iPhone 5 en LTE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

TiTanium schreef:Apple inc. wat in een dictatuur... Alleen zij beslissen wat mag en niet mag... Schande voor een toestel van deftig veel centjes!
philippe_d schreef:Je kan het een dictatuur vinden, dat is je eigen mening.
Ik heb het niet over hun forum.
Ik heb over het feit dat zij alleen beslissen of iets mag of niet mag. iPhone5 gebruikers gaan pas op LTE kunnen wanneer Apple dat goedkeurt. Omgedraaide wereld vind ik het, en dat voor een toestel dat deftig wat centen kost. Ik vind als ze de iPhone 5 hier in België uitbrengen, dat ze gewoon moeten zorgen dat het werkt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Compatibiliteit voor alle LTE netwerken is pas een feature bij de iPhone 6 :P

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Afbeelding

:wink:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Volgens de reacties op hun forum niet waar.
Rare mannen die van Apple
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Inderdaad, volgens dit Franstalig Forum moet je op iOS 6.1 beta 3 zitten (die recent uitgekomen is, uitsluitend voor users met een Apple Dev account?).
En het zou dus afwachten zijn tot iOS 6.1

Maar dat wordt dan weer tegengesproken door klanten met iOS 6.1 beta 3 , die nog altijd geen LTE switch zien op Proximus.
Blijkbaar een hoax?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik denk dat het ook eerder een hoax of buitenlander die op visite is met zijn iPhone 5 zal zijn. 1 speedtest op Proximus LTE vs teveel negatieve feedback van andere gebruikers die niks hebben op zowel 6.0.1 als 6.1b3.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Twitter: https://twitter.com/belgacom_eva_NL/status/275862435376795649
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Apple heeft de 'iphone 5 LTE' thread gewoon gesloten op hun forum.

Dat zegt genoeg.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Nieuwe thread openen, e-mailadres aanmaken en nieuw ip verkrijgen bij een xdsl verbinding is niet zo moeilijk :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

De Zwitsers hemmen het oek vlaggen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

lowieken schreef:Apple heeft de 'iphone 5 LTE' thread gewoon gesloten op hun forum.
Bij mij is het niet gesloten, ik kan nog steeds reageren als ik mij aanmeld.
Pieter J. heeft het wel aangeduid als "solved", vermoedelijk omwille van die tweet van Eva.
Apple heeft vannacht trouwens weer zwaar gecensureerd zie ik. Een stuk of 10 berichten zijn verdwenen, o.a. alle berichten met een link naar die website en dat forum van Le Soir. Ik heb de berichten nog wel in mijn mailbox.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb geen producten van Apple (tenzij een ipod via actie van BASE, maar dat is gekregen), en ik had geen negatieve noch positieve perceptie over Apple. Ik moet zeggen dat dergelijke aanpak écht wel invloed gaat hebben als ik in de toekomst overweeg om iets te kopen waarvoor Apple een optie zou zijn... Niet voor het feit zelf, maar wel de manier van werken is onaanvaardbaar. Dit keert zich uiteindelijk toch tegen hun, ik denk dat ze overmoedig aan het worden zijn door hun hoge verkoopscijfers. Het tij kan altijd keren...
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Sinds de release van de iPhone 5 is het tij al aan het keren. Enkel de introductie van de iPad mini heeft nog wat kunnen goedmaken.
Apple Inc. Stock Chart
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

@nickz,
Oké, dan hebben ze mij gewoon geblocked voor die thread.

As lame
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Als je naar hier gaat en je meldt je aan, staan er dan bij jou geen "Reply" knoppen meer bij de berichten, en geen "Reply to original post" onderaan?
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Nickz,

Ha dat werkt wel.
Wellicht was het omdat ik (vanuit een notification mail) naar een gecensureerde post navigeerde...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Er zijn inderdaad mensen die met een iphone 5 op het 4g netwerk zitten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Eerlijk gezegd heb ik daar geen problemen mee met dat Apple controle wil over welke providers ze willen toevoegen aan "iPhone5's mogen verbinden met uw LTE netwerk"-lijstje.
In het verleden was de situatie omgekeerd. Dan moesten fabrikanten hun toestellen met besturingssysteem-versie x en y opsturen naar de providers met de vraag "test eens of het werkt op uw netwerk?". Wat een miserie is dat geweest vroeger met Blackberry/Mobistar, amai.

Maar waarom dat dat allemaal zo lang moet duren ... beats me.
Misschien omdat de schaal in België vééééél te klein is. Een handvol steden met wat 4G dekking van een carrier die niet eens een partner is (of waar ze in hun dossier van gelezen hebben "ah die hebben vroeger al eens moeilijk gedaan". Ik zou in Apple hun plaats ook niet m'n uiterste best doen om dat spel aan de praat te krijgen...

Apple heeft de zaak omgedraaid, en nu ligt de bal in het kamp van Apple. Zij moeten op de één of andere manier het LTE netwerk van een provider testen, en dan pas mag je met een iPhone5 verbinden met dat netwerk.

De communicatie daarrond kon wel een pak beter, zowel van Apple als van Belgacom.
Het is toch onbegrijpelijk dat het enige contactpunt dat je met die bedrijven hebt - hun supportdienst - van toeten of blazen weet?

Van Apple begrijp ik dat al helemaal niet, moeten die mensen niet op zéér korte termijn bijgeschoold worden, op de hoogte gebracht van nieuwigheden, hebben die geen systeem om op te zoeken hoeveel tickets er al over hetzelfde probleem zijn binnengekomen? Of is die helpdesk er alleen voor "hoe zet ik mijn iPhone aan meneer?" Ongelooflijk.

Van Belgacom/Proximus uit was het toch ook veel simpeler geweest om van in het begin te zeggen "het komt er binnenkort aan" ipv van die halve informatie te verspreiden? De laatste info "het komt er in januari aan" is ook nergens te lezen op de website van Belgacom/Proximus. We leven toch in 2012, alles gaat nu gewoon véél sneller.

En dan die commentaar over cencuur en "dictatoriaal" community support forums van Apple. Heeft er iemand van de klagers uberhaupt wel de voorwaarden gelezen waarmee je akkoord gaat toen je een account aanmaakte? Staat er allemaal in hoor. En die fora zijn in de verste verte niet verbonden met Apple, dat zijn allemaal externe diensten, of in dit geval een groot deel "communitie".
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Absolut Kevin
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2004, 14:07
Locatie: Hoegaarden
Contacteer:

De release notes van iOS 6.1 beta melden het volgende:
- Larger "Report a Problem" button in Maps
- New music controls on lock screen when you double-press home button
- Siri can now purchase movie tickets via Fandango (USA only)
- LTE now works with several European and American carriers
- Individual songs can once again be downloaded or deleted when using iTunes Match
- New, persistent Passbook pass explaining service functionality.

Het zou dus moeten werken hiermee!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

zoals ik al zei hebben we al iphone 5 gemonitord op het 4g netwerk proximus
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Zoals anderen al zeiden kan het ook om buitenlanders gaan die van het proximus netwerk gebruik maken bij hun bezoek aan België?
Dat die 6.1 maar snel uit beta komt alleszins als het werkt.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Eva van Belgacom ‏@belgacom_eva_NL
Beste,sorry voor de vorige tweet.De info is niet correct.Ondanks de aanvragen,heeft Apple niet bevestigd wanneer ze 4G vrijgeven
Blijkbaar is het nog even wachten voor de iPhone 5 eigenaars..
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik lees een artikel met een verzameling van forum geruchten die hier intussen al ontkracht zijn als ik mij niet vergis. Dan vind ik de tweet van 'Belgacom Eva' toch wat betrouwbaarder: "er is voorlopig nog geen info"
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb al lang vies veel goesting om een iOS developer account aan te maken, en die 6.1b3 op m'n 5 te pleuren :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik lees op dat forum van le soir van mensen die de 6.1 beta 3 hebben dat ze nog steeds geen LTE switch zien. Het lijkt mij dus om een hoax te gaan, gebaseerd op 1 a 2 berichten, zonder echt bewijs (op die ene screenshot na), op dat zelfde forum. Gewoon overgenomen door verschillende 'nieuws' websites en een eigen leven gaan leiden.

Die screenshot was dan ook nog eens doorgestuurd door een vriend. Kan dus evengoed een buitenlander zijn op een unblocked netwerk die op proximus roaming zit.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

proximusboyke schreef:zoals ik al zei hebben we al iphone 5 gemonitord op het 4g netwerk proximus
"we", wie is "we"? Werk jij bij Belgacom dan?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

selder schreef:In het verleden was de situatie omgekeerd. Dan moesten fabrikanten hun toestellen met besturingssysteem-versie x en y opsturen naar de providers met de vraag "test eens of het werkt op uw netwerk?". Wat een miserie is dat geweest vroeger met Blackberry/Mobistar, amai.
Proximus zijn 4g netwerk bestond al lang voordat de iPhone 5 uitkwam, ik denk dat het een kleine moeite zou geweest zijn om de iPhone 5 (of diens hardware) te laten testen door Proximus, zelfs nog voordat de iPhone 5 uitkwam. Alé al de andere fabrikanten van smartphones die 4g ondersteunen hebben (zonder problemen) deze smartphones getest gekregen (al dan niet door de Provider of een instantie zoals FCC).
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

"Eva van Belgacom ‏@belgacom_eva_NL

Beste,sorry voor de vorige tweet.De info is niet correct.Ondanks de aanvragen,heeft Apple niet bevestigd wanneer ze 4G vrijgeven "
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Wij (iPhone 5 gebruikers met een Proximus simkaart) hebben uiteindelijk geen poot om op te staan hoor.

Bekijk eens de website op de Belgische website van apple over de iPhone 5. Daar wordt met geen woord gerept over "4G" of "LTE".
Er staan zelfs letterlijk alleen maar "3G" technologiën in de specificatie.
http://www.apple.com/benl/iphone/features/ schreef: De nieuwste mobiele datacommunicatietechnologie.
iPhone 5 ondersteunt meer netwerken wereldwijd. Dat betekent geavanceerde netwerken als HSPA, HSPA+ en DC-HSDPA, dus ongelooflijk snel browsen, downloaden en streamen. Dual-band 802.11n-connectiviteit zet ook je Wi-Fi-ervaring in een hogere versnelling – tot wel 150 Mbps.
HSPA, HSPA+ en DC-HSDPA vallen allemaal onder de noemer "3G"....
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

selder schreef:Van Belgacom/Proximus uit was het toch ook veel simpeler geweest om van in het begin te zeggen "het komt er binnenkort aan" ipv van die halve informatie te verspreiden? De laatste info "het komt er in januari aan" is ook nergens te lezen op de website van Belgacom/Proximus. We leven toch in 2012, alles gaat nu gewoon véél sneller.
Omdat het bericht achteraf niet bleek te kloppen denk ik. Als ze het op hun site zetten dan krijgen ze achteraf nog wat meer op hun dak als het dan niet blijkt te kloppen. Men heeft gecommuniceerd dat Apple het moet activeren en zolang ze geen ander officieel nieuws hebben kunnen ze beter niks anders communiceren want het zal tegen hen gebruikt worden achteraf.
Die tweet van januari was onbevestigd, waarschijnlijk eerder een werknemer die een al dan niet foute conclusie trok uit het zinnetje "LTE now works with several European and American carriers" in de release notes voor IOS6.1
JanVdE schreef:Zoals anderen al zeiden kan het ook om buitenlanders gaan die van het proximus netwerk gebruik maken bij hun bezoek aan België?
Dat die 6.1 maar snel uit beta komt alleszins als het werkt.
Zeker van? Want ik las eerder dat iemand die met een Proximus sim naar het buitenland gaat en daar gaat roamen op een netwerk dat ondersteund is wel op 4G kan, dat zou willen zeggen dat dus de settings gebruikt worden van het netwerk waarmee je verbinding maakt en dus zou een roaming device op het Proximus netwerk evengoed geen 4G kunnen krijgen. Of ben ik hier mis in?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

selder schreef:Wij (iPhone 5 gebruikers met een Proximus simkaart) hebben uiteindelijk geen poot om op te staan hoor.
Inderdaad op deze paginahttp://www.apple.com/iphone/LTE/ staat Proximus nog niet tussen de "supported" carriers. Maar ook door volgende zin:
"LTE band support is based on the iPhone 5 model number and configuration for either CDMA or GSM networks. Band support does not guarantee support on all LTE networks running on the same bands."

Juridisch kan je Apple niks verwijten, maar qua customer care en support daarentegen... :roll:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. In Australië hebben ze ook een boete gekregen omdat de iPad 3 (Wi-Fi + 4G) niet op de Australische LTE netwerken werkt. Nochtans staat er daar ook welke netwerken en frequentiebanden ondersteund worden. Zo'n zinnetje dat ergens in kleine lettertjes op de Apple website staat is juridisch gezien niet noodzakelijk voldoende, hoewel ze bij de iPhone 5 de 4G mogelijkheden wel minder geadverteerd hebben dan bij de iPad 3.
selder schreef:Ik heb al lang vies veel goesting om een iOS developer account aan te maken, en die 6.1b3 op m'n 5 te pleuren :)
Een developer account kost $99 per jaar. Je kan ook gewoon de UDID van je iPhone laten registreren via een website (bv. hier voor $4.99) en de beta-software ergens van het internet halen. Dat moet je trouwens maar één keer doen, want eventuele volgende beta-versies kan je gewoon over-the-air installeren. Je kan je echter de moeite besparen, want ik heb het vandaag geprobeerd met iOS 6.1 beta 3 in Gent en helaas geen LTE :-(
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

nickz schreef:... met iOS 6.1 beta 3 in Gent en helaas geen LTE :-(
Ik kan dadelijk testen met iOS6.1b3 in Leuven en Haasrode, hopelijk meer geluk :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. In Australië hebben ze ook een boete gekregen omdat de iPad 3 (Wi-Fi + 4G) niet op de Australische LTE netwerken werkt. Nochtans staat er daar ook welke netwerken en frequentiebanden ondersteund worden.(
In Australie had Apple geadverteerd dat de iPad 3 overweg kon met Australische 4g banden wat niet het geval is. Hier in Belgie ondersteunt de iPhone 5 deze banden wel, enkel activeert Apple deze ng niet voor de Iphone 5. Is toch een zeer belangrijk verschil..
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

In België werd de iPad 3 met mobiel internet ook geadverteerd als "iPad Wi-Fi + 4G" (zowel op de Apple website als in vele winkels), desondanks ondersteunt deze de Belgische 4G-frequenties ook niet. Het feit dat bij de iPhone 5 de frequenties wel ondersteund worden, maar 4G toch niet werkt is zo mogelijk nog erger.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Brussel, Leuven en Haasrode alle drie geen 4G met iOS 6.1b3 ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

nickz schreef:Het feit dat bij de iPhone 5 de frequenties wel ondersteund worden, maar 4G toch niet werkt is zo mogelijk nog erger.
Ik ben ook niet akkoord met het feit dat Apple 4g blokkeert, maar uiteindelijk zullen klanten die de iPhone 5 gekocht hebben kunnen verbinden met 4g, dit in tegenstelling tot klanten die de iPad 3 gekocht hebben..

Waarschijnlijk zal Apple daarom hoogstens op de vingers getikt worden.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Door wie? Apple komt er hier gewoon makkelijk mee weg.

Als je verwacht dat de overheid of Europa dit gaat doen, good luck.
Tot nu toe is een dergelijke tussenkomst ZEER zelden gebeurd.
En als het al gebeurd is het om een zware boete te kunnen heffen.
Dat vergt dan nog een jarenlange procedure; vb. Microsoft IE-zaak.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”