TheReaper schreef:Vreemd, bij mij werkt de wireless
Heb je het met WPS (wireless protected setup) gedaan of gewoon in windows scannen en keycode invoeren?
Wat ook raar is wanneer ik de beveiliging verander en opsla. En terug kijk dan spring het altijd terug naar "WPA2-PSK". Maar het is intern juist bv
Ik kies beveiliging "Uitgeschakeld". Dan ga ik terug en zie ik dat het terug op WPA2-PSK is gesprongen. Maar windows toont aan dat het idd geen beveiligde netwerk is. Dus ik denk dat het wifi gedeelte bij mij corrupt is. Ik ga een harde reset proberen en config bestand gebruiken.
TheReaper schreef:Vreemd, bij mij werkt de wireless
Heb je het met WPS (wireless protected setup) gedaan of gewoon in windows scannen en keycode invoeren?
Nog zonder beveilig atm, die moet ik nog instellen. Eerst zien dat alles zo werkt.
Ff testje gedaan: downloaden gaat precies wel trager dan telenet, maar dan liever 2x zo lang doen over een download en geen limiet hebben
volgens de router sta ik op 3680kbit down/512up
sn00zerman schreef:100 GB limiet ?
Waar heb je het over ?
Ik zie in de homelink software bij verbruikt volume (weet juiste plaats niet van buiten) nog steeds 100Gb staan.
Dit zou ongelimiteerd moeten zijn en volgens Dommel zou dat aangepast worden met de nieuwe versie van de software die 3 weken geleden volgende week zou uitkomen, maar waarvan ik nog niets gehoord heb van Dommel.
Waar zie je dat eigenlijk staan? Ik zou graag eens zien hoeveel ik zo download, maar zou niet weten waar ik dat kan vinden
Mr. Demmel schreef:Ik heb zonet de router in gebruik genomen en de stappen in de software gevolgd voor mn Homeconnect.
MAG ik nu de instellingen aanpassen in de router wat security betreft?
(Systeemwachwoord wijzigen, MAC filtering aanzetten, WPA2, ...)
Ik zou er nog mee wachten, als dommel de nieuwe instelling doorpusht om voip te doen werken dan kan het zijn dat je het weer moet instellen.
Na wat meer foefelen denk ik dat dit niet waar is. Ik denk dat het enige wat ze doorpushen is zijn je adsl gegevens. Want na de harde reset was voip nog steeds onbereikbaar dus vermoed ik dat de voip gegevens van het fabriek ingesteld zijn.
Nu waar zit ik. Ik heb alles stap voor stap gedaan. Dus router opnieuw gerest en dan adsl gegevens invoeren. Alles werkte inclusief wifi. Nadat ik het dan heb beveiligd wilt windows niet meer verbinden. Onbeveiligd wel. Zal nog andere beveiligen proberen. Dus kan dit het potentiële probleem zijn.
Ik weet niet meer aan wat het kon liggen. Maar lijkt dat nu WPA gemeenschappelijk werkt (mijn netwerk kaart is niet WPA2 compatibel). Dus dat is dat dan.
cumme schreef:Wat zou ik best doen op dit moment ? Mijn snelheid naar boven halen met netconnect 12mbps of homeconnect aanvragen en miserie riskeren ?
Er is geen miserie meer. Alles draait op 1 dag terwijl het eerder weken duurde. Dus ja nu is het "veilig". Ik heb het 5 weken geleden aangevraagd dus je gaat het ook niet super snel krijgen.
cumme schreef:Wat zou ik best doen op dit moment ? Mijn snelheid naar boven halen met netconnect 12mbps of homeconnect aanvragen en miserie riskeren ?
Er is geen miserie meer. Alles draait op 1 dag terwijl het eerder weken duurde. Dus ja nu is het "veilig". Ik heb het 5 weken geleden aangevraagd dus je gaat het ook niet super snel krijgen.
pas op , er zijn nog altijd problemen met VoIP.
Zoals vandaag (en de laatste dagen weer), kan ik weer niet bellen...
Ik heb geen zin om 5 weken te wachten. Wat is dat met die VOIP ? Ik maak daar toch geen gebruik van. Of heb je dat nodig om dat gratis bellen naar vaste lijnen ?
cumme schreef:Ik heb geen zin om 5 weken te wachten. Wat is dat met die VOIP ? Ik maak daar toch geen gebruik van. Of heb je dat nodig om dat gratis bellen naar vaste lijnen ?
VoIP => Voice over IP, dus dat is inderdaad bellen
Nu heb ik telefoon via Telenet maar dat is geen VOIP. Ik kan ook bellen met mijn ADSL lijn maar dat is ook geen VOIP. Waarom is homeconnect dat dan wel ? Ze zetten toch in hun website bellen en internet. Waarom is dat dan VOIP ?
cumme schreef:Nu heb ik telefoon via Telenet maar dat is geen VOIP. Ik kan ook bellen met mijn ADSL lijn maar dat is ook geen VOIP. Waarom is homeconnect dat dan wel ? Ze zetten toch in hun website bellen en internet. Waarom is dat dan VOIP ?
Waarom gaat de telefoon van Telenet niet via de telefoonlijn? En waarom gaat de telefoon van Belgacom niet via de kabel?
Bellen is bellen, als dat nu via kabel, telefoonlijn, ip of mobiel is.
cumme schreef:Nu heb ik telefoon via Telenet maar dat is geen VOIP. Ik kan ook bellen met mijn ADSL lijn maar dat is ook geen VOIP. Waarom is homeconnect dat dan wel ? Ze zetten toch in hun website bellen en internet. Waarom is dat dan VOIP ?
Heb je wel gegoogeled wat VOIP is? Het is een methode om te bellen via het internet. Het werkt net als een gewone toetsel alleen dan via het internet. Nadelen is de QoS (quality of service). Zoals dommel nu bewijst is het net zo stabiel als het internet dat toch wel downtimes kan hebben. Terwijl een echte vaste lijn een veel hogere QoS heeft.
Dus als bellen belangrijk is voor jouw zou ik homeconnect niet direct aanraden aangezien ze toch niet een hoge QoS hebben qua VOIP.
cumme schreef:Nu heb ik telefoon via Telenet maar dat is geen VOIP. Ik kan ook bellen met mijn ADSL lijn maar dat is ook geen VOIP. Waarom is homeconnect dat dan wel ? Ze zetten toch in hun website bellen en internet. Waarom is dat dan VOIP ?
Waarom gaat de telefoon van Telenet niet via de telefoonlijn? En waarom gaat de telefoon van Belgacom niet via de kabel?
Bellen is bellen, als dat nu via kabel, telefoonlijn, ip of mobiel is.
Telenet belt weldegelijk via voip.
Net zoals tele2 & scarlet, da's ook bellen via voip.
Er is wel iets dat ze serieus moeten nazien en dat is het tijd eer je je voip draait. Als je volledig reset ben je direct weer online maar voor voip moet je echt overdreven lang wachten. Mss komt het door het feit dat je het niet zelf mag instellen . Werkt alleen in hun nadeel.
Gefeliciteerd. Ondertussen is de modem 2u43 lang online sinds het vorige reset en nog geen voip actief. Hoe lang zegt het klokje dat je al online bent?
Net zoals tele2 & scarlet, da's ook bellen via voip.
Niet alles over dezelfde kam scheren hé. Tis hoe je het bekijkt
Scarlet is VODSL (VOATM) ...
Onder VOIP versta ik telefonie dat over het internet gaat ( IP= internet protocol)
u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem en/of; de activatie of overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond
verdwijnt?
Ik heb gisterenavond rond half 7 geactiveerd, kwartiertje later had ik een temp1dsl login in m'n settings staan en een goei uur later merkte ik dat mijn login was ingevuld, dus de push van m'n settings lijkt gelukt te zijn. VOIP lichtje brand ook. Maar vanmorgen had ik nog steeds bovenstaande melding.
Ja ik probeer Homeconnect gewoon eens, alst niet werk binnen een week of twee bel ik hun vriendjes op van de ombudsdienst.
Als Mobistar klanten mij nog niet kunnen opbellen na 2 weken, de telefonie 10 keer per week uitvalt, ze mijn .be domeinnaam niet leveren,... dan zal het rap gedaan zijn.
Als je met die mentaliteit van start gaat, dan had je misschien beter kunnen blijven waar je zat. Ik ben er zeker van dat je jezelf meer miserie op de hals haalt dan je denkt. De ombudsdienst is eveneens zwaar overbelast, dus denk maar niet dat op 1-2-3 onder je Homeconnect contract onderuit geraakt als het moeilijker loopt dan je denkt.
Edit : ik moet wat minder 'denken' en wat meer doen
sn00zerman schreef:100 GB limiet ?
Waar heb je het over ?
Ik zie in de homelink software bij verbruikt volume (weet juiste plaats niet van buiten) nog steeds 100Gb staan.
Dit zou ongelimiteerd moeten zijn en volgens Dommel zou dat aangepast worden met de nieuwe versie van de software die 3 weken geleden volgende week zou uitkomen, maar waarvan ik nog niets gehoord heb van Dommel.
Waar zie je dat eigenlijk staan? Ik zou graag eens zien hoeveel ik zo download, maar zou niet weten waar ik dat kan vinden
Was blijkbaar een oudere versie van de software, degene die bij de router geleverd was. Na upgrade van pc, software gedownload (www.dommel.be\setup.zip) en daar vind ik die 100gb limiet ook niet meer terug.
Uzzi schreef:Als je met die mentaliteit van start gaat, dan had je misschien beter kunnen blijven waar je zat. Ik ben er zeker van dat je jezelf meer miserie op de hals haalt dan je denkt. De ombudsdienst is eveneens zwaar overbelast, dus denk maar niet dat op 1-2-3 onder je Homeconnect contract onderuit geraakt als het moeilijker loopt dan je denkt.
Edit : ik moet wat minder 'denken' en wat meer doen
De dag na mn mail met vraag naar advies (welke stappen ik kan ondernemen als het allemaal misloopt) had ik al een vriendelijke meneer aan de lijn die mij alles heeft zitten uitleggen, dus hulp krijg je zeker van daar.
Ben ondertussen wel vergeten een kopij te nemen van die contracten, heeft iemand ze op PC? (Wil die persoon die dan eens uploaden aub).
Uzzi schreef:...denk maar niet dat op 1-2-3 onder je Homeconnect contract onderuit geraakt als het moeilijker loopt dan je denkt...
Als Dommel niet levert wat ze op hun site en in hun contract beloven, plegen zij dan geen soort contractbreuk?
Ze leveren idd de dienst niet waarvoor je betaalt. Als ze he niet kunnen aanbieden door technische redenen of door de te lage prijs, goed ! Maar dan moeten ze het wel niet vermelden op de site. Maar dat vind ik eigenlijk nog niet zo erg. Maar als het hier 2 weken duurt voor de telefoon werkt en dat het dan nog eens 10 keer per week niet meer werkt, dan gaan we allemaal akkoord dat dit ook niet kan?
't is idd veel goedkoper als Belgacom(internet + telefonie), maar 't moet ook redelijk werken, punt.
kos schreef:Als Dommel niet levert wat ze op hun site en in hun contract beloven, plegen zij dan geen soort contractbreuk?
Daar heb je 100% gelijk in. Er is echter een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat is het punt dat ik wilde maken. De ombudsdienst is overbelast en Dommel zal in de huidige omstandigheden niet echt willen meewerken als het gaat om een contract vroegtijdig te beëindigen.
Er zal dus een hele tijd overheen gaan vooraleer je gelijk zal krijgen. Ondertussen moet je de facturen blijven doorbetalen, want anders pleeg jij contractbreuk en heeft Dommel recht op een schadevergoeding.
Als je dus met de mentaliteit van Mr. Demmel vertrekt, dan kan je wel eens bedrogen uitkomen.