnect contract onderuit geraakt als het moeilijker loopt dan je denkt.

Edit : ik moet wat minder 'denken' en wat meer doen 8)
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

TheReaper schreef:Telefoon werkt hier intussen :)


Ook binnenkomende oproepen van vaste lijnen???
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

metaldeth schreef:
kos schreef:
sn00zerman schreef:100 GB limiet ?
Waar heb je het over ?

Ik zie in de homelink software bij verbruikt volume (weet juiste plaats niet van buiten) nog steeds 100Gb staan.
Dit zou ongelimiteerd moeten zijn en volgens Dommel zou dat aangepast worden met de nieuwe versie van de software die 3 weken geleden volgende week zou uitkomen, maar waarvan ik nog niets gehoord heb van Dommel.

Waar zie je dat eigenlijk staan? Ik zou graag eens zien hoeveel ik zo download, maar zou niet weten waar ik dat kan vinden

Was blijkbaar een oudere versie van de software, degene die bij de router geleverd was. Na upgrade van pc, software gedownload (www.dommel.be\setup.zip) en daar vind ik die 100gb limiet ook niet meer terug.
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Uzzi schreef:Als je met die mentaliteit van start gaat, dan had je misschien beter kunnen blijven waar je zat. Ik ben er zeker van dat je jezelf meer miserie op de hals haalt dan je denkt. De ombudsdienst is eveneens zwaar overbelast, dus denk maar niet dat op 1-2-3 onder je Homeconnect contract onderuit geraakt als het moeilijker loopt dan je denkt.

Edit : ik moet wat minder 'denken' en wat meer doen 8)


De dag na mn mail met vraag naar advies (welke stappen ik kan ondernemen als het allemaal misloopt) had ik al een vriendelijke meneer aan de lijn die mij alles heeft zitten uitleggen, dus hulp krijg je zeker van daar.

Ben ondertussen wel vergeten een kopij te nemen van die contracten, heeft iemand ze op PC? (Wil die persoon die dan eens uploaden aub).
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Uzzi schreef:...denk maar niet dat op 1-2-3 onder je Homeconnect contract onderuit geraakt als het moeilijker loopt dan je denkt...


Als Dommel niet levert wat ze op hun site en in hun contract beloven, plegen zij dan geen soort contractbreuk?
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

kos schreef:
Uzzi schreef:...denk maar niet dat op 1-2-3 onder je Homeconnect contract onderuit geraakt als het moeilijker loopt dan je denkt...


Als Dommel niet levert wat ze op hun site en in hun contract beloven, plegen zij dan geen soort contractbreuk?


Ze leveren idd de dienst niet waarvoor je betaalt. Als ze he niet kunnen aanbieden door technische redenen of door de te lage prijs, goed ! Maar dan moeten ze het wel niet vermelden op de site. Maar dat vind ik eigenlijk nog niet zo erg. Maar als het hier 2 weken duurt voor de telefoon werkt en dat het dan nog eens 10 keer per week niet meer werkt, dan gaan we allemaal akkoord dat dit ook niet kan?

't is idd veel goedkoper als Belgacom(internet + telefonie), maar 't moet ook redelijk werken, punt.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

kos schreef:Als Dommel niet levert wat ze op hun site en in hun contract beloven, plegen zij dan geen soort contractbreuk?


Daar heb je 100% gelijk in. Er is echter een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat is het punt dat ik wilde maken. De ombudsdienst is overbelast en Dommel zal in de huidige omstandigheden niet echt willen meewerken als het gaat om een contract vroegtijdig te beëindigen.

Er zal dus een hele tijd overheen gaan vooraleer je gelijk zal krijgen. Ondertussen moet je de facturen blijven doorbetalen, want anders pleeg jij contractbreuk en heeft Dommel recht op een schadevergoeding.

Als je dus met de mentaliteit van Mr. Demmel vertrekt, dan kan je wel eens bedrogen uitkomen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”