Coolblue levert ook op zondag!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

het is gewoon een gevolg van het feit dat het buitenland ook hier komt werken...
welke camionettekes zie je op zondag het meest rondrijden voor zaken te leveren? afaik nederlandse (postnl, tnt, hellofresh is zelfs een nederlander die dat op zondag levert)
en ja, daar zal bpost wel een deel van willen, en ja, dan zullen ze moeten aanpassen om onder die prijzen van nederland te gaan, wat niet evident is blijkbaar.

maar als ze dan aan de mensen hun loon gaan zitten, moeten ze eerst kijken *waarom* ze dat moeten imho.
in nederland ligt het gemiddelde loon blijkbaar hoger, en daar is er geen probleem om zondagen te werken? en al de nederlanders dat vanuit nederland naar belgie komen dag in dag uit (BAM voor belgacom bv, postnl, tnt, hellofresh) doen dat dus al jaren?
ik zie de gemiddelde belg niet smorgens in belgie vertrekken, naar midden nederland rijden, daar 8u werken, en dan terugrijden, ongeacht de dag :)

jobat, info uit 2009:
De Luxemburgers blijken veruit het meest te verdienen: gemiddeld bijna 49.000 euro bruto per jaar. Daarna volgen Nederland (44.000 euro) en Duitsland (41.000 euro). België sluit met een gemiddeld bruto jaarinkomen van 40.700 euro bij dit rijtje aan.
ook op vacature kan je zien dat belgie het slechter doet qua lonen dan zijn buren: http://www.vacature.com/carriere/salari ... -nettoloon

dus, het feit dat belgie niet concurrentieel genoeg in de markt ligt tegenover de buren, zal toch zeker niet te maken hebben met de lonen an sich, waar ze nu dus weer aan willen zitten, maar eerder met de loonkost (jeuj, hier gaan we weer...)

puntje bij paaltje: ze hebben gelijk om te klagen, maar dat staken krijg ik het toch van op mijn zenuwen (zeker als ik op iets wacht en je dan ziet dat bpost door de week staakt, terwijl die hollander van hellofresh braafjes mijn box vandaag kwam brengen)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

heist_175 schreef:
AndRo555 schreef: ... (quote)
Of jij het als alternatieven ziet, is uw mening. Dat ja na 20u niet meer kan winkelen is gewoon niet waar.
Als je per sé na 20u wil winkelen, kan dat perfect, ook in Belgie.
Je weet wat ik bedoel. Ik kan na 24u nog altijd gaan shoppen ergens. In een bar. Achter bier...
Ik kan gaan winkelen (nachtwinkel), echter veel minder dicht in de buurt en duurder. Niks is er aangenamer dan ergens in een ander land te landen, vrij laat, even langs de supermarkt de nodige drank en snacks te halen om de volgende dag te beginnen zonder dat ik tijd moet vrijmaken in mijn schema om water te halen de volgende dag.
21u of 22u sluiting voor supermarkten is echt niet te veel gevraagd. Eerder conservatief.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

De enige "oplossing" voor dat "de buitenlanders schieten onder onze duiven" is feitelijk de bedrijven te verplichten zich aan de wetten te onderwerpen van het land waar ze in *werken*.
Maw een pakjesdienst die "net over de grens" in Nederland werkt maar in Belgie levert, zou dan voor zijn chauffeurs die in Belgie rondrijden toch de Belgische wetgeving moeten volgen inzake arbeidsreglementering en dergelijke.

Maar in het Europa dat liberalisme als een heilige koe aanbidt zullen zulke maatregelen op nationaal vlak direct afgeschoten worden door Europa zelf.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Laat ons FF naar Duitsland kijken. Loonkost lager, nettoloon hoger, winkels langer open, zondag heilig. Waar zit ons probleem dan ?

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het probleem zit in Duitsland zelf.
Om maar iets te noemen: vrouwen aan de haard is daar nog altijd het leitmotiv, ik hoop dat we in België de klok niet opnieuw 40 jaar terugdraaien?
In Duitsland - net als in Amerika - zijn er massa's werkende armen of arme werkenden, wat zoveel betekent dat je zelfs met een voltijdse job de levenskosten niet kan dekken. Ook met 2 bijbaantjes - flexjobs - kom je niet rond. Willen we in België diezelfde armoede importeren?
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

iceke schreef:Laat ons FF naar Duitsland kijken. Loonkost lager, nettoloon hoger, winkels langer open, zondag heilig. Waar zit ons probleem dan ?

Elektriciteit goedkoper, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2478110
Weer heel slim gezien van Duitsland, kmo's gaan niet snel delokaliseren maar grote bedrijven en nijverheid zouden dat wel kunnen doen. Daardoor betalen kmo's een pak meer per kwh dan grote bedrijven.
Zware industrie blijft dus in Duitsland en de jobs ook.

Maar ik geef Heist ook gelijk, Duitsland gedraagt zich als de bully van Europa waardoor andere landen ook richting minijobs worden "gedwongen".
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ff dit oude topic van onder het stof halen, heb het nu niet helemaal meer bekeken. Vandaag voor de eerste keer iets laten leveren door hen (had het gisterenavond pas om 22u45 besteld). Het verzenden blijft gebeuren door bpost die het blijkbaar op zijn beurt uitbesteed aan koerierdienst Day By Day (althans toch diegene die hier voor de deur stond). Maar het werkt prima en levering gebeurde ongeveer 12u na bestellen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gisteren een stomme USB stick aangekocht van 19 euro... vandaag netjes aangekomen... je begrijpt niet dat ze ervan kunnen leven.

Nu ja, vanuit China sturen ze wel dingen gratis op van 1 euro.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nah, onderschat het niet... Usb sticks zijn wat duur bij Coolblue, net zoals in heel België. Bedankt stomme belastingen.

China-prijs is ongeveer de amazon.de prijs - 15%... Maar dan heb je superveel kans op namaak. Ik betaal dan ook met veel plezier de amazon prijs.
Als je iets dringend nodig hebt is coolblue onverslaanbaar.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Gisteren een stomme USB stick aangekocht van 19 euro... vandaag netjes aangekomen... je begrijpt niet dat ze ervan kunnen leven.

Bij mij was het een HDMI-kabel van 19,99... Zat dan nog in een doos verpakt met veel airbags. Ik had die kabel liever op amazon besteld, maar dan zit je altijd met een langere wachttijd en de kosten (kabel + verzending) waren zo goed als het zelfde.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Dima_2005 schreef:Maar dan heb je superveel kans op namaak.
Je moet dan ook geen bekende merken uit China bestellen tegen spotprijzen, gewoon een Chinees/Taiwanees/... merk van een seller met hoge rating. Ik heb een micro sd kaartje van het merk LD gekocht van hun officiële webshop op aliexpress, heel tevreden van. ( h2testw verified :wink: )
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Die van LD heb ik ook liggen... Maar die was slechts 20% goedkoper dan Samasung EVO microsd op amazon, welke 2x sneller is. Geen namaak, maar voor de 1,5€ was het ook niet echt de moeite.
Vaganzza schreef:kabel + verzending)
Je moet tot 30€ geraken voor gratis verzending he ;-) Soms pak ik wasproduct ofzo mee zodat ik er aan zit.

BTW: soms heeft Coolblue onklopbare prijzen die goedkoper zijn dan eendert wat... Ik heb dat al paar keer op SSD's en wat schermen gezien. Voor kabeltjes ed is dat minder waar. Maar da's ook logisch: verzendkosten zitten in prijs inbegrepen. En merken rekenen gewoon superveel voor hun stomme kabels. Een supergoede HDMI kabel in de Action kost amper 3€.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

@ Amazon.de
EUR X.XX korting op bestellingen van meer dan EUR 29 (alle boek bestellingen in aanmerking voor gratis verzending).
Boekje nemen dat verkocht en verzonden wordt door Amazon en je hebt verzending voor ongeveer €1 (waarde boek = verzendingskost, meestal waar Prime logo bijstaat). :wink:
(http://www.amazon.de/s/ref=sr_hi_2?rh=n ... 1451923293)
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Mja, ik lees geen boeken... Maar het is idd een oplossing voor mensen die dat wel doen. Zo kan je dat bv ook bij bol.com doen (daar had iemand zelfs een website voor opgericht als ik mij niet vergis).

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

JoskeVermeulen schreef:Boekje nemen dat verkocht en verzonden wordt door Amazon en je hebt verzending voor ongeveer €1 (waarde boek = verzendingskost, meestal waar Prime logo bijstaat). :wink:
(http://www.amazon.de/s/ref=sr_hi_2?rh=n ... 1451923293)
Suggereer je nu dat je een Amazon verzonden/verkocht boek moet toevoegen aan een winkelwagentje met eender wat in (producten vermoedelijk ook verzonden/verkocht door Amazon?), dat de verzendingskosten altijd wegvallen?

Dit was de eerste/goedkoopste kandidaat.
Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

OMG... Dit klopt dus gewoonweg :-) Dit zou mijn leven zo veel makkelijker gemaakt hebben soms. Vaak is dat echt soms een uur lang zoeken naar iets dat we nog nodig hebben van amazon.

Werkt ook op alle leveringen: naar België, naar Duitsland en naar DHL Packstation.
Afbeelding
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Ok, dan is dat wel de moeite om zoiets te doen. Straf!

Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

r2504 schreef:Gisteren een stomme USB stick aangekocht van 19 euro... vandaag netjes aangekomen... je begrijpt niet dat ze ervan kunnen leven.

Bij mij ook zaterdagavond iets besteld, zondag in huis. Vind het eigenlijk wel zonde dat daarvoor mensen op zondag moeten werken, zo dringend was het niet en kon gerust tot maandag-dinsdag wachten mochten ze het gevraagd hebben.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Zelf al een aantal keer gebruik gemaakt van de zondaglevering en tot nu toe geen klachten. Hier komt altijd dezelfde persoon aan de deur van het depot van Schaarbeek. Spreekt uitsluitend Frans en is van andere origine. Hij zelf vond het geen probleem om zondag rond te rijden. Hij kan zelf meer afleveren op een zondag dan in de week, enkel door het verkeer. Over de verloning hebben we het niet gehad maar hij zei wel iets van een extra zakcentje.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Bababa schreef:

Bij mij ook zaterdagavond iets besteld, zondag in huis. Vind het eigenlijk wel zonde dat daarvoor mensen op zondag moeten werken, zo dringend was het niet en kon gerust tot maandag-dinsdag wachten mochten ze het gevraagd hebben.
Bij je bestelling kun je kiezen op welke dag je het wenst...

En de personen die in opdracht van bpost werken op zondag mogen dit relatief vrijwillig doen, voor zover ik mijn postbode mag geloven daarin. Ze verplichten je tot niets op dat vlak daar, en er zijn kandidaten genoeg die op zondag willen werken.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Slippery slope.
Nu is dat nog vrijwillig.
Dan wordt dat "vrijwillig" (je weet wel, vrijwillig zolang je niet weigert).
En tenslotte verplicht.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Werken op zondag = werken aan dubbel loon en een pak minder vertraging (stress) op de baan + een pak meer mensen thuis waar je kan afleveren dus minder nutteloze ritten. Waarom zou je het ook niet doen. Heus niet iedereen acht evenveel belang aan "zondagsrust" (iets wat ontstaan is omdat je die dag dan naar de kerk zou kunnen gaan, secularisering betekende het verlof wel houden maar de reden erachter niet meer).

Trouwens, de mensen die hier elke dag nog aanspoelen uit het zuiden willen hun verlof op vrijdag, en ze willen gerust de zondag werken.
Bababa
Premium Member
Premium Member

Je gelooft toch niet echt dat die dubbel verloond worden?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Bababa schreef: Bij mij ook zaterdagavond iets besteld, zondag in huis. Vind het eigenlijk wel zonde dat daarvoor mensen op zondag moeten werken, zo dringend was het niet en kon gerust tot maandag-dinsdag wachten mochten ze het gevraagd hebben.
Waarom heb je dan geen andere dag gekozen? De maandag/dinsdag bijvoorbeeld... Ja hoor, die knop is er: "wijzig dag". Check maar in je winkelmandje.
Bababa
Premium Member
Premium Member

Omdat ik uit gewoonte altijd op 'Volgende' klik, en ik er zaterdagavond dus vanuit ging dat het maandag zou geleverd worden. Het is niet dat het ongewenst is dat het zondag werd geleverd (integendeel), maar toch een licht schuldgevoel dat daarvoor iemand op zaterdagnacht moest order picken en op zondag leveren.
Als ze met een pop-up zouden vragen: "Ben je zeker dat je het op zondag geleverd wil", had ik nee gedrukt.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ITnetadmin schreef:Slippery slope.
Nu is dat nog vrijwillig.
Dan wordt dat "vrijwillig" (je weet wel, vrijwillig zolang je niet weigert).
En tenslotte verplicht.
En als ze dan op het gedacht komen om die mensen op zelfstandige basis te laten werken zijn we 100 jaar terug in de tijd... vandaag werk, morgen niet meer, overmorgen misschien,... de opdracht gaat naar de goedkoopste met de minste tegenspraak.
Allemaal goed en wel zolang het goed gaat...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”