Sylvester schreef:Slafes, waarom zou dat problematisch moeten zijn? Je doet precies alsof de coax heeft afgedaan en minderwaardig is, goed wetende dat zelfs het omgekeerde waar is.
Hier op het forum is het een cliché geworden : 'ik ken mensen...'.
Nu ken ik ook mensen (en veel meer...) die hun kabel installatie in huis wél in orde hebben.
Er is niks mis met splitters, als je genoeg signaal hebt en/of de kabels niet te lang zijn.
Ik denk echt dat jij vaak heel selectief leest ofzo want ik weet begot niet goed waar je het over hebt...
Het analoge beeld is effectief minderwaardig tegenover het digitale. Daar moet je toch niet anders gaan beweren.
Als je wil zeggen dat het beter is dan de IPTV van andere aanbieders ben ik het ergens wel met je eens, maar ik vind het wel niet kunnen dat Telenet mensen blijft pushen om toch nog de analoge kabel bij hen te blijven afnemen als ze tv van een andere provider hebben en dus NIETS meer doen met het analoge signaal.
Wat is er mis met het cliché? Dat is geen cliché, die mensen wonen verdomme bij mij in de buurt en weten me allemaal wonen als er iets mis is met hun TV of internet, ik woon hier in zo'n buurt met overwegend (toffe) oudjes, maar als er eens wat mis is staan ze wel aan mijn deur. Die mensen betalen vaak dubbel voor iets wat ze niet nodig hebben uit angst ooit zonder tv te vallen.
Kan je mij eigenlijk eens antwoorden op wat ik ECHT vroeg? Waarom Telenet geen versterkers meer plaatst waardoor die mensen NIET ZELF moeten gaan knoeien met hun binnenhuisaansluitingen? Of denk je nu echt dat al die mensen die mijn hulp inroepen er enig verstand van hebben? Paar weken terug nog iemand met zeer veel ruis en vakjes op de tv. Haal de splitter er tussenuit en ineens een pak beter beeld. Blijft nog steeds wat ruis, al is het signaal 96% er blijven veel foutpakketten binnenkomen. De kabel is 5 meter dus toch niet echt onoverkomelijk he... Vandaag komt er een Telenet technieker langs om alles eens uit te meten. Bij mij staat hier nog steeds zo'n zwarte versterker bak, geen enkel probleem om meerdere toestellen aan te sluiten zonder dat ik moet zitten knoeien en zelfs kabel met 20m. Trouwens, dat zijn allemaal mensen die vaak een heel oud extra CRT toestel ergens staan hebben, een CI+ module is dus echt niet iets waar ze mee zijn. Die willen gewoon ANALOOG kijken voor die paar keer dat ze het gebruiken omdat het hun soap is op tv en voetbal op een ander kanaal.
Gisteren telefoontje met de vraag hoe ze digitale tv konden zien op de slaapkamer, bij Telenet zeiden ze dat ze enkel Homeplugs nodig hadden. Zucht. Zo'n mensen die ik PERSOONLIJK ken komen dus bij mij aankloppen.