Telenet rolt modems met snellere wifi uit (nieuwe modem)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
De technieker die bij mij geplaatst is, sprak van een nieuwe TN snelheidsverhoging in de loop van april - mei as volgende stap richting het 1Gb streefdoel op langere termijn.
Ik hoop dat ze tegen dan idd stabiele firmware hebben want anders wordt de discrepantie tussen aanbod en reële snelheid nog groter ...
Ik hoop dat ze tegen dan idd stabiele firmware hebben want anders wordt de discrepantie tussen aanbod en reële snelheid nog groter ...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vermoedelijk om die nieuwe modems constant te resetten
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Timer op de voeding plaatsen zodat de modem elke nacht er even uitgaat
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Even een update. Gisteren weer de modem moeten herstarten nadat mijn snelheid weer verlaagd was.
Na de reset terug 190 mb/s draadloos. Vanmorgen terug een test gedaan en snelheid gezakt naar ongeveer 68 mb/s .
Ik heb ondertussen contact opgenomen met de Telenet klantendienst, woensdagmorgen komt er een technieker langs.
Zoals door anderen op het forum aangegeven, indien je de modem een reset geeft is de snelheid optimaal. Na verloop van tijd zakt deze in elkaar als een pudding. De operator aan de andere kant van de lijn vroeg of ik reeds een ander draadloos kanaal had genomen maar dit heb ik reeds geprobeerd. (automatisch,1,6 en 11). Ik begin nu ook problemen te krijgen bij het streamen van mijn flex applicatie naar mijn Sony smart tv.
Zijn er ondertussen mensen die een oplossing gevonden hebben? Ik heb al gehoord om een draadloze router te plaatsen. Alle tips zijn welkom.
Nog even vermelden dat de draadloze snelheid op al mijn apparaten hetzelfde is en dat ik de test uitvoer op ongeveer 1 meter van de draadloze modem.
Na de reset terug 190 mb/s draadloos. Vanmorgen terug een test gedaan en snelheid gezakt naar ongeveer 68 mb/s .
Ik heb ondertussen contact opgenomen met de Telenet klantendienst, woensdagmorgen komt er een technieker langs.
Zoals door anderen op het forum aangegeven, indien je de modem een reset geeft is de snelheid optimaal. Na verloop van tijd zakt deze in elkaar als een pudding. De operator aan de andere kant van de lijn vroeg of ik reeds een ander draadloos kanaal had genomen maar dit heb ik reeds geprobeerd. (automatisch,1,6 en 11). Ik begin nu ook problemen te krijgen bij het streamen van mijn flex applicatie naar mijn Sony smart tv.
Zijn er ondertussen mensen die een oplossing gevonden hebben? Ik heb al gehoord om een draadloze router te plaatsen. Alle tips zijn welkom.
Nog even vermelden dat de draadloze snelheid op al mijn apparaten hetzelfde is en dat ik de test uitvoer op ongeveer 1 meter van de draadloze modem.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit lijkt mij duidelijk een firmware issue van de nieuwe witte modems... je ziet telkens dezelfde klachten.fieldoxide schreef:Zijn er ondertussen mensen die een oplossing gevonden hebben?
Slaapt men bij TN of wil men dit niet zien... ?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik heb deze tread niet gevolgd, dus sorry als de vraag gesteld is.
Bij mijn schoonzus en haar man hebben ze zo een nieuwe modem gezet vorige woensdag.
Alles werkte perfect tot gisteren hun dochter niet meer op internet geraakte met haar iphone 5s
Haar vrijer geraakt er ook niet meer op iphone 6. Pa en ma met hun xperia geen probleem.
Ben gisteren eens gewoon gestopt om te kijken (geen tijd om te helpen) en mijn iphone 6s nopes mijn lumia 930 geen probleem.
Heeft iemand een oplossing ?
Bij mijn schoonzus en haar man hebben ze zo een nieuwe modem gezet vorige woensdag.
Alles werkte perfect tot gisteren hun dochter niet meer op internet geraakte met haar iphone 5s
Haar vrijer geraakt er ook niet meer op iphone 6. Pa en ma met hun xperia geen probleem.
Ben gisteren eens gewoon gestopt om te kijken (geen tijd om te helpen) en mijn iphone 6s nopes mijn lumia 930 geen probleem.
Heeft iemand een oplossing ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat ding resetten, zo ongeveer dagelijks; of een permanentere oplossing: terug laten vervangen met een ouder model router.
Die nieuwe router is serieus buggy (hoewel Telenet nog altijd "van niks weet") en zou beter niet meer gedeployed worden tot ze een oplossing hebben.
Die nieuwe router is serieus buggy (hoewel Telenet nog altijd "van niks weet") en zou beter niet meer gedeployed worden tot ze een oplossing hebben.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Het is gewoon een schande dat ze dit niet uitvoeriger hebben getest alvorens deze modem in distributie te brengen.
Nu morgen komt er een Telenet technieker langs bij mij thuis om dit probleem te bekijken. Eergisteren heb ik de modem een reset gegeven, na de reset een mooie draadloze snelheid van 190 mb/s, vandaag heb ik op beide computers maar 70 mb/s.
Zou het eventueel helpen indien ik het draadloze gedeelte van dat ding zou uitschakelen en er terug een draadloze router plaats?
Nu morgen komt er een Telenet technieker langs bij mij thuis om dit probleem te bekijken. Eergisteren heb ik de modem een reset gegeven, na de reset een mooie draadloze snelheid van 190 mb/s, vandaag heb ik op beide computers maar 70 mb/s.
Zou het eventueel helpen indien ik het draadloze gedeelte van dat ding zou uitschakelen en er terug een draadloze router plaats?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als het probleem zich enkel voordoet bij draadloos... ja, dan is het een oplossing (al moet die van TN komen, niet van jou).fieldoxide schreef:Zou het eventueel helpen indien ik het draadloze gedeelte van dat ding zou uitschakelen en er terug een draadloze router plaats?
Als je wagen een probleem heeft verwacht je ook dat de garage het oplost... niet dat je een tweede wagen koopt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik had al achter de oudere TN modem volgende router geplaatst met AC, beetje vooruitziend naar de toekomst. Het gaat om volgend typel een Asus RT-AC68Ufieldoxide schreef: Ik heb al gehoord om een draadloze router te plaatsen. Alle tips zijn welkom.
Deze router heb ik ingesteld als AP en ik haal overal in huis (ook op de kamers van de kinderen) min 145 tot 150 Mpbs down. De router is opgesteld in de living en daar haal ik draadloos 192 Mbps (= zelfde snelheid als bekabeld). Technisch dus zeer, zeer degelijk apparaat dat qua design ook nog best meevalt.
Ik ben met de nieuwe TN modems ook al geconfronteerd geweest met het fenomeen dat hier beschreven is maar ik vermoed dat sommige apparaten de router met de sterkste verbinding kiezen (dus meestal de ASUS).
Uiteraard is het niet koosjer dat men apparaten moet aanschaffen om niet koosjere firmware van de neuwste TN modem te omzeilen maar in afwachting van degelijke fimware is dit een oplossing en afhankelijk van de locatie en constructie van sommige huizen is zelfs een 2° AC compatibele access point nooit een 'waste of money' of toch ... ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Misschien moet iemand eens TN Twitteren dat ze een firmware probleem hebben en wakker moeten worden.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Zou tof zijn als iemand dit kon doen want ikzelf heb geen twitter. Is er iemand anders op userbase die twitter heeft?
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Dien je dan het draadloze gedeelte van de Telenet modem uit te schakelen?koenraaddeconinck schreef:Ik had al achter de oudere TN modem volgende router geplaatst met AC, beetje vooruitziend naar de toekomst. Het gaat om volgend typel een Asus RT-AC68Ufieldoxide schreef: Ik heb al gehoord om een draadloze router te plaatsen. Alle tips zijn welkom.
Deze router heb ik ingesteld als AP en ik haal overal in huis (ook op de kamers van de kinderen) min 145 tot 150 Mpbs down. De router is opgesteld in de living en daar haal ik draadloos 192 Mbps (= zelfde snelheid als bekabeld). Technisch dus zeer, zeer degelijk apparaat dat qua design ook nog best meevalt.
Ik ben met de nieuwe TN modems ook al geconfronteerd geweest met het fenomeen dat hier beschreven is maar ik vermoed dat sommige apparaten de router met de sterkste verbinding kiezen (dus meestal de ASUS).
Uiteraard is het niet koosjer dat men apparaten moet aanschaffen om niet koosjere firmware van de neuwste TN modem te omzeilen maar in afwachting van degelijke fimware is dit een oplossing en afhankelijk van de locatie en constructie van sommige huizen is zelfs een 2° AC compatibele access point nooit een 'waste of money' of toch ... ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ja, want anders kan je PC nog steeds connecteren met de TN modem (welke hetzelfde SSID heeft).fieldoxide schreef:Dien je dan het draadloze gedeelte van de Telenet modem uit te schakelen?
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ok. Morgen maar even het bezoek van de technieker afwachten. Indien hij geen oplossing heeft vrees ik dat ik maar een nieuwe router ga aanschaffen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Een nieuwe firmware gaat hij zeker niet hebben... de vraag is dus of ALLE witte modems het hebben of toch niet ?fieldoxide schreef:Indien hij geen oplossing heeft
Een TN oplossing is het terug plaatsen van je zwarte modem...
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Misschien is het een bepaalde batch van witte modems? Ik kan jullie in ieder geval al zeggen dat dit reeds mijn derde model is.
Ben al drie keer naar het Telenetcenter in Leuven gegaan.
Ben al drie keer naar het Telenetcenter in Leuven gegaan.
-
- Pro Member
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Een schakelklok instellen om 3 uur 's nachts lijkt mij een goedkopere (tijdelijke) oplossing, het probleem is dat je niet weet wanneer dit zal gefixt worden. Ik vind het eigenlijk vreemd dat dit probleem überhaupt aanwezig is. Die hgw's zijn sinds vorige zomer in testfase als ik het goed voor heb, dus er is al tijd genoeg geweest om zo'n bugs te vermijden.fieldoxide schreef:Ok. Morgen maar even het bezoek van de technieker afwachten. Indien hij geen oplossing heeft vrees ik dat ik maar een nieuwe router ga aanschaffen.
Ik heb een nieuwe Telenet-installatie sinds een paar weken. Op die HGW's zijn 3 statusleds (Wi-Fi, traffic, telefoon), die verschillende kleuren kunnen hebben, maar volgens de technieker weet niemand binnen Telenet wat die kleuren betekenen. Bij sommige mensen kleuren die led's rood zonder duidelijke oorzaak, bij een modem-swap terug groen, beetje vreemd allemaal. Ik vrees dat de voorraad zwarte hgw's ondertussen uitgeput zal zijn.
Ik heb hem ook al enkele keren (misschien soms onnodig) uit het stopcontact gehaald. Ik kom van een 3 Mbps ADSL-lijntje op hetzelfde adres en dat voelde soms vlotter aan dan mijn 200 Mbps-verbinding nu bij het openen van apps zoals HLN en Het Nieuwsblad op m'n smartphone, gisteren kon ik helemaal geen verbinding maken ermee. Signaalkwaliteit is echter wel zeer goed. Door een geisoleerd plafond blijf ik zelfs op m'n smartphone netjes 192 Mbps halen.
Laatst gewijzigd door Amazor 03 mei 2016, 18:41, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Geen idee of het een goed toestel is of niet... maar waarom inderdaad niet gewoon tijdelijk een schakelklokje er tussen ?fieldoxide schreef:Ik denk dat ik volgende draadloze router ga aanschaffen.
http://www.linksys.com/nl/p/P-EA7500/
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Hmm, bijna twee weken geleden stelde ik dat reeds voorlacer schreef:Timer op de voeding plaatsen zodat de modem elke nacht er even uitgaat
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Even een update. Technieker van Telenet net langsgeweest. Het is een gekend probleem bij Telenet.
De technieker had ook zo een modem en hetzelfde probleem. Er is blijkbaar iets mis met de firmware versie van de modem, de laatste blijkt niet stabiel te zijn. Mijn probleem is doorgegeven aan het swat team. Ze gaan vanmiddag mijn modem flashen met de oudere firmware en zien of het probleem opgelost is. Ik was langs eigenlijk wel een beetje opgelucht dat Telenet het probleem toegeeft. De technieker heeft eveneens 1 test uitgevoerd via UTP en daar was de snelheid maar 5,65 mbps!!
De technieker had ook zo een modem en hetzelfde probleem. Er is blijkbaar iets mis met de firmware versie van de modem, de laatste blijkt niet stabiel te zijn. Mijn probleem is doorgegeven aan het swat team. Ze gaan vanmiddag mijn modem flashen met de oudere firmware en zien of het probleem opgelost is. Ik was langs eigenlijk wel een beetje opgelucht dat Telenet het probleem toegeeft. De technieker heeft eveneens 1 test uitgevoerd via UTP en daar was de snelheid maar 5,65 mbps!!
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ja, want ieder ander product dat op de markt komt is perfect ?raf1 schreef:Telenet gebruikt z'n betalende klanten blijkbaar als bètatesters van nieuwe hardware.
Wat wil je nu met dergelijke uitspraken bereiken... je troll gehalte wat verhogen ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Bij mij is het draadloze gedeelte van de TN modem niet uitgeschakeld. Sommige apparaten kiezen blijkbaar automatisch het sterkste netwerk.fieldoxide schreef:Dien je dan het draadloze gedeelte van de Telenet modem uit te schakelen?
Wil je zekerheid dat apparaten met de 2° router connecteren (in mijn geval 'Asus), dan schakel je uiteraard best 'draadloos' uit op de TN- modem.
Verder gewoon ter info:
Ik werk wel op de 5 Ghz band. Technisch ben ik voldoende onderlegd om te suggereren / besluiten dat firmware problemen, specifiek de 2.4 Ghz band impacteren ... ??? Ongetwijfeld, zie je hetzelfde fenomeen op de 5 Ghz band ?
Een ander raar fenomeen bij mij: bij een eerste speedtest (via TN speedtest of speedtest.net) haal ik bij een eerste testing vaak dramatisch lage resultaten. Bij een 2° testing en verder, altijd normale waarden ...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dan is het dus niet louter een probleem van het wireless gedeelte... en heeft het dus ook geen zin een eigen AP erachter te plaatsen (want dat zou ook maar die 5.65 Mbps doorkrijgen dan).fieldoxide schreef:De technieker heeft eveneens 1 test uitgevoerd via UTP en daar was de snelheid maar 5,65 mbps!!
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Hoe weet ik trouwens of mijn iMac connecteert met met het 5 ghz netwerk? Want ik zie dat niet staan tussen mijn netwerken op de iMac?
Moet ik dat ergens activeren in 'mijn Telenet'?
Moet ik dat ergens activeren in 'mijn Telenet'?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je kan 2.4 en 5 GHz netwerken configureren via Mijn Telenet (en ze ook een andere SSID geven eventueel).
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik zie ze beiden toch staan in mijn Telenet maar kan 5 ghz niet selecteren op mijn iMac. Misschien kiest de modem zelf het beste netwerk uit?
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Als ik via mijn telenet ga kijken dan zie ik de optie BEVEILIGINGSCONFIGURATIE (VOOR HEEL JE WIFI-NETWERK: 2.4 GHZ EN 5 GHZ) geactiveerd staan.
Dus blijkbaar 1 netwerknaam voor beide draadloze netwerken. Is dit correct?
Dus blijkbaar 1 netwerknaam voor beide draadloze netwerken. Is dit correct?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als ze beide dezelfde SSID hebben dan kan je natuurlijk niet zien welke het is (al laten sommige clients dat wel zien).fieldoxide schreef:Ik zie ze beiden toch staan in mijn Telenet maar kan 5 ghz niet selecteren op mijn iMac. Misschien kiest de modem zelf het beste netwerk uit?
Je iMac heeft toch een 5 GHz kaartje ?
Eén netwerknaam is prima... je client kiest dan wel de beste.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ok, bedankt voor de informatie.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Neen, maar de manier waarop een fabrieksfout bij een ander product wordt verholpen is 1000 keer klantvriendelijker.r2504 schreef:Ja, want ieder ander product dat op de markt komt is perfect ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het verhelpen zal perfect gebruiksvriendelijk zijn... zodra er een nieuwe firmware is krijg jij die gepushed zonder dat je het zelfs weet.raf1 schreef:Neen, maar de manier waarop een fabrieksfout bij een ander product wordt verholpen is 1000 keer klantvriendelijker.
Waar je kan over discussiëren is hoe snel/traag TN begrepen heeft dat er een probleem is en bij z'n leverancier (ze schrijven heus niet zelf firmware voor die dinge) pushed voor een oplossing.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Even een update. Een half uurtje geleden is mijn modem 'zelfstandig' beginnen te resetten. Na ongeveer een kwartiertje kwam de modem terug on line.
Ik vermoed dus dat ze de firmware gepushed hebben. Tot hier toe lijkt alles terug ok te zijn. Maar hout vasthouden uiteraard. Wel de computer moet herstarten.
Hieronder een speedtest vanop mijn iMac, draadloos.
Ik vermoed dus dat ze de firmware gepushed hebben. Tot hier toe lijkt alles terug ok te zijn. Maar hout vasthouden uiteraard. Wel de computer moet herstarten.
Hieronder een speedtest vanop mijn iMac, draadloos.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Bij andere producten kun je op zijn minst zelf voor een oplossing zorgen in het slechtste geval, bij ISP's als telenet hang je volledig af van hen.r2504 schreef:Ja, want ieder ander product dat op de markt komt is perfect ?
Vergeet niet dat de kerntaak van telenet ISP en kabel TV is en niet hardware leverancier of softwareschrijver. Als je hun toestel in huis hebt is 90% van hun missie al geslaagd. Dat het toestel niet goed werkt is niet echt prioritair, toch niet voor particulieren.
Indien er een bug in de nieuwe firmware van mijn routers zit is dat geen ramp, dan flash ik gewoon de laatst werkende firmware opnieuw en binnen een uur ben ik van het probleem af.
Mensen, bevrijd uzelf voor eens en altijd van die HGW miserie en vraag een modem-only waar je je eigen hardware achter zet!
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Maar je client (uw MAC laptop of PC) moet wel over een 5 GHZ netwerkkaart beschikken. Vind je in de handleiding daarover niets terug of op de site van 'Apple' ? Als je de netwerkingstellingen configureert moet je naast 'n' ook nog andere mogelijkheden zien staan, nl 'a'. Dit wijst op 5 Ghz compatibiliteit. Of in geval van twijfel, gewoon eens de verkoper contacteren ?r2504 schreef:Als ze beide dezelfde SSID hebben dan kan je natuurlijk niet zien welke het is (al laten sommige clients dat wel zien).fieldoxide schreef:Ik zie ze beiden toch staan in mijn Telenet maar kan 5 ghz niet selecteren op mijn iMac. Misschien kiest de modem zelf het beste netwerk uit?
Je iMac heeft toch een 5 GHz kaartje ?
Eén netwerknaam is prima... je client kiest dan wel de beste.
Laat ons hopen dat je de getoonde waarden in vorige post blijft behouden. Dan zou ik voorlopig niets wijzigen.