duizend schreef:Aha, zijn we aan het mierenn**ken geslagen ?

Neen, ik toon gewoon aan dat je niet eerlijk discussieert.
Jij vergelijkt platenspelers met digicorders, omdat die eerste altijd voort de platen kunnen afspelen, ook al komen er op een bepaald moment geen nieuwe meer uit.
Dat is precies hetzelfde als met digicorders, die kunnen ook de oude opnames blijven afspelen, maar jij weigert gewoon te erkennen dat elk nieuw TV programma dat je bekijkt nieuwe content is.
duizend schreef:De box is volledig gemaakt om telenet TV te ontvangen.
Vanaf 2 September werkt hij niet meer omdat telenet dat zo beslist.
Ik kan hem ook niet verkopen, want hij werkt alleen op telenet signaal.
En ik moest hem wel kopen want telenet staat geen andere hardware toe
Je kon hem ook huren, en dit soort problemen doet zich evengoed voor waar er vrije hardwarekeuze is.
Bij TV Vlaanderen hebben ook massa's gebruikers hun decoder moeten vervangen omdat er naar H.264 overgeschakeld werd.
Er wordt vaak gezegd van "met een CI+ module is dat geen waar", maar ook daar geldt dat je TV met H.264 moet om kunnen gaan, en binnen zoveel jaar krijg je dan een omschakeling naar H.265.
Je TV fabrikant zal je dan ook geen gratis nieuwe TV geven.
duizend schreef:Kortom, ik kan er niks meer mee doen omdat telenet hem onbruikbaar heeft gemaakt
Toch wel, je kunt nog oude opnames bekijken, en voor zover ik weet zal digitale radio ook blijven werken.
Daaraan zie je dat het geen onklaar maken is.
duizend schreef:(of gaan ze de vendor lock in er af halen op 1/9/2014 om 23:59)
En wat zou je er dan mee doen ?
Op zoek gaan naar een kabelleverancier in Europa die nog in MPEG2 werkt ?
Ik denk niet dat er nog veel zijn die dit nog gebruiken.
Die omschakeling heb je overal lopen.
duizend schreef:Misschien leest telenet hier mee en worden ze iets klantvriendelijker
5 jaar ondersteuning, 5 maanden op voorhand wijziging gemeld, ik wil wel eens zien wie beter doet.
duizend schreef:Er mag elke maand een nieuwe 802.11x standaard verschijnen, maar de FB blijft gewoon doen wat hij moet doen: namelijk al mijn apparatuur draadloos verbinden.
Dat is niet waar, als jij wilt connecteren met een andere box, die een andere standaard gebruikt, en die staat ingesteld om geen andere standaarden te aanvaarden dan heb jij ook een probleem.
duizend schreef:Waarom zou ik de FB willen upgraden ? Alles werkt en blijft werken.
Dat hangt puur af van standaarden, en ook wat geluk.
IpV6 wordt ook niet door ieder netwerkapparaat ondersteund.