Belgische telco Mobistar gaat nog dit jaar digitale kabel-tv
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ik had een verkeerde redenering. Maar op de foto ziet het er identiek uit met een HGW van Telenet?
CBN CH6643E
https://www.netsh.be/wp-content/uploads ... -front.jpg
VoIP achter een TN (hier Mobistar CBN CH6443E) router is niet altijd vanzelfsprekend
Het probleem ligt bij het feit dat het beheer van de HGW bij telenet ligt. Wat zijn ze ermee van plan in de toekomst? Gaan ze een update pushen die uw VoIP verbinding om zeep helpt (bewust of onbewust door een bug)? Je weet het niet.
Als je meer doet dan simpel webpagina's opvragen zit je altijd veiliger met een modem-only en je eigen hardware erachter.
Dit zal bij Mobistar niet anders zijn?
CBN CH6643E
https://www.netsh.be/wp-content/uploads ... -front.jpg
VoIP achter een TN (hier Mobistar CBN CH6443E) router is niet altijd vanzelfsprekend
Het probleem ligt bij het feit dat het beheer van de HGW bij telenet ligt. Wat zijn ze ermee van plan in de toekomst? Gaan ze een update pushen die uw VoIP verbinding om zeep helpt (bewust of onbewust door een bug)? Je weet het niet.
Als je meer doet dan simpel webpagina's opvragen zit je altijd veiliger met een modem-only en je eigen hardware erachter.
Dit zal bij Mobistar niet anders zijn?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Het enige dat Mobistar hoeft te doen om succes te hebben is focussen op internet zonder volumelimiet aan een schappelijk prijs. Snelheid is bijzaak, 30 mbit/s
is voldoende. Al de rest is bijzaak
is voldoende. Al de rest is bijzaak
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Geloof je dat nu echt... het resultaat is dat je alle zware gebruikers aantrekt die je ook meteen laten vallen als ze elders een GB meer krijgen of een cent goedkoper zijn.kaarsenbril schreef:Het enige dat Mobistar hoeft te doen om succes te hebben is focussen op internet zonder volumelimiet aan een schappelijk prijs.
Er zijn genoeg andere doelgroepen die minstens zo interessant zijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
en ik denk niet dat Telenet dat zal toelaten, de bandbreedte van de kabel is shared tss de klanten van Mobi* en Telenet. En EuroDocsis is max 1600/216 Mbit/s shared BW denk ik. Als de Mobi* klanten daar te veel van gaan gebruiken, gaan Telenet klanten hun heilige max snelheden niet meer kunnen halen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik denk wel dat er (tenminste)een FUP komt,of mss nog meer(limieten??) Telenet doet dat trouwens ook.
Wat er vooral bij 'ik laat mij niet pluimen' naar voor is gekomen,is dat mensen (Telenet klanten)ten minste graag bij de kabel blijven,voor de gekende redenen.Er zijn dan ook niet zoveel mensen overgeschakeld v/d kabel naar VDSL.
Met de komst van Mobistar zou dit wel anders kunnen uitdraaien,ik denk dat Mobistar wel veel aanvragen zal hebben,van in den beginne,en daar zit het hem juist,het zou best kunnen dat het daardoor chaos word(ik hoop echt van niet).Ben wel benieuwd of Telenet nu ook een passieve houding zal aannemen.
Wat er vooral bij 'ik laat mij niet pluimen' naar voor is gekomen,is dat mensen (Telenet klanten)ten minste graag bij de kabel blijven,voor de gekende redenen.Er zijn dan ook niet zoveel mensen overgeschakeld v/d kabel naar VDSL.
Met de komst van Mobistar zou dit wel anders kunnen uitdraaien,ik denk dat Mobistar wel veel aanvragen zal hebben,van in den beginne,en daar zit het hem juist,het zou best kunnen dat het daardoor chaos word(ik hoop echt van niet).Ben wel benieuwd of Telenet nu ook een passieve houding zal aannemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Het blijft koffiedik kijken, laten we maar gewoon wachten op het aanbod... Ik denk niet dat het zeer veel zal afwijken van het Telenet aanbod, maar wie weet?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Blijkbaar is Mobistar begonnen met het testen van zijn diensten over het netwerk van telenet (de coax dus). Snelheid lijkt wel OK te zijn:
https://www.nperf.com/en/r/32041639-iNs ... 11&lang=en
-
- Elite Poster
maar dit betekent niet dat we deze snelheid gaan krijgen (verwacht ik ook niet, liever een lagere prijs en een hoge downloadlimiet (> 500 GB) )PowerToTheUsers schreef:Blijkbaar is Mobistar begonnen met het testen van zijn diensten over het netwerk van telenet (de coax dus). Snelheid lijkt wel OK te zijn:
-
- Elite Poster
Scarlet geeft nu 300gb (ongeveer) aan zijn klanten.Telenet geeft met Whop 150 gb,ik denk dat Mobistar daar ongeveer tussenin zal liggen,er is destijds gecomm. dat het om een basic triple play abo zou gaan.500 gb zou dus kunnen te hoog gegrepen zijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 15 keer
Misschien doen ze dat door €99 - €199 installatiekosten aan te rekenen, SNOW deed dat ook en Scarlet doet het nog steeds.satsurfer schreef:De Tijd 25/7/2015:
[...] Als ze enkel internet+tv aanbieden, moeten ze toch wel 45-50 € maand vragen. Dus 25à30 € winst (waar hun vaste kosten, televisierechten, servicedesk, installatie,... moet van afgetrokken worden). Wss. maar winstgevend als klanten meer dan 1 jaar klant blijven.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 5 keer
Ook ik ben bij de gelukkigen! Ik mag 6 maanden gratis testen. Ze komen volgende week vrijdag de 25ste installeren.
Dit zijn de specificaties: Je geniet dan van ultrasnel internet (onbeperkt downloaden + snelheden tot 200 Mbps in download en 10 Mbps in upload) en digitale tv.
De harde schijf van de tv-decoder was volgens de mevrouw aan de lijn een capaciteit van 500GB en ik zou beschikken over 40 tv-zenders.
Ik moet enkel af en toe mijn bevindingen aan hun meedelen. Ik ben benieuwd!
Dit zijn de specificaties: Je geniet dan van ultrasnel internet (onbeperkt downloaden + snelheden tot 200 Mbps in download en 10 Mbps in upload) en digitale tv.
De harde schijf van de tv-decoder was volgens de mevrouw aan de lijn een capaciteit van 500GB en ik zou beschikken over 40 tv-zenders.
Laatst gewijzigd door Cecemel 15 sep 2015, 17:17, in totaal 1 gewijzigd.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Dus gewoon het telenet product met een mobistar stickertje op toch?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Moet je al Mobistar klant zijn van andere zaken, of hoe zijn ze bij jou terecht gekomen?Cecemel schreef:Ook ik ben bij de gelukkigen! Ik mag 6 maanden gratis testen. Ze komen volgende week vrijdag de 25ste installeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
PRIME zenders zal je niet hebben want dat is immers eigendom van Telenet.Cecemel schreef:afwachten. als alles goed werkt zal de prijs na 6 maanden bepalen of ik het wil behouden. ik hoop alleen dat ze ook een gelijkaardig pakket als play more aan kunnen bieden. afwachten dus.
-
- Pro Member
Kan mij iemand vertellen of ze ook analoge tv gaan aanbieden?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Daar vrees ik voor. Aangezien Telenet er vanaf wil stappen. Mobistar repackaged zenders die reeds op de kabel zitten eh. Als je een Mobistar abonnement neemt zal je waarschijnlijk wel analoog kunnen kijken tot Telenet ermee stopt. Tenzij ze er een of andere filter tussenproppen natuurlijk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Dan kan ik evengoed de vraag stellen of Mobistar ook FM radiozenders zullen verdelen maar dat zal net als analoge TV afhangen van Telenet en de vraag is of Telenet die FM zenders zal blijven verdelen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Het analoge signaal zit nu eenmaal op de kabel en is 'inbegrepen' in de telenet pakketten. Bijgevolg heeft bipt dit opgenomen in hun teksten en berekeningen van de wholesale tarieven en is het logisch dat de analoge zenders ook via mobistar te bekijken zijn (lees: geen TOF filter)
Of ze het als stand-alone gaan aanbieden is een keuze die mobistar zal moeten maken. BIPT geeft die mogelijkheid in hun teksten.maar ik twijfel of er voldoende vraag is naar analoge tv (telenet verkoopt dit ook niet meer via hun site, het lijkt me moeilijk om dit nog te bestellen zonder 50 lastige verkopers te passeren) en vooral of hierop genoeg marge kan genomen worden om rendabel te zijn. Bovendien lijken de analoge tv kijkers mij nu net die doelgroep te zijn die niet vlug zal overstappen naar een nieuwe provider.
Of ze het als stand-alone gaan aanbieden is een keuze die mobistar zal moeten maken. BIPT geeft die mogelijkheid in hun teksten.maar ik twijfel of er voldoende vraag is naar analoge tv (telenet verkoopt dit ook niet meer via hun site, het lijkt me moeilijk om dit nog te bestellen zonder 50 lastige verkopers te passeren) en vooral of hierop genoeg marge kan genomen worden om rendabel te zijn. Bovendien lijken de analoge tv kijkers mij nu net die doelgroep te zijn die niet vlug zal overstappen naar een nieuwe provider.
Laatst gewijzigd door Flup 15 sep 2015, 22:48, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Elite Poster
Nog erger... Telenet jaagt hun klanten angst aan dat ze de analoge kabel best niet opzeggen als ze opstappen naar een alternatieve provider want wat als die eens uitvalt mevrouw? Ik ken zo een paar oudere mensen die nog steeds hun analoge kabel abo betalen en toch bij Proximus alles hebben. Kost behoorlijk wat geld voor iets wat je niet meer gebruikt. Het analoge signaal is op dit moment enkele en plus voor mensen waarvan de kinderen ook een tv op de kamer staan hebben en die met meerderen willen kijken. Al is dat ook al problematisch want Telenet plaatst nergens nog versterkers. Ik ken dus mensen die met splitters werken en die dus in het digitale tv meer vakken zien als scherp beeld op den duur.
Worden die op vraag eigenlijk nog geplaatst?
Worden die op vraag eigenlijk nog geplaatst?
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Slafes, waarom zou dat problematisch moeten zijn? Je doet precies alsof de coax heeft afgedaan en minderwaardig is, goed wetende dat zelfs het omgekeerde waar is.
Hier op het forum is het een cliché geworden : 'ik ken mensen...'.
Nu ken ik ook mensen (en veel meer...) die hun kabel installatie in huis wél in orde hebben.
Er is niks mis met splitters, als je genoeg signaal hebt en/of de kabels niet te lang zijn.
Nu ken ik ook mensen (en veel meer...) die hun kabel installatie in huis wél in orde hebben.
Er is niks mis met splitters, als je genoeg signaal hebt en/of de kabels niet te lang zijn.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 5 keer
Om op jullie vraag te antwoorden:
Ja, ik ben klant van mobistar met een dolfijnabonnement. Ik had me wel ingeschreven via de website.
Ik ben van Kapelle-op-den-Bos. Regio Mechelen etc...
Ik ga wel nog eens goed moeten bekijken hoe ik de testinstallatie ga aansluiten want ik ga men telenet niet stopzetten. Er ligt echter maar 1 coax naar de living en ook mijn internetkabels zijn verbonden met mijn telenet modem en dat zal zo dus moeten blijven. Ik overweeg daarom om de decoder op de logeerkamer te plaatsen en daar dan een nieuwe internetkabel naartoe te trekken. Een vrije coax ligt er al. Tenzij de decoder ook via WIFI zou werken, dan zou een kabel niet nodig zijn om de interactiviteit te testen. Al vrees ik daar een beetje voor.
Ja, ik ben klant van mobistar met een dolfijnabonnement. Ik had me wel ingeschreven via de website.
Ik ben van Kapelle-op-den-Bos. Regio Mechelen etc...
Ik ga wel nog eens goed moeten bekijken hoe ik de testinstallatie ga aansluiten want ik ga men telenet niet stopzetten. Er ligt echter maar 1 coax naar de living en ook mijn internetkabels zijn verbonden met mijn telenet modem en dat zal zo dus moeten blijven. Ik overweeg daarom om de decoder op de logeerkamer te plaatsen en daar dan een nieuwe internetkabel naartoe te trekken. Een vrije coax ligt er al. Tenzij de decoder ook via WIFI zou werken, dan zou een kabel niet nodig zijn om de interactiviteit te testen. Al vrees ik daar een beetje voor.
-
- Elite Poster
Punt 1:Slafes schreef:Het analoge signaal is op dit moment enkele en plus voor mensen waarvan de kinderen ook een tv op de kamer staan hebben en die met meerderen willen kijken. Al is dat ook al problematisch want Telenet plaatst nergens nog versterkers.
de tv's van <5 jaar hebben toch quasi allemaal een DVB-C tuner met CI+ slot (mijne van 7 jaar heeft dit al die belgacom toen gratis weg gaf bij actie , ironisch komt telenet paar jaar later uit met een CI+ common interface )
dus dan moet papa en mama geen aparte decoder gaan kopen voor die kamer, enkel een 'tv-met-een-kaartje' activeren voor 69 € (eenmalig), en een pak meer zenders en interactiviteit voor een lagere prijs (minder btw op digitale tv?)
punt 2:
nieuwe speedtest in september:
Jona71 schreef op astel forum: "Pour ma part je suis entièrement satisfait de Mobistar et de ce test, à voir les tarifs au final"
Marcolino: "WOW , pour une connexion 120/8 au prix de Scarlet (c'est les rumeurs qui disent ca) je signe demain matin!!"
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... &start=120
Laatst gewijzigd door satsurfer 16 sep 2015, 09:51, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Voorzichtig blijven in onze verwachtingen,het is heel goed te begrijpen dat Mobistar zijn tests laat uitvoeren op het max. van zijn mogelijkheden.(120/8 internet,en een 40 tal TV zenders).
Dat wil echter nog niet zeggen dat het triple play aanbod er zo zal uitzien.
Ik ben er trouwens zeker van dat,indien het wel zo zou zijn (tot nu toe allemaal geruchten) Proximus zijn budget provider Scarlet direkt zal aanpassen,dat was zo al met de komst van Snow.
Ik vraag mij ook af of Telenet dan nog die passieve houding zal kunnen volhouden.
Mensen die mogen testen bij Mobistar,hebben ook het voordeel dat ze heel vlug klant kunnen worden(al van dag 1)en dat op zich kan al een goede reden zijn om mee te doen.
Dat wil echter nog niet zeggen dat het triple play aanbod er zo zal uitzien.
Ik ben er trouwens zeker van dat,indien het wel zo zou zijn (tot nu toe allemaal geruchten) Proximus zijn budget provider Scarlet direkt zal aanpassen,dat was zo al met de komst van Snow.
Ik vraag mij ook af of Telenet dan nog die passieve houding zal kunnen volhouden.
Mensen die mogen testen bij Mobistar,hebben ook het voordeel dat ze heel vlug klant kunnen worden(al van dag 1)en dat op zich kan al een goede reden zijn om mee te doen.
Laatst gewijzigd door fluppie 16 sep 2015, 11:31, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
maar komt er telefonie? waarom testen ze het dan ook niet? enkel tv+internet
hier las ik nl.:
http://www.mlft.be/?page_id=165
"Il s’agit donc à ce stade d’un produit simple, à la limite basique. En effet, il n’est pas (encore) question :
de disposer d’une service de téléphonie fixe (Mobistar n’a à ce jour pas le droit d’offrir un tel service via le câble)
A ce stade je n’en ressens pas un grand manque, le service OVH me convient parfaitement."
Dus volgens deze persoon heeft mobistar nog geen licentie om telefonie aan te bieden via de kabel.
hier las ik nl.:
http://www.mlft.be/?page_id=165
"Il s’agit donc à ce stade d’un produit simple, à la limite basique. En effet, il n’est pas (encore) question :
de disposer d’une service de téléphonie fixe (Mobistar n’a à ce jour pas le droit d’offrir un tel service via le câble)
A ce stade je n’en ressens pas un grand manque, le service OVH me convient parfaitement."
Dus volgens deze persoon heeft mobistar nog geen licentie om telefonie aan te bieden via de kabel.
Mobistar levert nu al vaste telefonie via ADSL, moeten ze dan nog een licentie voor COAX ? Wat een apenland...
Als ik goed tussen de regels lees, selecteert Mobistar enkel klant-testers die geen vast internet bij hun hebben ? Heb ik al die jaren voor niks geduld gehad met mijn 50GB limiet....
Als ik goed tussen de regels lees, selecteert Mobistar enkel klant-testers die geen vast internet bij hun hebben ? Heb ik al die jaren voor niks geduld gehad met mijn 50GB limiet....
-
- Elite Poster
Ik denk echt dat jij vaak heel selectief leest ofzo want ik weet begot niet goed waar je het over hebt...Sylvester schreef:Slafes, waarom zou dat problematisch moeten zijn? Je doet precies alsof de coax heeft afgedaan en minderwaardig is, goed wetende dat zelfs het omgekeerde waar is.
Het analoge beeld is effectief minderwaardig tegenover het digitale. Daar moet je toch niet anders gaan beweren.
Als je wil zeggen dat het beter is dan de IPTV van andere aanbieders ben ik het ergens wel met je eens, maar ik vind het wel niet kunnen dat Telenet mensen blijft pushen om toch nog de analoge kabel bij hen te blijven afnemen als ze tv van een andere provider hebben en dus NIETS meer doen met het analoge signaal.
Wat is er mis met het cliché? Dat is geen cliché, die mensen wonen verdomme bij mij in de buurt en weten me allemaal wonen als er iets mis is met hun TV of internet, ik woon hier in zo'n buurt met overwegend (toffe) oudjes, maar als er eens wat mis is staan ze wel aan mijn deur. Die mensen betalen vaak dubbel voor iets wat ze niet nodig hebben uit angst ooit zonder tv te vallen.
Kan je mij eigenlijk eens antwoorden op wat ik ECHT vroeg? Waarom Telenet geen versterkers meer plaatst waardoor die mensen NIET ZELF moeten gaan knoeien met hun binnenhuisaansluitingen? Of denk je nu echt dat al die mensen die mijn hulp inroepen er enig verstand van hebben? Paar weken terug nog iemand met zeer veel ruis en vakjes op de tv. Haal de splitter er tussenuit en ineens een pak beter beeld. Blijft nog steeds wat ruis, al is het signaal 96% er blijven veel foutpakketten binnenkomen. De kabel is 5 meter dus toch niet echt onoverkomelijk he... Vandaag komt er een Telenet technieker langs om alles eens uit te meten. Bij mij staat hier nog steeds zo'n zwarte versterker bak, geen enkel probleem om meerdere toestellen aan te sluiten zonder dat ik moet zitten knoeien en zelfs kabel met 20m. Trouwens, dat zijn allemaal mensen die vaak een heel oud extra CRT toestel ergens staan hebben, een CI+ module is dus echt niet iets waar ze mee zijn. Die willen gewoon ANALOOG kijken voor die paar keer dat ze het gebruiken omdat het hun soap is op tv en voetbal op een ander kanaal.
Gisteren telefoontje met de vraag hoe ze digitale tv konden zien op de slaapkamer, bij Telenet zeiden ze dat ze enkel Homeplugs nodig hadden. Zucht. Zo'n mensen die ik PERSOONLIJK ken komen dus bij mij aankloppen.
-
- Deel van't meubilair
Over welke versterkers spreek je eigenlijk... deze in de straat (die worden natuurlijk nog altijd geplaatst), of deze bij je thuis (de 4 poorts NIU wordt ook nog steeds geplaatst indien er meerdere TV's aan te sluiten zijn).Slafes schreef:Kan je mij eigenlijk eens antwoorden op wat ik ECHT vroeg? Waarom Telenet geen versterkers meer plaatst waardoor die mensen NIET ZELF moeten gaan knoeien met hun binnenhuisaansluitingen?
Ik begrijp je opmerking dus niet...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Die splitters zetten mensen zelf of zijn oplossingen van voor het Telenet tijdperk.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze dat op digitale tv hebben steken.
Telenet haalt die er normaal altijd tussenuit als ze de NIU binnen plaatst.
Als ze analoog hebben hoeft er geen NIU geplaatst te worden omdat het signaal sterk genoeg is meestal zo al.
Dus als ze dan slecht beeld hebben door splitters of weet ik veel wat dan is het hun eigen schuld.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze dat op digitale tv hebben steken.
Telenet haalt die er normaal altijd tussenuit als ze de NIU binnen plaatst.
Als ze analoog hebben hoeft er geen NIU geplaatst te worden omdat het signaal sterk genoeg is meestal zo al.
Dus als ze dan slecht beeld hebben door splitters of weet ik veel wat dan is het hun eigen schuld.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
waarom zouden ze?satsurfer schreef:maar komt er telefonie? waarom testen ze het dan ook niet? enkel tv+internet
- ze hebben een licentie om telefonie aan te bieden (het medium maakt volgens mij niet uit)
- ze bieden telefonie niet aan over adsl of coax, maar over internet (voip)
- dus denk ik niet dat ze hun telefonie moeten "testen" gezien deze al werkt...
zou me raar lijken dat ze ook daar nog eens aparte zaken voor in orde moeten brengen, maar aan de andere kant.. this is belgium natuurlijk
-
- Elite Poster
Ik heb het over binnenhuisaansluitingen, staat er toch echt wel, nee?r2504 schreef:Over welke versterkers spreek je eigenlijk... deze in de straat (die worden natuurlijk nog altijd geplaatst), of deze bij je thuis (de 4 poorts NIU wordt ook nog steeds geplaatst indien er meerdere TV's aan te sluiten zijn).Slafes schreef:Kan je mij eigenlijk eens antwoorden op wat ik ECHT vroeg? Waarom Telenet geen versterkers meer plaatst waardoor die mensen NIET ZELF moeten gaan knoeien met hun binnenhuisaansluitingen?
Ik begrijp je opmerking dus niet...
Ja, die 4 poorts NIU (met versterker) dus.... Nu hangt er enkel de WKD-NIU. Terwijl ze wel 3 TV's thuis hebben en het signaal dus met zo'n ouderwetse T-splitter verdelen waarna ze het nog eens splitten met een andere T-splitter. Ja, zo werkt dat nu eenmaal bij veel mensen thuis.
Telenet had die mensen aangeraden een nieuwe coaxkabel te halen bij een eerste gesprek. Naar de Brico, 5 meter kabel gehaald, aangesloten, en nog steeds blokken in het beeld. Telenet stuurt vandaag technieker en die zegt: goh, die kabel voldoet eigenlijk niet. (Tiens, dezelfde als in de doos zit?) Trekt zelf kabel met schroefdraad connector, sluit aan en perfect beeld. Rekening: 85 euro. Heb die mevrouw aangeraden om met de klantendienst te bellen. Enerzijds lopen ze iedereen GRATIS af om alles te optimaliseren, anderzijds vragen ze 85 euro. Na wat aandringen en argumenten boven te halen ging er 30 euro af. Harde tante als ze is blijft ze aandringen en is er toch 55 euro afgegaan.
Als ik al die jaren dat ik klant ben iets geleerd heb is het gewoon blijven aandringen en je krijgt veel.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
In principe hangen ze een NIU met 4 TV uitgangen, als dat nodig is.
Nu ga ik dit voorbeeld in het midden laten. Je hebt nu eenmaal goeie en slechte installateurs.
Maar zelfs als je 3 TV's in huis hebt, heb je vaak voldoende met zo'n 'WKD NIU'. Deze heeft nog een extra TV uitgang die je met een goeie splitter en goeie kabels kan gebruiken voor 2 TV's.
Zoals je zelf aangeeft, het was gewoon een kwestie van een goeie kabel, en dan werkt het nog steeds met die splitters.
Het verhaal van die kabel laat ik ook in het midden. Je moet een verhaal natuurlijk altijd van twee kanten horen.
Het is mogelijk dat ze de verkeerde kabel hebben gehaald, of verkeerde connectoren op hebben gezet. Alles is mogelijk.
En let goed op, veel van die kabels lijken heel fel op elkaar, maar verschillen toch veel.
Als je nu zegt dat ze een kabel van 5 meter in de Brico gehaald hebben, dan veronderstel ik dat het een geprepareerde kabel is met aangegoten stekkers of zoiets. Ja, dat moet je niet in de Brico halen.
Ik heb zelfs al eens bij iemand zo'n dure Monster moeten verwijderen. Veel discussies gehad, want een dure kabel moest wel goed zijn. Ik had nog eentje van een paar euro liggen, en het probleem was opgelost. Tja....
Het verhaal van het 'optimaliseren' ken ik. Maar als die klant niet binnen het kader van dat project valt, zal ze helaas toch alles moeten betalen.
Ik bekijk het dan nog positief : als je bij Telenet hard zaagt (en je blijft beleefd) , dan krijg je soms veel gedaan.
Ik heb ook ooit een kostenprobleem gehad bij Telenet, en heb dezelfde ervaring. Maar helaas bij de andere providers (waaronder ook Mobistar) is me dat helemaal niet gelukt.
Ze hadden ook kunnen zeggen : 'betalen of we sluiten af! '.
Nu ga ik dit voorbeeld in het midden laten. Je hebt nu eenmaal goeie en slechte installateurs.
Maar zelfs als je 3 TV's in huis hebt, heb je vaak voldoende met zo'n 'WKD NIU'. Deze heeft nog een extra TV uitgang die je met een goeie splitter en goeie kabels kan gebruiken voor 2 TV's.
Zoals je zelf aangeeft, het was gewoon een kwestie van een goeie kabel, en dan werkt het nog steeds met die splitters.
Het verhaal van die kabel laat ik ook in het midden. Je moet een verhaal natuurlijk altijd van twee kanten horen.
Het is mogelijk dat ze de verkeerde kabel hebben gehaald, of verkeerde connectoren op hebben gezet. Alles is mogelijk.
En let goed op, veel van die kabels lijken heel fel op elkaar, maar verschillen toch veel.
Als je nu zegt dat ze een kabel van 5 meter in de Brico gehaald hebben, dan veronderstel ik dat het een geprepareerde kabel is met aangegoten stekkers of zoiets. Ja, dat moet je niet in de Brico halen.
Ik heb zelfs al eens bij iemand zo'n dure Monster moeten verwijderen. Veel discussies gehad, want een dure kabel moest wel goed zijn. Ik had nog eentje van een paar euro liggen, en het probleem was opgelost. Tja....
Het verhaal van het 'optimaliseren' ken ik. Maar als die klant niet binnen het kader van dat project valt, zal ze helaas toch alles moeten betalen.
Ik bekijk het dan nog positief : als je bij Telenet hard zaagt (en je blijft beleefd) , dan krijg je soms veel gedaan.
Ik heb ook ooit een kostenprobleem gehad bij Telenet, en heb dezelfde ervaring. Maar helaas bij de andere providers (waaronder ook Mobistar) is me dat helemaal niet gelukt.
Ze hadden ook kunnen zeggen : 'betalen of we sluiten af! '.
-
- Elite Poster
Dat klopt, de installateur die oorspronkelijk de installatie plaatste was behoorlijk grof, wou de installatie ook niet plaatsen waar die uit de weg/beter stond. Diegene die er gisteren was bleek een heel vriendelijke man te zijn. Het is maar wie je treft.
Wat kabels betreft, de kabels die in de Telenet doos zitten zijn ook gewoon standaard geprepareerde coax kabels met een vaste stekker op. Alleen zijn ze in veel situaties nogal kort.
Wat kabels betreft, de kabels die in de Telenet doos zitten zijn ook gewoon standaard geprepareerde coax kabels met een vaste stekker op. Alleen zijn ze in veel situaties nogal kort.
-
- Pro Member
Gaan mobistar en televic werken met dezelfde installateurs?
Of gaat mobistar de telenet installateurs inhuren? iemand een idee?
Of gaat mobistar de telenet installateurs inhuren? iemand een idee?
-
- Elite Poster
Bon, vandaag bij die mevrouw langs... Zelfs met nieuwe kabel lukt het niet om gelijktijdig 2 programma's op te nemen zonder te stotteren. 1 programma geen probleem. Het zal terugbellen worden. Dan mogen ze de 30 euro kost ineens laten vallen.
Leuk wist-je-datje van de Telenet technieker die langs gekomen was: wil je dat er gratis een technieker langs komt? Neem dan je digicorder naar een Telenet Center, laat die daar controleren. Is er niets fout gevonden krijg je die mee naar huis inclusief 2 weken garantie. Eens thuisgekomen weer bellen en dan stuurt men gratis een technieker ter plaatse. Heu? Iemand dit al toegepast? Geloof er weinig van.
Leuk wist-je-datje van de Telenet technieker die langs gekomen was: wil je dat er gratis een technieker langs komt? Neem dan je digicorder naar een Telenet Center, laat die daar controleren. Is er niets fout gevonden krijg je die mee naar huis inclusief 2 weken garantie. Eens thuisgekomen weer bellen en dan stuurt men gratis een technieker ter plaatse. Heu? Iemand dit al toegepast? Geloof er weinig van.
-
- Deel van't meubilair
Een Telenet technieker komt ALTIJD gratis... tenzij het probleem bij jou zit !Slafes schreef:wil je dat er gratis een technieker langs komt?