Einde ondersteuning SD-decoders
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Ik heb ook nog nooit een toestel gehad dat door de fabricant/reseller zelf onbruikbaar wordt gemaakt
Ik wil accepteren dat ze mij de box aan inkoopprijs verkopen, niemand doet verlies, iedereen wint.
Oei ik val in herhaling, nog 998 keer dan maar zeker
Mijn fritz!box heeft 5 jaar volledige garantie, dat is zelfs veel beter dan 5 jaar "ondersteuning" van de BASISfuncties, na vier jaar ging hij defect, gewoon een andere FB gekregen.
TN Fanboy misschien net niet, maar jij bent zelf overgeschakeld naar HD en dus mag niemand er blijkbaar een probleem van maken
Ik wil accepteren dat ze mij de box aan inkoopprijs verkopen, niemand doet verlies, iedereen wint.
Oei ik val in herhaling, nog 998 keer dan maar zeker
Mijn fritz!box heeft 5 jaar volledige garantie, dat is zelfs veel beter dan 5 jaar "ondersteuning" van de BASISfuncties, na vier jaar ging hij defect, gewoon een andere FB gekregen.
TN Fanboy misschien net niet, maar jij bent zelf overgeschakeld naar HD en dus mag niemand er blijkbaar een probleem van maken
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Het gaat hier wel over een VRIJWILLIGE stopzetting van hun.r2504 schreef:En wat wil jij dan accepteren... dat je gewoon een nieuwe krijgt ? Voor ieder electronisch apparaat stopt de support vroeg of laat... en ik heb nog nooit een nieuw toestel gekregen (of zelfs maar de garantie dat ik ondersteuning zou hebben geduredende 5 jaar).duizend schreef:als ze de eigen decoders niet meer ondersteunen moeten ze maar een oplossing bieden die de klant wil accepteren.
Mijn platenspeler van 20jaar oud speelt nog platen.
zelfs een 8-track cassettedeck speelt nog..enz...
Zij moeten mij maar een nieuwe geven, of ze moeten maar SD blijven ondersteunen.Hun netwerk kan dat aan....
of ze moeten er dan gewoon geen verkopen.
Is TERUG hun manier van werken dat me serieus tegen de borst stoot.
Dat ze (eindelijk) es iets doen voor hun vaste klanten.Vb vervangen door HD-box ( moet daarvoor geen digicorder zijn)
Ik heb een 2de bak nodig (die ik nu heb, gekocht jaren geleden) voor een tweede tv.
Moet ik daarvoor €8,5 extra betalen per maand?
Ik gebruik geen interactiviteit, ik moet geen 7 schermen delen thuis etc ....
Ik ben Whop, telefoon en internet klaag ik niet van. is hun TV dat ze ons vanalles lappen.
EN DAT MOET GEDAAN ZIJN. voila
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Oei, geen enkele recente printer gekocht dan?duizend schreef:Ik heb ook nog nooit een toestel gehad dat door de fabricant/reseller zelf onbruikbaar wordt gemaakt
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Een iPad first gen, die extreem vlot en bruikbaar was met iOS 3 en 4, is een duren baksteen met iOS 5. Met heel veel geduld kan je er nog iets mee, maar bij mij gaat dat onder de categorie "onbruikbaar". Die iPad werkte perfect met iOS3 in al zijn simpelheid (geen multitasking)duizend schreef:Ik heb ook nog nooit een toestel gehad dat door de fabricant/reseller zelf onbruikbaar wordt gemaakt
(dit is geen geval van "de hardware is al oud aan het worden en we zijn tegenwoordig snellere hardware gewend", die iPad is ook echt trager als je die tegen een iPad met iOS 3 legt.)
Vrij oneerlijk om een vrij dure, zeer breed toepasbare, x86 chip tegenover een specifiek gebouwde (veeel goedkopere) SoC te plaatsen om dan te kunnen zeggen dat jouw desktop cpu met een softwarematige oplossing af te spelen.raf1 schreef:Je slaat de bal mis hoor. Ik heb gisteren m'n Linux-ontvanger eens afgestemd op het Ultra HD testkanaal(4K-tv) van SES Astra. (11406 MHz Verticaal, SR 22000, FEC 2/3, DVB-S2 – 8PSK). Ik kon dat kanaal probleemloos naar een Windows-pc met de nieuwste VLC Media Player met H.265-codec streamen. Toch wel een groot verschil met TN-decoders...r2504 schreef:Als morgen (iets wat men in het verleden reeds gedaan heeft !) TVV uitwijkt naar een sat. die een nieuwe codec gebruikt dan is je Linux ontvanger even waardeloos als je TN decoder vandaag de dag.
Ik zou telenet/tvv al zien afkomen met 400-600 euro energieslurpende (100watt+) luidruchtige bakken om dan te kunnen braggen dat ze al de nieuwste dingen ook kunnen.
Van apparatuur die speciaal ontworpen is om 1 taak (zuinig) en goed te doen, kan je moeilijk verwachten dat die toekomst-proof gaan zijn. Ik verwacht van mijn WD media speler ook niet dat die ineens 4k h.265 afspeelt, noch van mijn 3 jaar oude gsm dat die voice over LTE doet, of mijn oude ADSL modem ineens VDSL doet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Dat is dan jouw opinie.duizend schreef:Of de concurrentie beter of slechter is doet niet ter zake.
Als ik mensen als Raf1 eindeloos Telenet zie afbreken, maar tegelijk alles wat negatief is van hun opgehemelde provider (TV Vlaanderen in dat geval) zie afwimpelen dan vraag ik mij af waar ze mee bezig zijn.
Kijk, nog zo'n voorbeeld.
Er wordt hier voortdurend moord en brand geschreeuwd dat de omschakeling met 5 maanden op voorhand zoals Telenet dit nu doet niet voldoende is.
Maar kijk hoe TV Vlaanderen zaken aanpakt, dit lees je dan op een forum dat nauw aanleunt bij TV Vlaanderen zelf : http://www.satellietforum.com/showthrea ... post186205.
Waar gaat het over ? TV Vlaanderen past totaal onaangekondigd en eenzijdig de algemene voorwaarden aan, en dat is gewoon onmiddellijk van toepassing, de klant wordt er niet van op de hoogte gebracht en hij kan het niet als reden gebruiken om zijn abonnement op te zeggen.
Wat ze daar doen is gewoon illegaal.
Lees ik daarover iets van Raf1 en co ?
Neen, maar 5 maanden op voorhand bij Telenet is veel te kort.
Als ik zo'n contrast zie, dan stel ik mij toch terdege vragen bij de uitvallen van sommigen hier.
Dit is nu al 1000 keer behandeld in deze thread.duizend schreef:Telenet verplicht om eigen decoders te gebruiken, als ze de eigen decoders niet meer ondersteunen moeten ze maar een oplossing bieden die de klant wil accepteren.
5 jaar ondersteuning is meer dan redelijk, en je gaat het nergens elders vinden, ook niet bij providers die je vrije hardwarekeuze laten.
Het is niet voor noppes, want je hebt dan een nieuwere, snellere decoder die ook de HD zenders kan weergeven.duizend schreef:Ik persoonlijk drink liever een pintje per maand dan het aan telenet te geven voor noppes
Ik heb het al gezegd, jullie die blijven klagen, willen gewoon de rekening voor het feit dat jullie moeten een toestel vervangen (wat iedereen mettertijd eens moet doen), naar alle klanten doorschuiven, want dat is wat 'gratis' in werkelijkheid betekent.duizend schreef:Blijkbaar hebben diegenen die al eerder fors geld betaald hebben voor een HD decoder, nu de mening dat alleman maar moet betalen ...
Neen, maar het stoort mij enorm hoe oneerlijk er wel geschreven wordt, hoe er 2 maten en 2 gewichten gehanteerd worden.duizend schreef:Blijkbaar mag je alleen positieve zaken over telenet schrijven ...
Kritiek kan, maar een beetje eerlijkheid zou op zijn plaats zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Het is dan ook niet waar dat het toestel onbruikbaar wordt gemaakt.duizend schreef:Ik heb ook nog nooit een toestel gehad dat door de fabricant/reseller zelf onbruikbaar wordt gemaakt
Het is gewoon zo dat nieuwe TV uitzendingen in een formaat worden uitgezonden dat de oude boxen niet aankunnen.
Er wordt dus niets onbruikbaar gemaakt.
Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken ?duizend schreef:Oei ik val in herhaling, nog 998 keer dan maar zeker
Dacht je dat als je de discussie zou winnen op dit forum, dan er op magische wijze gratis een box bij je thuis zal staan ?
Ahja ?duizend schreef:Mijn fritz!box heeft 5 jaar volledige garantie, dat is zelfs veel beter dan 5 jaar "ondersteuning" van de BASISfuncties, na vier jaar ging hij defect, gewoon een andere FB gekregen.
En als er binnen die 5 jaar een nieuwe 802.11x standaard uitkomt, gaan ze dan gratis jouw toestelling upgraden ?
Natuurlijk niet.
-
- Elite Poster
Bij een printer heb je volledig vrije hardwarekeuze, als je er een koopt waar de fabrikant telenet kuren mee uithaalt, ben je niet goed bezig.Goztow schreef:Oei, geen enkele recente printer gekocht dan?duizend schreef:Ik heb ook nog nooit een toestel gehad dat door de fabricant/reseller zelf onbruikbaar wordt gemaakt
-
- Elite Poster
Ik moet mezelf weer herhalen ...AndRo555 schreef:Een iPad first gen, die extreem vlot en bruikbaar was met iOS 3 en 4, is een duren baksteen met iOS 5. Met heel veel geduld kan je er nog iets mee, maar bij mij gaat dat onder de categorie "onbruikbaar". Die iPad werkte perfect met iOS3 in al zijn simpelheid (geen multitasking)duizend schreef:Ik heb ook nog nooit een toestel gehad dat door de fabricant/reseller zelf onbruikbaar wordt gemaakt
(dit is geen geval van "de hardware is al oud aan het worden en we zijn tegenwoordig snellere hardware gewend", die iPad is ook echt trager als je die tegen een iPad met iOS 3 legt.)
IK heb nog nooit een toestel gehad dat door de fabricant/reseller zelf onbruikbaar wordt gemaakt.
Apple is in hetzelfde bedje ziek, of zelfs nog veel erger, maar daar gaat het hier niet over.
En uiteindelijk had je ook een android of win8 tablet kunnen kopen of ios3 er op laten staan (of mag dat niet van apple )
-
- Elite Poster
Nogmaals, dit doet niet terzake.boulder schreef:Dat is dan jouw opinie.duizend schreef:Of de concurrentie beter of slechter is doet niet ter zake.
Als ik mensen als Raf1 eindeloos Telenet zie afbreken, maar tegelijk alles wat negatief is van hun opgehemelde provider (TV Vlaanderen in dat geval) zie afwimpelen dan vraag ik mij af waar ze mee bezig zijn.
Kijk, nog zo'n voorbeeld.
Er wordt hier voortdurend moord en brand geschreeuwd dat de omschakeling met 5 maanden op voorhand zoals Telenet dit nu doet niet voldoende is.
Maar kijk hoe TV Vlaanderen zaken aanpakt, dit lees je dan op een forum dat nauw aanleunt bij TV Vlaanderen zelf : http://www.satellietforum.com/showthrea ... post186205.
Waar gaat het over ? TV Vlaanderen past totaal onaangekondigd en eenzijdig de algemene voorwaarden aan, en dat is gewoon onmiddellijk van toepassing, de klant wordt er niet van op de hoogte gebracht en hij kan het niet als reden gebruiken om zijn abonnement op te zeggen.
Wat ze daar doen is gewoon illegaal.
Lees ik daarover iets van Raf1 en co ?
Neen, maar 5 maanden op voorhand bij Telenet is veel te kort.
Als ik zo'n contrast zie, dan stel ik mij toch terdege vragen bij de uitvallen van sommigen hier.
Ik ben trouwens niet verantwoordelijk voor wat ne zekere Raf1 zegt.
Deze thread gaat over het einde van telenet sd decoders, ik heb (nog) geen tvv.
Het is niet omdat het elders even slecht gedaan wordt dat het ok voor telenet is om hetzelfde te doen
Het is zeker voor noppes, mijn sd decoder werkt perfect, ik heb niets anders nodig waarom zou ik upgraden en meer betalen ?boulder schreef:Het is niet voor noppes, want je hebt dan een nieuwere, snellere decoder die ook de HD zenders kan weergeven.duizend schreef:Ik persoonlijk drink liever een pintje per maand dan het aan telenet te geven voor noppes
Da's toch mijn keuze dacht ik.
Telenet en jij denken blijkbaar anders
Ik moet mezelf weer herhalen (nog 997 keer)boulder schreef:Ik heb het al gezegd, jullie die blijven klagen, willen gewoon de rekening voor het feit dat jullie moeten een toestel vervangen (wat iedereen mettertijd eens moet doen), naar alle klanten doorschuiven, want dat is wat 'gratis' in werkelijkheid betekent.duizend schreef:Blijkbaar hebben diegenen die al eerder fors geld betaald hebben voor een HD decoder, nu de mening dat alleman maar moet betalen ...
Ik wil de decoder gerust tegen aankoopprijs kopen, geen verlies voor telenet, geen meerkost voor de andere klanten, en ikzelf een gelukkig klant die bij telenet blijft
Waar ben ik oneerlijk ? Waar gebruik ik in dit draadje 2 maten en 2 gewichten ?boulder schreef:Neen, maar het stoort mij enorm hoe oneerlijk er wel geschreven wordt, hoe er 2 maten en 2 gewichten gehanteerd worden.duizend schreef:Blijkbaar mag je alleen positieve zaken over telenet schrijven ...
Kritiek kan, maar een beetje eerlijkheid zou op zijn plaats zijn.
Ik ben kritisch en uit mijn kritiek, niks meer niks minder
-
- Elite Poster
Aha, zijn we aan het mierenn**ken geslagen ?boulder schreef:Het is dan ook niet waar dat het toestel onbruikbaar wordt gemaakt.duizend schreef:Ik heb ook nog nooit een toestel gehad dat door de fabricant/reseller zelf onbruikbaar wordt gemaakt
Het is gewoon zo dat nieuwe TV uitzendingen in een formaat worden uitgezonden dat de oude boxen niet aankunnen.
De box is volledig gemaakt om telenet TV te ontvangen.
Vanaf 2 September werkt hij niet meer omdat telenet dat zo beslist.
Ik kan hem ook niet verkopen, want hij werkt alleen op telenet signaal.
En ik moest hem wel kopen want telenet staat geen andere hardware toe
Kortom, ik kan er niks meer mee doen omdat telenet hem onbruikbaar heeft gemaakt
(of gaan ze de vendor lock in er af halen op 1/9/2014 om 23:59)
In dat geval mijn excuses, want dan heb je gelijk
Misschien leest telenet hier mee en worden ze iets klantvriendelijkerboulder schreef:Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken ?duizend schreef:Oei ik val in herhaling, nog 998 keer dan maar zeker
Dacht je dat als je de discussie zou winnen op dit forum, dan er op magische wijze gratis een box bij je thuis zal staan ?
Wat ik wil bereiken zal ik even herhalen want dat heb je natuurlijk weggelaten in mijn quote (nog 996 keer dacht ik)
Ik wil de decoder gerust tegen aankoopprijs kopen, geen verlies voor telenet, geen meerkost voor de andere klanten, en ikzelf een gelukkig klant die bij telenet blijft
Er mag elke maand een nieuwe 802.11x standaard verschijnen, maar de FB blijft gewoon doen wat hij moet doen: namelijk al mijn apparatuur draadloos verbinden.boulder schreef:Ahja ?duizend schreef:Mijn fritz!box heeft 5 jaar volledige garantie, dat is zelfs veel beter dan 5 jaar "ondersteuning" van de BASISfuncties, na vier jaar ging hij defect, gewoon een andere FB gekregen.
En als er binnen die 5 jaar een nieuwe 802.11x standaard uitkomt, gaan ze dan gratis jouw toestelling upgraden ?
Natuurlijk niet.
Waarom zou ik de FB willen upgraden ? Alles werkt en blijft werken.
Dat was nu wel echt een slecht voorbeeld hé
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
hoeveel mensen weten dat sommige merken na x prints gewoon stoppen? hoeveel weten dat de indicator inkt leeg niet betekent dat de inkt helemaal leeg is?duizend schreef:Bij een printer heb je volledig vrije hardwarekeuze, als je er een koopt waar de fabrikant telenet kuren mee uithaalt, ben je niet goed bezig.Goztow schreef:Oei, geen enkele recente printer gekocht dan?duizend schreef:Ik heb ook nog nooit een toestel gehad dat door de fabricant/reseller zelf onbruikbaar wordt gemaakt
[ Post made via mobile device ]
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Mijn punt was dat m'n Linux-decoder niet waardeloos werd door een nieuwe codec. De PVR-functie en streaming-functie blijven perfect werken. Alleen voor de weergave-functie moet je een andere oplossing zoeken. Als er bijvoorbeeld tv-schermen met hardwareondersteuning voor H.265 uitkomen dan kan m'n Linux-decoder nog steeds een H.265-stream uitsturen naar zo'n tv-toestel.AndRo555 schreef:Vrij oneerlijk om een vrij dure, zeer breed toepasbare, x86 chip tegenover een specifiek gebouwde (veeel goedkopere) SoC te plaatsen om dan te kunnen zeggen dat jouw desktop cpu met een softwarematige oplossing af te spelen.
Dit is de nagel op de kop. Toegepast op Telenet: We moeten upgraden omdat Telenet meer inkomsten wil.duizend schreef:Er mag elke maand een nieuwe 802.11x standaard verschijnen, maar de FB blijft gewoon doen wat hij moet doen: namelijk al mijn apparatuur draadloos verbinden.
Waarom zou ik de FB willen upgraden ? Alles werkt en blijft werken.
Vroeger kostte tv-kijken 15,35 euro/maand. Binnenkort moet iedereen met een huurdecoder kijken tegen 23,70 euro/maand.
En dat is niet de prijs van één pintje per maand. Daarom is een vrije markt en vrije hardware keuze zó belangrijk.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Niemand verplicht je te huren... je kan ook de decoders kopen (wat na enkele jaren al goedkoper is) en je weet dat je minstens 5 jaar ondersteuning hebt.raf1 schreef:Binnenkort moet iedereen met een huurdecoder kijken tegen 23,70 euro/maand.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Wat doe je met zo'n digicorder? Natuurlijk, oude programma's herbekijken.boulder schreef:Het is gewoon zo dat nieuwe TV uitzendingen in een formaat worden uitgezonden dat de oude boxen niet aankunnen.
Dat je dit blijft door anderen hun strot duwen vind ik er ook over en ook absoluut niet realistisch, maar toch blijft dat één van uw hoofdargumenten. Een beetje eerlijkheid is ook bij jou op zijn plaats hoor.
-
- Pro Member
- Contacteer:
Je bent dan wel verplicht om een te kopen.( vergeet niet dat je gekocht toestel nog perfect werkt hé ..)r2504 schreef:Niemand verplicht je te huren... je kan ook de decoders kopen (wat na enkele jaren al goedkoper is) en je weet dat je minstens 5 jaar ondersteuning hebt.raf1 schreef:Binnenkort moet iedereen met een huurdecoder kijken tegen 23,70 euro/maand.
En het is NU nog maar dat ze praten over een 5-jarige zekerheid ervan.
Misschien met de verkiezingen in aantocht es dit : Europa mag es een wet maken dat er vrije hardwarekeuze is in ALLE landen.
Zoals ze nu bezig zijn met de GSM-laders etc .... zou dat geen goed voorstel zijn?
-
- Elite Poster
Dit doet heel veel terzake, bij de ene muggenziften en over alles eindeloos doorkankeren, en bij de andere zwijgen of alles goedpraten, dat zegt genoeg.duizend schreef:Nogmaals, dit doet niet terzake.
Het is niet even slecht bij TVV, het is véél slechter : nauwelijks of geen communicatie, zaken die verder gaan dan wat wettelijk toegelaten is, enz.duizend schreef:Het is niet omdat het elders even slecht gedaan wordt dat het ok voor telenet is om hetzelfde te doen
Voor oude opnames zal dat inderdaad geen probleem zijn.duizend schreef:Het is zeker voor noppes, mijn sd decoder werkt perfect, ik heb niets anders nodig waarom zou ik upgraden en meer betalen ?
Goh, jij mag altijd je box blijven behouden, maar jij doet alsof die box op zich veel doet.duizend schreef:Da's toch mijn keuze dacht ik.
Telenet en jij denken blijkbaar anders
De nieuwe TV programma's komen via Telenet, en die zullen straks in H.264 zijn, zoals je weet, en dat kan jouw box niet aan.
Ik vind het voorstel van Telenet meer dan mooi, er zullen er altijd zijn als jij die kaviaar willen voor de prijs van confituur.duizend schreef:Ik moet mezelf weer herhalen (nog 997 keer)
-
- Elite Poster
Dit is dus zo'n voorbeeld van intellectuele oneerlijkheid.toerist schreef:Het gaat hier wel over een VRIJWILLIGE stopzetting van hun.
Mijn platenspeler van 20jaar oud speelt nog platen.
zelfs een 8-track cassettedeck speelt nog..enz...
Jouw digicorder blijft ook opnames van vroeger afspelen, dat is dus precies hetzelfde.
Het enige verschil is dat TV kijkers verwend zijn, want ze krijgen elke dag 24/24 uur nieuwe content voorgeschoteld.
Zo lijkt het alsof dat niet nieuw is, maar 'normaal', alsof het uit de lucht komt vallen.
Ze moeten maar dit, ze moeten maar dat, er zijn geen technische problemen.toerist schreef:Zij moeten mij maar een nieuwe geven, of ze moeten maar SD blijven ondersteunen.Hun netwerk kan dat aan....
of ze moeten er dan gewoon geen verkopen.
Is TERUG hun manier van werken dat me serieus tegen de borst stoot.
De waarheid is gewoon dat jij alles gratis wilt.
Neen, je kunt hem ook kopen, of je kunt een CI+ module kopen.toerist schreef:Ik heb een 2de bak nodig (die ik nu heb, gekocht jaren geleden) voor een tweede tv.
Moet ik daarvoor €8,5 extra betalen per maand?
Ik zie niet in waarom ze jou die 'bak' gratis zouden moeten geven.
-
- Elite Poster
Neen, ik toon gewoon aan dat je niet eerlijk discussieert.duizend schreef:Aha, zijn we aan het mierenn**ken geslagen ?
Jij vergelijkt platenspelers met digicorders, omdat die eerste altijd voort de platen kunnen afspelen, ook al komen er op een bepaald moment geen nieuwe meer uit.
Dat is precies hetzelfde als met digicorders, die kunnen ook de oude opnames blijven afspelen, maar jij weigert gewoon te erkennen dat elk nieuw TV programma dat je bekijkt nieuwe content is.
Je kon hem ook huren, en dit soort problemen doet zich evengoed voor waar er vrije hardwarekeuze is.duizend schreef:De box is volledig gemaakt om telenet TV te ontvangen.
Vanaf 2 September werkt hij niet meer omdat telenet dat zo beslist.
Ik kan hem ook niet verkopen, want hij werkt alleen op telenet signaal.
En ik moest hem wel kopen want telenet staat geen andere hardware toe
Bij TV Vlaanderen hebben ook massa's gebruikers hun decoder moeten vervangen omdat er naar H.264 overgeschakeld werd.
Er wordt vaak gezegd van "met een CI+ module is dat geen waar", maar ook daar geldt dat je TV met H.264 moet om kunnen gaan, en binnen zoveel jaar krijg je dan een omschakeling naar H.265.
Je TV fabrikant zal je dan ook geen gratis nieuwe TV geven.
Toch wel, je kunt nog oude opnames bekijken, en voor zover ik weet zal digitale radio ook blijven werken.duizend schreef:Kortom, ik kan er niks meer mee doen omdat telenet hem onbruikbaar heeft gemaakt
Daaraan zie je dat het geen onklaar maken is.
En wat zou je er dan mee doen ?duizend schreef:(of gaan ze de vendor lock in er af halen op 1/9/2014 om 23:59)
Op zoek gaan naar een kabelleverancier in Europa die nog in MPEG2 werkt ?
Ik denk niet dat er nog veel zijn die dit nog gebruiken.
Die omschakeling heb je overal lopen.
5 jaar ondersteuning, 5 maanden op voorhand wijziging gemeld, ik wil wel eens zien wie beter doet.duizend schreef:Misschien leest telenet hier mee en worden ze iets klantvriendelijker
Dat is niet waar, als jij wilt connecteren met een andere box, die een andere standaard gebruikt, en die staat ingesteld om geen andere standaarden te aanvaarden dan heb jij ook een probleem.duizend schreef:Er mag elke maand een nieuwe 802.11x standaard verschijnen, maar de FB blijft gewoon doen wat hij moet doen: namelijk al mijn apparatuur draadloos verbinden.
Dat hangt puur af van standaarden, en ook wat geluk.duizend schreef:Waarom zou ik de FB willen upgraden ? Alles werkt en blijft werken.
IpV6 wordt ook niet door ieder netwerkapparaat ondersteund.
-
- Elite Poster
Om nog maar te zwijgen van de inktcartriges of tonercartridges zelf.Goztow schreef:hoeveel mensen weten dat sommige merken na x prints gewoon stoppen? hoeveel weten dat de indicator inkt leeg niet betekent dat de inkt helemaal leeg is?
[ Post made via mobile device ]
In de meeste gevallen koop je die ook niet zomaar overal, en zijn ze ook peperduur.
Er is wel namaak, maar dat is vaak niet dezelfde kwaliteit.
En van oude printers vind je soms geen inktcartridges meer.
Er zijn ook all-in-one printers (scanner, copier, printer) die weigeren te printen als het scangedeelte niet meer werkt...
Dan heb je vrije keuze, maar kun je er toch niet meer mee printen.
-
- Elite Poster
Klopt niet.raf1 schreef:Mijn punt was dat m'n Linux-decoder niet waardeloos werd door een nieuwe codec.
Jouw situatie met H.265 zal heel tijdelijk zijn, zo lang er niet naar DVB-S2X wordt omgeschakeld (= modulatie in plaats van codering).
Met H.264 was dat ook zo.
Kon je met een SD Dreambox bijv. BBC HD opnemen (H.264, maar gebruikte indertijd DVB-S).
De meeste HD zenders gebruikten echter niet alleen H.264 maar ineens ook DVB-S2, en dat kunnen die SD Dreamboxen niet ontvangen.
Met H.265 zal het net hetzelfde zijn, DVB-S2X komt eraan, en men zal het maximum uit de bandbreedte halen, en dus zal jouw ontvanger die H.265 zenders niet kunnen ontvangen.
Klopt dus niet.raf1 schreef:De PVR-functie en streaming-functie blijven perfect werken.
Spijtig genoeg is dat niet waar, want er zal ook naar DVB-S2X omgeschakeld worden, en dan kan je Linux ontvanger niet intunen op die zender.raf1 schreef:Alleen voor de weergave-functie moet je een andere oplossing zoeken. Als er bijvoorbeeld tv-schermen met hardwareondersteuning voor H.265 uitkomen dan kan m'n Linux-decoder nog steeds een H.265-stream uitsturen naar zo'n tv-toestel.
Ook weer fout!raf1 schreef:Dit is de nagel op de kop.
Als ik bijv. een 802.11a/b/g router heb, en ik zet die in 802.11a only mode, dan zal een andere router niet kunnen connecteren als die geen 802.11a ondersteunt.
Als er dus nieuwere 802.11 standaarden uitkomen, zal dat ook het geval zijn met die Fritzbox.
Vergeet niet van te liegen, hee.raf1 schreef:Vroeger kostte tv-kijken 15,35 euro/maand. Binnenkort moet iedereen met een huurdecoder kijken tegen 23,70 euro/maand.
En dat is niet de prijs van één pintje per maand. Daarom is een vrije markt en vrije hardware keuze zó belangrijk.
Er is een CI+ module die je eenmalig koopt, en er zijn digiboxen of digicorders die je kunt kopen.
Dan betaal je niet iedere maand zoveel euro/maand.
Jij neemt graag een loopje met de waarheid.
-
- Elite Poster
Kuch, de vinyl platen verkopen net een heel pak meer dan jaren terug en zijn nog perfect af te spelen met oude of recente hardware.boulder schreef: Jij vergelijkt platenspelers met digicorders, omdat die eerste altijd voort de platen kunnen afspelen, ook al komen er op een bepaald moment geen nieuwe meer uit.
Trouwens, die werden ook niet op 5 maand uitgefaseerd en ik zie moeilijk een 2de handsmarkt en beurzen ontstaan voor de verkoop van digitale opnames voor de digicorder...
En uw argument van: neem een CI+ module, aub he, die geeft echt wel niet de functionaliteit die een digicorder heeft dus stop daar ook mee te vergelijken.
Een beetje nuchterheid en eerlijkheid mag altijd in de discussie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Drie mogelijkheden:
1) Koop een PVR van een andere fabrikant en steek daar je CI+ module in, maar dan moet je geen servicebeleid van vijf jaar verwachten.
2) Haal je oude VCR terug van de zolder en stap terug over op analoge TV als je dan toch tegen technologische vernieuwing bent.
3) Stap over naar een andere maatschappij als je denkt dat het gras elders groener is.
1) Koop een PVR van een andere fabrikant en steek daar je CI+ module in, maar dan moet je geen servicebeleid van vijf jaar verwachten.
2) Haal je oude VCR terug van de zolder en stap terug over op analoge TV als je dan toch tegen technologische vernieuwing bent.
3) Stap over naar een andere maatschappij als je denkt dat het gras elders groener is.
-
- Pro Member
- Contacteer:
Waarom denk je dat ze bijna alle analoge zenders verwijderd hebben? zit niets meer op.nickz schreef:Drie mogelijkheden:
( EN ook met het excuus dat er niet genoeg bandbreedte is : deja vu ? )
We zijn niet tegen technologische vernieuwing, wel tegen de uitzuiging van de klanten.
Gisteren gezien : nieuwe update op HD digicorders : liep weer serieus mis .... zenders met mededeling 'u bent niet op geabonneerd' etc ...
Ik wil gewoon beeld (netwerk kabel zit hier niet in) op 2 tv's, niet al die rotzooi.
Zoals ik al zei hierboven : verkiezingstijd :
Europa mag es een wet maken dat er vrije hardwarekeuze is in ALLE landen.
Zoals ze nu bezig zijn met de GSM-laders etc .... zou dat geen goed voorstel zijn?
-
- Elite Poster
Goztow schreef:hoeveel mensen weten dat sommige merken na x prints gewoon stoppen? hoeveel weten dat de indicator inkt leeg niet betekent dat de inkt helemaal leeg is?
Iedereen die dit wil en wat moeite doet om vooraleer hij iets koopt wat opzoekwerk te doen, kan dit gemakkelijk terugvinden.
Dat telenet de SD decoder onbruikbaar ging maken wist NIEMAND, zelfs telenet blijkaar niet
-
- Elite Poster
Natuurlijk vindt jij dat een mooi voorstel, je bent niet bij de gedupeerder en hebt je HDbox zelf duur betaald en wil nu absoluut dat iedereen dit maar moet doen.boulder schreef: Ik vind het voorstel van Telenet meer dan mooi, er zullen er altijd zijn als jij die kaviaar willen voor de prijs van confituur.
Kaviaar voor confituur, wat een zever, ik vraag gewoon de box tegen aankoopprijs (aan 995 zitten we al zeker) niemand doet verlies, iedereen wint, dat is toch niet om kaviaar vragen.
Hetgeen TVV gedaan heeft vond ik ook dik in orde, bravo TVV
Ah ja want ik was niet bij de gedupeerden.
-
- Elite Poster
Gebruiken als mediaplayer?boulder schreef:En wat zou je er dan mee doen ?duizend schreef:(of gaan ze de vendor lock in er af halen op 1/9/2014 om 23:59)
Nu wordt hij een presse papier
Dat was niet gemeld of zelfs gekend als ik de mijne gekocht heb.boulder schreef:5 jaar ondersteuning, 5 maanden op voorhand wijziging gemeld, ik wil wel eens zien wie beter doet.duizend schreef:Misschien leest telenet hier mee en worden ze iets klantvriendelijker
Vanaf nu weet ik waar ik aan toe ben en kan ik een deftige beslissing nemen. Ik zal me geen twee keer aan dezelfde steen stoten.
Tenzij ze de box aan aankoopprijs aanbieden, waarbij niemand benadeeld wordt (994 jaja)
Waarom zou ik willen connecteren met een andere box, die een andere standaard gebruikt en die bovendien nog eens staat ingesteld om geen andere standaarden te aanvaarden. Ik heb toch vrije hardwarekeuze. Moest zo een box al bestaan (en neen je moet er niet naar op zoek gaan) dan koop ik hem gewoon toch niet.boulder schreef:Dat is niet waar, als jij wilt connecteren met een andere box, die een andere standaard gebruikt, en die staat ingesteld om geen andere standaarden te aanvaarden dan heb jij ook een probleem.duizend schreef:Er mag elke maand een nieuwe 802.11x standaard verschijnen, maar de FB blijft gewoon doen wat hij moet doen: namelijk al mijn apparatuur draadloos verbinden.
Zeven keren als/als/als om toch maar te proberen om de vendor lock in en het onbruikbaar maken van de telenetbox goed te praten.
Ik hoop dat je zelf stilaan inziet dat dit allemaal non argumenten zijn.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Een VHS-recorder heeft nog altijd essentiële functionaliteit die de moderne TN HD Digicorder niet heeft:nickz schreef:2) Haal je oude VCR terug van de zolder en stap terug over op analoge TV als je dan toch tegen technologische vernieuwing bent.
- accurate opnames van tv-programma's tot op de seconde juist met PDC/Showview
- levenslange backup op externe drager
- sneller(!) reclame doorspoelen
- grotere video on demand-catalogus op VHS
Technologische vernieuwing is in dat opzicht vaak ook technologische achteruitgang.
-
- Elite Poster
zelfde opmerking als hier wat hogerboulder schreef:Ook weer fout!
Als ik bijv. een 802.11a/b/g router heb, en ik zet die in 802.11a only mode, dan zal een andere router niet kunnen connecteren als die geen 802.11a ondersteunt.
Als er dus nieuwere 802.11 standaarden uitkomen, zal dat ook het geval zijn met die Fritzbox..
als/als/als/als terwijl er vrije hardwarekeuze is
En dit om toch maar te proberen om de vendor lock in en het onbruikbaar maken van de telenetbox goed te praten.
Ik hoop dat je zelf stilaan inziet dat dit allemaal non argumenten zijn.
-
- Elite Poster
Net zoals jouw oude opnames afspeelbaar blijven op je verouderde digicorder.Slafes schreef:Kuch, de vinyl platen verkopen net een heel pak meer dan jaren terug en zijn nog perfect af te spelen met oude of recente hardware.
Hoeveel keer ga je nog die waarheid ontkennen ?
Duizend keer dezelfde nonsens vertellen maakt het nog geen waarheid.
Simpelweg omdat er niet één producent van platen bestaat.Slafes schreef:Trouwens, die werden ook niet op 5 maand uitgefaseerd en ik zie moeilijk een 2de handsmarkt en beurzen ontstaan voor de verkoop van digitale opnames voor de digicorder...
Bij TV is dat anders, daar komt de content binnen via één provider.
Bij de kabel hier is dat Telenet.
Werk je met IPTV is dat Belgacom.
Vermits zij de enige zijn die beeld leveren is dat een heel andere situatie dan bij die platen.
Jij bent het die het niet snapt.Slafes schreef:En uw argument van: neem een CI+ module, aub he, die geeft echt wel niet de functionaliteit die een digicorder heeft dus stop daar ook mee te vergelijken.
Een CI+ module zorgt enkel voor het ontsleutelen van het TV beeld.
De rest doet het toestel waarin die CI+ module zit.
Nu heb je precies veel mer keuze qua toestellen dan dat ene toestel, dit komt toch veel dichter bij de vrije hardwarekeuze die je propageert ?
Of ben je bang dat jouw volledig zelf gekozen TV/recorder straks ook zal verouderen, en niet meer mee zijn met H.265 ?
Nu dat principe nog op jezelf toepassen.Slafes schreef:Een beetje nuchterheid en eerlijkheid mag altijd in de discussie.
Laatst gewijzigd door boulder 24 mei 2014, 13:27, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ik denk dat hij voor optie 4) zal gaan : eindeloos blijven doorzeuren, en hopen dat morgen alles gratis kan.nickz schreef:Drie mogelijkheden:
-
- Elite Poster
Dus jouw fantastische apparaat, de videorecorder is eigenlijk op zichzelf ook helemaal niet zo fantastisch, het is gewoon het feit dat Telenet al die jaren analoge TV is blijven aanbieden, die jou dat apparaat doet loven...toerist schreef:Waarom denk je dat ze bijna alle analoge zenders verwijderd hebben? zit niets meer op.
Omdat het gewoon zo is, natuurlijk.toerist schreef:( EN ook met het excuus dat er niet genoeg bandbreedte is : deja vu ? )
Ooit eens 50€ voor iets betaald, en dat moet nu 100 jaar meegaan, met een uitdovingsbeleid van 20 jaar.toerist schreef:We zijn niet tegen technologische vernieuwing, wel tegen de uitzuiging van de klanten.
Dan kun je toch voor die CI+ module gaan, dat is toch het ideale daarvoor ?toerist schreef:Ik wil gewoon beeld (netwerk kabel zit hier niet in) op 2 tv's, niet al die rotzooi.
Ik ben zelf een groot voorstander van vrije hardwarekeuze, maar het zou dit soort problemen niet oplossen.toerist schreef:Europa mag es een wet maken dat er vrije hardwarekeuze is in ALLE landen.
De techniek evolueert nu eenmaal, en ook met een Dreambox 7000, wat in SD tijden het summum van vrije keuze was, kun je geen HD kijken.
En dat toestel werkt volledig met open source software.
Idem ditto voor de Dreambox 8000, nieuwe codec, en je kunt nog opnemen maar hebt geen beeld meer (maar wel nog geluid).
Nieuwe modulatie, en je kunt niet meer op die zender afstemmen.
Vrije hardwarekeuze betekent niet dat de hardware plots het onmogelijke kan.
-
- Elite Poster
Hij wordt niet onbruikbaar gemaakt, dit is gewoon een leugen.duizend schreef:Iedereen die dit wil en wat moeite doet om vooraleer hij iets koopt wat opzoekwerk te doen, kan dit gemakkelijk terugvinden.
Dat telenet de SD decoder onbruikbaar ging maken wist NIEMAND, zelfs telenet blijkaar niet
Hij kan gewoon de H.264 standaard niet aan.
-
- Elite Poster
Hoe lachwekkend.duizend schreef:Gebruiken als mediaplayer?
Nu wordt hij een presse papier
Een toestel dat geen H.264, geen HD, geen DivX aankan, maar dat dan wel ineens een mediaspeler zal worden ?
Jij denkt blijkbaar als je de vendor lock niet zou hebben, dat je dan plots een veel krachtiger box zou hebben.
Dat toestel is gewoon gemaakt voor MPEG2, en zelfs als je het helemaal vrij zou kunnen programmeren, zou je er nog geen moderne mediaspeler kunnen van maken.
Ja, laat mij eens weten wie beter doet dan 5 jaar ondersteuning, hee.duizend schreef:Dat was niet gemeld of zelfs gekend als ik de mijne gekocht heb.
Vanaf nu weet ik waar ik aan toe ben en kan ik een deftige beslissing nemen. Ik zal me geen twee keer aan dezelfde steen stoten.
Ik ben absoluut geen voorstander van de vendor lock.duizend schreef:Zeven keren als/als/als om toch maar te proberen om de vendor lock in en het onbruikbaar maken van de telenetbox goed te praten.
Maar doen alsof dat hier iets mee t maken heeft is nonsens.
Ik heb al een paar keer een PC gekocht, en die dan helemaal zelf samengesteld (van moederbord tot behuizing).
Die PC's verouderen net zo goed als een toestel dat volledig gesloten is.
Het is een illusie te denken dat je de vooruitgang kunt stoppen daarmee.
Wat jij schrijft is helemaal niet overtuigend, en je kunt of wilt na zoveel tijd nog altijd niet het onderscheid maken tussen het toestel en de dienst.duizend schreef:Ik hoop dat je zelf stilaan inziet dat dit allemaal non argumenten zijn.
Als je videorecorder nog altijd werkt met je TV is dat alleen omdat de dienst analoge TV geleverd door Telenet nog altijd bestaat.
Die pluim strijk je dus op de verkeerde hoed.
-
- Elite Poster
Daarvoor heb je medewerking van de zenders nodig, de commerciële zenders hebben dit systeem nooit echt ondersteund.raf1 schreef: Een VHS-recorder heeft nog altijd essentiële functionaliteit die de moderne TN HD Digicorder niet heeft:
- accurate opnames van tv-programma's tot op de seconde juist met PDC/Showview
Waarom zouden ze ook, dan sla je de reclames over, en daarvan leven ze...
Technisch is het echter geen probleem, op mijn Dreambox heb ik hier een plugin voor digitale PDC, de Duitse zenders op sateliet doen daar wel aan mee.
Dat is inderdaad iets wat ik vind dat mogelijk zou moeten zijn.raf1 schreef:- levenslange backup op externe drager
Ik wil die backup mogelijkheid van VHS wel wat nuanceren.
Je hebt bij een opname al een copie in veel slechtere kwaliteit dan het originele.
Als je de band nog eens copieert gaat er weer kwaliteit verloren.
Zie niet in waarom dat rapper zou zijn bij een videorecorder.raf1 schreef:- sneller(!) reclame doorspoelen
Je hebt ook heel wat voordelen bij digitale TV die je niet bij je VHS recorder hebt.
Zo kun je een programma opnemen om 20:00, om 20:10 thuiskomen, en direct beginnen kijken vanaf het begin.
Bij je videorecorder zul je moeten wachten tot het hele programma opgenomen is.
Daarmee verlies je heel wat tijd.
Dat kun je toch geen on demand noemen, dat is gewoon ter plaatse naar de videotheek gaan, om daar een film uit te zoeken die ze nog op VHS hebben.raf1 schreef:- grotere video on demand-catalogus op VHS
Het is lang geleden dat ik nog in een videotheek geweest ben, deze in mijn straat is al een paar jaar weer gesloten.
Keer gerust terug naar je VHS recorder, je cassettebandjes, en zet dat telefoontoestel met draaischijf terugraf1 schreef:Technologische vernieuwing is in dat opzicht vaak ook technologische achteruitgang.
-
- Elite Poster
Vrije hardwarekeuze belet op geen enkele manier dat technologie evolueert, en toestellen minder bruikbaar raken.duizend schreef:zelfde opmerking als hier wat hoger
als/als/als/als terwijl er vrije hardwarekeuze is
Ik heb in 2009 een Dreambox 8000 gekocht, volledig volgens het principe van de vrije hardwarekeuze.
Dat was het topmodel dat op dat moment beschikbaar was.
4 tuners gelijktijdig, waarvan 2 sat, en de 2 andere vrij te kiezen (kabel, sat of DVB-T).
De software is open source.
Is dat nu enige garantie geweest om voor de toekomst beschermd te zijn ?
Neen, dus duideijk niet.
H.264 kan die aan, maar ondertussen is er alweer H.265.
DVB-S2 kan hij aan, maar ja, er is ondertussen DVB-S2X.
DVB-T2 tuners zijn er nooit gekomen.
Hij kan 1080i als output geven, maar de nieuwere toestellen hebben 1080p, en ondertussen zijn er 4K standaarden...
Een netwerkpoort met 100 Mbps is niet slecht, maar Gbit LAN lijkt al zoveel logischer.
En dan moet je weten dat dit een heel duur toestel was.
Het wordt ondertussen niet meer gemaakt.
Ik hoop dat je zult inzien dat ik wél weet waarover ik praat.duizend schreef:Ik hoop dat je zelf stilaan inziet dat dit allemaal non argumenten zijn.
-
- Elite Poster
Kijk mede userbaser, met u valt totaal niet te praten... Wat een zever dat jij er telkens moet bijsleuren, amai mijn ogen... Mij en anderen dan nog blijven beschuldigen van nonsens terwijl JIJ zelf er vanalles bijsleurt om toch ergens proberen uw gelijk te halen met voorbeelden die zelfs in de verste verte niet te vergelijken zijn.boulder schreef:Duizend keer dezelfde nonsens vertellen maakt het nog geen waarheid.
Echt, je hebt gelijk, misschien lost dit het dan allemaal op want uw 7 berichten na elkaar met ellenlangdradig getyp lees ik zelfs niet meer...
-
- Elite Poster
Inderdaad, plus het feit dat de verkoop van platen nieuwe technologie niet in de weg staat. Bij MPEG-2 kanalen op een coaxkabel met een beperkt frequentiespectrum is dat wel even iets helemaal anders. MPEG-2 is een verouderde standaard uit 1995. Er zijn nieuwere, geavanceerdere standaarden die veel efficiënter omgaan met bandbreedte, die een betere kwaliteit garanderen én die intussen goed betaalbaar zijn geworden. Dat Telenet daar op overschakelt is niet meer dan normaal. Stilstand = achteruitgang! Mensen die dat niet kunnen aanvaarden: schakel a.u.b. over naar een andere maatschappij, maar je zal zien dat het gras niet groener is aan de overkant!boulder schreef:Simpelweg omdat er niet één producent van platen bestaat.
Vermits zij de enige zijn die beeld leveren is dat een heel andere situatie dan bij die platen.
-
- Elite Poster
Nickz, er is niemand die tegen is... Wel de manier waarop. Als ze echt bandbreedte hadden willen vrijmaken, dat men dan ineens ook alle analoog signaal had afgesneden... Maar dat is natuurlijk een commercieel slechte zet.
Het feit dat mensen perfect werkende toestellen moeten omruilen en er weer eens voor betalen, dat stuit mensen tegen de borst. De eerste mensen die kloegen kregen veel, de mensen die hoopten er iets meer uit te halen zitten met de gebakken peren en krijgen niets meer als hun toestel net 5 jaar is.
Zo'n dingen storen enorm. Niemand, maar dan ook niemand had geklaagd als Telenet de uitfasering wat langer had laten aanslepen en deftige compensaties (commerciële geste) had voorzien. Maar zoals al werd gezegd, aan een gekocht exemplaar verdienen ze niets meer he... Was dus een logische keuze.
Dat er hier dan ook mensen zitten te hameren op die CI+ module... Pffft, sorry, maar dat kost ook geld, en dan nog eens investeren in eigen hardware om op te nemen, of zelfs nog erger, een tv die vervangen moet worden wegens te oud voor CI+ of het aanschaffen van een box waar uw CI+ wel in werkt. Was die wissel maar zo simpel als een SD digicorder die je via scart nog kon aansluiten op het toestel in de slaapkamer...
Dat er nu ook geen inzamelactie is voor de oude digicorders en dat ze zeker gerecycleerd zouden worden stoot mij dan ook weer persoonlijk tegen de borst, we zijn als mens al ongelooflijk vervuilend, maar dat wil niet zeggen dat we mensen verplicht hun toestel laten weggooien op het stort... Ook daar mag Telenet best zijn "groen" kantje wat meer in de verf zetten.
Nogmaals, waarom zijn niet alle klanten gelijk bij Telenet?
Het feit dat mensen perfect werkende toestellen moeten omruilen en er weer eens voor betalen, dat stuit mensen tegen de borst. De eerste mensen die kloegen kregen veel, de mensen die hoopten er iets meer uit te halen zitten met de gebakken peren en krijgen niets meer als hun toestel net 5 jaar is.
Zo'n dingen storen enorm. Niemand, maar dan ook niemand had geklaagd als Telenet de uitfasering wat langer had laten aanslepen en deftige compensaties (commerciële geste) had voorzien. Maar zoals al werd gezegd, aan een gekocht exemplaar verdienen ze niets meer he... Was dus een logische keuze.
Dat er hier dan ook mensen zitten te hameren op die CI+ module... Pffft, sorry, maar dat kost ook geld, en dan nog eens investeren in eigen hardware om op te nemen, of zelfs nog erger, een tv die vervangen moet worden wegens te oud voor CI+ of het aanschaffen van een box waar uw CI+ wel in werkt. Was die wissel maar zo simpel als een SD digicorder die je via scart nog kon aansluiten op het toestel in de slaapkamer...
Dat er nu ook geen inzamelactie is voor de oude digicorders en dat ze zeker gerecycleerd zouden worden stoot mij dan ook weer persoonlijk tegen de borst, we zijn als mens al ongelooflijk vervuilend, maar dat wil niet zeggen dat we mensen verplicht hun toestel laten weggooien op het stort... Ook daar mag Telenet best zijn "groen" kantje wat meer in de verf zetten.
-
- Pro Member
- Contacteer:
Is dat niet juist het punt?nickz schreef:Dat Telenet daar op overschakelt is niet meer dan normaal. Stilstand = achteruitgang! Mensen die dat niet kunnen aanvaarden: schakel a.u.b. over naar een andere maatschappij, maar je zal zien dat het gras niet groener is aan de overkant!boulder schreef:Simpelweg omdat er niet één producent van platen bestaat.
we KUNNEN niet overschakalen op een andere (kabel) maatschappij.
Bekijk eens goed de lange lijst van prijsstijgingen, analoge zenders weg, zenders nu slecht kwaliteit (Ned1,2,3,BBC etc.. ), digicorders wegsmijten ...
Dat heeft niets te maken met vooruitgang en technologie.
Puur monopolie en ons blijven bestelen en uitzuigen.
En als u dat normaal vind om 17€ huur/maand te betalen voor 2 decoders voor 2 tv's (iedereen heeft 2 tv's eigenlijk), BOVENOP de hoge abonnementsprijzen ...
is maar om verdomme tv te kijken hé
Heeft echt niets met vooruitgang te maken bij Telenet. ( zie hun software updates laatste dagen welke miserie op (volgens hun) BESTE boxen).
-
- Elite Poster
Nogmaals, als je je aangekocht toestel al meer dan vijf jaar hebt, dan heb je al lang profijt gedaan t.o.v. het huurmodel. Alles kost geld, zo gaat dat nu éénmaal in deze wereld. Voor niets gaat de zon op.Slafes schreef:Nickz, er is niemand die tegen is... Wel de manier waarop. Als ze echt bandbreedte hadden willen vrijmaken, dat men dan ineens ook alle analoog signaal had afgesneden... Maar dat is natuurlijk een commercieel slechte zet.
Inzameling en recyclage gaat zoals bij alle elektrische apparaten via Recupel. Zoiets belandt niet op een stort, tenzij jij het zelf meegeeft met het huisvuil...
Het servicebeleid van vijf jaar geldt wel degelijk voor alle klanten.
Waar heb jij de afgelopen tien jaar geleefd? De coaxkabel is al lang niet meer het enige distributiemedium voor tv in Vlaanderen. Concurrentie genoeg: Belgacom, TV Vlaanderen, Scarlet, Snow. De VRT kan je ook nog steeds gratis ontvangen via antenne.toerist schreef:Is dat niet juist het punt?
we KUNNEN niet overschakalen op een andere (kabel) maatschappij.